KAPALI 2011 Focus'tan 2011 Mondeo'ya geçilir mi?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Tokatlı60

Hamza
Profesör
133
23
Marka
Yok
Merhaba arkadaşlar, 2011 Ford Focus Titanium sahibiyim. Aklımda 2011 Titanium Ford Mondeo'ya geçme fikri var. Sizin düşünceleriniz nedir, ne gibi artıları olur benim için?
 
Abilerim biliyorum biraz darladım sizi kusuruma bakmayın. 🙂 Merak etmeyin yeni konu açmayacağım. Sorularımı bu başlık altında sizlere soracağım. Uzun yol konforu nedeniyle bir D sınıfı sedan'a geçmek istiyorum. Bu yükseltmeyi yapmak için sattığım aracımın üzerine çok az bir para ekleyebilirim.

Şöyle bir geçiş yapmak istiyorum. 2011 Focus titanium 1.6 dizel'den 2009-2011 model Mondeo titanium 1.6 atmosferik benzinliye geçmek istiyorum. Sizce mantıklı olur mu? Nasıl bir deneyim yaşarım?
Kasa değişimi (Segment) mantıklı , motor olarak ise mantıksız.
 
konfor ve yalıtım artar, arka yaşam alanı azalır, klostrofobi artar, yol tutuş artar ama direksiyon hissi biter
Abilerim biliyorum biraz darladım sizi kusuruma bakmayın. 🙂 Merak etmeyin yeni konu açmayacağım. Sorularımı bu başlık altında sizlere soracağım. Uzun yol konforu nedeniyle bir D sınıfı sedan'a geçmek istiyorum. Bu yükseltmeyi yapmak için sattığım aracımın üzerine çok az bir para ekleyebilirim.

Şöyle bir geçiş yapmak istiyorum. 2011 Focus titanium 1.6 dizel'den 2009-2011 model Mondeo titanium 1.6 atmosferik benzinliye geçmek istiyorum. Sizce mantıklı olur mu? Nasıl bir deneyim yaşarım?
Sizi bilmem de forumca yaşayacağımız deneyim koca bir boşluğa düşmek olur :D

Şartlara göre düşündüğünüz hareket mantıklı olabilir.

Çekiş serilik konularında ciddi şekilde geriye gidiş olacaktır. Eldeki Focus'un seriliğini ve genel çekiş gücünü çok ararsınız. Yakıt tüketimi de x1,5 olacaktır. Yakıt maliyetleri şu anki araçtan sonra fena üzecektir.

Motor dışındaki mekanik, kaporta ve trim parçaları Focus'tan bir tık pahalı olacaktır. Çünkü "Mondeo parçası" ve çok yaygın olmadığı için parçacılar bir tık fazla fiyat bindirir.

Onun dışında elinizdeki Focus, kendi sınıfında nasıl bir yerdeyse, düşündüğünüz mondeo da aynı yerdedir. Sürüş kalitesi, yol tutuş, direksiyon hissi vb. konularda sınıf liderliğine oynar. İşçilik ve malzeme kalitesi, konfor, yalıtım ve iç hacim doğal olarak Focus'tan daha ileride olacaktır. Şehir içi kullanım Focus'tan sonra ebatlar nedeniyle zorlayıcı olacaktır, uzun yol deneyimi ise daha başka bir seviyeye çıkacaktır.
 
Biraz kafama takılan bir konu var. Arabalar.com da araç karşılaştırma yapıyorum. 2009 Mondeo seçtiğim de karşıma iki farklı motor seçeneği çıkıyor 1.6 ve 1.6İ. 1.6 olana tıkladığımda özelliklerinde 4778mm uzunlukta olduğu yazıyor. 1.6İ ye baktığımda ise 4844mm uzunlukta olduğu yazıyor.

2009 model Mondeo için hangi uzunluk değeri doğru? 1.6 ve 1.6İ adında iki farklı motoru mu var?

Screenshot_20220314-190840_Chrome.jpg
 
Biraz kafama takılan bir konu var. Arabalar.com da araç karşılaştırma yapıyorum. 2009 Mondeo seçtiğim de karşıma iki farklı motor seçeneği çıkıyor 1.6 ve 1.6İ. 1.6 olana tıkladığımda özelliklerinde 4778mm uzunlukta olduğu yazıyor. 1.6İ ye baktığımda ise 4844mm uzunlukta olduğu yazıyor.

