Selamlar, ilk arabam olan ve tam üç sene kullandığım 1999 Polo'yu sattıkan sonra yaşça biraz daha yeni ama yine sağıyla soluyla ufak tefek uğraşabileceğim bir heçbek bakmaya başladım. Model seçiminde biraz mantıkla ama çoğunlukla keyfi birtakım elemeler sonucunda günümüz parasıyla 1 milyon lira altında dizel Megane 4 HB, makyaj öncesi F20 ve Golf 7 bakmaya başladım. Cümle alem karşı çıktığı için N47 F20'den vazgeçip en azından şimdilik mavi hapa yöneldim. Megane ve Golf için de Ankara içinde anlık gidip görebileceğim ağır kazası ve çok fazla kozmetik eksiği olmayan (alır almaz kaportacıya bırakmam gerekmeyen), belirlediğim fiyat aralığında sadece bikaç araba bulabildim (arabalar yine bissürü pahalanmış ya da çok fazla pazarlık yapmanız gerekiyor). Sonuç olarak 4 gün kadar önce 149 bin km'de 2015 model bir Golf 7 1.6 TDI Midline Plus 90 HP manuel araç aldım. Aracın sadece sol ön çamurluğu ve ön tamponunda boya var, bunun da kazalı fotoğraflarını aldım benim nezdimde çok ufak şeyler. Koltuklarında bir yanık yırtık yıpranma, konsolunda düğmelerinde bir aşınma vs. yok içi başta çok hoşuma gitmişti ama detaylı inceledikten sonra özellike bagajında ve taban halısının gözükmeyen yerlerinde bazı kozmetik yıpranmalar var bunlarla zamanla ilgileneceğim. Noterden eve gelir gelmez aşağı yukarı şu şekilde gözüküyordu:
Araca ilk baktığımda genleşme kabı aşırı kirli olduğu için soğutma suyu konusunda şüphelerim vardı. İki gün sonra ekspere giderken aracın altındaki plastik ek su pompası arıza verdiği için motor ışığı yaktı. Götürdüğümüz servis suda yağ olmadığını ama suyun ve kabın çok kötü olduğunu pompayı da muhtemelen bunun bozduğunu söyledi. Satıştan önce sistem komple temizlendi, ek su pompası ve genleşme kabı değişti, yeni antifriz koyuldu. 4 gün 1000 km'dir (uzun yol ve şehir içi, yeni aldığım için yer yer bayağı sıkıştırarak) kullanıp kontrol ediyorum suda bir eksilme veya yükselme, renk değişikliği, herhangi bir pislik veya kopürme yok şu an için tertemiz. Hararet göstergesi de 90'dan hiç oynamıyor. Bu konuyu bir süre takip edeceğim arabanın kalanını beğendiğim için bunu biraz riske atarak aldım, bilemiyorum en kötü senaryoda bir conta değişimine giderim ama şu an için bir sıkıntı yok. Onun haricinde araç 150 binde olmakla birlikte 100 binde triger, 130 binde baskı balatasının değiştiği söylendi ama bir faturası yoktu. Aldıktan sonra arabayı temizlerken kapı içine yapıştırılmış Continental stickerında 90 binde trigerinin değiştiğini okudum. Baskı balatada da şimdilik bir sorun görmediğim için onun da dendiği gibi değiştiğini varsayıyorum, 180 binlerde bir triger daha değişir gibi. Yine en kısa zamanda bir sıvı bakımı yapacağım ben. Ek olarak üzerinde 1 senelik 205/55 R16 PremiumContact 7'ler ve çok da temiz olmayan Comfortline jantları ile geldi, lastikleri çok beğendim ama bir takım kışlığa ihtiyacım olacak. Çok temizleyecek vaktim olmadı ama geçen gece dümenden bi yıkayıp içinde elimin ulaştığı yerleri APC ile sildim. En azından artık içine rahat rahat oturabiliyorum, ince yerlere daha detaylı girmek gerekecek:
Safinaz ismini çok da içimden geldiği için değil de madem bir rutin olsun diye verdim. Neticede eski arabam Okşan kadar beni büyüleyen, (yaşına kıyasla) onun kadar diri veya onun kadar duygusal bağ kurabileceğim bir araba değil ama ben araba olarak bayağı beğendim çok sessiz çok konforlu, torklu gidişi güzel içi falan falan tertemiz, Golf 7'ler zaten malumunuz yapboz gibi güzel bir vagcomcu bulup bikaç bişeyler bazı donanımlar da ekletmek istiyorum zamanla. Umarım hayırlısıyla binmek nasip olur, umarım daha güzelleri sizlerin olur diyeyim. Şimdilik hoşçakalın
Araca ilk baktığımda genleşme kabı aşırı kirli olduğu için soğutma suyu konusunda şüphelerim vardı. İki gün sonra ekspere giderken aracın altındaki plastik ek su pompası arıza verdiği için motor ışığı yaktı. Götürdüğümüz servis suda yağ olmadığını ama suyun ve kabın çok kötü olduğunu pompayı da muhtemelen bunun bozduğunu söyledi. Satıştan önce sistem komple temizlendi, ek su pompası ve genleşme kabı değişti, yeni antifriz koyuldu. 4 gün 1000 km'dir (uzun yol ve şehir içi, yeni aldığım için yer yer bayağı sıkıştırarak) kullanıp kontrol ediyorum suda bir eksilme veya yükselme, renk değişikliği, herhangi bir pislik veya kopürme yok şu an için tertemiz. Hararet göstergesi de 90'dan hiç oynamıyor. Bu konuyu bir süre takip edeceğim arabanın kalanını beğendiğim için bunu biraz riske atarak aldım, bilemiyorum en kötü senaryoda bir conta değişimine giderim ama şu an için bir sıkıntı yok. Onun haricinde araç 150 binde olmakla birlikte 100 binde triger, 130 binde baskı balatasının değiştiği söylendi ama bir faturası yoktu. Aldıktan sonra arabayı temizlerken kapı içine yapıştırılmış Continental stickerında 90 binde trigerinin değiştiğini okudum. Baskı balatada da şimdilik bir sorun görmediğim için onun da dendiği gibi değiştiğini varsayıyorum, 180 binlerde bir triger daha değişir gibi. Yine en kısa zamanda bir sıvı bakımı yapacağım ben. Ek olarak üzerinde 1 senelik 205/55 R16 PremiumContact 7'ler ve çok da temiz olmayan Comfortline jantları ile geldi, lastikleri çok beğendim ama bir takım kışlığa ihtiyacım olacak. Çok temizleyecek vaktim olmadı ama geçen gece dümenden bi yıkayıp içinde elimin ulaştığı yerleri APC ile sildim. En azından artık içine rahat rahat oturabiliyorum, ince yerlere daha detaylı girmek gerekecek:
Safinaz ismini çok da içimden geldiği için değil de madem bir rutin olsun diye verdim. Neticede eski arabam Okşan kadar beni büyüleyen, (yaşına kıyasla) onun kadar diri veya onun kadar duygusal bağ kurabileceğim bir araba değil ama ben araba olarak bayağı beğendim çok sessiz çok konforlu, torklu gidişi güzel içi falan falan tertemiz, Golf 7'ler zaten malumunuz yapboz gibi güzel bir vagcomcu bulup bikaç bişeyler bazı donanımlar da ekletmek istiyorum zamanla. Umarım hayırlısıyla binmek nasip olur, umarım daha güzelleri sizlerin olur diyeyim. Şimdilik hoşçakalın