KAPALI 2013 model Volvo S60 vs Audi A4 - Hangisini almalıyım ?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Turmasito

Düz Yol Gazcısı
19 Ocak 2018
42
18
145
Merhabalar,

120.000 TL - 130.000 TL gibi bir bütçem var. 2013 veya 2014 model audi a4 veya volvo s60 almayı dusunuyorum. Ancak çok kararsızım. Hangi modeli seçeceğime nedenleri ile birlikte yardımcı olur musunuz ?

Beklentilerimin başında konfor gelmektedir.

İyi forumlar dilerim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: ceyhansuyu

by

Reis
17 Kas 2016
3,737
7,355
5,020
İstanbul
Marka
Peugeot
Kaynak gösterdim, link paylaşmadım

"2013 veya 2014 model audi a4 veya volvo s60 almayı dusunuyorum"

Iki otomobil arasinda kalmis birini yanlis yonlendiriyorsunuz. Bir iddia ortaya atiyorsunuz ancak iddianin linkini veya kiyasini paylasmiyorsunuz. Kaynak diye paylastiginiz iihs de hic oyle demiyor. Audi A4'u Accent Blue ile bir tutmussunuz, ancak goruldugu uzere bir degiller. Hatta A4 cok iyi bir seviyede.
IIHS'nin 2012 yilinda yapmaya basladigi small overlap testinden bahsediyorsaniz (A4 gecememisti), o testte Mercedes, Bmw gibi araclar da sinifta kaldi. Evet Volvo o testi gecmisti. Ancak bu Audi'nin veya diger markalarin kotu oldugu anlamina gelmiyor. Euro Ncap'te 5 yildiz alan bir marka iihs'de 4 yildiz alabiliyor. Veya bunun tam tersi de olabiliyor. Otomobil guvenlik derecelerini belirleyen tek bir bagimsiz kurulus yok.
Ayrica Turkiye'de kullanilan otomobillerin derecelendirmesini Ncap yapiyor. Guvenirsiniz, guvenmezsiniz o sizin tercihiniz. Guvenlik kuruluslarinin yaptigi sacmaliklar da ayri bir forum konusu
Ozetle ; Accent blue ile A4'un tek ortak yani ikisinin de otomobil olmasidir. Guvenlik dahil herhangi bir kategoride yan yana anilacak otomobiller degiller
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: akif51bmw

tersiyer

Profesör
8 Eyl 2016
583
477
1,570
İstanbul
Iki otomobil arasinda kalmis birini yanlis yonlendiriyorsunuz. Bir iddia ortaya atiyorsunuz ancak iddianin linkini veya kiyasini paylasmiyorsunuz. Kaynak diye paylastiginiz iihs de hic oyle demiyor. Audi A4'u Accent Blue ile bir tutmussunuz, ancak goruldugu uzere bir degiller. Hatta A4 cok iyi bir seviyede.
IIHS'nin 2012 yilinda yapmaya basladigi small overlap testinden bahsediyorsaniz (A4 gecememisti), o testte Mercedes, Bmw gibi araclar da sinifta kaldi. Evet Volvo o testi gecmisti. Ancak bu Audi'nin veya diger markalarin kotu oldugu anlamina gelmiyor. Euro Ncap'te 5 yildiz alan bir marka iihs'de 4 yildiz alabiliyor. Veya bunun tam tersi de olabiliyor. Otomobil guvenlik derecelerini belirleyen tek bir bagimsiz kurulus yok.
Ayrica Turkiye'de kullanilan otomobillerin derecelendirmesini Ncap yapiyor. Guvenirsiniz, guvenmezsiniz o sizin tercihiniz. Guvenlik kuruluslarinin yaptigi sacmaliklar da ayri bir forum konusu
Ozetle ; Accent blue ile A4'un tek ortak yani ikisinin de otomobil olmasidir. Guvenlik dahil herhangi bir kategoride yan yana anilacak otomobiller degiller

Birincisi, karşılaştırmanın 2014 modeller arasında yapıldığını farketmediniz, hala 2017 A4'ten bahsediyorsunuz.

İkincisi, göz var nizam var elimizin altında internet de var. IIHS'nin diğer çarpışma kuruluşlarından en büyük farkı 'small overlap front' testidir, otomobilin güvenliğini sınayan en büyük testtir aynı zamanda. EuroNCAP gibi 64 km hızla deforme olabilen bariyere çarpmıyor, zaten o testten de herkes 5 yıldız alıyordu, yeni kriterler getirdiler de yıldız sayısı düştü.
http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/audi/a4-4-door-sedan/2014#jump-to
http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/hyundai/accent-4-door-sedan/2014#jump-to
Görüldüğü üzere A4, zamanında kendisinin belki de dörtte biri fiyatına satılan Accent ile small overlap kısmında aynı seviyede kalmış, yani en kötü derece olan poor almış.
http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/ford/fiesta-4-door-hatchback/2014#jump-to

http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/toyota/yaris-4-door-hatchback/2014#jump-to

http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/chevrolet/sonic-4-door-sedan/2014#jump-to

Bunlar da yine A4'ün dörtte biri belkide beşte biri fiyatına satılan B segmenti arabalar. Hepsi A4'ten daha sağlam small overlap'te
Fiesta,Yaris,Sonic(Aveo)>A4

Bunlar da yine A4'ün kat be kat altında fiyatlara satılan C segmenti araçlar, görüldüğü üzere A4'le aynı yılda teste girip en yüksek seviye olan good almışlar
http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/honda/civic-4-door-sedan/2014#jump-to
http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/mazda/3-4-door-sedan/2014#jump-to

Yani diyeceğim şu ki, B8 kasa A4 güvenlik seviyesinde rezil bir durumda, konuyu açan sevgili üyemiz veya B8 A4 almayı düşünen diğer üyelerimiz o kadar para verecekleri arabada eğer biraz kendilerini, ailelerini, sevdiklerini düşünüyorsa tercihini başka bir araçtan yana kullanır. Neticede kimse yola 'kaza yaparım' diye çıkmaz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Coskun ve AcilStop

furkan duman

Profesör
8 Eyl 2016
144
242
1,235
Ankara
Marka
Volvo
S60 bagaj hacmi 380 litre..A3 ile ayni
Guvenlik, guvenlik deniyor ancak Volvo'nun bangir bangir reklamini yaptigi o guvenlik donanimlarinin tamami opsiyonel.
City Safe 1 her volvoda standart geliyor, ancak 2 ve 3 opsiyonel. Şerit takip ve kör nokta asistanları da opsiyonel ancak sizin dediğiniz gibi tüm güvenlik önlemleri opsiyonel değil.
 

DouglasAdams

DOKTOR
Destekçi
24 Mar 2017
9,920
2
24,229
5,320
İzmir
Marka
Toyota
Malzeme kalitesi net s60>a4.Burada konu açan a6 satan birinin 2015 modelinde deri büzüşmeleri aliminyum çiziğini bunlara dikkat etmeyen ben bile gördüm.Onu geçtim a3 sedan sportback a4 2014 2015 2016 2000 kmden fazla kullandım.200 km de s60 orta donanım kullandım.S60 ın malzemeleri daha olgun ve kaliteli hissettiriyor
 
  • Beğeni
Tepkiler: Akın ve AcilStop

by

Reis
17 Kas 2016
3,737
7,355
5,020
İstanbul
Marka
Peugeot
Birincisi, karşılaştırmanın 2014 modeller arasında yapıldığını farketmediniz, hala 2017 A4'ten bahsediyorsunuz.

İkincisi, göz var nizam var elimizin altında internet de var. IIHS'nin diğer çarpışma kuruluşlarından en büyük farkı 'small overlap front' testidir, otomobilin güvenliğini sınayan en büyük testtir aynı zamanda. EuroNCAP gibi 64 km hızla deforme olabilen bariyere çarpmıyor, zaten o testten de herkes 5 yıldız alıyordu, yeni kriterler getirdiler de yıldız sayısı düştü.
http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/audi/a4-4-door-sedan/2014#jump-to
http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/hyundai/accent-4-door-sedan/2014#jump-to
Görüldüğü üzere A4, zamanında kendisinin belki de dörtte biri fiyatına satılan Accent ile small overlap kısmında aynı seviyede kalmış, yani en kötü derece olan poor almış.
http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/ford/fiesta-4-door-hatchback/2014#jump-to

http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/toyota/yaris-4-door-hatchback/2014#jump-to

http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/chevrolet/sonic-4-door-sedan/2014#jump-to

Bunlar da yine A4'ün dörtte biri belkide beşte biri fiyatına satılan B segmenti arabalar. Hepsi A4'ten daha sağlam small overlap'te
Fiesta,Yaris,Sonic(Aveo)>A4

Bunlar da yine A4'ün kat be kat altında fiyatlara satılan C segmenti araçlar, görüldüğü üzere A4'le aynı yılda teste girip en yüksek seviye olan good almışlar
http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/honda/civic-4-door-sedan/2014#jump-to
http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/mazda/3-4-door-sedan/2014#jump-to

Yani diyeceğim şu ki, B8 kasa A4 güvenlik seviyesinde rezil bir durumda, konuyu açan sevgili üyemiz veya B8 A4 almayı düşünen diğer üyelerimiz o kadar para verecekleri arabada eğer biraz kendilerini, ailelerini, sevdiklerini düşünüyorsa tercihini başka bir araçtan yana kullanır. Neticede kimse yola 'kaza yaparım' diye çıkmaz.

2014 modeller arasinda yapildiginin farkindayim. Ozellikle 2017 modeli koydum, B8 kasanin small overlap'i gecemedigini de biliyorum ki yazmistim onceki mesajimda. Sebebi de su ; yazinizda guvenlik seviyesi accent ile ayni D segment premiuma bes para vermem yazmissiniz. Bu bir genelleme..Sanki A4'un tum serileri kotu uretiliyormus gibi bir izlenim birakiyor
Bmw 3 serisinin small overlap testinden M puan almasi onu G almis Honda Civic'ten daha kotu bir arac oldugu anlamina gelmez.
Small overlap otomobil guvenligini saglayan en buyuk test degil. Bu testler seneryolara gore yapiliyor, gercek hayatta en cok karsilasilan kaza istatistikleri uzerinde calisiliyor. iihs farklilasmak adina 2012 yilinda boyle bir seneryo cikardi ve cogu araci sinifta birakti. Bana kalirsa iyi de oldu, daha sonra markalar bu yonde kendilerini gelistirdi. Yarin obur gun milyonda bir olusan kaza seneryosunu bagimsiz bir derecelendirme kurulusu cikip yapsa ve tum araclar sinifta kalsa binilecek otomobil kalmadi mi diyecegiz ?
Zaten soyle soyleyeyim, 100 km/h'nin uzerindeki bir kazada hicbir marka size garanti vermez. Gunumuzde 64 km/h'lerde yapilan bu testlerde zaten cogu marka iyi puanlar aliyor. O yuzden cok takilmamak gerekiyor. Ha Volvo markasi da bir adim onde bu konuda ki zaten adamlarin mottolari bu
 

tersiyer

Profesör
8 Eyl 2016
583
477
1,570
İstanbul
2014 modeller arasinda yapildiginin farkindayim. Ozellikle 2017 modeli koydum, B8 kasanin small overlap'i gecemedigini de biliyorum ki yazmistim onceki mesajimda. Sebebi de su ; yazinizda guvenlik seviyesi accent ile ayni D segment premiuma bes para vermem yazmissiniz. Bu bir genelleme..Sanki A4'un tum serileri kotu uretiliyormus gibi bir izlenim birakiyor
Bmw 3 serisinin small overlap testinden M puan almasi onu G almis Honda Civic'ten daha kotu bir arac oldugu anlamina gelmez.
Small overlap otomobil guvenligini saglayan en buyuk test degil. Bu testler seneryolara gore yapiliyor, gercek hayatta en cok karsilasilan kaza istatistikleri uzerinde calisiliyor. iihs farklilasmak adina 2012 yilinda boyle bir seneryo cikardi ve cogu araci sinifta birakti. Bana kalirsa iyi de oldu, daha sonra markalar bu yonde kendilerini gelistirdi. Yarin obur gun milyonda bir olusan kaza seneryosunu bagimsiz bir derecelendirme kurulusu cikip yapsa ve tum araclar sinifta kalsa binilecek otomobil kalmadi mi diyecegiz ?
Zaten soyle soyleyeyim, 100 km/h'nin uzerindeki bir kazada hicbir marka size garanti vermez. Gunumuzde 64 km/h'lerde yapilan bu testlerde zaten cogu marka iyi puanlar aliyor. O yuzden cok takilmamak gerekiyor. Ha Volvo markasi da bir adim onde bu konuda ki zaten adamlarin mottolari bu
O yüzden mi ilk mesajda 2017 A4'ün IIHS linkini paylaştınız?

5 para vermem dediğim başlıkta bahsedilen 2013 2014 B8 kasa A4, yoksa güncel D premiumlarda favorim A4.

Good almış Civic, Poor almış A4'ten güvenlik anlamında tabi ki daha iyi, yoksa neden farklı puanlar alsınlar.

Bir de bu 64 km hızla yapılan testte A sütünu baya baya kırılmaya yüz tutmuş A4 yüksek hızda nolur tahmin edebiliyor musunuz, Civic en azından bu hızda yüksek koruma sağlamış, daha büyük hızlarda yapacağı kazada da daha iyi koruyacağı aşikar.

Yani kimse bana B8 A4'ün güvenlik anlamında kötü bir araç olduğunun aksini anlatamaz, hele ki karşılaştırıldığı rakip S60 ise.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Coskun ve AcilStop

by

Reis
17 Kas 2016
3,737
7,355
5,020
İstanbul
Marka
Peugeot
O yüzden mi ilk mesajda 2017 A4'ün IIHS linkini paylaştınız?

5 para vermem dediğim başlıkta bahsedilen 2013 2014 B8 kasa A4, yoksa güncel D premiumlarda favorim A4.

Good almış Civic, Poor almış A4'ten güvenlik anlamında tabi ki daha iyi, yoksa neden farklı puanlar alsınlar.

Bir de bu 64 km hızla yapılan testte A sütünu baya baya kırılmaya yüz tutmuş A4 yüksek hızda nolur tahmin edebiliyor musunuz, Civic en azından bu hızda yüksek koruma sağlamış, daha büyük hızlarda yapacağı kazada da daha iyi koruyacağı aşikar.

Yani kimse bana B8 A4'ün güvenlik anlamında kötü bir araç olduğunun aksini anlatamaz, hele ki karşılaştırıldığı rakip S60 ise.


Anlattigim farkliydi. 2017 modeli genelleme yaptiginiz icin ozellikle koydugumu ustte aciklamistim.

Small overlap konusunda hemfikiriz. Bahsettigim su ; burada bahsedilen tek bir seneryo. %100 guvenlik diye bir olgu yok. Ona bakarsaniz ondeki araca arkadan vurma seklinde kazalar oldukca fazla. Ancak hicbir testte goremiyoruz. 5 yildiz almis aracimiza arkadan carptiklarinda arka koltuga kadar girdiklerinde ne olacak ? Mesela bunun testi niye yok ? Bence gayet sık karsilasilan bir kaza modeli
 

tersiyer

Profesör
8 Eyl 2016
583
477
1,570
İstanbul
Anlattigim farkliydi. 2017 modeli genelleme yaptiginiz icin ozellikle koydugumu ustte aciklamistim.

Small overlap konusunda hemfikiriz. Bahsettigim su ; burada bahsedilen tek bir seneryo. %100 guvenlik diye bir olgu yok. Ona bakarsaniz ondeki araca arkadan vurma seklinde kazalar oldukca fazla. Ancak hicbir testte goremiyoruz. 5 yildiz almis aracimiza arkadan carptiklarinda arka koltuga kadar girdiklerinde ne olacak ? Mesela bunun testi niye yok ? Bence gayet sık karsilasilan bir kaza modeli
Accent ve A4'ün aynı güvenlik seviyesinde olduğuna hemfikirsek sıkıntı yok.

Olması muhtemel veya olabilecek kaza türlerinde ne gibi sonuçlar çıkar bilemeyiz, ancak small overlap gibi testler onlar hakkında fikir edinmek için ışık tutar. Yani bu testler elimizdeki veriler ve oldukça önemliler, benim satın alma durumumu doğrudan da etkiler.
 

by

Reis
17 Kas 2016
3,737
7,355
5,020
İstanbul
Marka
Peugeot
Accent ve A4'ün aynı güvenlik seviyesinde olduğuna hemfikirsek sıkıntı yok.

Olması muhtemel veya olabilecek kaza türlerinde ne gibi sonuçlar çıkar bilemeyiz, ancak small overlap gibi testler onlar hakkında fikir edinmek için ışık tutar. Yani bu testler elimizdeki veriler ve oldukça önemliler, benim satın alma durumumu doğrudan da etkiler.

Kesinlikle dogru bu testler onemliler, musterinin satin alma davranislarini etkiler.Ancak gectigimiz gun forumda paylasilan bir Civic kazasi vardi..Su tum testlerden gecen Civic'e arkadan vuran eski bir arac arka koltuga kadar girmisti.
Siz gene de o testlere cok guvenmeyin
 

tersiyer

Profesör
8 Eyl 2016
583
477
1,570
İstanbul
Kesinlikle dogru bu testler onemliler, musterinin satin alma davranislarini etkiler.Ancak gectigimiz gun forumda paylasilan bir Civic kazasi vardi..Su tum testlerden gecen Civic'e arkadan vuran eski bir arac arka koltuga kadar girmisti.
Siz gene de o testlere cok guvenmeyin
Kesinlikle dogru bu testler onemliler, musterinin satin alma davranislarini etkiler.Ancak gectigimiz gun forumda paylasilan bir Civic kazasi vardi..Su tum testlerden gecen Civic'e arkadan vuran eski bir arac arka koltuga kadar girmisti.
Siz gene de o testlere cok guvenmeyin
Ben bu testlere güveniyorum, ilerde illa ki farklı türlerdeki testler de eklenecektir ve varsa güvenlik açıklıkları giderilecektir.
Ancak şimdilik elimizde bu veriler var ve bu sayede Accent ile A4'ün aynı güvenlik seviyesinde olduklarını bilebiliyoruz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Coskun ve AcilStop

atoprak

Aydın
Panpa
5 Kas 2016
1,589
2,193
2,520
Aalsmeer
Marka
Yok
Yorum yapan herkese teşekkürler. S60'ı geçen bayide test etmiştim. İçi öyle dar gelmemişti açıkcası. Zaten arabayı 4-6 ay içinde tekrar satacağım. Bir de böyle bir durum var. Ama o süre içinde olabildiğinde keyif almak istiyorum :)

O zaman A4 sizin için daha da uygun olur lakin 2nci eli her zaman daha kuvvetlidir.
Herkesin yorumu farklı tabi.. başka bir konuda bir başka arkadaş ta Audinin altyapısı zayıf, içi süslü, ama boş gibi bişeyler falan yazdı ... ona da saygı duyuyoruz tabi :) .. bence A4 ile S60 pek denk araçlar değiller... S60 benim için O BMW 3, Audi A4 ve Mercedes C serisinin olduğu gruptan biraz altta, Passat, Mondeo, Talisman segmentinde...
 
  • Beğeni
Tepkiler: by

hellcatz

Berk
Asfalt Kurutucu
27 Ara 2017
25
21
645
24
Ankara
Marka
Volvo
Biraz performans istiyorsanız s60 1.6 D yi unutun çünkü gitmiyor a4 2.0 Tdi mantıklı bir seçenek olacaktır
 
Son düzenleme:

saracer

Panpa
Destekçi
6 Kas 2016
1,239
5,027
4,470
40
Istanbul & Basra (Irak)
Marka
Lexus
Yorum yapan herkese teşekkürler. S60'ı geçen bayide test etmiştim. İçi öyle dar gelmemişti açıkcası. Zaten arabayı 4-6 ay içinde tekrar satacağım. Bir de böyle bir durum var. Ama o süre içinde olabildiğinde keyif almak istiyorum :)
Araci 4-6 ay kullanacaginizi dusununce zaten direk Volvo yu elerdim, bu yuzden elemesemde konfor onceliginiz olunca elenmesi kacinilmaz son.
Tabiki tercih sizin ama bu segmentte en cok tercih edilen otomobillerden biri olan ve konfor, guvenlik, 2. el piyasasi cok ii olan BMW 3 serisini neden dusunmediginizi ogrenmek istedim acikcasi o_O
 
  • Beğeni
Tepkiler: g.c.

cnkakyz

Panpa
9 Eyl 2016
566
1,110
2,520
Ankara
Marka
Renault
Yanlış hatırlamıyorsam s60'ın konforu beğenilmişti otoparkın testinde. İç mekan kalitesi, güvenliği vs D+ sınıfını karşılıyorda iç hacim c+ sedan. A4 ise güvenlik olarak zayıf ve bana kalırsa iç kalitesi Golf 6 dan hallice. Vitesin orada ki gözler kapaksız falan pek D+ sınıfına göre değil. Dizele ihtiyaç yoksa 1.5 t3 s60 güzel seçim olur.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım