2010 Ford Focus Trend X 90 HP hantal kalır mı?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan omrcetin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

omrcetin

Ömer Faruk
Asfalt Kurutucu
49
Marka
Ford
Abilerim kardeşlerim genelde önceki arabalarımız hem benim sürdüğüm hem babamda olan çoğu 100 beygirden düşük değildi. 2010 model TrendX donanımında çok temiz orijinal bi focus bulduk. 110luk baktığım için de biraz endişeli sayılırım. Çünkü genelde performansa önem veririz uzun yolda üzer mi sizce araç gerçekten harika tek eksisi bu vazgeçmeli miyim takmama gerek yok mu acaba? Şimdiden teşekkür ediyorum.
 
Çözüm
Abilerim kardeşlerim genelde önceki arabalarımız hem benim sürdüğüm hem babamda olan çoğu 100 beygirden düşük değildi. 2010 model TrendX donanımında çok temiz orijinal bi focus bulduk. 110luk baktığım için de biraz endişeli sayılırım. Çünkü genelde performansa önem veririz uzun yolda üzer mi sizce araç gerçekten harika tek eksisi bu vazgeçmeli miyim takmama gerek yok mu acaba? Şimdiden teşekkür ediyorum.

son hız olarak çok fark etmez ancak ara hızlanmalar ya da 0-100 gibi değerler sizin için önemliyse üzer. bir anda hızlanıp yavaşlayarak araç kullanıyorsanız tabii ki 20 beygir hissedilir bir fark yaratır. ancak dersen ki ben yavaş yavaş çıkarım sonra yüksek hızda giderim çok fark etmez. ben ani hızlanıp ani yavaşlamayı çok...
Genel Sohbet'e taşıdım. Otomobil Seçimine pek uymuyor gibi çünkü araç seçiminden ziyade aracın performansını merak ediyorsunuz.
 
Mk2 kasa galiba baktığınız modeller. Performansı yeter mi yetmez mi o kişinin beklentisine göre değişir. Bana yetersiz gelir, başkasına yeterli gelir. Buna kesin bir cevap vermek zor. Dizel olduğu için çekiş hissinden dolayı yeterli gibi hissettirse de söylediğim üzere bu sadece hissiyatta böyle kalır. 90'lık versiyonda 0-100'ü 12.9 saniyelik bir araç neticede. Ben mk3,5 115'lik motor kullanıyorum ve bu motorun gücü bu araçlar için tam sınırda. Daha aşağısı üzebilir.
 
Uzun yolda 160'ta tıkanır. Yokuş çıkmaz filan denmez, her yükün ve yokuşun üstesinden doğru viteste üstesinden gelir. Ama kesinlikle serilik beklemeyin.
Benim tavsiyem, 10 yıllık dizel araçta seriliken önce temizliğine bakmanız olur. Eğer bulduğunuz araç gerçekten temiz çıkarsa performansa çok da bakmadan alın binin derim.
 
2007 model 1.6 tdci ghia kullanıyorum 3. yılımıza girdik. Performans diye nitelendirdiğimiz şey tamamen kişisel bir şey bir pist vs olmadığı sürece. Çünkü 1.4 atmosferik motordan geçen birine güçlü gelir ama 2.0 dizel güncel motoru kullandıktan sonra geçen birisine güçsüz, yetersiz gelir. Eğer gerçekten "çok temiz" ise ve daha sonra da aklınızı kurcalamayacaksa bu 90hp lik güç bence gayet alınır. Ama donanım farklarına da bakmanızı tavsiye ederim.
 
Hızlı dizel 2.0'dan başlar. 1.6 dizel aile arabasının ne kadar gittiği değil ne kadar yaktığı önemli. Az yakıyorsa alınır. 110'lukta rampayı çıkacak 90'lıkta, iki vites kesilecek hali yok.
 
Alınır ama motorun 2 handikapından biri 110 lukla aynı yakması ve 110 luktan farklı olarak değişken geometrisiz turbo kullanması,onun haricinde fena sayılmayacal bir motordur üzmez.
 
Hızlı dizel 2.0'dan başlar. 1.6 dizel aile arabasının ne kadar gittiği değil ne kadar yaktığı önemli. Az yakıyorsa alınır. 110'lukta rampayı çıkacak 90'lıkta, iki vites kesilecek hali yok.
Türkiye'de yaşamıyor olsak, şu muhabbet bir başka avrupa ülkesinde geçiyor olsa hak vereceğim ancak farkındasınız değil mi 13 yaşında ki basit bir c segment 1.6 dizel araç ile 2.0 dizel araç arasında ki farkın. Yakıt + mtv farkı. Sırf mtvsi bile iki katıyken bana kimse hızlı dizel 2.0 dan başları kabul ettiremez. Biraz daha gerçekçi bakmak gerekiyor sanki olaylara..
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ramires92
Türkiye'de yaşamıyor olsak, şu muhabbet bir başka avrupa ülkesinde geçiyor olsa hak vereceğim ancak farkındasınız değil mi 13 yaşında ki basit bir c segment 1.6 dizel araç ile 2.0 dizel araç arasında ki farkın. Yakıt + mtv farkı. Sırf mtvsi bile iki katıyken bana kimse hızlı dizel 2.0 dan başları kabul ettiremez. Biraz daha gerçekçi bakmak gerekiyor sanki olaylara..
Tamam gerçekçi bakıyorum işte. 1.6 ve altı dizel araç alınıyorsa bir yerden bir yere ekonomik bir şekilde gitmek için alınıyordur. Asıl gerçekçi bakmamak, 1.6 dizelin yürümesini istemek bana göre. Benim için 1.6 ve altı dizelde ilk baktığım şey ne kadar az yaktığı ve diğer giderleri, yürümüş yürümemiş çok önemi yok. Yakıt, mtv vs. düşünen adam, yürüyen araba düşünmeyecek o zaman, asıl gerçekçilik bu. He 2.0'ın yürütme maliyeti fahiş diye hızlı dizel 2.0'dan başlamıyor mu şimdi? Asıl fındık kadar dizel motorları gıdıklayıp da kanatlanmaya çalışanlar gerçekçi değil.
 
Tamam gerçekçi bakıyorum işte. 1.6 ve altı dizel araç alınıyorsa bir yerden bir yere ekonomik bir şekilde gitmek için alınıyordur. Asıl gerçekçi bakmamak, 1.6 dizelin yürümesini istemek bana göre. Benim için 1.6 ve altı dizelde ilk baktığım şey ne kadar az yaktığı ve diğer giderleri, yürümüş yürümemiş çok önemi yok. Yakıt, mtv vs. düşünen adam, yürüyen araba düşünmeyecek o zaman, asıl gerçekçilik bu. He 2.0'ın yürütme maliyeti fahiş diye hızlı dizel 2.0'dan başlamıyor mu şimdi? Asıl fındık kadar dizel motorları gıdıklayıp da kanatlanmaya çalışanlar gerçekçi değil.
Yürümesini istemek deyince senin aklına ne geliyor ? 0-100 basalım 8 saniye altında olsun mu ? Veya başka ne ?
1.6 dizel kullanıyorum çünkü henüz o kadar delirmedim. En basitinden 2011 model bir mondeoya bakalım.
1.6 TDCİ
115hp
0-100 ü 11.9 saniye
Top speed 190km/h
Mtvsi ise 365,00 * 2

2.0 TDCİ
140hp
0-100 ü 10.2 saniye
Top speed 205km/h
Mtvsi ise 1057,00 *2 olan bir araç.

Şimdi siz kaç kere bu iki araç arasında daha hızlı olduğunu hissedeceksiniz uzun yol yüksek hızlar haricinde ?
Uzunca süre 3.0tdi ve 2.0tdi audiler içinde bulundum ve kullandımda. Uzun yol harici adam akıllı bir farkları yoktu. Ki birisi e birisi f segment olmasına rağmen.
Bu yüzden arada ki farkın tamamen gereksiz olduğunu düşünüyorum. Keşke vergiler bu kadar yüksek olmasa, paramız daha değerli olsa yakıt fiyatları ucuzlasa da gidip hacimli gürül gürül motorlar alabilsek ancak şartlar şuan böyle ve ben bu şartlarda kolay kolay gidip o vergiyi vermem sıfır araç olmadığı sürece.
 
