10-11 dolara denk gelmiş inşallah çakma değildir.

Ürünü Türkiye Distribütörü Birlass dan aldım. Almadan önce Birlas ile görüştüm. Ürünün %100 orjinal olduğu konusunda garanti verdi.

1733238371700.png
 
  • Beğeni
Tepkiler: barankaratas
Araba 1000 kmde 0.412 litre yağ yaktığını tespit ettim. Bu koşullar altında 10 bin kmde 4 litre motor yağı eksiltiyor.
Arabanın otobanda sürüşlerinde sıcaklığı daha iyi takip edebilmek için tablet ekrana FAP kurdum.

 
Araba 1000 kmde 0.412 litre yağ yaktığını tespit ettim. Bu koşullar altında 10 bin kmde 4 litre motor yağı eksiltiyor.
Arabanın otobanda sürüşlerinde sıcaklığı daha iyi takip edebilmek için tablet ekrana FAP kurdum.

10 bin kilometrede yağı değişmiş oluyor yani
 
  • Beğeni
Tepkiler: kenblock
Şile gezimin notunu ekliyeyim sonra unutuyorum.
Şilede Balık yemek için yola çıktık. Şanzıman gayet güzel çalışıyor. Hız sabitleyici kullanmadım. Motor suyu sıcaklığı hareket halinde 100 derecenin altında, rampa çıkarken 87 derecelere kadar düşerken, yağ sıcaklığı 105 dereceyi çok az gördü. Genelde 100 derece civarında seyretti. Alternatör sıcaklığı 45 dereceye çıkmadı. Genelde dijital iklimlendirme sistemi otomatik 23 derece ayarlı olarak yol alındı. Manifold sıcaklığı yağmurunda etkisi ile 25 dereceyi aşmadı.
Yolculuk boyunca hız 90 km/h süratı sadece rampa inişlerinde aşıldı.

Dönüş yolunda şidetli yağmura yakalanıldı. Değerler değişmedi. Çekmeköy yol çalışmasında araç trafiğe girinde bir kaç kez 108 derece hararet görüp fan açtı. Alternatör düşük rölanti devrinde farlar, klima ve fan açması nedeniyle 40 amper elektrik ürerirken 75 derece sıcaklığa ulaştı. Bir miktar devir artınca alternatör sıcaklığı 65 dereceye kadar düştü.
Alternatöre binen yükü azaltmak için klimayı komple kapatım. 30-35 amper üretmeye devam etti.
Normalde ekonomik sürüş esnasında 22-27 amper arasında 35 derece sıcaklıkta çalışır.

Bu konuyu araştırdım, alternatör 70 amper üretirken rölantide 90 derece çıktığı fap resimleri gördüm. Ayrıca egzost borusu ile arasına ısı kalkanı çözümleride mevcut.

Durkalk trafikte kaput altı hararet yağmurlu havaya rağmen intake 56 dereceye çıktı. Daha önce yolda 80 km ike ilerken kaput altı dış sıcaklık 8 derece iken intake sıcaklığı 25 derece civarında idi.

Her gaza basılınca çalışan valvetronik valf kaldırıcıların derecesini takip ettim. Gayet hissli anlık tepkilerimi mili saniyeler içinde yerine getirdi.

Şamandıra yola çıkarken 11 litre yakıt gösteriyordu. Yolculuk bitince eve vardığımda 6 litre kaldığını söyledi. Depo ise 41 litrede tabanca atınca bıraktım. . Fap programı depoyu doğru okuduğunu düşünebiliriz. Depo resmiyette 50 litre almakta.

IMG_20250216_160039.jpg
 
Güncelleme yapalım.
Park sensörünü değiştirdim. Kablolar yalıttım.

IMG_9899.jpeg
 

Ekli dosyalar

  • IMG_9900.jpeg
    IMG_9900.jpeg
    3.9 MB · Görüntüleme: 0
  • IMG_9901.jpeg
    IMG_9901.jpeg
    2.4 MB · Görüntüleme: 0
  • Beğeni
Tepkiler: abidinkofficial
Arabamın 130.000 km’deki yağ bakımını Kasım 2024’te yapmıştım. Bir süre kullandıktan sonra 3.000 km’yi geçtik ve bu noktada emme egzantrik faz ayarlayıcıya yağ basan elektrovalf, özellikle soğuk çalıştırmalarda P000A hatası vermeye başladı. Ancak bu hata arıza lambasını yakmıyordu.


Bu sorunun en uygun ve ekonomik çözüm yolunun motoru “engine flush” yapmak olduğunu bildiğimden, yağı değiştirmeye karar verdim. Motorumda zaten deterjan katkılı Liqui Moly TopTec 4200 vardı. Bu yağ, motorun içini temizleyip tortuları çözdüğü için muhtemelen biriken kirler elektrovalfin filtresinde toplanmıştı. Fakat bu filtrenin yerinden sökülmesi oldukça zahmetli olduğundan, Liqui Moly Engine Flush ürününü temin ettim.


Ürünü motor yağına ekleyip 15 dakika çalıştırdım. Çıkan yağın pütürlü ve kirli halini aşağıdaki videoda görebilirsiniz. Her ne kadar 4.000 km önce yağ değişimi yapmış olsam da işlemin ardından tekrar Liqui Moly 4200 yağını doldurarak bakımı tamamladım.


Maliyetlere gelirsek:


  • Yağ bakımına 1.000 TL,
  • Yaz başında aldığım motor yağı ve filtreye 2.400 TL,
  • Geçen seneden kalma Mann filtreye ise 280 TL ödemiştim.

Bir sonraki bakımda bu işlemleri yeniden uygulamayı planlıyorum.
Herkese hayırlı cumalar. 🌿


 
Arabamın 130.000 km’deki yağ bakımını Kasım 2024’te yapmıştım. Bir süre kullandıktan sonra 3.000 km’yi geçtik ve bu noktada emme egzantrik faz ayarlayıcıya yağ basan elektrovalf, özellikle soğuk çalıştırmalarda P000A hatası vermeye başladı. Ancak bu hata arıza lambasını yakmıyordu.


Bu sorunun en uygun ve ekonomik çözüm yolunun motoru “engine flush” yapmak olduğunu bildiğimden, yağı değiştirmeye karar verdim. Motorumda zaten deterjan katkılı Liqui Moly TopTec 4200 vardı. Bu yağ, motorun içini temizleyip tortuları çözdüğü için muhtemelen biriken kirler elektrovalfin filtresinde toplanmıştı. Fakat bu filtrenin yerinden sökülmesi oldukça zahmetli olduğundan, Liqui Moly Engine Flush ürününü temin ettim.


Ürünü motor yağına ekleyip 15 dakika çalıştırdım. Çıkan yağın pütürlü ve kirli halini aşağıdaki videoda görebilirsiniz. Her ne kadar 4.000 km önce yağ değişimi yapmış olsam da işlemin ardından tekrar Liqui Moly 4200 yağını doldurarak bakımı tamamladım.


Maliyetlere gelirsek:


  • Yağ bakımına 1.000 TL,
  • Yaz başında aldığım motor yağı ve filtreye 2.400 TL,
  • Geçen seneden kalma Mann filtreye ise 280 TL ödemiştim.

Bir sonraki bakımda bu işlemleri yeniden uygulamayı planlıyorum.
Herkese hayırlı cumalar. 🌿


Peki arıza kodunu tekrar verdi mi?