Chip tuning ne kadar tehlikeli?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Maganda
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Maganda

Profesör
1,453
Marka
Volkswagen
Jetta 1.2 TSI 2015 model aracıma bir kaç yerden chip tuning için fiyat aldım. Stock 105PS 175NM gücü 132PS 215NM torka çekebileceklerini söylüyorlar. Peki bunu fabrika neden yapmıyor? O kadar AR-GE yapılıyor, test yapılıyor sonucunda bu arabaya 105PS veriyorlarsa ben bu işten biraz şüphelendim açıkçası. Daha önceden böyle bir uygulama yapıp sorun yaşayan oldu mu? Ya da memnun musunuz? Bu aracın motoru şanzımanı turbosu soğutma sistemi artık aklıma neler gelmiyorsa onlar bu gücü kaldırabilecek kapasitede mi? Yakıt tüketimininde düştüğünü söylüyorlar bu ne kadar doğru? Aynı soruları fiyat aldığım yerlerede sordum ama güvenmiyorum doğrusu dediklerine.
 
Daha fazla güç + sakin kullanım demek tüketimi düşürür ama arabaya yatırım yapılmadığı sürece bana saçma geliyor. Zaten arabalar maliyet kaygısıyla ucu ucuna üretiliyor hemen hemen tüm tsi larda su pompası gibi soğutma sistemi kronikleri varken ben olsam girişmezdim bu işe. Çevreye zarar falan üstte yazılmış zaten ben araba açısından söyledim sadece
 
  • Beğeni
Tepkiler: Maganda
Egzoz sistemi, kat iptali vs. olmadıkça emisyonda pek değişim olmuyor. En azından bizde öyle.

Chip tuningi alt segment araçlarda riskli buluyorum, şanzımanın tork dayanımı, turbo, soğutma sistemi vs. sınırda oluyor genellikle. Hele kuru DSG'li araçlara nasıl cesaret ediyorlar merak ediyorum.
 
Ortam kötü diye biz de kötü olalım diyorsunuz yani
Hayır, benzinli euro5 motorum var bir şey sökmüyorum iptal etmiyorum emisyonda fark olacağını bile sanmıyorum. Mantıken yakıt tüketimi düşüyorsa emisyonda düşmesi lazım.
Egzoz sistemi, kat iptali vs. olmadıkça emisyonda pek değişim olmuyor. En azından bizde öyle.

Chip tuningi alt segment araçlarda riskli buluyorum, şanzımanın tork dayanımı, turbo, soğutma sistemi vs. sınırda oluyor genellikle. Hele kuru DSG'li araçlara nasıl cesaret ediyorlar merak ediyorum.
Peki 1.4 TSI 122PS ile 150PS arasında ne gibi bir farklar var? Aynı motordan alınmıyor mu bu güçler?
 
Hayır, benzinli euro5 motorum var bir şey sökmüyorum iptal etmiyorum emisyonda fark olacağını bile sanmıyorum. Mantıken yakıt tüketimi düşüyorsa emisyonda düşmesi lazım.

Peki 1.4 TSI 122PS ile 150PS arasında ne gibi bir farklar var? Aynı motordan alınmıyor mu bu güçler?
VVT farklı, 150hp'nin turbosu daha büyük, soğutma sisteminde farklar var, 125hp'de MQ200 150hp'de MQ250 var yani şanzıman tork dayanımı daha fazla. Fark sadece yazılım değil.
 
Jetta 1.2 TSI 2015 model aracıma bir kaç yerden chip tuning için fiyat aldım. Stock 105PS 175NM gücü 132PS 215NM torka çekebileceklerini söylüyorlar. Peki bunu fabrika neden yapmıyor? O kadar AR-GE yapılıyor, test yapılıyor sonucunda bu arabaya 105PS veriyorlarsa ben bu işten biraz şüphelendim açıkçası. Daha önceden böyle bir uygulama yapıp sorun yaşayan oldu mu? Ya da memnun musunuz? Bu aracın motoru şanzımanı turbosu soğutma sistemi artık aklıma neler gelmiyorsa onlar bu gücü kaldırabilecek kapasitede mi? Yakıt tüketimininde düştüğünü söylüyorlar bu ne kadar doğru? Aynı soruları fiyat aldığım yerlerede sordum ama güvenmiyorum doğrusu dediklerine.
Aracin optimum calisma degerleri ile oynaniyor. Yazilim oncesi yuksek rakimli bolgelere cikildiginda veya dandik yakitlara karsi toleranstan tutun sicaklik vb degerlere karsi calismasi icin ayarlanan degerler degistiriliyor daha narin hale geldigini dusunuyorum
 
Hayır, benzinli euro5 motorum var bir şey sökmüyorum iptal etmiyorum emisyonda fark olacağını bile sanmıyorum. Mantıken yakıt tüketimi düşüyorsa emisyonda düşmesi lazım.

Peki 1.4 TSI 122PS ile 150PS arasında ne gibi bir farklar var? Aynı motordan alınmıyor mu bu güçler?

Tabi ki yakıt haritasıyla ve hava/yakıt karışımıyla oynanınca emisyon hiç ama hiç değişmez, emisyon sadece bir şey sökülünce değişir. Cehaletimi mazur görün.
 
  • Beğeni
Tepkiler: sputnik ve Maganda
Aradaki fark hayatınızda neyi değiştirir bence ona göre düşünüp yapın, benim hayatımda etkisi olur ama stock motora yazılım yaptırmazdım sanırım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Maganda
Aradaki fark hayatınızda neyi değiştirir bence ona göre düşünüp yapın, benim hayatımda etkisi olur ama stock motora yazılım yaptırmazdım sanırım.
Aslında amacım turbo boşluğunu ve güç patlamasını biraz olsun azaltmak. 2000-2400 devre kadar araç ölü gidiyor bu devri geçtikten sonra birden güç geliyor. Turboyu daha erken doldurabilmek aslında amacım yoksa şu an bile gücü çok iyi bana göre.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ukoray
Merhabalar. Yazılım konusunu ben motordan motora değişen bir şey olarak görüyorum. Her motor aynı kalitede olmuyor. Zarar konusunu motor direk olarak motor bazında bakmak lazım.
İlk önce Jetta ile ilgili sorunuzu cevaplayayım. Birebir aynı yazılımı arkadaşımın arkadaşı 1.2 tsi dsg jetta sını yaptırmıştı. 45000 km sıkıntısız şekilde kullanmış. Dediğine göre yakıt ortalaması 1-1.5 lt civarı kullanıma bağlı düştüğünü ve 0-100 ün de 9 sn lere düştüğünü söyledi. Yazılımdan çok memnun kalmış.

Fabrikalar neden yapmıyor gelirsek.
1. Tabiki de emisyon
2-Belirli motorlara yapıyorlar. Mesela 1.0 ecoboost 100 bg ile 125 bg arasında sadece yazılım farkı var 140 lık motorda parça değişimleri var. Ya da Opel in 2013 de çıkardığı 1.6 Sidi benzinli motoru Eco ve Pro diye 2 versiyonda satılıyor Eco olan 170 bg 280 tork (Ülkemizde makyajlı insignialarla geldi) Pro ise 200 bg 300 tork (Ülkemize astra k ile geldi). Bu motora yazılım yaparsanız. 210 bg alınabildiği konuşuluyor. Yani marka ufak bir pay bırakmış ama hemen hemen tüm gücünü veriyor.
3- Pazarlama taktiği. Şimdi 1.2 tsi 105 değilde 130 bg olarak satılsaydı. Bu sefer 1.4 tsi 125 liği kim ne için alacaktı. Tabii bu motorlara göre arabalarımıza arge yapıldığını da unutmamak lazım. Frenler,süspansiyon ayarları hep farklı oluyor.

Tabii bunlara motorun optimum dayanımı,yakıt kalitesine vereceği tepkilerde belirliyor. Her bizler gibi arabasını zamanı gelince bakıma götüren insanlar değil. O yüzden motor da dayanıklılık önem de kazanıyor.
 
Aslında amacım turbo boşluğunu ve güç patlamasını biraz olsun azaltmak. 2000-2400 devre kadar araç ölü gidiyor bu devri geçtikten sonra birden güç geliyor. Turboyu daha erken doldurabilmek aslında amacım yoksa şu an bile gücü çok iyi bana göre.
Turboyu daha erken doldurabilmek için yapılması gerekenler şunlardan birisi:

1.2 motor kullanmamak , 105-115 hp güçten vazgeçmek veya motoru daha pahalı bir araba satın almak.

Geçen bir başlıkta 1.2 motorun vergi avantajından bahsediyordunuz. Böyle geri dönüşleri olacak tabi. Bu paraya kusursuz bir sistem yok. Bir şeylerden feragat edilecek.
 
Merhabalar. Yazılım konusunu ben motordan motora değişen bir şey olarak görüyorum. Her motor aynı kalitede olmuyor. Zarar konusunu motor direk olarak motor bazında bakmak lazım.
İlk önce Jetta ile ilgili sorunuzu cevaplayayım. Birebir aynı yazılımı arkadaşımın arkadaşı 1.2 tsi dsg jetta sını yaptırmıştı. 45000 km sıkıntısız şekilde kullanmış. Dediğine göre yakıt ortalaması 1-1.5 lt civarı kullanıma bağlı düştüğünü ve 0-100 ün de 9 sn lere düştüğünü söyledi. Yazılımdan çok memnun kalmış.

Fabrikalar neden yapmıyor gelirsek.
1. Tabiki de emisyon
2-Belirli motorlara yapıyorlar. Mesela 1.0 ecoboost 100 bg ile 125 bg arasında sadece yazılım farkı var 140 lık motorda parça değişimleri var. Ya da Opel in 2013 de çıkardığı 1.6 Sidi benzinli motoru Eco ve Pro diye 2 versiyonda satılıyor Eco olan 170 bg 280 tork (Ülkemizde makyajlı insignialarla geldi) Pro ise 200 bg 300 tork (Ülkemize astra k ile geldi). Bu motora yazılım yaparsanız. 210 bg alınabildiği konuşuluyor. Yani marka ufak bir pay bırakmış ama hemen hemen tüm gücünü veriyor.
3- Pazarlama taktiği. Şimdi 1.2 tsi 105 değilde 130 bg olarak satılsaydı. Bu sefer 1.4 tsi 125 liği kim ne için alacaktı. Tabii bu motorlara göre arabalarımıza arge yapıldığını da unutmamak lazım. Frenler,süspansiyon ayarları hep farklı oluyor.

Tabii bunlara motorun optimum dayanımı,yakıt kalitesine vereceği tepkilerde belirliyor. Her bizler gibi arabasını zamanı gelince bakıma götüren insanlar değil. O yüzden motor da dayanıklılık önem de kazanıyor.
Arabayı sıfır almıştım bu zamana kadarda hiçbir bakımını geciktirmedim zamanında önce yaptım. Şu an 60bin küsürde hiçbir masraf açmadı bana. Motorun sağlıklı olduğunu düşünüyorum ama her motorda aynı olmaz tabii ki. Peki bu yazılımlar araca göre baştan mı yazılıyor yoksa hazır yazılımı mı yüklüyorlar? Arkadaşınıza da bu güçleri verdiklerine göre sanırım hazır bunlar.
Turboyu daha erken doldurabilmek için yapılması gerekenler şunlardan birisi:

1.2 motor kullanmamak , 105-115 hp güçten vazgeçmek veya motoru daha pahalı bir araba satın almak.

Geçen bir başlıkta 1.2 motorun vergi avantajından bahsediyordunuz. Böyle geri dönüşleri olacak tabi. Bu paraya kusursuz bir sistem yok. Bir şeylerden feragat edilecek.
Atmosferikte yüksek devirle uğraşacağıma 1.2'de 2000-2400de dolmasını tercih ederim :) Zaten sadece dur kalklarda hissediyorum bu ölülüğü akan trafikte hiçbir sorun yok sürekli dolu oluyor. Gönül isterdi tabii 2.0TSI ama durumlar ortada.
 
Son düzenleme:
Yazılım candır hocam bakma millete.
Yok turbo bozuyormuşta yok şöleymişte böyleymiş...
Soft bir yazılımla (merdiven altı olmayan) ne turbo bozuluyor nede motor.
Aksine yakıtta düşme görülüyor aynı seyirdeki halinde bence tek dezavantajı sert kullanımda daha çok yakıt tüketiyor oda bi zahmet normal yani :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: DKB34 ve Maganda
Arabayı sıfır almıştım bu zamana kadarda hiçbir bakımını geciktirmedim zamanında önce yaptım. Şu an 60bin küsürde hiçbir masraf açmadı bana. Motorun sağlıklı olduğunu düşünüyorum ama her motorda aynı olmaz tabii ki. Peki bu yazılımlar araca göre baştan mı yazılıyor yoksa hazır yazılımı mı yüklüyorlar? Arkadaşınıza da bu güçleri verdiklerine göre sanırım hazır bunlar.

Hocam yazılım konusunda şahsi tecrübem olmadığı için yorum yapamıyorum maalesef. Tahminim motor zaten 130 bg rahat kaldırıyorsa ona yönelik hazır bir yazılım vardır üstüne belki o arabanın motor-şanzıman kondisyonuna göre ufak tefek oynamalar yapılıyordur.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Maganda