Bu mondeo ornegi bence cok dogru degil. Cunku 1.6 ile 2.0 fiyatlari 2011 modelde birbirine yaklasir. 2.0 dizel keyfini yasamak isteyen yilda 1.500 lira Mtv vergi farkini verip buyuk motor dizeli kullanmali bana gore.
asil vergi farki ve kacinilmasi gereken durum ( bu iki aracin birbirine yakin oldugu dusunuluyorsa- ki bence oldukca farklilar) 2.0 motoru sifir alip yuksek otv kdv ile buyuk fark odemek
Bu tip yuksek motorlu araclar, mtv , yurutme maliyeti yuzunden az tercih edildikleri icin, 2.0 dizel gibi araclari vergileri de dustugu noktada 7-8 yillik olarak alip binmeyi ben mantikli buluyorum. Verilen paranin karsiligini fazlasi ile veren araclar bana gore. Yurutme maliyetleri de korkuldugu kadar yuksek degil, benim tecrubeme gore

Yürümesini istemek deyince senin aklına ne geliyor ? 0-100 basalım 8 saniye altında olsun mu ? Veya başka ne ?
1.6 dizel kullanıyorum çünkü henüz o kadar delirmedim. En basitinden 2011 model bir mondeoya bakalım.
1.6 TDCİ
115hp
0-100 ü 11.9 saniye
Top speed 190km/h
Mtvsi ise 365,00 * 2

2.0 TDCİ
140hp
0-100 ü 10.2 saniye
Top speed 205km/h
Mtvsi ise 1057,00 *2 olan bir araç.

Şimdi siz kaç kere bu iki araç arasında daha hızlı olduğunu hissedeceksiniz uzun yol yüksek hızlar haricinde ?
Uzunca süre 3.0tdi ve 2.0tdi audiler içinde bulundum ve kullandımda. Uzun yol harici adam akıllı bir farkları yoktu. Ki birisi e birisi f segment olmasına rağmen.
Bu yüzden arada ki farkın tamamen gereksiz olduğunu düşünüyorum. Keşke vergiler bu kadar yüksek olmasa, paramız daha değerli olsa yakıt fiyatları ucuzlasa da gidip hacimli gürül gürül motorlar alabilsek ancak şartlar şuan böyle ve ben bu şartlarda kolay kolay gidip o vergiyi vermem sıfır araç olmadığı sürece.
 
Son düzenleme:
Abilerim kardeşlerim genelde önceki arabalarımız hem benim sürdüğüm hem babamda olan çoğu 100 beygirden düşük değildi. 2010 model TrendX donanımında çok temiz orijinal bi focus bulduk. 110luk baktığım için de biraz endişeli sayılırım. Çünkü genelde performansa önem veririz uzun yolda üzer mi sizce araç gerçekten harika tek eksisi bu vazgeçmeli miyim takmama gerek yok mu acaba? Şimdiden teşekkür ediyorum.

son hız olarak çok fark etmez ancak ara hızlanmalar ya da 0-100 gibi değerler sizin için önemliyse üzer. bir anda hızlanıp yavaşlayarak araç kullanıyorsanız tabii ki 20 beygir hissedilir bir fark yaratır. ancak dersen ki ben yavaş yavaş çıkarım sonra yüksek hızda giderim çok fark etmez. ben ani hızlanıp ani yavaşlamayı çok sevmediğim için ve gereksiz yorgunluk ve yakıt tüketimi olduğu için bu nedenle dizelde düşük beygir yüksek torku önemsiyorum.
 
Çözüm