KAPALI Sedan araç kararsızlığı passat nasıldır?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan MiHaRBi
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

MiHaRBi

Senkromeççi
32
37
Marka
Volkswagen
Selamun aleyküm... arkadaşlarım abilerim kardeşlerim benim şöyle bir kararsızlığım var... araç değiştireceğim 2015 1.2 benzinli manuel golf kullanıcısıyım araçtan memnunum fakat yeni bebeğimiz oldu aile genişledi araç yetmiyor artık ( malum Bebek arabası puset falan filan doluyor araç ) bu yüzden otomatik sedan araç düşünüyorum tercihen Passat istiyorum fakat TDİ larda DSG şanzıman problemi nedeni ile çok fazla şikayet varmış bu DSG şanzıman problemi sadece Dizelde mi var benzinlide yok mu yoksa her ikisinde de mecvurmudur... değişik modellemede bakıyorum ana Fransız menşei li hariç Alman yada Japon tercihimdir... şimdiden herkese teşekkürler iyi tatiller...
 
Aslında alan almayan kullanan kullanmayan herkesin fikri var fakat gerçekten bilip yorumlayan insanlardan aldığım bilgiye göre ne çok iyi ne çok kötü ortada bir şanzıman ne olacağı belirsiz yani Hasper kader ne çıkarsa...
Hocam son kez yazayım. Dediğim gibi bu kadar sorunlu olabilme ihtimali olan bir ürünün dünyada bu kadar tutulma ihtimali bana mantıklı gelmiyor. Çevremde de bir sorun yaşayan görmedim. Sorun yaşayan da vardır illaki ama anlatılan düzeyde olması mantık dahilinde değil :) hepi topu markaların ortalama bir problem çıkarma ihtimalinden ya bir çıt fazla ya bir çıt azdır. Karar da size kalmış. Hayırlısı olsun
 
  • Beğeni
Tepkiler: MiHaRBi
Öhh yani.. 6 bin liraya geri görüş değişimi yapmayacaklarına göre vardır onda bir numara. Bugün sıfır E sınıf araçları bile bakıma götürsen öyle bir para istemiyorlar. Ama tabi netice itibariyle yetkilinin bakımları pahalı. Zaten bu sebeple DSG konusuna negatif bakıyorum. Bizim jetta'nın bile 60 bini görmeden 2 kez kavraması değişti. Diyorum özel servise git diye ama baksana 60 binde 2 kez kavrama değişti ben nasıl iyi niyeti bozayım diyor ailedekiler.
İyi niyet garantisi popüler olduktan sonra vw de ücretler acayip arttı. 2-3 çıkıyo standart yağ bakımı. Panelvan Doblonun bile bin lirayı geçtiğinden yadırgamıyo sahibi.
Geri görüş kamerası açıkken duvara değdi araba kamera da ondan değişti. Muhtemelen sanayide onda birinden bile ucuza tamir edilirdi kamera kısmına bişey olmamıştı
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Bu ülkede araba almak kolay değil hele aldıktan sonra değiştirmek daha da zor o yüzden içinize sinen arabayı alın. Evet DSG konusunda bazı kullanıcılar sıkıntı yaşayabiliyor belki bunlardan biri olursunuz belkide olmazsınız o yüzden almak istediğinizden birilerinin yönlendirmesiyle vazgeçmeyin.
Örneğin; şuana kadar çıktığı dönemlerde B5 ve B6 passat sahibi olmuş ve daha sonra F10 520d ye geçiş yapıp sonra tekrar b8 passata dönen tanıdığım var. B6 passatları ve Golf4 leriyle tatile giderken ıspartada aynı şekilde hararetten dolayı yolda kaldılar, B8 passatlarında hareket halinde vitesi P ye alın diye uyarı verdikten sonra silecek çalışıyorsa durmuyor, duruyorsa çalışmıyor ayni şekilde sinyallerde çalışmıyor. Aç kapa yapınca düzeliyor. Aynı ailede polo var dsg aynı hatayı veriyor ama başka hiç bir sıkıntı yaşanmıyor serviste kayıt oluşturuldu pololardaki mekatronik arızası garanti kapsamından değişim sürecine girerse değişim yapılacak (şuan golflerde değişim yapıyorlar).

Başka bir arkadaşımda 2014 beetle vardı dsgyle alakalı 1 kablo koptuğu için yolda kaldı arabası çekiciyle servise gitti sorun 2 haftada çözüldü. Daha sonra bu aracı sattı hala dsg li polo kullanıyor (3 tane polo değiştirdi) hiç birinde dsg sorunu yaşamadı.

