13 Aralık EuroNcap testleri

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
front offset te meganın tavanı buruşurken giulietta da kapılar bile yerinden oynamıyor.. tamam aktif ve pasip güvenlük sistemleride artık göz önünde bulunduruluyor ama bence insanları yanıltabilir bu mevzu
Tavan buruşmasının neresi önemli? İçeridekilere zarar geliyor mu? Gelimiyor mu? Konu bu. Zaten 70 km/h ile duvara çarpan arabanın tavanından bize ne? Önemli olan içeridekiler.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ugur ve Sailor
Sayın Doktor , iyi ki bunu yazdın. Bakalım düşüncelerim sana uyacak mı?

Forumdaki tek doktor olarak, insan fizyolojisini en iyi bilen muhtemelen sensindir. İnsan hayatının dayanımı, yani insanlığın dayanıklılığı otomobillerin ilk yapımından beri ciddi bir değişikliğe uğradı mı? Bence hayır.

O zaman diyorum ki, bu kriterler insanların hayatına verilen zararlara göre koyulsun. Bacağı mı kırılıyor, eksi puan, başı mı yarılıyor, eksi puan. Bana ne araba yamulmuş bilmem ne... Benim için önemli olan insan hayatı. İnsanlar bu geçen yıllar içerisinde çelikten yapılmadığına göre, kriterlerin değişmesinin mantığı nedir? Vur arabayı 70 km/h hızla duvara, hiç bir şey olmadı mı? 5 yıldız. kolu bacağı mı kırıldı? 4 yıldız. Başına ciddi bir darbe mi geldi? 3 yıldız. gibi gibi gidecek. Ölüm mü söz konusu: 0 YILDIZ. Bu kadar ya.

Sürüş asistanlarını standartlaştırmaya mı çalışıyorlar? Gitsinler ayrıca bir inceleme yapsınlar onlar için. Onları da normal testin yanına ek olarak sunsunlar.

Benim karşı olduğum durum, yahu daha dün 5 yıldız dediğiniz araba şu an 0 yıldız aldı. Biz size nasıl güvenelim? Ne oldu, o zaman insan hayatı değerli değildi de şu an mı değere bindi?
Normal şartlarda derecelendirmelerin bende bu şekilde olmasından yanayım fakat bu güvenlik testi kuruluşlarının sanırım anlatmaya çalıştığı şey; ' duvara girdiğinizde içinden sağ çıkabildiğiniz araçtan daha önemlisi, duvara girmenize müsaade etmeyen yahut duvara girme riskinizi düşüren güvenlik ekipmanlarıdır. ' Benim anladığım kadarıyla anlatmaya çalıştıkları durum bu. Duvara vurduğunda sağlam çıkabildiğin otomobilden daha güvenli olanı, duvara vurma ihtimalini azaltan otomobildir mantığı.

Ne kadar yerinde bir örnek olur bilemiyorum ama bu işin piri olan Volvo'nun da son yıllardaki ' 2020 yılına kadar üreteceğimiz yeni volvoları kullanan hiç kimse ölmeyecek, yaralanmayacak. Kullanım hakimiyeti şoförde değil araçta olacak. Böylece şoförden kaynaklı kaza olmayacak ' mottosuyla anlatmaya çalıştığı tam olarak bu. Vurduktan sonra sağlam çıkma mevzusunu aşıp, vurmanı engelleyen teknolojinin peşindeler.
 
Son düzenleme:
Normal şartlarda derecelendirmelerin bende bu şekilde olmasından yanayım fakat bu güvenlik testi kuruluşlarının sanırım anlatmaya çalıştığı şey; ' duvara girdiğinizde içinden sağ çıkabildiğiniz araçtan daha önemlisi, duvara girmenize müsaade etmeyen yahut duvara girme riskinizi düşüren güvenlik ekipmanlarıdır. ' Benim anladığım kadarıyla anlatmaya çalıştıkları durum bu. Duvara vurduğunda sağlam çıkabildiğin otomobilden daha güvenli olanı, duvara vurma ihtimalini azaltan otomobildir mantığı.
Peki o zaman ben, Megane Sedan ile Tesla'yı güvenlik bakımından nasıl aynı puanda görüyorum? Tesla'nın sistemleri daha gelişmiş değil mi? Megane Sedan, her açıdan Tesla kadar güvenli mi? Veya Volvo kadar?


Edit: Ne olur yanlış anlamayın, muhalefet olduğum siz değilsiniz... NCAP.
 
Son düzenleme:
10 yıl önceden 5 yıldız alan aracın şimdi 0 yıldız almasına neden şaşırdınız ve neden eleştiriyorsunuz anlamadım.10 yıl öncenin tekniğiyle girse her araç 5 yıldız alacak, o zaman da ya EuroNcap zaten her araca 5 yıldız veriyor diyeceksiniz. Adamlar yavaş yavaş güvenlik seviyesini yukarı çekiyor işte.
 
Peki o zaman ben, Megane Sedan ile Tesla'yı güvenlik bakımından nasıl aynı puanda görüyorum? Tesla'nın sistemleri daha gelişmiş değil mi? Megane Sedan, her açıdan Tesla kadar güvenli mi? Veya Volvo kadar?


Edit: Ne olur yanlış anlamayın, muhalefet olduğum siz değilsiniz... NCAP.
Estagfurullah hocam. Ben sizin demek istediğinizi anlıyorum. Asıl anlatılmaya çalışılan ise otomobillerin kaza sırasında fiziksel dayanımları ve kabin içi koruması mevzusunu artık aşalım. Bu noktada otomobillerin zaten bir eksiğinin olmaması gerekiyor. İşi bir adım öteye taşıyıp kaza yaptırmayacak ya da ihtimalini azaltacak teknolojiler üzerinden ölçme değerlendirme yapalım, yapmaya başlamalıyız kısmına eğiliyorlar anladığım kadarıyla. Tesla'nın ncap sonuçları % olarak megane'dan daha düşük gözüküyor ama bu eksiklik aracın güvenlik ekipmanlarından değil, üretim teknolojisinden kaynaklı. Bu kuruluşlar da aracın fiziksel darbe sırasındaki hasarının zaten artık minimum düzeyde olması gerektiği kabulünün artık herkesçe aşılması ve bunu bir adım öteye taşıyıp kaza yaptırmayacak teknolojilerin tartışılması, ölçülmesi gerekliliği mantığındalar.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: alptamer
Estagfurullah hocam. Ben sizin demek istediğinizi anlıyorum. Asıl anlatılmaya çalışılan ise otomobillerin kaza sırasında fiziksel dayanımları ve kabin içi koruması mevzusunu artık aşalım. Bu noktada otomobillerin zaten bir eksiğinin olmaması gerekiyor. İşi bir adım öteye taşıyıp kaza yaptırmayacak ya da ihtimalini azaltacak teknolojiler üzerinden ölçme değerlendirme yapalım, yapmaya başlamalıyız kısmına eğiliyorlar anladığım kadarıyla. Tesla'nın ncap sonuçları % olarak megane'dan daha düşük gözüküyor ama bu eksiklik aracın güvenlik ekipmanlarından değil, üretim teknolojisinden kaynaklı. Bu kuruluşlarda aracın fiziksel darbe sırasındaki hasarının zaten artık minimum düzeyde olması gerektiği kabulünün artık herkesçe aşılması ve bunu bir adım öteye taşıyıp kaza yaptırmayacak teknolojilerin tartışılması, ölçülmesi gerekliliği mantığındalar.

Anlıyorum, yine de bu donanımlar standart değilken standartmış gibi davranılıp test sonuçlarına direkt etkisine karşıyım. Bunların bence ayrıca test edilmesi lazım.
Kabin konuşmamamıza bile gerek yok evet, fakat ben hala Volvo XC90'ın kabininin Hyundai Accent'in kabininden daha güvenli olduğunu görebilmeliyim. İkisi de 5 yıldız otomobiller. Ayrıca Accent'in XC90 gibi sistemleri de yok. Nasıl anlayacağım Volvo'nun daha iyi olduğunu? Veya hadi diyelim Accent'e de bu sistemler geldi, Accent hala Volvo kadar güvenli mi sayılacak?
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Anlıyorum, yine de bu donanımlar standart değilken standartmış gibi davranılıp test sonuçlarına direkt etkisine karşıyım. Bunların bence ayrıca test edilmesi lazım.
Kabin konuşmamamıza bile gerek yok evet, fakat ben hala Volvo XC90'ın kabininin Hyundai Accent'in kabininden daha güvenli olduğunu görebilmeliyim. İkisi de 5 yıldız otomobiller. Ayrıca Accent'in XC90 gibi sistemleri de yok. Nasıl anlayacağım Volvo'nun daha iyi olduğunu? Veya hadi diyelim Accent'e de bu sistemler geldi, Accent hala Volvo kadar güvenli mi sayılacak?
Zaten en büyük problem, kriterlerin belirlenmesi ve uygulanması noktasında güvenlik testleri sektörü de bir geçiş sürecinde. Tıpkı otomobil sektörünün de geçiş sürecinde olduğu gibi. Security assist dediğimiz gelişmiş sistemlerin son yıllarda yeni yeni var olması, otomobillerde standartlaştırılmaya çalışılması, aynı zamanda da bu teknolojilerin geliştirilmeye çalışılması gibi geçiş dönemini içeren bu hususlar, güvenlik testi kriterlerini de etkiliyor.

Volvo xc90 ve accent'in ikisi de 5 yıldız almışsa ve accent'te volvo'da olduğu gibi güvenlik ekipmanları yoksa yahut azsa burada testin kriterlerini araçların pahasına, bulunduğu segmente ve özelliklerine göre değiştirmek gerekiyor. 64 kmh hızla iki aracı da duvara vuruyorsun ikisi de sağlam çıkıyor. Hatta yıldız olarak da benzer rakamlar aldığını söylüyorsun. O zaman volvo'nun pahası, üretim teknolojisindeki gelişmişliği ve daha gelişmiş özellikleri göz önüne alınarak girdiği güvenlik testinin bu oranda zorlaştırılması gerek. Xc90 ile accent aynı hızlarda, aynı duvara, aynı açılarla vurduğu vakit ortaya çıkan sonuç dediğin gibi pek tatmin edici olmuyor. O yüzden gerekirse otomobillerin üretim kalitesi ve bilimsel verilerle doğru orantılı olarak volvo'nun ve buna denk modellerin ona göre hızlarda çarpıştırılması gerekebilir misal.
 
  • Beğeni
Tepkiler: alptamer
10 yıl önceden 5 yıldız alan aracın şimdi 0 yıldız almasına neden şaşırdınız ve neden eleştiriyorsunuz anlamadım.10 yıl öncenin tekniğiyle girse her araç 5 yıldız alacak, o zaman da ya EuroNcap zaten her araca 5 yıldız veriyor diyeceksiniz. Adamlar yavaş yavaş güvenlik seviyesini yukarı çekiyor işte.
Şu nedenle şaşırıp eleştiriyorum: Araç kaza esnasında hala yolcuları koruyor. Hatta 3 yıldız filan almış bazı araçlardan daha iyi bile koruyor. Kaza önleyici destek sistemlerinden artık çok mu puan kırıyorsunuz, tamam yapın 2 yıldız veya 3 yıldız anlayalım. Ama 0 nedir ya? Resmen dalga geçiyorlar. İyice bisiklet muamelesi yapmışlar.
Çarpışma önleyici sistemlerden puan kırmaya kabul. Ama koşullarını ağırlaştıracaklarsa çarpışma testlerini +5 km/h ile yapsınlar, öyle puanlasınlar. Birkaç yıl önce 5 yıldız verdikleri arabaya şimdi 0 vermeleri trollemekten başka bir şey değil. Güvenler o yüzden sarsılıyor.
 
Şu nedenle şaşırıp eleştiriyorum: Araç kaza esnasında hala yolcuları koruyor. Hatta 3 yıldız filan almış bazı araçlardan daha iyi bile koruyor. Kaza önleyici destek sistemlerinden artık çok mu puan kırıyorsunuz, tamam yapın 2 yıldız veya 3 yıldız anlayalım. Ama 0 nedir ya? Resmen dalga geçiyorlar. İyice bisiklet muamelesi yapmışlar.
Çarpışma önleyici sistemlerden puan kırmaya kabul. Ama koşullarını ağırlaştıracaklarsa çarpışma testlerini +5 km/h ile yapsınlar, öyle puanlasınlar. Birkaç yıl önce 5 yıldız verdikleri arabaya şimdi 0 vermeleri trollemekten başka bir şey değil. Güvenler o yüzden sarsılıyor.
Punto'da sadece önleyici sistemlerden dolayı puan kırılmamış ki. Çocuk ve yolcu güvenliği de gayet düşük. Diz hava yastığı, yan hava yastığı yok. 10 yıllık araba zaten yok oğlu yok.

Tabi bir de işin provakasyon ve dikkat çekme kısmı da var. Diyor ki bu kurum Fiat'a "sen hala bu kadar eski aracı hiç güncelleme yapmadan satıyorsun, sen satmaya devam edersin ama ben sana öyle bir ders veririm ki böyle rezil olursun işte" diyor. Ki bu araç Dacia'nın, Hyundai'nin veya herhangi bir Çin markasının aracı da olabilirdi. Kabak Punto'nun başına patlamış.

Bir de 5 yıldız alan 2 farklı araç aynı şekilde güvenli demek yanlış olur. Tüm araçlara verilen kısmi puanlar da var, aşağıdaki linkte ekli olan pdf okunursa detaylı bilgi elde edinilebilir.

Belki bundan 10 yıl sonra bu testler 64 km/s ile değil de 84 km/s ile yapılacak. Şimdi 5 yıldız alan bir araç o zaman 0 yıldız alacak, peki o zaman Euroncap bizimle dalga mı geçmiş olacak? Hayır, hiç alakası yok. Sadece günümüzün uygulaması böyle, yarın çıtayı yükseltmek için test prosedürlerinde değişiklikleri tabi ki yapacaklar. Ben bu hezeyanı ve eleştiriyi anlamıyorum açıkçası.
 
Sayın Doktor , iyi ki bunu yazdın. Bakalım düşüncelerim sana uyacak mı?

Forumdaki tek doktor olarak, insan fizyolojisini en iyi bilen muhtemelen sensindir. İnsan hayatının dayanımı, yani insanlığın dayanıklılığı otomobillerin ilk yapımından beri ciddi bir değişikliğe uğradı mı? Bence hayır.

O zaman diyorum ki, bu kriterler insanların hayatına verilen zararlara göre koyulsun. Bacağı mı kırılıyor, eksi puan, başı mı yarılıyor, eksi puan. Bana ne araba yamulmuş bilmem ne... Benim için önemli olan insan hayatı. İnsanlar bu geçen yıllar içerisinde çelikten yapılmadığına göre, kriterlerin değişmesinin mantığı nedir? Vur arabayı 70 km/h hızla duvara, hiç bir şey olmadı mı? 5 yıldız. kolu bacağı mı kırıldı? 4 yıldız. Başına ciddi bir darbe mi geldi? 3 yıldız. gibi gibi gidecek. Ölüm mü söz konusu: 0 YILDIZ. Bu kadar ya.

Sürüş asistanlarını standartlaştırmaya mı çalışıyorlar? Gitsinler ayrıca bir inceleme yapsınlar onlar için. Onları da normal testin yanına ek olarak sunsunlar.

Benim karşı olduğum durum, yahu daha dün 5 yıldız dediğiniz araba şu an 0 yıldız aldı. Biz size nasıl güvenelim? Ne oldu, o zaman insan hayatı değerli değildi de şu an mı değere bindi?
Şimdi abi ilk önce tek doktor adayı doktor ben değilim. @sinan-cetin ve bir tane daha nickini hatırlayamadığım biri daha var.Anlatmak istediğin şeyi anladım.Katılmıyorum.Neden dersen eğer izah edeyim.
Bir kazada dediğiniz özelliği sağlayan arabada en iyisi olsa dahi bir çarpma sarsıntısı yaşanacak.Bu bile ölüm demek olabiliyor.Bir kalp hastası ya da akciğer hastası emniyet kemerine aniden çarparsa kalbi durabilir ya da nefes alamayabilir.Çok şiddetli kazalarda ya da refüjlerde ön görülemeyecek penetrasyon yapacak demirler,ağırlıklar arabanın içine girebilir.Travma yaratabilir.Beyin rahatsızlığı varsa sarsıntıdan sonra beyin kanaması geçirebilir.Psikolojisi hassassa kaza sonrası post travmatik stres bozukluğu yaşayabilir.Yaya çarparsa en optimum durumda bile en ufak şekilde kalça kemiği veya uyluk kemiği kırılabilir yayanın.Bebek taşıyorsanız eğer sarsıntı beyin hasarı yapabilir.Yarım metreden düştüklerinde bile ciddi hasar bırakacak ortopedik hastalıkları sarsıntıyla yaşayabilir.Biraz büyükse psikolojisi bozulabilir.
Bir arabanın optimum koruma yapmasına 5 yıldız vermeye çalışan bu kurum doğal olarak ; Çarpışma önleyici donanımlara daha büyük değer veriyor bu yüzden.Haaa çarpacaksa da en az hasarla da yolcular ,sürücünün ve yayanın(varsa) çıkmasını istiyorlar.Bundan doğal ne var.Ölümü azaltmak kolay sakatlığı ve rahatsızlıkları önlemek önemli
Volvo çift noktalı emniyet kemerine geçtikten sonra ölümler %35 azalmış mesela.Ama olayın o olmadığı çok net belli değil mi?
 
EuroNcap yaptığı açıklama bu şekilde:

İki Derecelendirmeli Arabalar

2016 yılından itibaren bazı arabaların iki derecelendirmesi olacak. Derecelendirmelerden biri sadece EU28 genelinde tüm model aralığında standart olan güvenlik ekipmanları ile donatılmış araçlara uygulanacaktır. Bu derecelendirme Avrupa Birliği içinde herhangi bir yerde satılan bir arabadan bekleyebileceğiniz minimum güvenlik seviyesini gösterir. Euro NCAP tarafından değerlendirilen tüm arabalar bu temel güvenlik derecelendirmesine sahiptir. İkinci derecelendirme tüketicilere ilave opsiyon olarak sunulabilecek 'güvenlik paketi' ile elde edilen derecelendirmedir. Güvenlik paketi içindeki ilave güvenlik ekipmanları arabanın güvenlik ekipmanı güvenlik derecelendirmesini artırır ve bu yüzde ikinci yıldız derecelendirmesi sadece bu ilave ekipman satın alındığı takdirde elde edilebilecek güvenlik seviyesini gösterir. Her arabada bu ikinci yıldız derecelendirmesi yoktur, ancak olduğunda tüketicilerin ekstra yıldız ile değerlendirilmiş ilave ekipmanın faydasını anlamasına yardımcı olur.

Aşağıdaki bilgiler bugünün sisteminde yıldızların hangi güvenlik performansına karşılık geldiğine dair genel bir kılavuzdur:

5-new-stars.png

5 yıldızlı güvenlik: Çarpışma korumasına yönelik toplam iyi performans. Sağlam çarpışmadan kaçınma ekipmanı ile donatılmış

4 yıldızlı güvenlik: Çarpışma korumasına yönelik toplam iyi performans; ilave çarpışmadan kaçınma teknolojisi mevcut olabilir

3 yıldızlı güvenlik: Yolcu koruma konusunda ortalama ile iyi arasında ancak çarpışmadan kaçınma teknolojisi yok

2 yıldızlı güvenlik: Nominal çarpışma koruması ancak çarpışmadan kaçınma teknolojisi yok

1 yıldızlı güvenlik: Marjinal çarpışma koruması.
 
EuroNcap yaptığı açıklama bu şekilde:

İki Derecelendirmeli Arabalar

2016 yılından itibaren bazı arabaların iki derecelendirmesi olacak. Derecelendirmelerden biri sadece EU28 genelinde tüm model aralığında standart olan güvenlik ekipmanları ile donatılmış araçlara uygulanacaktır. Bu derecelendirme Avrupa Birliği içinde herhangi bir yerde satılan bir arabadan bekleyebileceğiniz minimum güvenlik seviyesini gösterir. Euro NCAP tarafından değerlendirilen tüm arabalar bu temel güvenlik derecelendirmesine sahiptir. İkinci derecelendirme tüketicilere ilave opsiyon olarak sunulabilecek 'güvenlik paketi' ile elde edilen derecelendirmedir. Güvenlik paketi içindeki ilave güvenlik ekipmanları arabanın güvenlik ekipmanı güvenlik derecelendirmesini artırır ve bu yüzde ikinci yıldız derecelendirmesi sadece bu ilave ekipman satın alındığı takdirde elde edilebilecek güvenlik seviyesini gösterir. Her arabada bu ikinci yıldız derecelendirmesi yoktur, ancak olduğunda tüketicilerin ekstra yıldız ile değerlendirilmiş ilave ekipmanın faydasını anlamasına yardımcı olur.

Aşağıdaki bilgiler bugünün sisteminde yıldızların hangi güvenlik performansına karşılık geldiğine dair genel bir kılavuzdur:

5-new-stars.png

5 yıldızlı güvenlik: Çarpışma korumasına yönelik toplam iyi performans. Sağlam çarpışmadan kaçınma ekipmanı ile donatılmış

4 yıldızlı güvenlik: Çarpışma korumasına yönelik toplam iyi performans; ilave çarpışmadan kaçınma teknolojisi mevcut olabilir

3 yıldızlı güvenlik: Yolcu koruma konusunda ortalama ile iyi arasında ancak çarpışmadan kaçınma teknolojisi yok

2 yıldızlı güvenlik: Nominal çarpışma koruması ancak çarpışmadan kaçınma teknolojisi yok

1 yıldızlı güvenlik: Marjinal çarpışma koruması.
Sormazlar mı şimdi "napmış adam mı öldürmüş bu Punto" diye :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: LvntDmr67
Sormazlar mı şimdi "napmış adam mı öldürmüş bu Punto" diye :)
Çeviri yapıyorum yanlışsa kusura bakmayın.
Yetişkin yorumu
Karşılıklı deforme olan önden çarpışmalarda araba gayet dengeli davranmış özellikle diz ve kalçak kemiği koruma konusunda başarılıymış ama çarpışmadan sonra orta konsoldaki yapılar göğüs bölgesine riskli seviye de zarar veriyormuş. Sabit bariyer testinde ise arka yolcuların göğüs koruması zayıf boyunda riskli olduğu gözlemlenmiş. Ama bu çarpışmada sürücü genel olarak iyi veya idare eder şekilde korunmuş. Yan bariyer çarpışmasında göğüs bölgesi riskli olduğu gözlemlenmiş. Yan direk çarpışmasında Allah Kerim fatih terim :D

Yani çok uzatmadan sürücünün dizi dışında pek bir şey bırakmamış ki daha arkadan çarpışma,çocuk çarpışma,yaya çarpışma yorumları da var da ne olduğu az çok belli oluyor :D
 
EuroNcap yaptığı açıklama bu şekilde:

İki Derecelendirmeli Arabalar

2016 yılından itibaren bazı arabaların iki derecelendirmesi olacak. Derecelendirmelerden biri sadece EU28 genelinde tüm model aralığında standart olan güvenlik ekipmanları ile donatılmış araçlara uygulanacaktır. Bu derecelendirme Avrupa Birliği içinde herhangi bir yerde satılan bir arabadan bekleyebileceğiniz minimum güvenlik seviyesini gösterir. Euro NCAP tarafından değerlendirilen tüm arabalar bu temel güvenlik derecelendirmesine sahiptir. İkinci derecelendirme tüketicilere ilave opsiyon olarak sunulabilecek 'güvenlik paketi' ile elde edilen derecelendirmedir. Güvenlik paketi içindeki ilave güvenlik ekipmanları arabanın güvenlik ekipmanı güvenlik derecelendirmesini artırır ve bu yüzde ikinci yıldız derecelendirmesi sadece bu ilave ekipman satın alındığı takdirde elde edilebilecek güvenlik seviyesini gösterir. Her arabada bu ikinci yıldız derecelendirmesi yoktur, ancak olduğunda tüketicilerin ekstra yıldız ile değerlendirilmiş ilave ekipmanın faydasını anlamasına yardımcı olur.

Aşağıdaki bilgiler bugünün sisteminde yıldızların hangi güvenlik performansına karşılık geldiğine dair genel bir kılavuzdur:

5-new-stars.png

5 yıldızlı güvenlik: Çarpışma korumasına yönelik toplam iyi performans. Sağlam çarpışmadan kaçınma ekipmanı ile donatılmış

4 yıldızlı güvenlik: Çarpışma korumasına yönelik toplam iyi performans; ilave çarpışmadan kaçınma teknolojisi mevcut olabilir

3 yıldızlı güvenlik: Yolcu koruma konusunda ortalama ile iyi arasında ancak çarpışmadan kaçınma teknolojisi yok

2 yıldızlı güvenlik: Nominal çarpışma koruması ancak çarpışmadan kaçınma teknolojisi yok

1 yıldızlı güvenlik: Marjinal çarpışma koruması.
Benim buradan çıkardığım, 3 serisi seneye NCAP'e girerse maksimum 4 yıldız alabileceği. Safety Pack ile de 5 yıldız alabiliyor olacak.
Yani artık 5 yıldız almak için otonom sistemlere ihtiyaç var. Değil mi?

Şimdi abi ilk önce tek doktor adayı doktor ben değilim. @sinan-cetin ve bir tane daha nickini hatırlayamadığım biri daha var.Anlatmak istediğin şeyi anladım.Katılmıyorum.Neden dersen eğer izah edeyim.
Bir kazada dediğiniz özelliği sağlayan arabada en iyisi olsa dahi bir çarpma sarsıntısı yaşanacak.Bu bile ölüm demek olabiliyor.Bir kalp hastası ya da akciğer hastası emniyet kemerine aniden çarparsa kalbi durabilir ya da nefes alamayabilir.Çok şiddetli kazalarda ya da refüjlerde ön görülemeyecek penetrasyon yapacak demirler,ağırlıklar arabanın içine girebilir.Travma yaratabilir.Beyin rahatsızlığı varsa sarsıntıdan sonra beyin kanaması geçirebilir.Psikolojisi hassassa kaza sonrası post travmatik stres bozukluğu yaşayabilir.Yaya çarparsa en optimum durumda bile en ufak şekilde kalça kemiği veya uyluk kemiği kırılabilir yayanın.Bebek taşıyorsanız eğer sarsıntı beyin hasarı yapabilir.Yarım metreden düştüklerinde bile ciddi hasar bırakacak ortopedik hastalıkları sarsıntıyla yaşayabilir.Biraz büyükse psikolojisi bozulabilir.
Bir arabanın optimum koruma yapmasına 5 yıldız vermeye çalışan bu kurum doğal olarak ; Çarpışma önleyici donanımlara daha büyük değer veriyor bu yüzden.Haaa çarpacaksa da en az hasarla da yolcular ,sürücünün ve yayanın(varsa) çıkmasını istiyorlar.Bundan doğal ne var.Ölümü azaltmak kolay sakatlığı ve rahatsızlıkları önlemek önemli
Volvo çift noktalı emniyet kemerine geçtikten sonra ölümler %35 azalmış mesela.Ama olayın o olmadığı çok net belli değil mi?

Hocam dediklerinize katılıyorum, fakat o zaman hiç bir otomobilin 5 yıldız almaması gerekli. Yani her kazada biraz da olsa sarsılma olacaktır, bunlar da kötü sonuçlara yol açabilir. Demek ki, sarsılma olmayana kadar 5 yıldız vermesinler mi?

Benim kolu kırıldı 4 yıldız gibi şeyleri dememin altında yatan bir tıbbi bilgim maalesef yok. Bunu bence doktorlar ile oturup konuşarak, yeni bir kriterlendirme(yıldızlandırma) ile halledebilirler.

Benim en temel karşı çıktığım nokta şu: Geçen senelerde 5 yıldız verdiğiniz otomobillere şu an nasıl 0 yıldız verebiliyorsunuz? O zaman insan hayatına verilen değer farklı mıydı? O zaman %70 koruma sağlamak öldürmüyordu da, şimdi mi öldürüyor?
Biz hangi testlerine inanalım NCAP'in? Mantıken güncel olanlara inanmalıyız. Peki öncekiler ne oldu? Yalan mı oldu? Mesela kullandığım otomobili alırken içim rahat rahat 5 yıldız diye almıştım, şimdi ise teste girse 4 yıldız alacak. Benim o zaman NCAP'e güvenerek suçum neydi? Diyelim bu sene testi 5 yıldız olan otomobili alacağım, 3 sene sonra kriterler değişirse yine ne olacak? Bu kriterler insan hayatını koruma üzerineyse neden değişiyor? İnsanın dayanımı mı azaldı?
 
