KAPALI Sedan araç kararsızlığı passat nasıldır?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan MiHaRBi
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

MiHaRBi

Senkromeççi
32
37
Marka
Volkswagen
Selamun aleyküm... arkadaşlarım abilerim kardeşlerim benim şöyle bir kararsızlığım var... araç değiştireceğim 2015 1.2 benzinli manuel golf kullanıcısıyım araçtan memnunum fakat yeni bebeğimiz oldu aile genişledi araç yetmiyor artık ( malum Bebek arabası puset falan filan doluyor araç ) bu yüzden otomatik sedan araç düşünüyorum tercihen Passat istiyorum fakat TDİ larda DSG şanzıman problemi nedeni ile çok fazla şikayet varmış bu DSG şanzıman problemi sadece Dizelde mi var benzinlide yok mu yoksa her ikisinde de mecvurmudur... değişik modellemede bakıyorum ana Fransız menşei li hariç Alman yada Japon tercihimdir... şimdiden herkese teşekkürler iyi tatiller...
 
Hocam haklısınız da müşteri memnuniyeti diye bir şey var. Vw de dünya çapında en yüksek memnuniyeti olan markalardan biri. Zaten bu şekilde büyük bir üretici oldu ve emisyon skandalına rağmen iyi kötü koruyor

Yani yorumlardaki kadar sorunlu olsa müşteri memnuniyeti sağlanamaz ve satışlar düşer. Kimse bir daha tercih etmez. Bu sebepten abartı olduğunu düşünüyorum. Vw sevmeyen insanların birincil eleştirme sebebi de olunca dsg ülkemizde internet fenomeni oldu :)
DSG şanzıman da problem yaşayan kişilerle konuştuğumda afedersiniz ama adam Işık’larda ara gaz çekerim çalıştırdıktan sonra ısınma falan beklemem direk kalkarım zorlarım tarafında olan adamlar ki kendilerinde söylüyor bunları nazik DSG bize gelmiyor diye
 
Yüzde 85 i en az 2.0 TSİ-tdi en az 190 HP lik araçlar yani :) hımm. Sizin dediğiniz doğru olsa bile yüzdelik dilim vw de çok yüksek. Yani bu yüksek dilimin yüzde 15 i bile çok yüksek rakam eder
Tamam da adamlar sadece sana satıyor bu konuştuğun arabayı:) Hala daha 1,5 tsi ı yollarda nadir görüyoruz mesela.İşte o yüzden çok satılanı alıyoruz sözü afaki kalıyor
 
Oda var aslında hocam ya gerçek kullanıcı geri dönüşleri çok farklı ama işte biz Türklerde bide kendi malına bok atmamak gibi bi durum vardır ya hani bende ki en iyisi mantığı oda bi çelişki adamda Passat DSG var problemli ama yok çok memnun 😁 neise kafamda ki bir kaç soru işareti gitti he yenileri geldi belki ama aydınlandım en azından herkese teşekkürler
Hocam zaten konu burada patlak veriyor. Seven her şeyi iyi diyor. Sevmeyen örnekte de gördüğünüz gibi hepten kötülüyor 😄 normal bir şanzıman işte. Keyif alıyorsanız, servis bakımlıysa ve yürütme maliyetlerini karşılayabilecekseniz alın gitsin. Bu kadar da devlet meselesi bir şanzıman değil bu 😄
 
  • Beğeni
Tepkiler: MiHaRBi
Hocam arkadaşlarımızın profilindeki araçlara bakarsanız ilk yorumumda olduğu gibi kullanıcı olmadığını görebilirsiniz :) vw seveni ve sevmeyeniyle popüler bir marka olunca aman bulaşma rezil diyen çok oluyor. Bu yorumları sizin mantığınız elveriyorsa hayırlı uğurlu olsun tercihiniz. Ben sadece bu yorumların gereksiz abartı olduğunu belirtmeye çalıştım

Bizi VW düşmanıymışız gibi görüp lanse etmeniz yanlış. Sağlıklı zihin yapısına sahip bir insan, herhangi bir mal üreten firmaya tapmaz veya düşman olmaz diye düşünüyorum.

Sorun çıkarmayan bir mal hakkında bu kadar konuşulmaz. DSG'yi kenara bırakalım. CVT kullanan bir çok marka var. Sadece Nissan'ın CVT'si sorun çıkarıyor diye internette bir çok konu bulabilirsiniz. Size göre bu da gerçek dışı. Çevrenize önerin o zaman, sorun olursa güncel fiyatlarla 30 bine yaklaşan masrafa hazırlıklı olmalarını şimdiden öneririm.
Türkiye'de kullandığı malı kötüleyecek, gerçekleri söyleyecek karakterde insanlar çok yok maalesef. Sorunlarla başını kaşıyacak zamanı olmayanlar, "araç çok sorunsuz, şöyle, böyle" dedikten iki gün sonra ilana koyuyor.


@MiHaRBi burada yazan arkadaşların çoğu forumda devamlı yazan, kendi yapmayacağı şeyi, almayacağı arabayı başkasına önermeyecek kişiler. Samimi düşüncelerimizi aktarıyoruz. İkinci elde her markada sorun olabilir çünkü önceki sahibi veya sahiplerini bilemeyiz. Ancak sadece DSG değil genel olarak çift kavramalı şanzımanların diğer otomatik şanzımanlara göre narin olduğu bir gerçek. Yerinizde olsam İster benzinli ister dizel olsun otomatik Passat almazdım, manuel alırdım. Otomatik alacaksam biraz daha yaşlı 2.0 Audilere bakardım. Onlardaki DSG sorun çıkarmaya bu kadar meyilli değil diye biliyorum.

Benim de çevremde DSG'den sorun yaşayanlar oldu. Biri çok yeni, 1.5 ay kadar önce oldu. Tdi Jetta.
 
Tamam da adamlar sadece sana satıyor bu konuştuğun arabayı:) Hala daha 1,5 tsi ı yollarda nadir görüyoruz mesela.İşte o yüzden çok satılanı alıyoruz sözü afaki kalıyor
Yapmayın hocam. Dünya emisyon regülasyonlarıyla uğraşıyor. Siz 1.0 TSİ motorların sadece bize özel üretildiğini, Almanya da kuru kavrama dsg lerin az satıldığını düşünüyor musunuz gerçekten
 
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams
Bizi VW düşmanıymışız gibi görüp lanse etmeniz yanlış. Sağlıklı zihin yapısına sahip bir insan, herhangi bir mal üreten firmaya tapmaz veya düşman olmaz diye düşünüyorum.

Sorun çıkarmayan bir mal hakkında bu kadar konuşulmaz. DSG'yi kenara bırakalım. CVT kullanan bir çok marka var. Sadece Nissan'ın CVT'si sorun çıkarıyor diye internette bir çok konu bulabilirsiniz. Size göre bu da gerçek dışı. Çevrenize önerin o zaman, sorun olursa güncel fiyatlarla 30 bine yaklaşan masrafa hazırlıklı olmalarını şimdiden öneririm.
Türkiye'de kullandığı malı kötüleyecek, gerçekleri söyleyecek karakterde insanlar çok yok maalesef. Sorunlarla başını kaşıyacak zamanı olmayanlar, "araç çok sorunsuz, şöyle, böyle" dedikten iki gün sonra ilana koyuyor.


@MiHaRBi burada yazan arkadaşların çoğu forumda devamlı yazan, kendi yapmayacağı şeyi, almayacağı arabayı başkasına önermeyecek kişiler. Samimi düşüncelerimizi aktarıyoruz. İkinci elde her markada sorun olabilir çünkü önceki sahibi veya sahiplerini bilemeyiz. Ancak sadece DSG değil genel olarak çift kavramalı şanzımanların diğer otomatik şanzımanlara göre narin olduğu bir gerçek. Yerinizde olsam İster benzinli ister dizel olsun otomatik Passat almazdım, manuel alırdım. Otomatik alacaksam biraz daha yaşlı 2.0 Audilere bakardım. Onlardaki DSG sorun çıkarmaya bu kadar meyilli değil diye biliyorum.

Benim de çevremde DSG'den sorun yaşayanlar oldu. Biri çok yeni, 1.5 ay kadar önce oldu. Tdi Jetta.
Sizin kaçırdığınız nokta şu. Nissan ın cvt sine kullanan kullanmayan neredeyse bütün forum toplanıp bulaşma çok sorunlu denmiyor :) bu durum sadece burada değil birçok sitede mevcut.

Sizin de dediğiniz gibi narin bir şanzıman. Alan kişi büyük ihtimalle sorun yaşamaz. Fakat her ihtimale karşı da servis bakımlı olmasına özen göstermek gerekir. Gerçekçi ve mantıklı yorum bu olur bana göre
 
Passat yetkili bakımlı olmak zorunda. Bu sebeple Passat'ın bakımı en kötü 1500 lira tutar. Bugün C segmentler bile 1000-1250 arasında gidip geliyor yetkili bakımları konusunda. Mercedes'i iyi bir özel serviste, balata disk vs değişimi olmadan standart bakımda 2000, maksimum 2500 liraya bakım yaptırabilirsin. Hatta daha az bile tutabilir. Yinede biz en yüksek fiyattan alsak, ikisinin bakımları arasında 1000 lira fark oynasa 30 bin km'de 2000 lira fark çıkar. Mercedes'i yetkiliye götürsen bakımları çok tutar bu doğru.

Yakıt konusunda da söylediğim gibi Passat'a göre benzer kullanımda 2 litre civarı fark ortaya çıkar. Yani arada ki maliyet farkı karşılanamayacak kadar yüksek düzeyde değil bence. Neticede karşılığını alabildiğin bir maliyet farkı bu. Mercedes'e biniyorsan, yahut binmeye karar veriyorsan bu kadarlık bir farkı zaten normal karşılamak gerekir. Hesabını kitabını yapıp maddi yönünü karşılayıp karşılayamayacağını artık başlık sahibi kendisi karar verecek. Neticede Passat DSG ayarında bir araç istedi, biz ona daha iyisini sunduk. Gerisi kendi bileceği iş.
Egeanın bakımı bile minimum 1100 çıkıyo fren balatası falan hariç olursa ben de o yüzeen periyodik bakımı farklı olmaz dedim çünkü mercedes dışarda bakım yaptıracak
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Bu ülkede araba almak kolay değil hele aldıktan sonra değiştirmek daha da zor o yüzden içinize sinen arabayı alın. Evet DSG konusunda bazı kullanıcılar sıkıntı yaşayabiliyor belki bunlardan biri olursunuz belkide olmazsınız o yüzden almak istediğinizden birilerinin yönlendirmesiyle vazgeçmeyin.
Örneğin; şuana kadar çıktığı dönemlerde B5 ve B6 passat sahibi olmuş ve daha sonra F10 520d ye geçiş yapıp sonra tekrar b8 passata dönen tanıdığım var. B6 passatları ve Golf4 leriyle tatile giderken ıspartada aynı şekilde hararetten dolayı yolda kaldılar, B8 passatlarında hareket halinde vitesi P ye alın diye uyarı verdikten sonra silecek çalışıyorsa durmuyor, duruyorsa çalışmıyor ayni şekilde sinyallerde çalışmıyor. Aç kapa yapınca düzeliyor. Aynı ailede polo var dsg aynı hatayı veriyor ama başka hiç bir sıkıntı yaşanmıyor serviste kayıt oluşturuldu pololardaki mekatronik arızası garanti kapsamından değişim sürecine girerse değişim yapılacak (şuan golflerde değişim yapıyorlar).

Başka bir arkadaşımda 2014 beetle vardı dsgyle alakalı 1 kablo koptuğu için yolda kaldı arabası çekiciyle servise gitti sorun 2 haftada çözüldü. Daha sonra bu aracı sattı hala dsg li polo kullanıyor (3 tane polo değiştirdi) hiç birinde dsg sorunu yaşamadı.

Yani demek istediğim şu her araba sorun çıkartabilir her markada bu oranlar farklıdır. Ama sizin için bunlar çok önemli değilse passat almanızın mantıksız olacağını düşünmüyorum. Sonuçta sorun yaşayıp aynı markayı kullanmaya devam eden insanlar var demekki herkes için büyütülecek problemler değil bunlar.
 
Son düzenleme:
Egeanın bakımı bile minimum 1100 çıkıyo fren balatası falan hariç olursa ben de o yüzeen periyodik bakımı farklı olmaz dedim çünkü mercedes dışarda bakım yaptıracak
Tabi. Mersonun yetkilide bakimi 3-5 bin lira arasinda degisiyor sarf malzemelerine bagli olarak. Ama ozel serviste cok uygun fiyatlar sunulabiliyor. Hatta filtre, yag gibi kalemleri kendi zevkine gore secebildigin gibi disarindan kendin de alabildigin icin maliyet asagi inebiliyor. Benim dizel manuel focus'un son bakimi arka balata dahil 1450 lira tuttu yetkilide. Resmen gozum dondu. Zaten bu yil garantisi bitti daha ugramam yetkiliye. Cidden zor is yetkiliye bagimli kalmak.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Toprak
Sizin kaçırdığınız nokta şu. Nissan ın cvt sine kullanan kullanmayan neredeyse bütün forum toplanıp bulaşma çok sorunlu denmiyor :) bu durum sadece burada değil birçok sitede mevcut.

Sizin de dediğiniz gibi narin bir şanzıman. Alan kişi büyük ihtimalle sorun yaşamaz. Fakat her ihtimale karşı da servis bakımlı olmasına özen göstermek gerekir. Gerçekçi ve mantıklı yorum bu olur bana göre

Bu da bilgisizlikten kaynaklanıyor.
CVT şanzımanlı Nissan hakkında yorum isteyen birine "benim bilmem kimde Honda vardı o da CVT şanzımanlı, çok memnundu" gibi cevap verenler çıkabiliyor. Hepsi CVT işte şeklinde dar bakanlar olabiliyor.

VW'nin ve yan markalarının Türkiye'de iyi satış adetlerine ulaşması bu kadar konuşulmasına neden oluyor. Olan veya olması muhtemel sorunları konuşmamız bizleri bir markaya düşman yapmaz. Herhangi bir markaya düşman değilim, ne DSGli VW ne de CVTli Nissan almam. Diyeceklerim bu kadar.
 
  • Beğeni
Tepkiler: MiHaRBi
Bizi VW düşmanıymışız gibi görüp lanse etmeniz yanlış. Sağlıklı zihin yapısına sahip bir insan, herhangi bir mal üreten firmaya tapmaz veya düşman olmaz diye düşünüyorum.

Sorun çıkarmayan bir mal hakkında bu kadar konuşulmaz. DSG'yi kenara bırakalım. CVT kullanan bir çok marka var. Sadece Nissan'ın CVT'si sorun çıkarıyor diye internette bir çok konu bulabilirsiniz. Size göre bu da gerçek dışı. Çevrenize önerin o zaman, sorun olursa güncel fiyatlarla 30 bine yaklaşan masrafa hazırlıklı olmalarını şimdiden öneririm.
Türkiye'de kullandığı malı kötüleyecek, gerçekleri söyleyecek karakterde insanlar çok yok maalesef. Sorunlarla başını kaşıyacak zamanı olmayanlar, "araç çok sorunsuz, şöyle, böyle" dedikten iki gün sonra ilana koyuyor.


@MiHaRBi burada yazan arkadaşların çoğu forumda devamlı yazan, kendi yapmayacağı şeyi, almayacağı arabayı başkasına önermeyecek kişiler. Samimi düşüncelerimizi aktarıyoruz. İkinci elde her markada sorun olabilir çünkü önceki sahibi veya sahiplerini bilemeyiz. Ancak sadece DSG değil genel olarak çift kavramalı şanzımanların diğer otomatik şanzımanlara göre narin olduğu bir gerçek. Yerinizde olsam İster benzinli ister dizel olsun otomatik Passat almazdım, manuel alırdım. Otomatik alacaksam biraz daha yaşlı 2.0 Audilere bakardım. Onlardaki DSG sorun çıkarmaya bu kadar meyilli değil diye biliyorum.

Benim de çevremde DSG'den sorun yaşayanlar oldu. Biri çok yeni, 1.5 ay kadar önce oldu. Tdi Jetta.
Anladım usta artık DSG şanzıman seçeneğiyle ilgilenmiyorum manuel alıp arkama bakmayacağım en kötü sıkışık trafikte biraz kaynarım kendime otomatik almadım diye o kadar 😁
 
Hocam haklısınız da müşteri memnuniyeti diye bir şey var. Vw de dünya çapında en yüksek memnuniyeti olan markalardan biri. Zaten bu şekilde büyük bir üretici oldu ve emisyon skandalına rağmen iyi kötü koruyor

Yani yorumlardaki kadar sorunlu olsaydı müşteri memnuniyeti sağlanamaz ve satışlar düşerdi. Kimse bir daha tercih etmezdi. marka da kuru kavrama dsg yi başka bir versiyonla değiştirirdi. Bu sebepten abartı olduğunu düşünüyorum. Vw sevmeyen insanların birincil eleştirme sebebi de olunca dsg ülkemizde internet fenomeni oldu :)
Aslında alan almayan kullanan kullanmayan herkesin fikri var fakat gerçekten bilip yorumlayan insanlardan aldığım bilgiye göre ne çok iyi ne çok kötü ortada bir şanzıman ne olacağı belirsiz yani Hasper kader ne çıkarsa...
 
