'01 Renault Clio 1.4 16V RXT Otomatik

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan alkın
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
  • Featured

alkın

Alkın Uslu
Panpa
1,240
Marka
Audi
Selamlar,

Bildiğiniz üzere Haziran ayının sonunda 2001 model otomatik bir Clio aldım.

Yakın bir tanıdığımın forumda da konusu olan punto (tıklayınız) aracımı istemesi, benim de fazla yol yapıyo olmamdan dolayı otomatik arabaya yönelerek konusunu okuduğunuz bu Clio'yu almış bulundum.

Normalde baktığım fiyat bandında hedefimde olan araçlar: Vw Bora, Audi A3, Vw Golf, Opel Astra gibi alman arabalarıydı. Ancak temizleri genelde benim bütçemin üzerinde kalıyordu, bütçemde olanlar da beni üzecek durumdalardı.

Clioyu almadan 2 gün önce bej rengi, 200.000 km'de bir 2001 A3 otomatik baktım, asker bir abi satıyordu. Araç oldukça diri ve hatasız boyasızdı. Ustam da beğenmişti ancak kilometre yaklaşık 250.000 km düşürme olduğunu öğrenince küfürler eşliğinde aracı almadım.

Tatsız A3 deneyimi sonrası sayısız telefon konuşmaları, sayısız sarı site mesajlarından sonra aldığım clio'nun ilanını bir cumartesi günü ilanda gördüm;

Fotoğraflar 500 metre öteden mobese kamerası ile çekilmiş kalitedeydi,
Toplasanız 3 tane fotoğraf vardı, içi ile ilgili hiçbir fotoğraf yoktu,
Telefonda yaşlı bir amcamızın konuşmasıyla ne fiyat ne araç bilgisi ile hiçbir bilgi alamadık.

Tüm işaretler olumsuzken kuzenimle beraber gene de bir bakalım diyerek aracın yanına gittik.

Araç 70 yaşında Odtü Metalurji Mühendisi Profesör bir emekli çiftin ikinci arabasıymış.

İlk sahibi, bu çiftten teyzeminin gelinlerinin; 3 sene (2004'e kadar) bindikten sonra araç benim aldığım tonton çiftimize gelinlerinden geçiyor. Yani aile dışına çıkmamış bir araç.

Teyzemiz 2004'ten 2025'e kadar Çayyolu-Odtü arasında kullanmış. Emekli olunca tek araba ile devam kararı alıyorlar ve Clio'yu satışa çıkarıyorlar.

Gittik, teyzemiz ve amcamızla tanıştık, aracın yanında her şeyiyle ilgili bilgi aldık, ustaya ve ekspertize götürdük.

Baktığımız günden sonraki ilk Pazartesi günü de satışını aldık.

Clio aklımda olan bir araç değildi, Fransız araçlara önyargım ve kendim de iri olduğumdan biraz daha büyük bir araç istediğimden ikinci plana atıyordum ancak fiyat bandı düşükken bu orijinallikte bir araba bulunca kaçırmak istemedim.

Gelelim aracın bilgilerine:

2001 1.4 16V Clio RXT Otomatik.

Araç 2018 yılı ve 135.000 km'ye kadar lastik dahil patlasa Mais Oto yetkili servisine, 2018'den sonra da Bosch Car servisine gitmiş.

0 alınma faturasından 2005 yılında alınan lastiklerine kadar her her her detayın faturası, fişi, belgesi var (77 sayfa kağıt teslim aldım, evet üşenmeden saydım.

Sıfır alınırken verilirken sağlık çantasına, kriko ve kriko ekipmanlarına, teyzemizin hediye ettiği Blues kasetine kadar birçok şey teslim edildi araç ile birlikte.

Bu kadar orijinal bir arabanın tabii ki LPG'si yok. Benim ve ekspertizdeki ustanın da şaşırdığı bir şekilde tamponlarında dahil boya yok, değişen yok.

Ben aldıktan sonra neler yaptım?

Servis kayıtlarını inceledim, acil olarak lastik ihtiyacından başka herhangi bir şeyi yoktu ancak yazın tatil planım vardı, kafa rahat bir şekilde yola çıkmak için mekanik olarak Yeşilyurt Renault Servisi Murat Usta'da aşağıdaki işlemleri yaptırdım:

10w40 elf yağ
Yağ hava polen benzin filtresi reno orijinal
Triger set reno orijinal
Eksantrik dişlileri set reno orijinal
Motor blok tapaları reno orijinal
V kayış set reno orijinal
Emme manifold contaları reno orijinal
Rölanti valfi reno orijinal
Devirdaim pompası reno orijinal
Radyatör reno orijinal
Antifriz total (3 kere yenilendi sistem tazelensin diye, her 2000 km'de bir yeniledim)
Termostat set reno orijinal
Hararet müşürü reno orijinal
Su bidonu kapaklı reno orijinal
Amortisör takozu ve bilyası set reno orijinal
Arka helezon set reno orijinal
Aks körüğü sol set reno orijinal
Arka fren merkezi çift reno orijinal
Arka çift teker porya bilyaları SKF
Rot ayarı
Klima gazı yenilenmesi
.
.
.

gibi gibi büyük bir mekanik bakımdan geçirdim.

