KAPALI Beyinnn Fırtınası, yağ sıcaklığı nasıl düşürülür(pist için)

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan RYAN7R
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

RYAN7R

Özg
Panpa
4,160
29
Marka
Yok
Bazılarınız bilir, yağ sıcaklığı sorunu çekiyorum :( şimdilik birkaç önlem aldım, 10 temmuzda körfezde olacağım hayırlısı ile, aklıma gelmeyen bir yöntem var mı beyin beyin fırtınası yapalım:

Antifreeze değişti, oringler değişti
%10 ethanol koycam, yola çıkmadan 5 litre koyarım, üstüne tık edene kadar fullerim, varana kadar iyice karışır
buji-bobin değişmişti, buji daha geçen ay istanbul parka gircem diye değiştim, soğuk buji taktım, bobin ngk
yazılım daha kısık
motul specific 5w40 ll04 yağ
fren hidroliği rbf660 olarak değiştim geçen ay
balatalar daha 20-25k daha var

acaba radyatör intercooler temizliği falan mı yapsam,böyle ucuz yollu, pratik ne önerirsiniz?

motul mocool alayım mı? :) popoya giren şemsiye açılmaz, 420 pist, ethaolü benzini, yağı,...

bu ay açım, az kilo veririm belki, 105 kg çok yav :(
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: mustafa.e
Sebebi de şu, mühendis adamsın abi o yüzden formülden giriyorum @stan şimdi yanma odasının verimi nasıl arttırılır, h=cp/ro, ro yu düşürürsem h artar, ro nasıl düşer, soğutarak, amk herifler tüm soğuk motor suyunu motor bloğuna iletiyor, silindiri soğutmak için, e böylece çok daha fazla güç elde edebiliyorsun, volumetric efficiency artmış oluyor, biraz abarttıkları arabada yağ soğutucu olmadığı içinde yağ ışık hızında artarak ısınıyor, çözüm, çözüm işte komple egzoz, intercooler, wmeth kit, vs, forced convection açıdan bakarsak daha güçlü su pompası, thermal conductivtysi iyi bir soğutma sıvısı bu işlerin çözümü. Belki aklıma gelmeyen çözümler vardır diye günlerdir düşünüyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: stan
Sebebi de şu, mühendis adamsın abi o yüzden formülden giriyorum @stan şimdi yanma odasının verimi nasıl arttırılır, h=cp/ro, ro yu düşürürsem h artar, ro nasıl düşer, soğutarak, amk herifler tüm soğuk motor suyunu motor bloğuna iletiyor, silindiri soğutmak için, e böylece çok daha fazla güç elde edebiliyorsun, volumetric efficiency artmış oluyor, biraz abarttıkları arabada yağ soğutucu olmadığı içinde yağ ışık hızında artarak ısınıyor, çözüm, çözüm işte komple egzoz, intercooler, wmeth kit, vs, forced convection açıdan bakarsak daha güçlü su pompası, thermal conductivtysi iyi bir soğutma sıvısı bu işlerin çözümü. Belki aklıma gelmeyen çözümler vardır diye günlerdir düşünüyorum.

Ön tarafataki plastik aksamları delip içeri giren hava akışını artırmayı düşündünmü. Mesela tamponu kessen fayda edermi..
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
büyük intercooler ve e10 yakıt gayet kurtarır bence. özgür biraz evham yapıyor. her pist gününde gırtlak yüklü n13ler görüyorum ben kiminde met kit var kiminde e10 bile yok.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Ben kendi arabama kufrederdim, bi yag sensoru yok diye. Ama adam koymus babalar gibi sulu sogutucuyu, "gerisini dert etme" demis resmen:)

Bmw ise "aman abi dikkat et, sensorden gozunu ayirma, tatli tali kullan, basimiza cikmasin" modundaymis :)

Gercekten yazik ama yani, bu kadar guzel ve bu kadar pahali bir arabada, temel bir ihtiyactan kacinilmasi yazik yani.
 
Ben kendi arabama kufrederdim, bi yag sensoru yok diye. Ama adam koymus babalar gibi sulu sogutucuyu, "gerisini dert etme" demis resmen:)

Bmw ise "aman abi dikkat et, sensorden gozunu ayirma, tatli tali kullan, basimiza cikmasin" modundaymis :)

Gercekten yazik ama yani, bu kadar guzel ve bu kadar pahali bir arabada, temel bir ihtiyactan kacinilmasi yazik yani.

Ben anlamıyorum ki kaç kuruşluk parça? 118i ye koyduğun parçayı niye bize koymazsın? 116i nin stock haline bile gerekli yağ soğutucu, yaz aylarında uzun yolda 130 dereceleri görüyordum, çok net hatırlıyorum.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...