13 Aralık EuroNcap testleri

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Yaris kullanıcısı olarak direkt ona baktım, 2017 testine. Standart donanımda 5 yıldız almış, benim bildiğim çarpışmadan kaçınma teknolojisi barındırmıyor... Anlamadım ben bu işi. Sürücü koruması %83'e düşmüş, bu kasanın makyajsızının testinde (2012 model) sürücü koruması %89 du sanırım.

Düzenleme: Şimdi bir daha baktımda AEB şehiriçi, AEB şehirdışı ve şerit yardımcı sistemi standart olarak bulunuyormuş yeni yaris'te. AEB, otonom acil frenleme sistemi demekmiş. Türkiye'dekilerde olduğunu zannetmiyorum.
Benim kullandığım full modelde vardı.
 
  • Beğeni
Tepkiler: sputnik
punto da bakarsanız videoda ön neredeyse kabinle birleşmiş diğer araçlardan farklı olarak. 2. si özellikle arka koltukta oturanların nasıl havaya kalktığını ve boynunu arkaya doğru vurduğu aşikar. bence yerinde bir puan olmuş. ne şasiyi koruyabilmiş nede yolcular sabit durabilmiş yerlerinde. bunu görüpte o yüzden ncap artık güvenim kaybetti demek bence doğru değil.
 
punto da bakarsanız videoda ön neredeyse kabinle birleşmiş diğer araçlardan farklı olarak. 2. si özellikle arka koltukta oturanların nasıl havaya kalktığını ve boynunu arkaya doğru vurduğu aşikar. bence yerinde bir puan olmuş. ne şasiyi koruyabilmiş nede yolcular sabit durabilmiş yerlerinde. bunu görüpte o yüzden ncap artık güvenim kaybetti demek bence doğru değil.
Kaç yıl önce teste girdiğinde aynı otomobil değil miydi? O zaman da ön neredeyse kabinle birleşmiş değil miydi? O zaman 5 yıldız neden verildi? O zaman ''tamamdır, bu otomobil sınıfının güvenlik olarak en iyilerindendir ve insan hayatını korur'' deniliyorken şu an nasıl ''Bu otomobilin satılması bile yanlış, tamamen fiyasko'' ya döndü?


Edit: Punto'nun güvenliği ile ilgili en ufak bir bilgiye sahip değilim, sadece eskiden söylenenin şu an tam tersine dönmesine muhalefetim.
 
Son düzenleme:
Bu Punto eskiden 5 aldı şimdi 0 niye bu kadar eleştirildi anlamadım. Adamlar diyor ki biz standartlarımızı yükselttik eskiden ölmediğin sürece güvenli kabul ediliyorken şimdi çizik almayacaksın yoksa güvenli değil deniliyor. Asıl sorgulamamız gereken eskiden testler niye bu kadar cılızken şuan dediğimiz şey güvenlik testinde niye bu kadar katısın. Bide cidden soruyorum araba alırken kaç kişi güvenlik testlerine bakıyor? Forumda araba önerirken bu aracın güvenlik sonucu daha iyi diyeni duymadım.
 
Bide cidden soruyorum araba alırken kaç kişi güvenlik testlerine bakıyor? Forumda araba önerirken bu aracın güvenlik sonucu daha iyi diyeni duymadım.
Dürüst olmak gerekirse kendim araç bakarken önemsiyorum. Ama özellikle çok iyi olacak diye bir şart koşmuyorum. Safety assist dediğimiz kazadan koruyan, çoğunlukla opsiyon olan güvenlik ekipmanlarını alacak paramın olmadığını bildiğim için standart korumada üstüne düşeni yapabilsin yeter gözüyle bakıyorum. Başkasına öneride bulunurken bu konuya hiç girmiyorum. Çünkü kriterleri arasına özellikle güvenlik konusunu koymayan birine herhangi bir tavsiye vermiyorum.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Akın ve GARAJ TV
N'APMIŞ BU PUNTO YA? ADAM MI ÖLDÜRMÜŞ...
BihymdoCUAAfVjE.jpg
 
  • Beğeni
Tepkiler: kekum34
tabiykide siyaset-para her konuda olduğu gibi burda da etkili olacaktır ama göz göre göre de o plastik adamlar oyana buyana zıplarken yinr 4 yıldızı veremezlerdi herhalde. o yıllarda 4 yıldız almasını da ben bakış açısına bağlıyorum. oraya buraya uçmuyorsa iyi değerlendirilirdi 1 tane hava yastığı varsa zaten kafadan alıyordu 4 yıldızı o yıllarda. yıl 2000..
 
Benim için NCAP güvenimi kaybetti derken aslında şunu demek istiyorum: Mesela 5 yıl binmek için araba alacağım. Bakıyorum NCAP tan 5 almış. 3 sene sonra bir daha sokuyorlar 0 almış. O zaman ben NCAP in ilk verdiği notu sorgularım.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
  • Beğeni
Tepkiler: 123456mtn
Clio bu testle 5 yıldız alıyor

Punto bu testle 0 yıldız alıyor.
Euroncap'a güvenim artık tamamen bitmiştir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Sekizsilindir, son ncap güvenlik testlerinden punto'nun almış olduğu sıfır derecesini yorumlamaya çalışmış. Merak edenler olursa okuyabilir. Metinde şiddetle aynı fikirde olduğum bazı konular mevcut. Ama özellikle 2 konudan biri olan ' far aydınlatması ' mevzusunun artık güvenlik donanımı içinde sayılması gerektiğinin, hatta adaptif özellikli iyi aydınlatma sağlayan led ya da bi xenon farların otomobillerin bir çok donanımında standartlaştırılmaya doğru gidilmesini şiddetle savunmuştum. Bunu saçma bulanlar olmuştu fakat ııhs'nin benimle aynı fikirde olduğunu görmek sevindirici.

Metinde katılmış olduğum düşüncelerden 2 tanesine dair yorum şu şekilde;

Euro NCAP, Amerikan IIHS kuruluşunun standartlarına yaklaştı. Yaklaştı diyoruz çünkü IIHS kurumu genel değerlendirmesine ön farları aydınlatma kabiliyetini bile ekledi ve en üst notu alabilmek için bu değerlendirmeden bile en iyi puanları almak gerekiyor. IIHS iyi bir gece görüşünün kazaların önceden engelleyebildiği görüşünü sıkı sıkıya savunuyor.

2010 yılında teste giren Ford C-Max ve Grand C-Max için de geçerli ve bu nedenle her 2 aracın da yıldız puanı 5'ten 3'e düşmüş. Sonuçta AEB yani otomatik fren sistemleri ve şerit takip gibi yardımcı sistemlerin, puanlamada artık hava yastıklarının bile önüne geçtiğini söylemek mümkün. Bu durum, kaza anında olabileceklerin engellenmesini sağlayan ekipmanların yerine kazanın olmasını engelleyen ekipmanların artık daha önemli olduğunu açık bir şekilde gösteriyor diyebiliriz.

http://www.sekizsilindir.com/2017/12/fiat-punto-0-yildiz-euroncap_15.html
 
  • Beğeni
Tepkiler: Onay Kalkan
Ncap Fiattan Lineayı alamadı sonra hırsını puntodan çıkardı zaar çok şey yapmayın
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...