4 Mevsim Kumho Solus Ha32 lastik aldım, üzerindeki lastikler oldukça kötü durumdaydı.
Direksiyon kutusu pek iyi durumda değildi, tamir oldu ancak çok memnun değilim. Maddiyatı toparladığımda sıfır reno orijinal kutu ile değiştirme niyetim var.

TüvTürk ve Egzoz emisyon muayenesine soktum, tekte geçtik şükür.

Jant kapaklarını söktüm, görüntü olarak pek hoşuma gitmedi, sökük halini daha çok sevdim.

Elimden geldiğince detaylı şekilde her tarafın temizledim,

4 tekere paçalık taktım. Trendyolda 300 lira olunca alayım sıkılırsam sökerim dedim.

Eksik olarak;
Sunroof açılmıyor ancak yaptırır mıyım bilmiyorum, şuan ona maddiyat ayıracağımı zannetmiyorum önümüz kış.
Sağ arka kapı hoparlör kapağı yok ancak orijinal teybini ve orijinal hoparlörlerini bir tık daha üst kalite ile değiştirme niyetim var Punto'da olduğu gibi. Öyle olursa hepsini tek seferde alırım (teybini tabii ki saklayacağım, sürerken kaliteli müzik dinleme amaçlı bir hoparlör yenileme işlemi sadece, modifiye gibi algılanmasın).

Aldıktan sonra Ankara'dan Datça'ya tatile gittim, Ankara'dan Adana'ya lezzet turuna gittim, sayısız Ankara-Beypazarı gittim.
Temmuz'un başında aldım sayılır, bugüne 8.000 km yol yaptım. Şuan 183.000 km'de.

Fotoğraflarını da gün içinde yükleyeceğim.

Bilgim dahilinde sormak istediklerinizi cevaplarım, hayırlı olsun ve maşallah dileklerinizi de beklerim.
 
Son düzenleme:
Hayırlı olsun, güzel günlerde kullanılsın inşallah. Hikayesi güzel. Bu yaşta bir otomobilin elden ele gezmemiş olması da güzel. Hikayesiyle kilometresi birleşince kondisyonunu merak ettim. Birkaç fotoğraf alırız. Benden peşin peşin maşallah :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Onatygt
Böyle araçların yanı sıra hikayeleri de beni çok etkiliyor. Hayırlı olsun kazasız belasız inşallah 🧿
 
WhatsApp Image 2025-10-07 at 17.06.21.jpeg
WhatsApp Image 2025-10-07 at 17.06.22(2).jpeg
WhatsApp Image 2025-10-07 at 17.06.22.jpeg
WhatsApp Image 2025-10-07 at 17.06.22(1).jpeg


Geçen aydan fotoları buldum galeride, bizim Alfa ile.

Bunun üzerine sadece Clio yazılı paçalıklar geldi 4 tekere de, onları ve iç görsellerini de paylaşırım.

Hayırlı olsun, güzel günlerde kullanılsın inşallah. Hikayesi güzel. Bu yaşta bir otomobilin elden ele gezmemiş olması da güzel. Hikayesiyle kilometresi birleşince kondisyonunu merak ettim. Birkaç fotoğraf alırız. Benden peşin peşin maşallah :D
Çok sağol abi, çok teşekkür ederim.
Böyle araçların yanı sıra hikayeleri de beni çok etkiliyor. Hayırlı olsun kazasız belasız inşallah 🧿
Abi çok teşekkür ederim, çok sağol.
 
bu kasa clioları neden seviyorum bilmiyorum,herhalde 172 rs sahibiydim bir zamanlar ondan,bayağı diri duruyor elden ele gezmemiş diri kalmış,kazasız belasız
 
  • Beğeni
Tepkiler: Onatygt ve alkın
Hayırlı olsun, kazasız belasız kullanmanız dileğiyle.

3 sene önce biz de 1.4 8v rta paketlisini abime almıştık, özünde sizinkinin tam zıttı olarak en boş paketlisi ve en güçsüz versiyonuydu. Ama 130k kmde idi. Dışı, alt takımı, motoru baya bakımsızdı lakin içi, döşemeleri 0 ayarındaydı. Sağlam bir ağır bakımdan sonra araç lokum gibi olmuştu, konforu golf 7'ye yaklaşmıştı. Ufak bir kaza sonrası da hazır araç yapılacak diye de komple boyatmıştık. O dönemde total 70k gibi masraf yapmıştık ama piyasanın alevli olduğu dönemde sattığımız için baya kâr etmiştik istemeden.

1000043309.png

boş paket olmasına rağmen önceki sahipleri RXT farı, jantları ve sis farı taktırmıştı. 2001 model B sınıfı araçta mercekli far görünce şaşırmıştım :d


Bu araçla ilgili en büyük tavsiyem kaliteli lastik takmak olacaktır. Bide yüksek hızlara çabuk çıkmasına aldanıp virajlara hızlı girmemek lazım, sonra arkadan kopma durumu yaşanabilir. Hafif araba olmasına rağmen de direksiyonu öküz gibidir durağan halde. Eğer uzun süre kullanmaya niyet varsa hoparlör değişimiyle beraber kapılara - tabana yalıtım yapılabilir, yalıtımı baya zayıf bir araç.

Kullanımı kolay olan bir araç, özellikle küçük olması ve dönüş çapının gerçekten az olması her yere aracı sokabilmenizi sağlıyor. Sizinkinin de lpg'siz olması aracın iyi korunduğunun göstergesi.

Tekrardan hayırlısı olsun.
 
bu kasa clioları neden seviyorum bilmiyorum,herhalde 172 rs sahibiydim bir zamanlar ondan,bayağı diri duruyor elden ele gezmemiş diri kalmış,kazasız belasız
çok teşekkür ederim abi.
Hayırlı olsun, kazasız belasız kullanmanız dileğiyle.

3 sene önce biz de 1.4 8v rta paketlisini abime almıştık, özünde sizinkinin tam zıttı olarak en boş paketlisi ve en güçsüz versiyonuydu. Ama 130k kmde idi. Dışı, alt takımı, motoru baya bakımsızdı lakin içi, döşemeleri 0 ayarındaydı. Sağlam bir ağır bakımdan sonra araç lokum gibi olmuştu, konforu golf 7'ye yaklaşmıştı. Ufak bir kaza sonrası da hazır araç yapılacak diye de komple boyatmıştık. O dönemde total 70k gibi masraf yapmıştık ama piyasanın alevli olduğu dönemde sattığımız için baya kâr etmiştik istemeden.

Ekli dosyayı görüntüle 52051
boş paket olmasına rağmen önceki sahipleri RXT farı, jantları ve sis farı taktırmıştı. 2001 model B sınıfı araçta mercekli far görünce şaşırmıştım :d


Bu araçla ilgili en büyük tavsiyem kaliteli lastik takmak olacaktır. Bide yüksek hızlara çabuk çıkmasına aldanıp virajlara hızlı girmemek lazım, sonra arkadan kopma durumu yaşanabilir. Hafif araba olmasına rağmen de direksiyonu öküz gibidir durağan halde. Eğer uzun süre kullanmaya niyet varsa hoparlör değişimiyle beraber kapılara - tabana yalıtım yapılabilir, yalıtımı baya zayıf bir araç.

Kullanımı kolay olan bir araç, özellikle küçük olması ve dönüş çapının gerçekten az olması her yere aracı sokabilmenizi sağlıyor. Sizinkinin de lpg'siz olması aracın iyi korunduğunun göstergesi.

Tekrardan hayırlısı olsun.
sizinki de çok güzelmiş, maşallah

8v'ler hararet sıkıntısından baya kötü bilinen bir motor, ben o yüzden 16v'liklerden aldım. galiba 8v'liklerin otomatiği de yok zaten.

direksiyon gerçekten öyle, vosvostan biraz yumuşak.

ben genel olarak viraj kasmak gibi şeylerden pek anlamam ancak gidişi puntoya göre çok daha canlı, max 195'i gördüm.

arabayı annemle babam da çok seviyor, muhtemelen q7'nin şehir içi büyüklüğünden dolayı bu araç ile yollarımız ayrılmaz şimdilik, çok memnun şekilde sürüyoruz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Onatygt
çok teşekkür ederim abi.

sizinki de çok güzelmiş, maşallah

8v'ler hararet sıkıntısından baya kötü bilinen bir motor, ben o yüzden 16v'liklerden aldım. galiba 8v'liklerin otomatiği de yok zaten.

direksiyon gerçekten öyle, vosvostan biraz yumuşak.

ben genel olarak viraj kasmak gibi şeylerden pek anlamam ancak gidişi puntoya göre çok daha canlı, max 195'i gördüm.

arabayı annemle babam da çok seviyor, muhtemelen q7'nin şehir içi büyüklüğünden dolayı bu araç ile yollarımız ayrılmaz şimdilik, çok memnun şekilde sürüyoruz.
bizde de araç hararet yapmıştı ama sebebi kronik olmasından dolayı değil 3. viteste 150 gibi bir hız yapılmasından dolayı idi :d (75hp, 3. vites ve 150km/h 🙄) . Conta yaktığı için haliyle hararet yapmıştı araç ama conta değişimi sonrası soğutma tertibatının yenilenmesiyle beraber bir daha hararetle karşı karşıya kalmamıştık. Hararet yapanlar da antifriz kullanmayıp fan bakımını yapmadığı için oluyordur.

Ama siz yine de çok yüksek hızlara çıkmayın, ağırlığın büyük bi kısmı önde malum. Ufak bir kontrolsüzlükte bi oraya bi buraya gider araba.

Q7'nin yanında oyuncak gibi kalmıştır tabi :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: alkın