Tamam gerçekçi bakıyorum işte. 1.6 ve altı dizel araç alınıyorsa bir yerden bir yere ekonomik bir şekilde gitmek için alınıyordur. Asıl gerçekçi bakmamak, 1.6 dizelin yürümesini istemek bana göre. Benim için 1.6 ve altı dizelde ilk baktığım şey ne kadar az yaktığı ve diğer giderleri, yürümüş yürümemiş çok önemi yok. Yakıt, mtv vs. düşünen adam, yürüyen araba düşünmeyecek o zaman, asıl gerçekçilik bu. He 2.0'ın yürütme maliyeti fahiş diye hızlı dizel 2.0'dan başlamıyor mu şimdi? Asıl fındık kadar dizel motorları gıdıklayıp da kanatlanmaya çalışanlar gerçekçi değil.
Yürümesini istemek deyince senin aklına ne geliyor ? 0-100 basalım 8 saniye altında olsun mu ? Veya başka ne ?
1.6 dizel kullanıyorum çünkü henüz o kadar delirmedim. En basitinden 2011 model bir mondeoya bakalım.
1.6 TDCİ
115hp
0-100 ü 11.9 saniye
Top speed 190km/h
Mtvsi ise 365,00 * 2
2.0 TDCİ
140hp
0-100 ü 10.2 saniye
Top speed 205km/h
Mtvsi ise 1057,00 *2 olan bir araç.
Şimdi siz kaç kere bu iki araç arasında daha hızlı olduğunu hissedeceksiniz uzun yol yüksek hızlar haricinde ?
Uzunca süre 3.0tdi ve 2.0tdi audiler içinde bulundum ve kullandımda. Uzun yol harici adam akıllı bir farkları yoktu. Ki birisi e birisi f segment olmasına rağmen.
Bu yüzden arada ki farkın tamamen gereksiz olduğunu düşünüyorum. Keşke vergiler bu kadar yüksek olmasa, paramız daha değerli olsa yakıt fiyatları ucuzlasa da gidip hacimli gürül gürül motorlar alabilsek ancak şartlar şuan böyle ve ben bu şartlarda kolay kolay gidip o vergiyi vermem sıfır araç olmadığı sürece.