KAPALI Sedan araç kararsızlığı passat nasıldır?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan MiHaRBi
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

MiHaRBi

Senkromeççi
32
38
Marka
Volkswagen
Selamun aleyküm... arkadaşlarım abilerim kardeşlerim benim şöyle bir kararsızlığım var... araç değiştireceğim 2015 1.2 benzinli manuel golf kullanıcısıyım araçtan memnunum fakat yeni bebeğimiz oldu aile genişledi araç yetmiyor artık ( malum Bebek arabası puset falan filan doluyor araç ) bu yüzden otomatik sedan araç düşünüyorum tercihen Passat istiyorum fakat TDİ larda DSG şanzıman problemi nedeni ile çok fazla şikayet varmış bu DSG şanzıman problemi sadece Dizelde mi var benzinlide yok mu yoksa her ikisinde de mecvurmudur... değişik modellemede bakıyorum ana Fransız menşei li hariç Alman yada Japon tercihimdir... şimdiden herkese teşekkürler iyi tatiller...
 
Passat cok primli, konforlu ve sinifinda genis bir arac. Begenmemek zor fakat tsi da olsa tdi da olsa dsg nin bir yerinden ariza verme olasiligi tam otomatik yada tek kavrama bir araca oranla cok cok daha yuksek. Garanti dahilinde bir aracta belki neyse diyecegim ama garantisi bitmis bir arac icin risk buyuk. Bence vw grubunun en buyuk reksisi servis ucretleri ve dsg sanzimani.

Manuel alacaksaniz cok daha memnun eder.

Sahsi fikrimdir.
 
Yakıt sizin için dert değilse rakiplerinin konfor açısından daha iyi olduğunu belirtmek isterim. C segmentinde octavia da bagaj hacmi olarak mutlu edebilir ama genel kalite olarak tabi ki golf'ün altındadır.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Bilal
1,2 tsi motorunuz gibi dsg de sahibine göre doğal kronik problemleri olan bir mekanik yapı.Özellikle tsi motora göre devir bandı dar daha yüksek torklu bir tdi motorda daha çok zorlanıyor.Bu yüzden tercihim 125 HP lik 1,4 tsi passattan yana olurdu.Ancak şu unutulmamalı 2014 den bu yana güvenlik açısından değişime gitmeyen passat.Son 2019 yılında bebek korumada marjinal değer yani 2/4 değer aldı.Ne demek marjinal derseniz insignia/i30/corolla/focus 4 yıldız aldılar.Kasa güncel kafası eski kaldı yani
 
Passat cok primli, konforlu ve sinifinda genis bir arac. Begenmemek zor fakat tsi da olsa tdi da olsa dsg nin bir yerinden ariza verme olasiligi tam otomatik yada tek kavrama bir araca oranla cok cok daha yuksek. Garanti dahilinde bir aracta belki neyse diyecegim ama garantisi bitmis bir arac icin risk buyuk. Bence vw grubunun en buyuk reksisi servis ucretleri ve dsg sanzimani.

Manuel alacaksaniz cok daha memnun eder.

Sahsi fikrimdir.
Manuel vites artık aşırı zorluyor sol ayak felç oluyor büyük şehir eksisi ama dediğin gibi araçta illa Passat diyeceksem DSG den ziyade manuel almak mantıklı saatli bomba gibi DSG ile uğraşmaktansa...
 
Yakıt sizin için dert değilse rakiplerinin konfor açısından daha iyi olduğunu belirtmek isterim. C segmentinde octavia da bagaj hacmi olarak mutlu edebilir ama genel kalite olarak tabi ki golf'ün altındadır.
Yakıt çok dert değil aracım 2015 model henüz 44bin km oldu çok fazla yol yapmıyorum benzinli en güzeli dizel alacak kadar zengin değilim 🙂 skoda da alternatiflerim arasında en başta dediğim gibi fransiz araçları hariç tüm tavsiyelere açığım
 
1,2 tsi motorunuz gibi dsg de sahibine göre doğal kronik problemleri olan bir mekanik yapı.Özellikle tsi motora göre devir bandı dar daha yüksek torklu bir tdi motorda daha çok zorlanıyor.Bu yüzden tercihim 125 HP lik 1,4 tsi passattan yana olurdu.Ancak şu unutulmamalı 2014 den bu yana güvenlik açısından değişime gitmeyen passat.Son 2019 yılında bebek korumada marjinal değer yani 2/4 değer aldı.Ne demek marjinal derseniz insignia/i30/corolla/focus 4 yıldız aldılar.Kasa güncel kafası eski kaldı yani
1.4 TSİ almak neden mantıklı hocam? Birde manuel mi DSG mi
 
Son düzenleme:
1.4 TSİ almak neden mantıklı hocam? Birde manuel mi DSG mi
125 hp liğin turbo hacmi ve ısıl dinamiği 150 liliğe göre daha sağlıklı.Tdi motor ise o kadar para farkına değecek kar sağlamıyor bence üstüne bir de tsi motor daha uyumlu dsg ye; tdi a oranla .Manuel kullanmak sorun değilse her türlü manueli dsg den üstündür.Sağlamlık anlamında.
 
