Arabalarınızın Bakım Maliyetleri

Marka: Fiat
Model: Egea
Yıl: 2019
Bakıma girdiği kilometre: 40.000
Motor: 1.6 E-Torq benzin
Şanzıman: Otomatik
Yapılan İşlemler: Motor yağı Opar 0w30, yağ,polen ve hava filtresi değişimi,tapa contası değişimi,klima temizliği
Maliyet: 8000 ₺

Triger zinciri,fren disk-balataları,alt düzen vs.hepsi kontrol edildi.Herhangi bir işlem gerektirmediği söylendi.
 
  • Marka: MERCEDES
  • Model: C180 AMG COUPE
  • Yıl: 2013
  • Bakıma girdiği kilometre: 143.800
  • Motor: 1.6 CGI
  • Şanzıman: OTOMATİK
  • Yapılan İşlemler: PERİYODİK BAKIM + ŞANZIMAN & MOTOR TAKOZ DEĞİŞİMİ
  • Maliyet: 26.000
  • İşlem yapılan servis: MENGERLER İZMİR MERCEDES
  • Verilen hizmetten memnun kaldınız mı: EVET
 
Marka: OPEL
Model: COMBO CARGO
Yıl: 2023
Bakıma girdiği kilometre: 31.315
Motor: 1.5 CDTI 130 HP
Şanzıman: OTOMATİK EAT8
Yapılan İşlemler: Periyodik bakım
Maliyet: 6000₺
İşlem yapılan servis: Eurorepar Dumlu otomotiv Amasya
Verilen hizmetten memnun kaldınız mı: Genel olarak iyi diyebilirim, sadece normalde yakıt filtresi de değişecekti.
Fakat işlemi yapan usta yakıt filtresi kapağının çok sıkı olduğunu zorlarsa kırılabileceğini ve kütükle beraber değişim gerekebileceğini söyledi. Böyle bir durumda aracın bir kaç gün kalması gerektiğini ifade etti.
Bende istemedim, Çorum'a yolum düştüğünde yakıt filtresini yetkili serviste değiştirmeyi düşünüyorum.
Bu servisi hem konum olarak bana yakın olduğundan hemde TSE belgesi olması sebebiyle aracın garantisini etkilemeyeceği için tercih ettim.
 

Ekli dosyalar

  • Screenshot_2025-09-26-10-08-13-54_9515eed95ee72b7635bf2fb1017e37cd.jpg
    Screenshot_2025-09-26-10-08-13-54_9515eed95ee72b7635bf2fb1017e37cd.jpg
    87.7 KB · Görüntüleme: 0
Marka: OPEL
Model: COMBO CARGO
Yıl: 2023
Bakıma girdiği kilometre: 31.315
Motor: 1.5 CDTI 130 HP
Şanzıman: OTOMATİK EAT8
Yapılan İşlemler: Periyodik bakım
Maliyet: 6000₺
İşlem yapılan servis: Eurorepar Dumlu otomotiv Amasya
Verilen hizmetten memnun kaldınız mı: Genel olarak iyi diyebilirim, sadece normalde yakıt filtresi de değişecekti.
Fakat işlemi yapan usta yakıt filtresi kapağının çok sıkı olduğunu zorlarsa kırılabileceğini ve kütükle beraber değişim gerekebileceğini söyledi. Böyle bir durumda aracın bir kaç gün kalması gerektiğini ifade etti.
Bende istemedim, Çorum'a yolum düştüğünde yakıt filtresini yetkili serviste değiştirmeyi düşünüyorum.
Bu servisi hem konum olarak bana yakın olduğundan hemde TSE belgesi olması sebebiyle aracın garantisini etkilemeyeceği için tercih ettim.
Bu sorunla çok sık karşılaşıyorlarmış usta doğru söylemiş, benim bi arkadaşım da fiat yetkili servisinde çalışıyor doblolarda çok sorun yaşıyorlarmış
 
  • Beğeni
Tepkiler: Alper45 ve erkal99
Bu sorunla çok sık karşılaşıyorlarmış usta doğru söylemiş, benim bi arkadaşım da fiat yetkili servisinde çalışıyor doblolarda çok sorun yaşıyorlarmış
Araç aktif olarak kullanıldığından, kütüğün hasar alması riskine girmek istemedim.
Yetkili serviste filtreyi değiştirirken, olası bir hasar durumunda garanti kapsamında kendisi mi değiştirir yoksa bize mi yıkmaya çalışır ondan emin değilim. Bir yandanda filtrenin değişim zamanı geldi, kafalar karışık.
 
Son düzenleme:
Araç aktif olarak kullanıldığından, kütüğün hasar alması riskine girmek istemedim.
Yetkili serviste filtreyi değiştirirken, olası bir hasar durumunda garanti kapsamında kendisi mi değiştirir yoksa bize mi yıkmaya çalışır ondan emin değilim. Bir yandanda filtrenin değişim zamanı geldi, kafalar karışık.
1-2 bakım daha gidebilir sorun olmaz, ancak koca servisin bir kapağı açamıyor olmaları biraz düşündürücü.
 