  • Beğeni
Tepkiler: facelift
Hocam zaten konu burada patlak veriyor. Seven her şeyi iyi diyor. Sevmeyen örnekte de gördüğünüz gibi hepten kötülüyor 😄 normal bir şanzıman işte. Keyif alıyorsanız, servis bakımlıysa ve yürütme maliyetlerini karşılayabilecekseniz alın gitsin. Bu kadar da devlet meselesi bir şanzıman değil bu 😄
Manuel alıp devam etmekte fayda var sanırım 😁
 
Yapmayın hocam. Dünya emisyon regülasyonlarıyla uğraşıyor. Siz 1.0 TSİ motorların sadece bize özel üretildiğini, Almanya da kuru kavrama dsg lerin az satıldığını düşünüyor musunuz gerçekten
Konu passat değil mi 1,0 yok onda.1,5 dedim ben.Evet vw nin 1,6 ve 1,4 lerin çok büyük yüzdesi bu ülkede kuru kavramayla satıldığını ve gerçek bir vw kullanılmadığını biliyorum
 
  • Beğeni
Tepkiler: MiHaRBi
Bu da bilgisizlikten kaynaklanıyor.
CVT şanzımanlı Nissan hakkında yorum isteyen birine "benim bilmem kimde Honda vardı o da CVT şanzımanlı, çok memnundu" gibi cevap verenler çıkabiliyor. Hepsi CVT işte şeklinde dar bakanlar olabiliyor.

VW'nin ve yan markalarının Türkiye'de iyi satış adetlerine ulaşması bu kadar konuşulmasına neden oluyor. Olan veya olması muhtemel sorunları konuşmamız bizleri bir markaya düşman yapmaz. Herhangi bir markaya düşman değilim, ne DSGli VW ne de CVTli Nissan almam. Diyeceklerim bu kadar.
Bu kadar net kısa öz diosun yani hocam 👏
 
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams
Bu kadar net kısa öz diosun yani hocam 👏
Aldığımız araba sorun çıkarır, çıkarmaz bilemeyiz. 0 alsak bile sorun yaşanabiliyor, fabrikasyon hatalar her markada olabiliyor. Ben sorundan olabildiğince kaçan biriyim, sorun yaşamak, servise sık gidip gelmek istemiyorum. O nedenle tercihlerimi ona göre yapmaya çalışıyorum. Bir başkası için o kadar önemli değildir, arabaya bir şey olursa servise bırakırım sorun giderilince alırım der.

Herkesin kendi tercihi özetle. :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: MiHaRBi
Tabi. Mersonun yetkilide bakimi 3-5 bin lira arasinda degisiyor sarf malzemelerine bagli olarak. Ama ozel serviste cok uygun fiyatlar sunulabiliyor. Hatta filtre, yag gibi kalemleri kendi zevkine gore secebildigin gibi disarindan kendin de alabildigin icin maliyet asagi inebiliyor. Benim dizel manuel focus'un son bakimi arka balata dahil 1450 lira tuttu yetkilide. Resmen gozum dondu. Zaten bu yil garantisi bitti daha ugramam yetkiliye. Cidden zor is yetkiliye bagimli kalmak.
Tam bakım içeriğini bilmemekle birlikte bi tanıdığın 2018 1.6tdi highline dsg passatını 2. Bakımından almaya gitmiştim 8bin tl ödeme çıkmıştı. Geri görüş kamerası değişimi dışında ekstra bişey yok diye hatırlıyorum
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Aldığımız araba sorun çıkarır, çıkarmaz bilemeyiz. 0 alsak bile sorun yaşanabiliyor, fabrikasyon hatalar her markada olabiliyor. Ben sorundan olabildiğince kaçan biriyim, sorun yaşamak, servise sık gidip gelmek istemiyorum. O nedenle tercihlerimi ona göre yapmaya çalışıyorum. Bir başkası için o kadar önemli değildir, arabaya bir şey olursa servise bırakırım sorun giderilince alırım der.

Herkesin kendi tercihi özetle. :)
Tam olarak benimde düşüncelerim bunlar hocam kafam rahat olacak 😅 sorun elbette çıkabilir Honda dediğimiz markada bile airbag problemleri yaşandı daha nolsun
 
Tam bakım içeriğini bilmemekle birlikte bi tanıdığın 2018 1.6tdi highline dsg passatını 2. Bakımından almaya gitmiştim 8bin tl ödeme çıkmıştı. Geri görüş kamerası değişimi dışında ekstra bişey yok diye hatırlıyorum
Öhh yani.. 6 bin liraya geri görüş değişimi yapmayacaklarına göre vardır onda bir numara. Bugün sıfır E sınıf araçları bile bakıma götürsen öyle bir para istemiyorlar. Ama tabi netice itibariyle yetkilinin bakımları pahalı. Zaten bu sebeple DSG konusuna negatif bakıyorum. Bizim jetta'nın bile 60 bini görmeden 2 kez kavraması değişti. Diyorum özel servise git diye ama baksana 60 binde 2 kez kavrama değişti ben nasıl iyi niyeti bozayım diyor ailedekiler.