2009 model Mondeo için hangi uzunluk değeri doğru? 1.6 ve 1.6İ adında iki farklı motoru mu var?

Ekli dosyayı görüntüle 38922
İkisi de doğru. Motor aynı motor. 4778mm HB karoser, 4844mm sedan karoser.
 
Araç sizin şahsi aracınız ve tek kullanıcısı siz iseniz ani bir kararla bu düşüncenizi gerçekleştirirsiniz. Sonucunda da iki ihtimal olur, ya memnun kalırsınız ya da aldığınız bu karar sonucu pişman olabilisiniz. Fakat araç eğer aile aracı yahut ortak kullanılan bir araç ise öncelikle diğer kullanıcıların fikirlerini almak; onları ikna etmek gerekebilir.

Ben ne zaman böyle bir fikir ortaya sürsem; bildiğimiz araba, her türlü bakımını yaptırmışız niye macera arayalım? Denilerek veto ediliyor :(
 
Benim gibi dağı bayırı bol düz yeri neredeyse yok olan bir yerde değilseniz ve performans beklentiniz "0" sıfır ise ayrıca yaksın önemli değil diyorsanız benzinli atmosferik bir araca geçin. Felaket senaryosu gibi gelebilir lakin gördüğünüz ilk dik yokuşta70-80bg lik dizeller bile hoplaya zıplaya ilerlerken düşük viteste mabadını yırta yırta tırmanmaya çalışan bir benzinli araç sizi fazlasıyla rencide edip üzecektir. Ben çok fazla araç değiştirdim. Hali hazırda D segment dizel bir araca sahibim. Çok büyük konuşmayayım ama gerçekten şartlar o an zorlamadıkça benzinli, hele hele de atmosferik benzinli bir araç asla almam.
 
Nereden tutarsanız tutun bence mantıklı değil, Focus sınıfının en iyilerinden biri performans anlamında bence büyük bir hüsran yaşarsınız. Konfor anlamında Focus mk2'nin bence mondeo'dan çok bir eksisi yoktur diye düşünüyorum.
 
Abilerim biliyorum biraz darladım sizi kusuruma bakmayın. 🙂 Merak etmeyin yeni konu açmayacağım. Sorularımı bu başlık altında sizlere soracağım. Uzun yol konforu nedeniyle bir D sınıfı sedan'a geçmek istiyorum. Bu yükseltmeyi yapmak için sattığım aracımın üzerine çok az bir para ekleyebilirim.

Şöyle bir geçiş yapmak istiyorum. 2011 Focus titanium 1.6 dizel'den 2009-2011 model Mondeo titanium 1.6 atmosferik benzinliye geçmek istiyorum. Sizce mantıklı olur mu? Nasıl bir deneyim yaşarım?

Merhaba,

Açıkçası geçilir geçilmez diye bir şey yok. Her araçtan her araca geçilir ancak burada aracı kullananın istekleri önemli. Araçtan ne beklendiği önemli.

Yani araç değiştirme amacınız araçtan sıkıldınız değiştirmek mi istiyorsunuz ? Hacim yetmiyor değiştirmek mi istiyorsunuz gibi bir sorusu ve cevabı olmalı. Ve yenisinden ne bekliyorsunuz.

Şahsen bir üst segment olmasına rağmen mondeo 1.6 atmosferik motora geçmem ben.

Öncelikle yakıt sarfiyatınız kesinlikle artacaktır. İstanbul gibi bir şehirde ben 7 litre ortalama ile dolaşıyorum. Mondeo kullanıyor olsam bu senaryoda hem Focus kadar performans veremeyecek hemde en az 10 litre yakıt sarfiyatım olacak.

Yani Focustan Mondeoya geçtiğinizde kazanacaklarınız size göre + ları - leri kıyaslayın. Hangisi fazla ise ona göre karar verin.

Ben aklıma gelen bir kaç madde şeklinde aşağıya yazayım.

+Konfor artar.
+İç hacim artar.
+Yalıtım muhtemelen iyileşir.