@alptamer Hocam güvenlik teknolojileri olduğu yerde saymıyor ki. X araç bir kaç sene evvel var olan standart koruma ve güvenlik ekipmanları konusunda o dönemin şartlarına göre 5 yıldız alabiliyor. Fakat teknoloji geliştikçe kendisinde var olmayan ekipmanlar eklenince haliyle derecesi düşüyor. Misal 2014 makyajlı focus'un var ve 5 yıldız almış. 2017 model yine makyajlı focus'a şerit takip sistemi ekipmanı ekleniyor ve haliyle ne oluyor ? Sen 2014 model aracınla yolda giderken dalarsan, uyuyakalırsan ölürsün. Ama 2017 model araçtaki şerit takip sistemi sayesinde kazayı önleme ihtimali var. Dolayısıyla toplam yıldız performansında aynı aracın 2014 modeliyle 2017 modeli aynı yıldızı alamaz.

Şuan kullandığın otomobili bir kaç yıl evvel 5 yıldız olarak almışsan, güncel rakiplerine veya sahip olduğun otomobile şu aşamada daha yeni teknolojiler eklenmişse onlarla aynı yıldıza doğal olarak sahip olamazsın. Çünkü gelişen teknolojiyle beraber artık o araçlar senin aracından daha güvenli hale gelmiştir. Yukarıda da belirttim; standart korumanın yanında, artık çarpışmadan kaçınma ekipmanlarını da istiyorlar.

Punto'nun sıfır alması tabii ki abartılı bir durum. Onun da sebebini yorumlamaya çalıştık; hem dikkat çekmek, hem de artık yeni kriterlerin geçerliliğini duyurmak adına platformu en eski olan ve hala üretimde olan otomobili kurban seçmişler.
 
Son düzenleme:
EuroNcap yaptığı açıklama bu şekilde:

İki Derecelendirmeli Arabalar

2016 yılından itibaren bazı arabaların iki derecelendirmesi olacak. Derecelendirmelerden biri sadece EU28 genelinde tüm model aralığında standart olan güvenlik ekipmanları ile donatılmış araçlara uygulanacaktır. Bu derecelendirme Avrupa Birliği içinde herhangi bir yerde satılan bir arabadan bekleyebileceğiniz minimum güvenlik seviyesini gösterir. Euro NCAP tarafından değerlendirilen tüm arabalar bu temel güvenlik derecelendirmesine sahiptir. İkinci derecelendirme tüketicilere ilave opsiyon olarak sunulabilecek 'güvenlik paketi' ile elde edilen derecelendirmedir. Güvenlik paketi içindeki ilave güvenlik ekipmanları arabanın güvenlik ekipmanı güvenlik derecelendirmesini artırır ve bu yüzde ikinci yıldız derecelendirmesi sadece bu ilave ekipman satın alındığı takdirde elde edilebilecek güvenlik seviyesini gösterir. Her arabada bu ikinci yıldız derecelendirmesi yoktur, ancak olduğunda tüketicilerin ekstra yıldız ile değerlendirilmiş ilave ekipmanın faydasını anlamasına yardımcı olur.

Aşağıdaki bilgiler bugünün sisteminde yıldızların hangi güvenlik performansına karşılık geldiğine dair genel bir kılavuzdur:

5-new-stars.png

5 yıldızlı güvenlik: Çarpışma korumasına yönelik toplam iyi performans. Sağlam çarpışmadan kaçınma ekipmanı ile donatılmış

4 yıldızlı güvenlik: Çarpışma korumasına yönelik toplam iyi performans; ilave çarpışmadan kaçınma teknolojisi mevcut olabilir

3 yıldızlı güvenlik: Yolcu koruma konusunda ortalama ile iyi arasında ancak çarpışmadan kaçınma teknolojisi yok

2 yıldızlı güvenlik: Nominal çarpışma koruması ancak çarpışmadan kaçınma teknolojisi yok

1 yıldızlı güvenlik: Marjinal çarpışma koruması.

Yaris kullanıcısı olarak direkt ona baktım, 2017 testine. Standart donanımda 5 yıldız almış, benim bildiğim çarpışmadan kaçınma teknolojisi barındırmıyor... Anlamadım ben bu işi. Sürücü koruması %83'e düşmüş, bu kasanın makyajsızının testinde (2012 model) sürücü koruması %89 du sanırım.

Düzenleme: Şimdi bir daha baktımda AEB şehiriçi, AEB şehirdışı ve şerit yardımcı sistemi standart olarak bulunuyormuş yeni yaris'te. AEB, otonom acil frenleme sistemi demekmiş. Türkiye'dekilerde olduğunu zannetmiyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...