KAPALI 2013 model Volvo S60 vs Audi A4 - Hangisini almalıyım ?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Turmasito

Düz Yol Gazcısı
19 Ocak 2018
42
18
145
Merhabalar,

120.000 TL - 130.000 TL gibi bir bütçem var. 2013 veya 2014 model audi a4 veya volvo s60 almayı dusunuyorum. Ancak çok kararsızım. Hangi modeli seçeceğime nedenleri ile birlikte yardımcı olur musunuz ?

Beklentilerimin başında konfor gelmektedir.

İyi forumlar dilerim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: ceyhansuyu

tersiyer

Profesör
8 Eyl 2016
583
477
1,570
İstanbul
Bu söylediğiniz şuna benziyor; 70 kiloda yarışan bir boksör ile 120 kiloda yarışan bir boksörü sikletlere ayırmanın ne anlamı var ? Hafif, orta ve ağır siklet kavramına ne gerek var. İkisi de boksör, ikisi de yumruk atıyor. 120 ya da 70 kilo olması bir şey değiştirmez. Söylediğiniz buna çıkıyor.

1500 küsür kiloluk bir kütlenin 64 kmh ile duvara vurmasıyla, 1200 küsür kiloluk bir kütlenin 64 kmh ile duvara vurmasının ortaya çıkaracağı güç ve bu güçten ortaya çıkan yıkıcı etki aynı değil. Zaten iihs bunun aynı olmadığını bildiği için araçların test sonuçlarını karşılaştırırken ağırlıkların benzer seviyede olmasına özen gösteriyor. Bu şekilde bakmasaydı misal poor almış bir 1000-1200 kg'lık B segment araç ile 2000 tona yakın ağırlığı olan poor almış bir aracı da aynı tutarlardı. A4'ün Accent'e göre sahip olduğu fazladan ağırlığı kaza sırasında tolere edebilmesi için Accent'e göre çok daha maliyetli ve yüksek mühendislik içeren şase dayanıklılığı ve koruma demirleri ile donatılmış olması gerekir ki bu böyledir.

Eğer gerçek hayat simulasyonu istiyorsanız; Allah göstermesin, siz dahil karınızı, çocuğunuzu, 1-2 akrabanızı daha alıp Accent'e binip small overlap tadında 64 kmh ile çarpışmak mı isterdiniz, yoksa aynı kazayı A4'te mi yapmak isterdiniz ? Emin olun şartlar denk olduğu zaman, yani araçların ağırlıkları denk olduğu zaman aynı kazada dummy dediğiniz, yani öndeki ikili Accent'te yüksek ihtimal Audi'ye göre ölümcül yara alacaktır. Benzer güvenliğe sahip dediğiniz iki aracın gerçek hayat verisi bu şekilde olacaktır.
Benim savım şu, iki arabayı da aynı 4 kişi ile doldurup aynı hızla hiç deforme olmayacak bir köprü ayağına çarptıralım, benzer sonuçlar elde ederiz.
 

g.c.

Gökhan
Panpa
27 Eki 2016
1,572
2,740
3,570
Aydın
Marka
Mitsubishi
Konu dallanıyor ama tersiyer arkadaşımızın Accent örneğini ilk verdiğinde söylediği şey bence de mantıklı.
4 katı bütçe ile benzer sonuçları almış arabayı içim rahat kullanamazdım. Bu konuda tersiyere katılıyorum. Belli bir bütçe yatıracağım (benim için ciddi bir rakam) ve karşılığını tam olarak almak isterim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: tersiyer

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,370
46,064
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Benim savım şu, iki arabayı da aynı 4 kişi ile doldurup aynı hızla hiç deforme olmayacak bir köprü ayağına çarptıralım, benzer sonuçlar elde ederiz.
Ben sizin demek istediğinizi tabii ki anlıyorum. Fakat iki araç arasında yine ağırlık farkı oluşacaktır ve A4 yine daha ağır olan, daha fazla kazanın şiddetine maruz kalacak olan taraf olacaktır. Böyle bir senaryoda tabii ki iki araç gereken şekilde yolcuları koruyamıyorsa başarılı sayılamaz. Ama tartışmanın konusu A4 ile Accent aynı güvenlik seviyesinde cümlesiyle başladığı için bunu özellikle belirtmeye çalışıyorum; aynı güvenlik seviyesinde olduğuna kanaat getirebilmek için araçların ağırlıklarının da aynı seviyede olması gerekiyor. Bunu sadece ben söylemiyorum, iihs de araçları kıyaslarken benzer ağırlıklara sahip olması gerektiği vurgusunu yapıyor.

