KAPALI Sedan araç kararsızlığı passat nasıldır?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan MiHaRBi
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

MiHaRBi

Senkromeççi
32
37
Marka
Volkswagen
Selamun aleyküm... arkadaşlarım abilerim kardeşlerim benim şöyle bir kararsızlığım var... araç değiştireceğim 2015 1.2 benzinli manuel golf kullanıcısıyım araçtan memnunum fakat yeni bebeğimiz oldu aile genişledi araç yetmiyor artık ( malum Bebek arabası puset falan filan doluyor araç ) bu yüzden otomatik sedan araç düşünüyorum tercihen Passat istiyorum fakat TDİ larda DSG şanzıman problemi nedeni ile çok fazla şikayet varmış bu DSG şanzıman problemi sadece Dizelde mi var benzinlide yok mu yoksa her ikisinde de mecvurmudur... değişik modellemede bakıyorum ana Fransız menşei li hariç Alman yada Japon tercihimdir... şimdiden herkese teşekkürler iyi tatiller...
 
Bir aile dostumuz amg paketine sahipti. Direkt bir fiyat hatırlamıyorum fakat passat kullanan ortak arkadaşımıza göre bakım-yakıt maliyetleri net olarak daha yüksekti.

Şayet kullanıcı orta üst düzey memursa veya bu düzey bir geliri varsa bu maliyetlerin düşünülmesi gerekir
Passat yetkili bakımlı olmak zorunda. Bu sebeple Passat'ın bakımı en kötü 1500 lira tutar. Bugün C segmentler bile 1000-1250 arasında gidip geliyor yetkili bakımları konusunda. Mercedes'i iyi bir özel serviste, balata disk vs değişimi olmadan standart bakımda 2000, maksimum 2500 liraya bakım yaptırabilirsin. Hatta daha az bile tutabilir. Yinede biz en yüksek fiyattan alsak, ikisinin bakımları arasında 1000 lira fark oynasa 30 bin km'de 2000 lira fark çıkar. Mercedes'i yetkiliye götürsen bakımları çok tutar bu doğru.

Yakıt konusunda da söylediğim gibi Passat'a göre benzer kullanımda 2 litre civarı fark ortaya çıkar. Yani arada ki maliyet farkı karşılanamayacak kadar yüksek düzeyde değil bence. Neticede karşılığını alabildiğin bir maliyet farkı bu. Mercedes'e biniyorsan, yahut binmeye karar veriyorsan bu kadarlık bir farkı zaten normal karşılamak gerekir. Hesabını kitabını yapıp maddi yönünü karşılayıp karşılayamayacağını artık başlık sahibi kendisi karar verecek. Neticede Passat DSG ayarında bir araç istedi, biz ona daha iyisini sunduk. Gerisi kendi bileceği iş.
 
Son düzenleme:
Servis bakımlı ise dsgnin konfor ve performansından vazgeçmezdim şahsen. İnternetten okuduğum kadarıyla dsgden en şikayetçi olan grup dsg şanzıman sahibi olmayanlar. Ayrıca bu kadar sorunlu bir ürünün dünya çapında bu satış adetlerine ulaşması da mantıklı değil
Çevremde dsg şanzımandan sıkıntı çeken 3 araç sahibi var. Araçların ikisi passat biri ibiza. Ben hurafe olduğunu düşünmüyorum şahsen. :D
 
  • Wow
Tepkiler: bt
Passat yetkili bakımlı olmak zorunda. Bu sebeple Passat'ın bakımı en kötü 1500 lira tutar. Bugün C segmentler bile 1000-1250 arasında gidip geliyor yetkili bakımları konusunda. Mercedes'i iyi bir özel serviste, balata disk vs değişimi olmadan standart bakımda 2000, maksimum 2500 liraya bakım yaptırabilirsin. Hatta daha az bile tutabilir. Yinede biz en yüksek fiyattan alsak, ikisinin bakımları arasında 1000 lira fark oynasa 30 bin km'de 2000 lira fark çıkar. Mercedes'i yetkiliye götürsen bakımları çok tutar bu doğru.

Yakıt konusunda da söylediğim gibi Passat'a göre benzer kullanımda 2 litre civarı fark ortaya çıkar. Yani arada ki maliyet farkı karşılanamayacak kadar yüksek düzeyde değil bence. Neticede karşılığını alabildiğin bir maliyet farkı bu. Mercedes'e biniyorsan, yahut binmeye karar veriyorsan bu kadarlık bir farkı zaten normal karşılamak gerekir. Hesabını kitabını yapıp maddi yönünü karşılayıp karşılayamayacağını artık başlık sahibi kendisi karar verecek. Neticede Passat DSG ayarında bir araç istedi, biz ona daha iyisini sunduk. Gerisi kendi bileceği iş.
Mercedes efsane bir firma fakat c serisi biraz hafif kalıyor arkadaşımda var mesela 2016 model muayeneden geçememişti motor egzoz gazı durumuydu sanırım tam hatırlamıyorum şok olmuştuk beraber ama tercih edilir bir tavsiye teşekkürler
 
O mantıkla iktidar partisi mükemmel o zaman... Yıllardır tercih onlardan yana 😀
Bu çok iyiydi işte ama hiç problem yaşamayanlarda var şuanki komşumda 2016 DSG Passat var satıyormuş benim araştırdığımı bildiği için teklif etti sunroof olmaması ve bir kazasına şahit olduğum için istemeyerekte olda red ettim onunla konuşurken memnun olduğunu hep dile getirirdi evin kredi borcunu kapatmak için sattığını beyan etti... bilemiyorum a dostlar inanılmaz çıkmaz bir durum...
 
Çevremde dsg şanzımandan sıkıntı çeken 3 araç sahibi var. Araçların ikisi passat biri ibiza. Ben hurafe olduğunu düşünmüyorum şahsen. :D
Benim çevremde de 2 dsg 2 de edc kullanan var. Bir sıkıntı yaşayan olmadı. Burada önemli olan çevreler değil. Bu kadar sorunlu bir ürünün bu kadar satmasının mümkün olmaması. Tabiki bir risk payı var. Ama doğrudan sorunlu yaklaşımı ancak markaya olan kişisel bir antipati olarak açıklanabilir
 
Peki hocam Araçlar dizel mi benzinli mi?
Passatların biri benzinli birisi dizel idi. İbiza ise benzinli. Eğer sürekli serviste bakıma götürürseniz ve biraz da danışmanınız size yardımcı olmak isterse iyi niyet garantisi kapsamında çok yüksek olmayan ücretlerle değişimini yaptırabiliyorsunuz.
Benim şahsi fikrim çift kavrama olan bütün şanzımanlara nazik ve dikkatli davranılması gerektiğidir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: MiHaRBi
Bu çok iyiydi işte ama hiç problem yaşamayanlarda var şuanki komşumda 2016 DSG Passat var satıyormuş benim araştırdığımı bildiği için teklif etti sunroof olmaması ve bir kazasına şahit olduğum için istemeyerekte olda red ettim onunla konuşurken memnun olduğunu hep dile getirirdi evin kredi borcunu kapatmak için sattığını beyan etti... bilemiyorum a dostlar inanılmaz çıkmaz bir durum...
Hocam arkadaşlarımızın profilindeki araçlara bakarsanız ilk yorumumda olduğu gibi kullanıcı olmadığını görebilirsiniz :) vw seveni ve sevmeyeniyle popüler bir marka olunca aman bulaşma rezil diyen çok oluyor. Bu yorumları sizin mantığınız elveriyorsa hayırlı uğurlu olsun tercihiniz. Ben sadece bu yorumların gereksiz abartı olduğunu belirtmeye çalıştım
 
  • Beğeni
Tepkiler: MiHaRBi
Ben size DSG'den yana şöyle olur böyle olur diye bir tavsiyede bulunmam. Çift kavramaların geneli narindir. Sorun çıkabilir de çıkmayabilir de. Nispeten daha az sorunlu çift kavrama istiyorsanız markaların 2 litre motorlu versiyonlarına bakmanız lazım. Haricinde EDC, Powershift, DSG ne olursa olsun bu şanzımanlar biraz şans işidir. Bunu bilerek alabilirsiniz.

Benim derdim şanzımanların olası sorunundan çok bu sorunu bertaraf edebilmek için yetkiliye mecbur bırakılmak. Bunun maddi yükü öyle hafif değildir. Bugün bile 1500 liraları aşabilecek bakım paraları isteniyor. Yarın ekonomi daha kötüye gittiğinde, döviz fırladığında sizden 2000 liralara yaklaşan bakım paraları istendiğinde isyan etme ihtimaliniz var. Özel servise giderim o parayı vermem, DSG'ye bir şey olursa da bir sürü tamirci var artık deyip vazgeçebilirsiniz ama DSG'ye bir şey olursa parası cebimden çıkacak stresini yaşayacaksanız da öyle araç sürülmez.
 
Servis bakımlı ise dsgnin konfor ve performansından vazgeçmezdim şahsen. İnternetten okuduğum kadarıyla dsgden en şikayetçi olan grup dsg şanzıman sahibi olmayanlar. Ayrıca bu kadar sorunlu bir ürünün dünya çapında bu satış adetlerine ulaşması da mantıklı değil

Hocam ben deneyim tasarimcisiyim, analiz eder akabinde stratejiye uygun deneyim tasarlarim isim bu yani, bizim istede su vardir.. kisiye neyi dayatirsan onu kullanir.

Dsg de boyle.. performansina lafimiz zaten yok ama dsg ve stronic arac onkadar cok ki satis rakamlarinim cok olmasi milletin dsg ye bayukdigindan degil yani. Audi nin kullandigida dsg adi farkli. C sinifinda ram otomatik yapsa emin ol dsg yerine daha cok tercih edilir.

Konu audi ye gelmisken yakin olmasada audi servisindeki bir tanidik stronic lerin a3 sonrasi (a4-a5 vs) cok daha problemsiz oldugunu soyluyor. İs birazda maliyetlerle alakali gibi duruyor.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: MiHaRBi
Ben size DSG'den yana şöyle olur böyle olur diye bir tavsiyede bulunmam. Çift kavramaların geneli narindir. Sorun çıkabilir de çıkmayabilir de. Nispeten daha az sorunlu çift kavrama istiyorsanız markaların 2 litre motorlu versiyonlarına bakmanız lazım. Haricinde EDC, Powershift, DSG ne olursa olsun bu şanzımanlar biraz şans işidir. Bunu bilerek alabilirsiniz.

Benim derdim şanzımanların olası sorunundan çok bu sorunu bertaraf edebilmek için yetkiliye mecbur bırakılmak. Bunun maddi yükü öyle hafif değildir. Bugün bile 1500 liraları aşabilecek bakım paraları isteniyor. Yarın ekonomi daha kötüye gittiğinde, döviz fırladığında sizden 2000 liralara yaklaşan bakım paraları istendiğinde isyan etme ihtimaliniz var. Özel servise giderim o parayı vermem, DSG'ye bir şey olursa da bir sürü tamirci var artık deyip vazgeçebilirsiniz ama DSG'ye bir şey olursa parası cebimden çıkacak stresini yaşayacaksanız da öyle araç sürülmez.
İşin özü saatli bomba gibi hep bir tedirginlik olacak acaba mı sorusu var manuel alıp keyfime bakacağım sanırım... teşekkürler dost...
 
  • Beğeni
Tepkiler: Basri Amca ve Cenk
Hocam ben deneyim tasarimcisiyim, analiz eder akabinde stratejiye uygun deneyim tasarlarim isim bu yani, bizim istede su vardir.. kisiye neyi dayatirsan onu kullanir.

Dsg de boyle.. performansina lafimiz zaten yok ama dsg ve stronic arac onkadar cok ki satis rakamlarinim cok olmasi milletin dsg ye bayukdigindan degil yani. Audi nin kullandigida dsg adi farkli. C sinifinda ram otomatik yapsa emin ol dsg yerine daha cok tercih edilir.

Konu audi ye gelmisken yakin olmasada audi servisindeki bir tanidik stronic lerin a3 sonrasi (a4-a5 vs) cok daha problemsiz oldugunu soyluyor. İs birazda maliyetlerle alakali gibi duruyor.
Aslında DSG olayıda tamamen şans ve kullanım ile alakalı yani yormaz zorlamazsan oda yormaz zorlamaz gibi duruyor ama sürekli diken üstünde olmak bilemiyorum... ayrıca Audi a3 sedan geldi aklıma birden sayende 😂
 
Hocam ben deneyim tasarimcisiyim, analiz eder akabinde stratejiye uygun deneyim tasarlarim isim bu yani, bizim istede su vardir.. kisiye neyi dayatirsan onu kullanir.

Dsg de boyle.. performansina lafimiz zaten yok ama dsg ve stronic arac onkadar cok ki satis rakamlarinim cok olmasi milletin dsg ye bayukdigindan degil yani. Audi nin kullandigida dsg adi farkli. C sinifinda ram otomatik yapsa emin ol dsg yerine daha cok tercih edilir.

Konu audi ye gelmisken yakin olmasada audi servisindeki bir tanidik stronic lerin a3 sonrasi (a4-a5 vs) cok daha problemsiz oldugunu soyluyor. İs birazda maliyetlerle alakali gibi duruyor.
Hocam haklısınız da müşteri memnuniyeti diye bir şey var. Vw de dünya çapında en yüksek memnuniyeti olan markalardan biri. Zaten bu şekilde büyük bir üretici oldu ve emisyon skandalına rağmen iyi kötü koruyor

Yani yorumlardaki kadar sorunlu olsaydı müşteri memnuniyeti sağlanamaz ve satışlar düşerdi. Kimse bir daha tercih etmezdi. marka da kuru kavrama dsg yi başka bir versiyonla değiştirirdi. Bu sebepten abartı olduğunu düşünüyorum. Vw sevmeyen insanların birincil eleştirme sebebi de olunca dsg ülkemizde internet fenomeni oldu :)
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: MiHaRBi
Hocam arkadaşlarımızın profilindeki araçlara bakarsanız ilk yorumumda olduğu gibi kullanıcı olmadığını görebilirsiniz :) vw seveni ve sevmeyeniyle popüler bir marka olunca aman bulaşma rezil diyen çok oluyor. Bu yorumları sizin mantığınız elveriyorsa hayırlı uğurlu olsun tercihiniz. Ben sadece bu yorumların gereksiz abartı olduğunu belirtmeye çalıştım
Oda var aslında hocam ya gerçek kullanıcı geri dönüşleri çok farklı ama işte biz Türklerde bide kendi malına bok atmamak gibi bi durum vardır ya hani bende ki en iyisi mantığı oda bi çelişki adamda Passat DSG var problemli ama yok çok memnun 😁 neise kafamda ki bir kaç soru işareti gitti he yenileri geldi belki ama aydınlandım en azından herkese teşekkürler
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve facelift