Baybars abi araçlarla ilgili çok güzel bir özet vermiş, benim eklemek istediğim aslında piste çıkarken ilk önce kendinizi mental olarak hazırlamanız gerekiyor, böylece aracınız çok fazla yıpranmaz.
Piste ne araç ile çıkarsanız çıkın yol size çok büyük gözükecek ve bundan dolayı hep yavaş gidiyormuşsunuz gibi hissedeceksiniz, bunun dezavantajı 50 ile girmeniz gereken viraja belki 80 belki 100 ile girmeye çalışacaksınız ve sonuç olarak lastiklerini parçalayacaksınız. Bu problemi engellemek için mantıklı olan önce ortalama hızda aracın tutuşunu hissederek turlamak ve ondan sonra hızınızı yükselterek limite ulaşmaya çalışmak.
İkinci konu direksiyon hareketleri, çoğu kişinin videosunda görüyorum, insanlar virajda dönemedikçe direksiyonu daha da çevirip dönmeyi umuyorlar. Böyle bir önden kayma durumunda direksiyonu çevirmek sadece yere temas eden lastik kesit alanını daha da daraltmanıza ve yanakları daha çok tıraşlamanıza sebep olur. Virajı mevcut hızda dönemiyorsanız yapılacak en sağlıklı şey direksiyonu düzleştirip yavaşlamaya çalışmak ve ondan sonra dönmeye çalışmak.
Üçüncü konu ise direksiyon çevrili halde fren yapmak veya gaza basmak, az önce bahsettiğim gibi lastiğinizin yere basan kesiti aracınızın tutuşunu etkileyen en önemli noktadır ve bir pist gününde lastik en çok yıpranan parçadır, kötü kullanımda ise 1 seansta bile lastik bitirebilirsiz. Direksiyonunuz düzken frene bastığınızda lastik kesitinizin tamamı aracınızı yavaşlatma görevini üstlenir, ama direksiyon çevrili halde frene basarsanız bu sefer aynı kesit alanının hem durma yönünde hem de viraj yönünde tutuş sağlaması gerekeceğinden büyük ihtimalle ne durabileceksiniz ne de dönebileceksiniz. Profesyonel yarışçılar trail braking denen yöntem ile viraja frenle gelebilir ve gerekli tutuşu sağlayabilirler ancak amatörlerin başlarda lastiklerini koruması için yapması gereken virajdan önce düz bir çizgide yavaşlayıp, virajı dönüp daha sonra yine düz bir çizgide hızlanması.
Yazdığım şeyler genel olarak aslında lastikler ile bağlantılı ama dediğim gibi pistte en çok murdar edilen şey lastik oluyor

Bir de en son şunu ekleyeyim büyük ihtimalle duymuşsunuzdur ama bir turunuz ne kadar sıkıcı ise o kadar hızlı gidiyorsunuz demektir.