Zira bir başka örnekte olduğu gibi; kendisinden daha alt segment olan, daha ucuz olan performanslı bir model, kendisinden daha üst segment ve pahalı olan performanslı bir aracı daha hafif olduğu için 0-100 100-200 kmh gibi hızlarda geçebiliyor. Bizler bu araçları kıyaslarken aralarında segmentlerinden ve üretimlerinden kaynaklı doğal bir ağırlık farkı olduğunu, bu ağırlık farkının da hafif olan araç tarafında bir avantaj oluşturacağını, dolayısıyla hızlanma performanslarını değerlendirirken bunu göz önünde bulundurmamız gerektiğini söylüyoruz. Dediğim gibi sonuçlardan bağımsız olarak iki değişkeni kıyaslarken olabildiğince birbirlerine denk özellikler ve koşullar oluşturulması gerekiyor ki ikisine de aynı seviyede ya da değil diyebilelim. Siz A4 ile s60'ı kıyaslayıp A4 daha başarısız derseniz işte o zaman doğru, denk kıyas yapmış olursunuz.

Zira bırakın Accent'i, sizin söylemiş olduğunuz mantıkla bakıldığında tüm Accent'in segmentindeki otomobiller kendisinden daha ağır olan ve benzer sonuç almış üst segment otomobillerle hep aynı güvenlik seviyesinde olacaktır mantığı çıkacaktır. Small overlap testinden Good alan bir Fiesta, yine small overlap testinden Good alan bir Volvo S90 ile aynı kefeye konacaktır, benzer güvenlik seviyesine sahip denecektir. O zaman yanlış bir kıyas olur.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor ve by

tersiyer

Profesör
8 Eyl 2016
583
477
1,570
İstanbul
Ben sizin demek istediğinizi tabii ki anlıyorum. Fakat iki araç arasında yine ağırlık farkı oluşacaktır ve A4 yine daha ağır olan, daha fazla kazanın şiddetine maruz kalacak olan taraf olacaktır. Böyle bir senaryoda tabii ki iki araç gereken şekilde yolcuları koruyamıyorsa başarılı sayılamaz. Ama tartışmanın konusu A4 ile Accent aynı güvenlik seviyesinde cümlesiyle başladığı için bunu özellikle belirtmeye çalışıyorum; aynı güvenlik seviyesinde olduğuna kanaat getirebilmek için araçların ağırlıklarının da aynı seviyede olması gerekiyor. Bunu sadece ben söylemiyorum, iihs de araçları kıyaslarken benzer ağırlıklara sahip olması gerektiği vurgusunu yapıyor.

Zira bir başka örnekte olduğu gibi; kendisinden daha alt segment olan, daha ucuz olan performanslı bir model, kendisinden daha üst segment ve pahalı olan performanslı bir aracı daha hafif olduğu için 0-100 100-200 kmh gibi hızlarda geçebiliyor. Bizler bu araçları kıyaslarken aralarında segmentlerinden ve üretimlerinden kaynaklı doğal bir ağırlık farkı olduğunu, bu ağırlık farkının da hafif olan araç tarafında bir avantaj oluşturacağını, dolayısıyla hızlanma performanslarını değerlendirirken bunu göz önünde bulundurmamız gerektiğini söylüyoruz. Dediğim gibi sonuçlardan bağımsız olarak iki değişkeni kıyaslarken olabildiğince birbirlerine denk özellikler ve koşullar oluşturulması gerekiyor ki ikisine de aynı seviyede ya da değil diyebilelim. Siz A4 ile s60'ı kıyaslayıp A4 daha başarısız derseniz işte o zaman doğru, denk kıyas yapmış olursunuz. Zira bırakın Accent'i, sizin söylemiş olduğunuz mantıkla bakıldığında tüm Accent'in segmentindeki otomobiller kendisinden daha ağır olan ve benzer sonuç almış üst segment otomobillerle hep aynı güvenlik seviyesinde olacaktır mantığı çıkacaktır. Small overlap testinden Good alan bir Fiesta, yine small overlap testinden Good alan bir Volvo S90 ile aynı kefeye konacaktır, benzer güvenlik seviyesine sahip denecektir. O zaman yanlış bir kıyas olur.
Sizin dediğiniz iki hareketli ve deforme olabilir cisim için geçerli, yani A4 ve Accent kafa kafaya çarpışssa ağırlığından dolayı A4 (darbe absorbe etme yeteneği ağırlıyla doğru orantılı geliştirildiği için) daha avantajlı olacaktır. Ancak köprü ayağı veya otobandaki gişe gibi yerlere yapılan kazada A4 ve Accent testteki gibi aynı sonucu verir, Marginal alan Fiesta, Yaris veya Aveo da daha iyi bir koruma sağlar gene aynı kazada.
 

Sailor

Kaptan
Beta Programı
6 Kas 2016
12,004
26,074
6,520
istanbul
Marka
Nissan
Sizin dediğiniz iki hareketli ve deforme olabilir cisim için geçerli, yani A4 ve Accent kafa kafaya çarpışssa ağırlığından dolayı A4 (darbe absorbe etme yeteneği ağırlıyla doğru orantılı geliştirildiği için) daha avantajlı olacaktır. Ancak köprü ayağı veya otobandaki gişe gibi yerlere yapılan kazada A4 ve Accent testteki gibi aynı sonucu verir, Marginal alan Fiesta, Yaris veya Aveo da daha iyi bir koruma sağlar gene aynı kazada.
Hocam fizik kanunu yanlizca kafa kafaya carpisan iki araba icin uygulanmaz. En basitinden etki tepki muhabbeti vardir. Yani yine ayni kapiya cikiyoruz ikisininde darbeyi absorbe etmeleri farkli olacaktir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: by ve Cenk

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,370
46,064
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Sizin dediğiniz iki hareketli ve deforme olabilir cisim için geçerli, yani A4 ve Accent kafa kafaya çarpışssa ağırlığından dolayı A4 (darbe absorbe etme yeteneği ağırlıyla doğru orantılı geliştirildiği için) daha avantajlı olacaktır. Ancak köprü ayağı veya otobandaki gişe gibi yerlere yapılan kazada A4 ve Accent testteki gibi aynı sonucu verir, Marginal alan Fiesta, Yaris veya Aveo da daha iyi bir koruma sağlar gene aynı kazada.
Duran bir nesneye ( köprü ayağı, otoban gişesi v.b ) kafadan çarparak kaza testi gerçekleştiren kuruluş iihs. Yani benim söylediğimi iddia ettiğiniz iki hareketli nesneyi değil, diğer söylemiş olduğunuz kaza senaryolarını uyguluyor. Sizin testlerine güvendiğinizi söylediğiniz aynı iihs, iki farklı aracın kaza testini kıyaslarken ' Important: Frontal crash test ratings should be compared only among vehicles of similar weight.' bu cümlede belirtmiş oldukları ağırlık farkını kriter alıyorlar. Burada belirtmiş olduğum kriterleri ben koymadım. iihs bunu kendi açıklamış. Eğer ikna olmadıysanız güvendiğinizi söylediğiniz iihs'ye artık güvenmeyeceksiniz demektir. Zira bu kuruluş en başarılı otomobiller değerlendirmesi yaparken de farklı segmentlerde ki ve ağırlıktaki araçları karman çorman ederek, birbirine karıştırarak değerlendirme yapmıyor.

Tekrar ediyorum; A4 ve Accent aynı hızda aynı cisme small overlap tadında çarptığında yolcuları aynı ölçüde koruyor olabilir veya olamayabilir. Fakat bu, araçların aynı güvenlik seviyesinde olduğunu göstermez. Çünkü bunu iddia edebilmeniz için Accent'in de A4'ün de ağırlığının aynı seviyede olması gerekiyor. Dediğim gibi aksi bir mantıkla bakıldığında Good almış B segment her araç, Good almış Volvo S90 ile aynı güvenlik seviyesine sahip demek olacaktır. Siz Volvo s90 ile B segment bir aracın aynı güvenlik seviyesine sahip olduğunu kabul ediyorsanız ki poor almış her iki farklı ağırlıktaki ve segmentteki aracın aynı olduğunu iddia ettiğinize göre bunu kabul ediyorsunuz, o zaman mevzunun daha fazla uzamasına gerek yok diye düşünüyorum. Neticede ne demek ve ne anlatmak istediğimizi karşılıklı olarak idrak edebildik sanırım.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: by ve Sailor

tersiyer

Profesör
8 Eyl 2016
583
477
1,570
İstanbul
Hocam fizik kanunu yanlizca kafa kafaya carpisan iki araba icin uygulanmaz. En basitinden etki tepki muhabbeti vardir. Yani yine ayni kapiya cikiyoruz ikisininde darbeyi absorbe etmeleri farkli olacaktir.
En etkili örnek o olduğu için onu verdim. Köprü ayağı gibi hiç deforme olmayacak bir cisim için testteki sonuçlar geçerli yine.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor

Sailor

Kaptan
Beta Programı
6 Kas 2016
12,004
26,074
6,520
istanbul
Marka
Nissan
En etkili örnek o olduğu için onu verdim. Köprü ayağı gibi hiç deforme olmayacak bir cisim için testteki sonuçlar geçerli yine.
Hocam anlatamadim ben herhalde testteki sonuclar yanlis demiyorum :) accent ile a4 ayni kefeye koyulamaz diyorum sadece.
Zaten boyle birsey olsaydi emin olun her hyundai reklaminda a4 ten saglam yazisini gorurdunuz.tamamen farkli agirlikta ve segmentteki araclari ayni kefeye koymak imkansiz zaten sitede kendileri bu tur yanlis anlasilmalar icin acik acik belirtmis.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk ve by

RYAN7R

Özg
Panpa
7 Eyl 2016
4,159
1
8,086
4,820
29
Ankara
Marka
Yok
O kadar agzimiza etti, 50 tane araba bakti, sonra bmw ucuza talep gorunce uzulduk, evde daha eski olan suzukiyi yenileyelim dedik, su an galiba tr deki en dolu a3 1.0 tfsi i aldi, arabada yok yok, 89 bin lirayi saydi guzelce, iyi oldu guzel oldu.
 
  • Beğeni
Tepkiler: DuzboruDownpipe
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım