KAPALI Sedan araç kararsızlığı passat nasıldır?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan MiHaRBi
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

MiHaRBi

Senkromeççi
32
37
Marka
Volkswagen
Selamun aleyküm... arkadaşlarım abilerim kardeşlerim benim şöyle bir kararsızlığım var... araç değiştireceğim 2015 1.2 benzinli manuel golf kullanıcısıyım araçtan memnunum fakat yeni bebeğimiz oldu aile genişledi araç yetmiyor artık ( malum Bebek arabası puset falan filan doluyor araç ) bu yüzden otomatik sedan araç düşünüyorum tercihen Passat istiyorum fakat TDİ larda DSG şanzıman problemi nedeni ile çok fazla şikayet varmış bu DSG şanzıman problemi sadece Dizelde mi var benzinlide yok mu yoksa her ikisinde de mecvurmudur... değişik modellemede bakıyorum ana Fransız menşei li hariç Alman yada Japon tercihimdir... şimdiden herkese teşekkürler iyi tatiller...
 
Selamun aleyküm... arkadaşlarım abilerim kardeşlerim benim şöyle bir kararsızlığım var... araç değiştireceğim 2015 1.2 benzinli manuel golf kullanıcısıyım araçtan memnunum fakat yeni bebeğimiz oldu aile genişledi araç yetmiyor artık ( malum Bebek arabası puset falan filan doluyor araç ) bu yüzden otomatik sedan araç düşünüyorum tercihen Passat istiyorum fakat TDİ larda DSG şanzıman problemi nedeni ile çok fazla şikayet varmış bu DSG şanzıman problemi sadece Dizelde mi var benzinlide yok mu yoksa her ikisinde de mecvurmudur... değişik modellemede bakıyorum ana Fransız menşei li hariç Alman yada Japon tercihimdir... şimdiden herkese teşekkürler iyi tatiller...
Aracınız güzel, güle güle kullanın. Macera aramayıp aynı markayı düşünmeniz çok normal. Bahsettiğiniz aracın bilinen iki sıkıntısı var. Birincisi, TDI motor çok yakıt seçiyor, bu nedenle ülkemiz koşullarında yakıttan kaynaklı çok kolay yüksek maliyetli arızalar çıkarıyor. İkincisi de kullanılan kuru kavrama dsg. Araç D sınıfı olduğu için daha fazla yük çekiyor, o nedenle arıza potansiyeli Polo ve Golf'lerden daha yüksek. Şanzımanın çektiği ağırlık ve motorun ürettiği tork yükseldikçe, şanzımana binen yük de artacaktır. Ama bu şanzımanın asıl düşmanı kullanım alışkanlıkları ve şehir içi trafiğidir. Şahsen Passat tercih etsem SW kasa Variant modelini 1.4 125hp Manuel olarak tercih ederim. İlla ki sedan olacaksa da alternatif olarak da D sınıfı için daha konforlu ve daha geniş olan aynı motor ve şanzımana sahip Skoda SuperB düşünürüm.

Bu arada @DouglasAdams ın bahsettiği şu güvenlik meselesini de iyi araştırmanızı öneririm. Önemli bir konu. Ne kadar yakın zamanda piyasaya çıkmış bir araba tercih ederseniz güvenliği o kadar yüksek olur.
 
Yillardir cift kavramali ve ozellikle vag grubu otomobil kullanan biri olarak ;

* Kullandigim otomobillerin hicbirinde dsg ile alakali sorun yasamadim ! Ha ancak bu sorun yasandigi gercegini degistirmiyor. Sahsen bir vag otomobiliyle sanziman problemi sebebiyle yolda kalsam fena soverim.

* Sorun yasamak istemiyorsaniz servise muhtacsiniz bu bir gercek

* Bizim yollara uygun degil. Ozellikle dusuk hacimli tdi’larda sanziman yazilimi dusuk suratte 2. Viteste otomobili zorladigi icin kavramayi bitirmesi cok muhtemel. Misal skoda superb 1.6 tdi 6 km/h’da cok hafif bir rampa cikarken 2. Vitese atiyor.

* Bazi kuru kavramalarin ilk hizlanmasi oldukca konforsuz. Tork konvertorlu sanziman kalkista kuru kavramadan cok daha rahat ve akici kalkiyor.

* 2015 ve sonrasindaki modellerde sorunlarin cozuldugunu soyluyorlar. Dogruluk payi nedir bilemiyorum

* Sahsen servis bakimsiz dsg sanzimanli bir otomobili almazdim

* Islak kavramalarin genel anlamda omru ve tork dayanimi cok daha yuksek. Ancak mqb platformda genel anlamda dsg’ler kuru kavrama (bkz : dq200)
 