  • Haha
  • Beğeni
Tepkiler: S.Asil ve erkal99
1-2 bakım daha gidebilir sorun olmaz, ancak koca servisin bir kapağı açamıyor olmaları biraz düşündürücü.
Yakıt filtresi kapağının çok sıkılı olmasını bende anlamadım. Aracın ilk sahibi ilk bakım olan (15.000km) ordu da yetkili serviste yaptırmış. Yakıt filtresi 30bin'de bir değiştiği için o zaman herhangi bir işlem yapılmamış.
Fabrika 'da üretim bandında bu kapaklar tork anahtarı ile sıkılmıyor mu acaba?
Fırsat bulduğumda bana en yakın olan Çorum yetkili servis'e götüreceğim.
Artık hasar alırsa da garanti kapsamında yaparlar diye umuyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Jeff Hardy
Yakıt filtresi kapağının çok sıkılı olmasını bende anlamadım. Aracın ilk sahibi ilk bakım olan (15.000km) ordu da yetkili serviste yaptırmış. Yakıt filtresi 30bin'de bir değiştiği için o zaman herhangi bir işlem yapılmamış.
Fabrika 'da üretim bandında bu kapaklar tork anahtarı ile sıkılmıyor mu acaba?
Fırsat bulduğumda bana en yakın olan Çorum yetkili servis'e götüreceğim.
Artık hasar alırsa da garanti kapsamında yaparlar diye umuyorum.
Fabrikada her şey torklanıyor fakat servislerde tork anahtarı kullanamamak için ustalar direniyor :D tork anahtarı kutudan çıkarılmıyor çeyizlik saklanıyor bende buna ayar oluyorum :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve erkal99
Fabrikada her şey torklanıyor fakat servislerde tork anahtarı kullanamamak için ustalar direniyor :D tork anahtarı kutudan çıkarılmıyor çeyizlik saklanıyor bende buna ayar oluyorum :D
Değişeçek olan sadece basit bir yakıt filtresi, onun için bile uğraşıyoruz.
Zamanı geldiğinde EAT8'in şanzıman yağını nasıl değiştirtiriz artık onu bilmiyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Jeff Hardy
1-2 bakım daha gidebilir sorun olmaz, ancak koca servisin bir kapağı açamıyor olmaları biraz düşündürücü.
önceki sıkan kişilerin hayvan gibi sıkmış olma ihtimalleri de mevcut. Ama ne yapılırsa yapılsın tasarımsal olarak bu seviyede sıkışmayı önleyecek yapıda olması olması gerekirdi
 
  • Beğeni
Tepkiler: erkal99
önceki sıkan kişilerin hayvan gibi sıkmış olma ihtimalleri de mevcut. Ama ne yapılırsa yapılsın tasarımsal olarak bu seviyede sıkışmayı önleyecek yapıda olması olması gerekirdi
Bu işi yapan kişinin mesleki şevkiyle de alakalı bir durum bakıyorsun çırak filtre contasına yağ sürmeden birde aparatla sıkıyor sonra sökerken kırılan kütükle sen uğraş dur.
 
önceki sıkan kişilerin hayvan gibi sıkmış olma ihtimalleri de mevcut. Ama ne yapılırsa yapılsın tasarımsal olarak bu seviyede sıkışmayı önleyecek yapıda olması olması gerekirdi

30 binde daha önce hiç değişmemiştir diye düşündüğüm için fabrikanın öyle sıkma ihtimaline ihtimal vermemiştim, eğer öyleyse gerçekten çok yazık.
 
  • Üzgün
  • Beğeni
Tepkiler: erkal99 ve bt
Doğru, daha önce hiç değişmemiş. Fabrikanın takmış olduğu filtre.
Buna benzer hikayeyi teyzemin Golf 7'si ile yaşamıştık. VW yetkili servisi aracın her bakımında buji değişimi (her bakımın altını çiziyorum) yazmış olmasına rağmen bırakın bujiyi değişmeyi bobinleri bile sökmediği için 80bin kmde bobinler hem bujiye hem de buji duvarına yapışmıştı. Sökmemiz tam 1 saatimizi almıştı. Ha bujilerin değişmediğini nereden anladın derseniz bujilerin oksitlenmesinden, yıpranmasından ve üzerinden çıkan bujinin NHK tarafındna o kodla üretiminin sonlandırılmasından anlamıştım.
 
Marka: Pejo
Model: 3008
Yıl: 2017
Bakıma girdiği kilometre: 124.000
Motor: 1.6 Bluehdi
Şanzıman: Eat6
Yapılan İşlemler: Periyodik bakım(yakıt dahil)+Ön 2 fren disk balata+silecekler
Maliyet: 11.500
İşlem yapılan servis: Pars Oto Denizli
Verilen hizmetten memnun kaldınız mı: Yıllardır oldugu gibi evet.