10-11 dolara denk gelmiş inşallah çakma değildir.

Ürünü Türkiye Distribütörü Birlass dan aldım. Almadan önce Birlas ile görüştüm. Ürünün %100 orjinal olduğu konusunda garanti verdi.

1733238371700.png
 
  • Beğeni
Tepkiler: barankaratas
Araba 1000 kmde 0.412 litre yağ yaktığını tespit ettim. Bu koşullar altında 10 bin kmde 4 litre motor yağı eksiltiyor.
Arabanın otobanda sürüşlerinde sıcaklığı daha iyi takip edebilmek için tablet ekrana FAP kurdum.

 
Araba 1000 kmde 0.412 litre yağ yaktığını tespit ettim. Bu koşullar altında 10 bin kmde 4 litre motor yağı eksiltiyor.
Arabanın otobanda sürüşlerinde sıcaklığı daha iyi takip edebilmek için tablet ekrana FAP kurdum.

10 bin kilometrede yağı değişmiş oluyor yani
 
  • Beğeni
Tepkiler: kenblock
Şile gezimin notunu ekliyeyim sonra unutuyorum.
Şilede Balık yemek için yola çıktık. Şanzıman gayet güzel çalışıyor. Hız sabitleyici kullanmadım. Motor suyu sıcaklığı hareket halinde 100 derecenin altında, rampa çıkarken 87 derecelere kadar düşerken, yağ sıcaklığı 105 dereceyi çok az gördü. Genelde 100 derece civarında seyretti. Alternatör sıcaklığı 45 dereceye çıkmadı. Genelde dijital iklimlendirme sistemi otomatik 23 derece ayarlı olarak yol alındı. Manifold sıcaklığı yağmurunda etkisi ile 25 dereceyi aşmadı.
Yolculuk boyunca hız 90 km/h süratı sadece rampa inişlerinde aşıldı.

Dönüş yolunda şidetli yağmura yakalanıldı. Değerler değişmedi. Çekmeköy yol çalışmasında araç trafiğe girinde bir kaç kez 108 derece hararet görüp fan açtı. Alternatör düşük rölanti devrinde farlar, klima ve fan açması nedeniyle 40 amper elektrik ürerirken 75 derece sıcaklığa ulaştı. Bir miktar devir artınca alternatör sıcaklığı 65 dereceye kadar düştü.
Alternatöre binen yükü azaltmak için klimayı komple kapatım. 30-35 amper üretmeye devam etti.
Normalde ekonomik sürüş esnasında 22-27 amper arasında 35 derece sıcaklıkta çalışır.

Bu konuyu araştırdım, alternatör 70 amper üretirken rölantide 90 derece çıktığı fap resimleri gördüm. Ayrıca egzost borusu ile arasına ısı kalkanı çözümleride mevcut.

Durkalk trafikte kaput altı hararet yağmurlu havaya rağmen intake 56 dereceye çıktı. Daha önce yolda 80 km ike ilerken kaput altı dış sıcaklık 8 derece iken intake sıcaklığı 25 derece civarında idi.

Her gaza basılınca çalışan valvetronik valf kaldırıcıların derecesini takip ettim. Gayet hissli anlık tepkilerimi mili saniyeler içinde yerine getirdi.

Şamandıra yola çıkarken 11 litre yakıt gösteriyordu. Yolculuk bitince eve vardığımda 6 litre kaldığını söyledi. Depo ise 41 litrede tabanca atınca bıraktım. . Fap programı depoyu doğru okuduğunu düşünebiliriz. Depo resmiyette 50 litre almakta.

IMG_20250216_160039.jpg
 
  • Beğeni
Tepkiler: mete25 ve OguzhanC