Ben bu dsg olayına farklı bir açıdan yaklaşmak istiyorum.
1. Olarak vw grubu zannedersem en çok satışı Avrupa kıtasında yapıyor.
2. Olarak Avrupa hiç görmemiş birisiyim ama zannedersem avrupada çoğu şehirde istanbul ankara izmir gibi dur kalk trafiği olan bir yer yoktur hattta bazı diğer büyük şehirlerimizde ne yazık ki durum böyle. Ki bu durum dsg arıza sebeplerinden biri diye biliyorum aşırı ısınmaya neden oluyor.
3. Olarak bizler parayı zor kazanan ve alım gücü yüksek olmayan kişiler olduğumuz için bir arabayı sıfır aldığımızda min 100000 km göstermek istiyoruz. Ayrıca her yere arabamızla gidiyoruz. Zannedersem avrupalı çoğu yere giderken toplu taşıma kullanıyor ve yılda bizim kadar km yapmıyor ayrıca alım güçleri yüksek olduğu içinde yanlışım varsa düzeltin lütfen 3-5 yıla bir arabayı değiştirebiliyor değiştirmese bile kanunları bu dsg gibi arızalarda tüketicinin hep yanında hadi o bike olmasa dsg masrafı adamların alım gücü yüksek olduğu için avrupa insanına koymuyor.
4. Olarak Türkiye pazarı vw için total pazarının yüzde kaçı eder o yüzden bu tarz sorunlar genel tüketici problemleri olarak çok çok düşük bir yüzde teşkil ettiği için paso dsgli satış rekorları kırıp tercih edilebilir hale getiriyor ve şirket çok küçük yüzde için yağlı dsg gibi bu tarz ek maliyet getirecek şeylere bakmaz diye düşünüyorum. Zaten yağlı dsg li modellerde pahalı modellerinde olup maliyeti karşılıyor. Tabi bunlar herhangi bir yerden edindiğim bir bilgi değil sadece sesli yorumumdur.
 
Son düzenleme:
Merhaba,

Passat sadece Türkiye değil, dünya genelinde başarılı bir araç.
Türkiyede de, ikinici el piyasası güçlü, her türlü alıcısı olan bir araç...

3 farklı TDI sahibi olmuş, bunlara ek iki farklı TSI sahibi de olmuş biri olarak, eğer çok uzun yollar yapılmıyorsa (ki anladığım kadarıyla siz de yapmıyorsunuz) ben TSI ı tercih ederim ... şu an yılda 45k km yol yaptığım için TDI kullanıyorum, evet az yakıyor, performansı da makul gibi .. ama TSI ler çok daha keyifli ve konforlu ...

DSG konusu biraz şansa da bağlı ... şu anki aracım TDSI DSG (Leon) ... bundan önce golf ve Polo TDI DSG ler de kullandım ... Golf ü 111k km da sattım ... senkromej dalması problemi vardı (üretim kaynaklı), o yüzden şanzıman komple değişti... araç iyi niyet garantisinde olduğundan ücret ödemedim... bunun dışın da İstabulun en iğrenç trafik hatlarından birinde eşim 70k km kadar Polo TDI DSG kullandı ... onda hiç bir sorun yaşamadık ... şu anki aracımda da bir sorun yok çok şükür (40k km oldu) ... DSG da nin, mevcut durumunda çıkması en mümkün problemi kavrama setinin görece erken bitmesidir... değişim maliyeti de biraz pahallı olduğundan insanların canını acıtıyor... yukarıdaki hiç bir araçta kavramamız değişmedi.... biraz şans işi ... herkes de aynı olmayabiliyor... bunun dışında özel servisler de 2500-3000 TL gibi bir rakama değişebiliyor kavrama...

Eğer VW gruptan bir araç alacaksanız üretici garantisinin olması .. veya en azından servis bakımlı olup, çok km yapmamış, iyi niyet garantisi devam eden bir araç almanız daha doğru olur...
 
Son düzenleme:
Hep motorlar, şanzımanlar konuşuluyor da, bir araç alırken dış görünüşü önemli değil mi gerçekten?
Ben son 2 aracımı değiştirirken çok baktım passata ama dışarıdan tasarım olarak beni cezbeden bir yanını göremedim.
Şahsi fikrimdir; hiç kimseye aykırı gelmeyecek ama hiç kimseyi de kendine hayran bırakmayacak sıradan bir tasarımı olan araçlar.
Konu açan arkadaşın yerinde olsam, az km de yapıyormuşsunuz madem, Mazda 6 bakabilirdim.
 
Kavrama bisey degil degistirirsin olur biter maliyeti yuksek olabilir belki ama tek ve cift kavramali sanzimanlarin kaderi ne yazikki bu. Cografi duruma ve kullanim tarzina gorede hepten farklilik gosteriyor degisim zamani zaten Kavrama disinda mekatronik vb arizalar daha can sıkıcı bence.

Bu arada vw audi vb sirketler iyi niyet garantisini bitirdik diyolarlardi nedir son durum. Yakin zamanda tecrube eden oldu mu?
 
Her zaman soyledigim gibi..
Mazda herkesin ove ove bitiremedigi, tavsiye ettigi ama satin almadigi bir arac Turkiyede.
Bencede mazda 6 cok daha guzel bir arac, tek problemi ikinci el pazari. Dert edilmiyorsa kesinlikle bakilmali.
 
Bu arada @babayimben in belirttiği gibi başka alternatiflere de bakılabilir...
Bence olsam bu segment ve özellikle dizel/otm seçiminde Opel Insignia GS lere bakardım...
Mazda 6 veya Mondeo gibi araçlarda benzinli otomatik olarak tercih edilebilir... tüketimleri biraz yüksek olur tabi ..

Passata karar verilmiş gibi hissettiğimden o detayda yazmıştım
 
  • Beğeni
Tepkiler: MiHaRBi ve kaanc5