Son düzenleme:
Anladım hocam çok teşekkür ederim tavsiyelerin için... benim olayım otomatik vites olsun Passat olsun moduydu ama dizel DSG problemden geçilmiyormuş bir kaç yerde okudum benzinli DSG şanzıman problem yapmıyor diye ama 125 HP 150 HP diye ayıran olmamıştı... en kötü dediğin gibi manuel olarak değerlendireceğim ama 125 HP DSG şanzımanıda kulak arkasında saklayacağım
 
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams
Servis bakımlı ise dsgnin konfor ve performansından vazgeçmezdim şahsen. İnternetten okuduğum kadarıyla dsgden en şikayetçi olan grup dsg şanzıman sahibi olmayanlar. Ayrıca bu kadar sorunlu bir ürünün dünya çapında bu satış adetlerine ulaşması da mantıklı değil
 
Servis bakımlı ise dsgnin konfor ve performansından vazgeçmezdim şahsen. İnternetten okuduğum kadarıyla dsgden en şikayetçi olan grup dsg şanzıman sahibi olmayanlar. Ayrıca bu kadar sorunlu bir ürünün dünya çapında bu satış adetlerine ulaşması da mantıklı değil
Aslında benim anlamadım da o çevremde çok fazla vw kullanıcısı var DSG şanzıman olarak kimsenin ufak bir şikayetini duymadım ama adam Honda cvt şanzıman kullanıp DSG ye laf ediyor ayrıca satış olayı çok düşündürücü olduğunun bende farkındayım ama işte her kafadan farklı bir ses çıkınca insan afallıyor 🤪 şöyle mi sorsam acaba Max 125bin TL totalinde bütçede Passat DSG ayarında araç ne alınır? ( Fransız araçlar harici sevmiyorum adamları 🙂😂 )
 
  • Beğeni
Tepkiler: facelift
Aslında benim anlamadım da o çevremde çok fazla vw kullanıcısı var DSG şanzıman olarak kimsenin ufak bir şikayetini duymadım ama adam Honda cvt şanzıman kullanıp DSG ye laf ediyor ayrıca satış olayı çok düşündürücü olduğunun bende farkındayım ama işte her kafadan farklı bir ses çıkınca insan afallıyor 🤪 şöyle mi sorsam acaba Max 125bin TL totalinde bütçede Passat DSG ayarında araç ne alınır? ( Fransız araçlar harici sevmiyorum adamları 🙂😂 )
Hocam vw sahibi olmayan insanların birçoğu bu markaya bir antipati duyuyor. Bu sebepten 1 i 10 yaparak anlatıyorlar genelde.

Tabiki yüzde yüz sorunsuz bir şanzıman değil. Fakat hiçbir saatli bomba ürün bu kadar satmaz. Sizin de çevrenizde sorunsuz binen kişiler varmış zaten. Sadece bulduğunuz aracın yetkili servis bakımlı olmasına dikkat edin. Olası bir sorunda iyi niyet garantisine giriyor araç. Ayrıca kullandığım en zevkli şanzımanlardan biriydi
 
Son düzenleme:
Hocam vw sahibi olmayan insanların birçoğu bu markaya bir antipati duyuyor. Bu sebepten 1 i 10 yaparak anlatıyorlar genelde.

Tabiki yüzde yüz sorunsuz bir şanzıman değil. Fakat hiçbir saatli bomba ürün bu kadar satmaz. Sizin de çevrenizde sorunsuz binen kişiler varmış zaten. Sadece bulduğunuz aracın yetkili servis bakımlı olmasına dikkat edin. Olası bir sorunda iyi niyet garantisine giriyor araç. Ayrıca kullandığım en zevkli şanzımanlardan biriydi
Aslında mantıklı hocam hele ki vw saatli bombalı bir işi bu kadar sene satış ile piyasada tutamazdı... 1.4 Tsı 125 HP DSG şanzıman servis bakımlı olarak tercihleri güncelleyerek araç arayacağım... teşekkürler aydınlandım ve ferahladım ...
 
  • Beğeni
Tepkiler: facelift
Bu aracın yürütme maliyeti passatın üzerinde olur. Onu da düşünmek lazım
Düzgün bir özel servis bulunursa maliyet hesaplamasında Passat'a göre sadece +1,5 - 2 litre fazla olan yakıt tüketimi ve biraz daha fazla olan mtv'si belki düşündürür ama bindiğin araç da kaliteli bir premium mercedes olur. En azından arada ki maliyet farkını veriyorum ama değiyor mu diye sordurmaz. Kullanılan her anında keyif ve zevk verir. İyi bakılırsa da ömürlük kullanılır.

Passat'ın DSG'den dolayı sürekli yetkili servise götürülmek zorunda olduğunu da düşünürsek bakımlardan dolayı ekstra yüklü maliyet oluşması zor. Mercedes'in sürekli yetkili bakımlı olması şart olmayacak malum.
 
Son düzenleme:
Olası sorunların onarım maliyeti konusunda haklı olabilirsiniz (bilmiyorum passat belki daha fazla olası soruna sahiptir) ama periyodik bakım gibi şeylerde ben pek fark olacağını düşünmüyorum
Düzgün bir özel servis bulunursa maliyet hesaplamasında Passat'a göre sadece +1,5 - 2 litre fazla olan yakıt tüketimi ve biraz daha fazla olan mtv'si belki düşündürür ama bindiğin araç da kaliteli bir premium mercedes olur. En azından arada ki maliyet farkını veriyorum ama değiyor mu diye sordurmaz. Kullanılan her anında keyif ve zevk verir. İyi bakılırsa da ömürlük kullanılır.

Passat'ın DSG'den dolayı sürekli yetkili servise götürülmek zorunda olduğunu da düşünürsek bakımlardan dolayı ekstra yüklü maliyet oluşması zor. Mercedes'in sürekli yetkili bakımlı olması şart olmayacak malum.

Bir aile dostumuz amg paketine sahipti. Direkt bir fiyat hatırlamıyorum fakat passat kullanan ortak arkadaşımıza göre bakım-yakıt maliyetleri net olarak daha yüksekti.

Şayet kullanıcı orta üst düzey memursa veya bu düzey bir geliri varsa bu maliyetlerin düşünülmesi gerekir
 
  • Beğeni
Tepkiler: Toprak