Kendi aracımdan örnek vereyim. Arkanın kayma hızına göre değişir. Eğer bu videodaki gibi yavaş kayıyorsa, gazla çok oynamadan kontra ile toplamaya çalışırdım. Yavaş kaymaya hızlı tepki vermek, aracın dengesini daha da bozuyor.
Bir üst kasa fiesta ile gece kavşakta çiğ yağması sebebiyle aynı bu hızda kaydım. Lastiklerden ses bile gelmedi kayarken. Sadece kontra ile rahatça düzelttim. Ne gaz ne fren, doğru hızda verilen kontra, bu işin püf noktası.
(Gaza iyi ki basmamışım, arka zaten kayıyor. Virajın içerisindeki kuvveti taşıyabilen yegane lastik önler kalmış. Eğer gaza basarsam, önlerdeki tutunmanın bir kısmını torka harcayacağım. Dönüş hepten yalan olacak, belki kısa süreliğine dört tekerden dışarı açılacağım. Bırakın arabanın dört lastiği, ne fren kuvvetiyle ne de gaz kuvvetiyle uğraşsın. Sadece tutuş bulup düzelmeye çalışsın. Hızlı kaydığı senaryo hariç.)
Eğer arka çok hızlı gelirse gazı bırakır direkt kontraya odaklanırdım. Hatta arkası çok açılırsa frene bile basardım açıkçası. Bir yerden sonra "dönülmez akşamın ufku" oluyor çünkü.
Bazen o anda ne yapılacağından çok, öncesinde ne yapılması gerektiği önemli oluyor. Videoya baktığımda başlarında bir kafadan kayma gördüm. Yani araç o arkadan bırakmaya gelmeden önce zaten viraj limitini aşmış.