Sorunun subap lastikleri kaynaklı olduğunu düşünüyorsanız bu ürünü alıp deneyebilirsiniz.

Yağın viskozitesini bozma ihtimaline karşı şahsen yağ değişimine son 5000 veya 2000 km kala ve iklim şu mevsimde ne aşırı sıcak ne de aşırı soğuk değilken denemek isterdim.

Bence bir şans verilebilir.
 
Araba sıcak iken cam açık olduğunda yağ kokusu geliyordu . Kulbitör contası Pcv valf değişimi sonrası basınca dayanamayıp kenar köşeden sızdırmaya başladı. 1000 tl bedelle conta aldım. Sonra işciliğede 1000 tl verip Işık BMW de yaptırdım.



 
Arabaya Fap programı ile konuşabilen Vgate İcar obd aldım. Akabinde Amazon üzerinden FAP satın aldım. Alternatörden motor yağı sıcaklığına kadar tüm bilgiler artık gözümün önünde.

 
80 km/h hız sabitleyici açık sürüldüğünde araba hararti 84 derece, yağ sıcaklığı 90 derecede sabitlendi. Sebebini bilememdim. Klimayı kapatıp hızımda düştüğünde tekrar sıcaklık artmaya başladı

 
Araba son yaptığım ölçüme göre 1000 kmde 0.61 litre yağ yakmış

IMG_20241029_1526172.jpg
 
Araba son yaptığım incelemede aşırı motor yağı sızıntısı tespit ettim. Daha önce bu sızıntı yoktu. Arabanın külbitör tarafını sızıntılarını önlemek için yaptığım conta yenilemesi akabinde, motor yağı en zayıf yerden tekrar sızıntı yapmaya başladı.
 

Ekli dosyalar

  • IMG_7740.jpg
    IMG_7740.jpg
    370.8 KB · Görüntüleme: 0
  • Beğeni
Tepkiler: Bedirhan
Arabanın yağ sızıntısını kesmek için ustamla anlaştık, bir kaç araştırma sonrası bir Veko yağ soğutucusu satın aldım.
Değişim esnasında boşalacak yağ ve su sızıntılarına istinaden Liqui Molly motor yağını ve Total Antifiz aldım.
Usta 3500 tl istedi, Motor yağı ve filtre 3000, Veko yağ soğutucusu 2400 ve son olarak 500 lirayada total antifizi aldım.
 

Ekli dosyalar

  • IMG_20241105_180302.jpg
    IMG_20241105_180302.jpg
    185.3 KB · Görüntüleme: 0
  • IMG_20241107_120152.jpg
    IMG_20241107_120152.jpg
    987.2 KB · Görüntüleme: 0
  • IMG_20241107_120215 (1).jpg
    IMG_20241107_120215 (1).jpg
    544.8 KB · Görüntüleme: 0
  • Beğeni
Tepkiler: Bedirhan
Montajı yaptık, araba yola çıktı 40 dakika sürdüm. Hiç bir sorun ile karşılaşmadım.
 

Ekli dosyalar

  • IMG_7913-EDIT.jpg
    IMG_7913-EDIT.jpg
    1.2 MB · Görüntüleme: 0
  • IMG_20241109_110338.jpg
    IMG_20241109_110338.jpg
    528.8 KB · Görüntüleme: 0
  • IMG_20241109_110319.jpg
    IMG_20241109_110319.jpg
    1.2 MB · Görüntüleme: 0
  • IMG_7919.jpg
    IMG_7919.jpg
    1.3 MB · Görüntüleme: 0
  • IMG_7912-EDIT.jpg
    IMG_7912-EDIT.jpg
    1.8 MB · Görüntüleme: 0
  • IMG_7911-EDIT.jpg
    IMG_7911-EDIT.jpg
    1.4 MB · Görüntüleme: 0
  • IMG_7910.jpg
    IMG_7910.jpg
    474.4 KB · Görüntüleme: 0
  • IMG_7892.jpg
    IMG_7892.jpg
    1.5 MB · Görüntüleme: 0
  • Beğeni
Tepkiler: g.c. ve Bedirhan
Valf contalarının akibetini görmek için silindir gözlerinin resmini çektim.
3 numaranın bir valfi 4 numaranın her iki valfi yağ sızdırıyor.

IMG_20241109_105852.jpg
IMG_20241109_105900.jpg
IMG_20241109_105906.jpg
IMG_20241109_105915.jpg
 
  • Beğeni
Tepkiler: zbetk
Emme kısmının akıbetini bilemiyorum ama gördüklerim sadece egzos tarafındaki 3 valfdin duman contasından yağ aktığı yönde.
Sadece ama sadece egzost kısmının contalarını değiştirsem epey bir yağ yakmayı önlerim gibi.

IMG_20241019_130424-EDIT.jpg
 
Son düzenleme: