Merhabalar. Yazılım konusunu ben motordan motora değişen bir şey olarak görüyorum. Her motor aynı kalitede olmuyor. Zarar konusunu motor direk olarak motor bazında bakmak lazım.
İlk önce Jetta ile ilgili sorunuzu cevaplayayım. Birebir aynı yazılımı arkadaşımın arkadaşı 1.2 tsi dsg jetta sını yaptırmıştı. 45000 km sıkıntısız şekilde kullanmış. Dediğine göre yakıt ortalaması 1-1.5 lt civarı kullanıma bağlı düştüğünü ve 0-100 ün de 9 sn lere düştüğünü söyledi. Yazılımdan çok memnun kalmış.
Fabrikalar neden yapmıyor gelirsek.
1. Tabiki de emisyon
2-Belirli motorlara yapıyorlar. Mesela 1.0 ecoboost 100 bg ile 125 bg arasında sadece yazılım farkı var 140 lık motorda parça değişimleri var. Ya da Opel in 2013 de çıkardığı 1.6 Sidi benzinli motoru Eco ve Pro diye 2 versiyonda satılıyor Eco olan 170 bg 280 tork (Ülkemizde makyajlı insignialarla geldi) Pro ise 200 bg 300 tork (Ülkemize astra k ile geldi). Bu motora yazılım yaparsanız. 210 bg alınabildiği konuşuluyor. Yani marka ufak bir pay bırakmış ama hemen hemen tüm gücünü veriyor.
3- Pazarlama taktiği. Şimdi 1.2 tsi 105 değilde 130 bg olarak satılsaydı. Bu sefer 1.4 tsi 125 liği kim ne için alacaktı. Tabii bu motorlara göre arabalarımıza arge yapıldığını da unutmamak lazım. Frenler,süspansiyon ayarları hep farklı oluyor.
Tabii bunlara motorun optimum dayanımı,yakıt kalitesine vereceği tepkilerde belirliyor. Her bizler gibi arabasını zamanı gelince bakıma götüren insanlar değil. O yüzden motor da dayanıklılık önem de kazanıyor.