-Yakıt artışı.
-Performans kaybı.
-Biraz daha zor parça bulma ve fiyatları.



Eğer yalıtım için falan düşünüyorsanız focusa yalıtım yapmak/yaptırmak çok daha iyi bir çözüm olacaktır.


Benzer paralara yine 1.6 dizel veya 2.0 dizel mondeoya geçilse ben geçmeyi yine muhtemelen düşünmezdim.
Çünkü dizellerinde de düşük km, temiz araç yok. Olanlar da fahiş fiyatlar yazmış.
 
Merhaba,

Açıkçası geçilir geçilmez diye bir şey yok. Her araçtan her araca geçilir ancak burada aracı kullananın istekleri önemli. Araçtan ne beklendiği önemli.

Yani araç değiştirme amacınız araçtan sıkıldınız değiştirmek mi istiyorsunuz ? Hacim yetmiyor değiştirmek mi istiyorsunuz gibi bir sorusu ve cevabı olmalı. Ve yenisinden ne bekliyorsunuz.

Şahsen bir üst segment olmasına rağmen mondeo 1.6 atmosferik motora geçmem ben.

Öncelikle yakıt sarfiyatınız kesinlikle artacaktır. İstanbul gibi bir şehirde ben 7 litre ortalama ile dolaşıyorum. Mondeo kullanıyor olsam bu senaryoda hem Focus kadar performans veremeyecek hemde en az 10 litre yakıt sarfiyatım olacak.

Yani Focustan Mondeoya geçtiğinizde kazanacaklarınız size göre + ları - leri kıyaslayın. Hangisi fazla ise ona göre karar verin.

Ben aklıma gelen bir kaç madde şeklinde aşağıya yazayım.

+Konfor artar.
+İç hacim artar.
+Yalıtım muhtemelen iyileşir.

-Yakıt artışı.
-Performans kaybı.
-Biraz daha zor parça bulma ve fiyatları.



Eğer yalıtım için falan düşünüyorsanız focusa yalıtım yapmak/yaptırmak çok daha iyi bir çözüm olacaktır.


Benzer paralara yine 1.6 dizel veya 2.0 dizel mondeoya geçilse ben geçmeyi yine muhtemelen düşünmezdim.
Çünkü dizellerinde de düşük km, temiz araç yok. Olanlar da fahiş fiyatlar yazmış.
Merhaba hocam, bu geçişi yapmak istememin sebeplerinden biri evet yalıtım. Focus çok fazla rüzgar sesi alıyor içeriye. Fakat daha önemli nedenlerim var.

Uzun yolda konfor ve iç hacim ihtiyacım var. Gönül isterdi ki 2011 model 1.6 TDCİ alayım ama. Dediğiniz gibi düşük KM olanlara fahiş fiyatlar yazıyorlar.

Öte yandan şehir içinde fazla araba kullanmadığım için yakıtı göz ardı edebilirim. Uzun yolda 100 TL fazla yaksın ama konforlu gideyim düşüncesindeyim. Kafamı kurcalayan tek konu 1.6 atmosferik uzun yolda çok üzer mi, araba yüklüyken tabiri caizse gitmeme gibi durumla karşılaşırmıyım?
 
Abilerim biliyorum biraz darladım sizi kusuruma bakmayın. 🙂 Merak etmeyin yeni konu açmayacağım. Sorularımı bu başlık altında sizlere soracağım. Uzun yol konforu nedeniyle bir D sınıfı sedan'a geçmek istiyorum. Bu yükseltmeyi yapmak için sattığım aracımın üzerine çok az bir para ekleyebilirim.

Şöyle bir geçiş yapmak istiyorum. 2011 Focus titanium 1.6 dizel'den 2009-2011 model Mondeo titanium 1.6 atmosferik benzinliye geçmek istiyorum. Sizce mantıklı olur mu? Nasıl bir deneyim yaşarım?
Başka markadan örnek vereyim.
2005 model 1.6 Sportwagon 156 ile 5 kişi +yüklü bagajla klima açık uzun yola gittiğimizde araba gebermişti.
156 d segment.
 