Yani demek istediğim şu her araba sorun çıkartabilir her markada bu oranlar farklıdır. Ama sizin için bunlar çok önemli değilse passat almanızın mantıksız olacağını düşünmüyorum. Sonuçta sorun yaşayıp aynı markayı kullanmaya devam eden insanlar var demekki herkes için büyütülecek problemler değil bunlar.
Aslında hepsinde sorun olur yada olmaz gibi kesin bir kanı yok evet ama kafada soru işaretlerini tutmaktansa manuel takılmak mantıklı geldi problem olacak mı olmayacak mı düşünmeden...
 
  • Beğeni
Tepkiler: petrich
Hocam son kez yazayım. Dediğim gibi bu kadar sorunlu olabilme ihtimali olan bir ürünün dünyada bu kadar tutulma ihtimali bana mantıklı gelmiyor. Çevremde de bir sorun yaşayan görmedim. Sorun yaşayan da vardır illaki ama anlatılan düzeyde olması mantık dahilinde değil :) hepi topu markaların ortalama bir problem çıkarma ihtimalinden ya bir çıt fazla ya bir çıt azdır. Karar da size kalmış. Hayırlısı olsun
Çok teşekkürler hocam herkesten allah razı olsun düşünceleriniz tavsiyeleriniz için teşekkürler iyi tatiller iyi Pazar’lar dilerim
 
İyi niyet garantisi popüler olduktan sonra vw de ücretler acayip arttı. 2-3 çıkıyo standart yağ bakımı. Panelvan Doblonun bile bin lirayı geçtiğinden yadırgamıyo sahibi.
Geri görüş kamerası açıkken duvara değdi araba kamera da ondan değişti. Muhtemelen sanayide onda birinden bile ucuza tamir edilirdi kamera kısmına bişey olmamıştı
Zaten bunu sürekli söylüyorum. Başlık sahibine de iyi niyet yüzünden yetkiliye muhtaç kalma konusunda ki endişemi bu sebeple anlattım. Otomobil satışları da düşüyor. Markalar yedek parça ve bakımdan para kazanıyor. Bu ilerleyen dönemde daha da artacak. O sebeple yetkili servise mecbur bırakılma durumu maddi anlamda ileriye yönelik fazlaca külfet oluşturacak. Bundan kaçış yok ve farkında olarak tercih yapılmalı.
 
Zaten bunu sürekli söylüyorum. Başlık sahibine de iyi niyet yüzünden yetkiliye muhtaç kalma konusunda ki endişemi bu sebeple anlattım. Otomobil satışları da düşüyor. Markalar yedek parça ve bakımdan para kazanıyor. Bu ilerleyen dönemde daha da artacak. O sebeple yetkili servise mecbur bırakılma durumu maddi anlamda ileriye yönelik fazlaca külfet oluşturacak. Bundan kaçış yok ve farkında olarak tercih yapılmalı.
Hocam ben kendim otomobil yedek parça üretim sektöründe çalışıyorum ürettiğimiz parçalar arasında Alman ve Japon araba parçaları çok çok azdır senede 2 defa bin üretim yaparım ama geri kalan markalara milyon adet üretim yapıyoruz yedek parça sektörü olmada otomobil sektörü para döndüremez kendimizden de biliyorum bir parçanın ömrü en baba 5 yıl sonrası problem
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Ben bir dsg kullanıcısı olarak dsg tavsiye etmiyorum. Evet çok hızlı vites atıyor, hiç sarsmıyor, vites seçimleri güzel ama dayanıklılık konusunda hep bi soru işareti oluyor insanın kafasında. 90bin km'ye geldik 1.6tdi caddy ile ama hep çok dikkatli kullandık. Düşük hızda 2.viteste yarı kavrayarak ilerliyor onu yapmasın diye manuele aldık, durmaya yakın yarı kavrama yapıyor onun için dururken boşa aldık, dururken frene tam basmayınca gene yarı kavrama yapıyor. Bunlara dikkat edince evet çok bi sıkıntı çıkarmıyor ama bu kadar şey düşünüp uğraştıktan sonra neden otomatik kullanıyorum diyor insan :D tork konvertörlü bir i10'da şehir içinde kafam mekanik kısma takılmıyor her saniye balata eriyor diye düşünmüyorum. İkinci elde dsg tam sürpriz çoğu kişi dsg nasıl kullanılmalı bilmiyor bilse de dikkat etmiyor o yüzden ben de manuel tavsiye ederim ya da tork konvertörlü. Lafım sadece dsg'ye değil bütün çift kavramalara :D
 
her türlü benzinli olacak anladıgım kadarıyla. c sınıfı sıfır km alabiliyorsunuz. sıfıra yakın düşük km 2.el ful bile alabiliyorsunuz. ama yazdığınızdan anladıgım kadarıyla siz passat istiyorsnuz başka araba almaktansa manuel passat alırım diyorsunuz. bu sefer de yukarda dsg için tartışan arkadaşların tartışması boşa olmuş oluyor. daha net ve keskin ifade edebilirseniz ne istediğinizi forum arkadaşlarımız da ona göre yorum yaparlar.
 
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams
Hocam ben kendim otomobil yedek parça üretim sektöründe çalışıyorum ürettiğimiz parçalar arasında Alman ve Japon araba parçaları çok çok azdır senede 2 defa bin üretim yaparım ama geri kalan markalara milyon adet üretim yapıyoruz yedek parça sektörü olmada otomobil sektörü para döndüremez kendimizden de biliyorum bir parçanın ömrü en baba 5 yıl sonrası problem
Doğrusunuz. Otomobil satışlarının yarı yarıya düşmesi markaların gelirlerini azalttı. Onlar da bakım ve parça fiyatı üzerinden müşteriye bindiriyor. Döviz de sürekli dalgalı olunca işin içinden çıkılmıyor. O yüzden yetkili servisten ne kadar çabuk kurtulunursa o kadar iyidir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: MiHaRBi
her türlü benzinli olacak anladıgım kadarıyla. c sınıfı sıfır km alabiliyorsunuz. sıfıra yakın düşük km 2.el ful bile alabiliyorsunuz. ama yazdığınızdan anladıgım kadarıyla siz passat istiyorsnuz başka araba almaktansa manuel passat alırım diyorsunuz. bu sefer de yukarda dsg için tartışan arkadaşların tartışması boşa olmuş oluyor. daha net ve keskin ifade edebilirseniz ne istediğinizi forum arkadaşlarımız da ona göre yorum yaparlar.
Üstadım Passat DSG 1. Tercihimdi fakat problemi öğrenince burdan tavsiye alınca çıkardım evet başka araç tavsiyelerine açığım ama Mercedesi kaldıramam Audi a3 Sedan demin söylendi ama piyasası benim bütçemi aşıyor evet araç benzinli olacak dizele gerek yok otomatik şanzıman olabilir ama mantıklı tavsiye olabilir bana fluence diyenler oluyor 😅🤣
 
Ben bir dsg kullanıcısı olarak dsg tavsiye etmiyorum. Evet çok hızlı vites atıyor, hiç sarsmıyor, vites seçimleri güzel ama dayanıklılık konusunda hep bi soru işareti oluyor insanın kafasında. 90bin km'ye geldik 1.6tdi caddy ile ama hep çok dikkatli kullandık. Düşük hızda 2.viteste yarı kavrayarak ilerliyor onu yapmasın diye manuele aldık, durmaya yakın yarı kavrama yapıyor onun için dururken boşa aldık, dururken frene tam basmayınca gene yarı kavrama yapıyor. Bunlara dikkat edince evet çok bi sıkıntı çıkarmıyor ama bu kadar şey düşünüp uğraştıktan sonra neden otomatik kullanıyorum diyor insan :D tork konvertörlü bir i10'da şehir içinde kafam mekanik kısma takılmıyor her saniye balata eriyor diye düşünmüyorum. İkinci elde dsg tam sürpriz çoğu kişi dsg nasıl kullanılmalı bilmiyor bilse de dikkat etmiyor o yüzden ben de manuel tavsiye ederim ya da tork konvertörlü. Lafım sadece dsg'ye değil bütün çift kavramalara :D
Eyvallah üstadım saolasın işte böyle gerçekçi insanları alkışlamak istiyorum teşekkürler 😁
 
  • Beğeni
Tepkiler: mustafa.e
Doğrusunuz. Otomobil satışlarının yarı yarıya düşmesi markaların gelirlerini azalttı. Onlar da bakım ve parça fiyatı üzerinden müşteriye bindiriyor. Döviz de sürekli dalgalı olunca işin içinden çıkılmıyor. O yüzden yetkili servisten ne kadar çabuk kurtulunursa o kadar iyidir.
Ainen öyle hocam ben 1 sene oldu kurtulalı Bursa da yaşıyorum zoruma gidiyordu sanayide tanıdık bilindik adama 300 tl ye yaptıracağım şeyi bile bile gidip 900 tl ye yaptırmak ama elden birşey gelmiyor 😅
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Üstadım Passat DSG 1. Tercihimdi fakat problemi öğrenince burdan tavsiye alınca çıkardım evet başka araç tavsiyelerine açığım ama Mercedesi kaldıramam Audi a3 Sedan demin söylendi ama piyasası benim bütçemi aşıyor evet araç benzinli olacak dizele gerek yok otomatik şanzıman olabilir ama mantıklı tavsiye olabilir bana fluence diyenler oluyor 😅🤣
sıfır km civic sedan ful elegance paket olabilir yada 2.el düşük km ful+ful executive paket olabilir
subaru levorg olabilir zaten tek paket ful olarak geldi. (2.el kaygısı yoksa)
yeni kasa toyota corolla olabilir.
mazda 3 sedan olabilir. (2.el kaygısı yoksa)
 
Estağfurullah ben teşekkür ederim😅 bu arada a3 sedan demişsiniz yukarda. İçi golf'ten daha dar gelmişti bana, golft'ten geçerseniz pişman olabilirsiniz :D
Ustam içi ile ilgili değilde asıl sebep bagaj sanırım bagajım yetmiyor sığamıyorum arabaya yoksa gerçekten çok memnunum yakıtından gidişinden falan aile büyüyünce yetmemeye başladı sedan araç bakıyorum ama anca bakıyordum işte saolun burdan kafamı netleştirdim
 
  • Beğeni
Tepkiler: mustafa.e
sıfır km civic sedan ful elegance paket olabilir yada 2.el düşük km ful+ful executive paket olabilir
subaru levorg olabilir zaten tek paket ful olarak geldi. (2.el kaygısı yoksa)
yeni kasa toyota corolla olabilir.
mazda 3 sedan olabilir. (2.el kaygısı yoksa)

Konuştukça artı sıkıntılar çıkıyor aslında almışken tam alayım birdaha araba işiyle en az 10 yıl işim olmasın modundayım 2 el kaygım sen söylemeden önce yoktu ama doğru bir konuya değinmişsiniz teşekkür ederim ne olur ne olmaz bir konu buda değerlendirmek gerek... Honda kullanıcısın sanırım kuzenim son kasa civic aldı sıfır vites geçişleri çok kötü sürekli araç sarsılıyor diyordu ne kadar doğru ? Toyota hiç çevremde yok yorumlayamam ama araştıracağım teşekkür ediyorum
 
Konuştukça artı sıkıntılar çıkıyor aslında almışken tam alayım birdaha araba işiyle en az 10 yıl işim olmasın modundayım 2 el kaygım sen söylemeden önce yoktu ama doğru bir konuya değinmişsiniz teşekkür ederim ne olur ne olmaz bir konu buda değerlendirmek gerek... Honda kullanıcısın sanırım kuzenim son kasa civic aldı sıfır vites geçişleri çok kötü sürekli araç sarsılıyor diyordu ne kadar doğru ? Toyota hiç çevremde yok yorumlayamam ama araştıracağım teşekkür ediyorum
kimisi d segmentin konforundan yol tutuşundan vazgeçemiyor kilometresi yüksek olsa da ufak tefek sorunları da olsa gidiyor d segment alıyor. fakat ben öyle değilim. mebla yükseldiği zaman en yenisini alma taraftarıyım. o yüzden ben olsam yeni kasa corolla yada civic sedan ikilisinden birine yoğunlaşırdım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: MiHaRBi
kimisi d segmentin konforundan yol tutuşundan vazgeçemiyor kilometresi yüksek olsa da ufak tefek sorunları da olsa gidiyor d segment alıyor. fakat ben öyle değilim. mebla yükseldiği zaman en yenisini alma taraftarıyım. o yüzden ben olsam yeni kasa corolla yada civic sedan ikilisinden birine yoğunlaşırdım.
Doğru söylüyorsun hocam mantıklı yani cvt şanzıman seçeneğiyle tabiki değil mi? Toyota bilmiyorum ama hiç çevremde kullanan yok ama bakacağım bir araştıracağım teşekkürler...
 
Hocam haklısınız da müşteri memnuniyeti diye bir şey var. Vw de dünya çapında en yüksek memnuniyeti olan markalardan biri. Zaten bu şekilde büyük bir üretici oldu ve emisyon skandalına rağmen iyi kötü koruyor

Yani yorumlardaki kadar sorunlu olsaydı müşteri memnuniyeti sağlanamaz ve satışlar düşerdi. Kimse bir daha tercih etmezdi. marka da kuru kavrama dsg yi başka bir versiyonla değiştirirdi. Bu sebepten abartı olduğunu düşünüyorum. Vw sevmeyen insanların birincil eleştirme sebebi de olunca dsg ülkemizde internet fenomeni oldu :)

Vw musteri memnuniyeti turkiyede iyi degil, bu konudaki basarilari dunya geneli ortalamasi. Bakmayin turkiye bu ortalamayi dusuruyor bile olabilir, sebebi ise.. Dogus grubu.

Almanyada gozun kapali bin dsg ye.