Geçilmez bence ya. 1.6 atmosferik motorları ben seviyorum aslında. Çünkü çoğu firmada Turbo benzinlilerin illa bir sıkıntısı var.
En kafam rahat diyebileceğim turbo motor 122'lik 1.4 TSİ.

Ülke öyle bir hale geldi ki ; 160'lık TSİ - Opel 1.4T - THP Mini/BMW'ler ile uğraşmaya korkup , 1.6 8V Hitler alıp LPG ile binecek kafaya geldim.

Madem 1.6 atmosferik D segment diyoruz. Daha prestijli bir araba istiyorsun sanırım. Manuel E90 316i LCİ - B7 A4 bakılabilir.
BMW pahalı , Audi bir çıt eski kalıyor bu durumda. Bu işin ortası aha bu ;

Zaten senin arabanın Volvo olanı sadece 😁

Adsız.png
 
Son düzenleme:
Abilerim 2007-2011 (Makyajsız) Mondeo MK4 titanium'un jant seçeneklerini gösteren bir görsel var mı? İnternette bir çok farklı jant görüyorum aracın üzerinde hangileri orjinal anlayamadım. Bu yıllara ait bir katalog'da bulamadım.
 
Abilerim 2007-2011 (Makyajsız) Mondeo MK4 titanium'un jant seçeneklerini gösteren bir görsel var mı? İnternette bir çok farklı jant görüyorum aracın üzerinde hangileri orjinal anlayamadım. Bu yıllara ait bir katalog'da bulamadım.
17 inç y desenli 5 kollu X6 jantına benzeyen jantı var.
16 inç çok kollu focus 2.5 jantına benzeyen jant var.
 
17 inç y desenli 5 kollu X6 jantına benzeyen jantı var.
16 inç çok kollu focus 2.5 jantına benzeyen jant var.
Hocam Focus 2.5 jantına benzeyeni tahmin edebiliyorum aynısıydı galiba. 17 inç y desenli olanın görseli var mı?

Edit: Tamam hocam Y desenliyi hatırladım ama o selective için değilmiydi? Bir de 18 inç di galiba.
 
Son düzenleme:
Geçilmez bence ya. 1.6 atmosferik motorları ben seviyorum aslında. Çünkü çoğu firmada Turbo benzinlilerin illa bir sıkıntısı var.
En kafam rahat diyebileceğim turbo motor 122'lik 1.4 TSİ.

Ülke öyle bir hale geldi ki ; 160'lık TSİ - Opel 1.4T - THP Mini/BMW'ler ile uğraşmaya korkup , 1.6 8V Hitler alıp LPG ile binecek kafaya geldim.

Madem 1.6 atmosferik D segment diyoruz. Daha prestijli bir araba istiyorsun sanırım. Manuel E90 316i LCİ - B7 A4 bakılabilir.
BMW pahalı , Audi bir çıt eski kalıyor bu durumda. Bu işin ortası aha bu ;

Zaten senin arabanın Volvo olanı sadece 😁

Ekli dosyayı görüntüle 38934
Bu araba c segment ve hissettiriyor, hem yolcuya hem şöföre.
Adam niye arabasını satıp aynısının biraz isveçlisini alsın :D
 
Bu araba c segment ve hissettiriyor, hem yolcuya hem şöföre.
Adam niye arabasını satıp aynısının biraz isveçlisini alsın :D

E90'dan , w204 C'den falan bir farkı yokmuş gibi geliyor bana boyut olarak.

Ama bir yandan da Mondeo ile aynı olsa ; Mondeo 5 metre diyorum 😁

Bu arada 2.el değeri olarak aynı yıllarda w204 C180 alanla S40 alanın arasındaki farka bak 😱

C180'in eklisini , S40'a değişmezler.
 
Hocam Focus 2.5 jantına benzeyeni tahmin edebiliyorum aynısıydı galiba. 17 inç y desenli olanın görseli var mı?

Edit: Tamam hocam Y desenliyi hatırladım ama o selective için değilmiydi? Bir de 18 inç di galiba.
18 olan makyajda geldi. Makyajsız 2.0 2009 aracımız vardı. 17 ebat. Ölçü de 235 45 17. Bizim aracımızın fotoğrafını paylaşıyorum.
FB_IMG_1647417239791.jpg
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...