2016 Honda Civic Sedan Şasi İnceleme Konusu

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

AcilStop

Elit Apaçi
3 Kas 2017
346
248
945
40
Yeni Civic'in düzgün bir yer park edilmediğinde oluşan görüntüsü videodaki esneme testi gibi durduğu için paylaşmak istedim. Gövde sertliğinden dolayı esnemesi oldukça düşük.

Haklısınız amortisörleri serte yakın ve kısa çalışma aralığında olunca tekerlek çok fazla aşağı yukarı yönlü hareket etmiyor. Buna rağmen kullanıcıları tarafından ilginç bir şekilde vuruntu yapmadığı söyleniyor. Halbuki eski kasasında kullanılan daha yüksek süspansiyonlar vuruntu yapıyordu. 250 km kadar kullandığım bu aracın serte yakın süspansiyonları olmasına rağmen konforunun fena olmadığını da söyleyebilirim. Odun gibi sert süspansiyonlarla takır tukur giden araçları kullandıktan sonra konforlu bile gelebilir.
 

RYAN7R

Özg
Panpa
7 Eyl 2016
4,159
1
8,086
4,820
29
Ankara
Marka
Yok
Yol tutusu gercekten iyi arabanin, sadece keskinlerde vuruyor, konfor olarak genel anlamda iyi bence.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Renard

RYAN7R

Özg
Panpa
7 Eyl 2016
4,159
1
8,086
4,820
29
Ankara
Marka
Yok
bence de. arkanın bağımsız olması oldukça olumlu etkilemiş. tek sorunu jantları çok ufak kalıyor. 18 lazım. biraz konforu düşürür ama olsundu :cool:

Jantlar pek siritmiyor, 18 takilirsa elbette daha hos durur, arabanin asil sorunu fazla yuksek olmasi, lastik ile camurluk arasinda devasa bir bosluk var.

Yeri gelmisken sorayim, sedan ile hb in lastik ebatlari farkli( tam hatirlamiyorum simdi), sizce nedendir? Birde ilginc bir sekilde hb sedandan agir, bizim turkler malzemeden mi calmis napmis :D
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,367
46,060
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Birde ilginc bir sekilde hb sedandan agir, bizim turkler malzemeden mi calmis napmis :D
HB araçlarda arka taraftaki yolcular ile arka tampon arasındaki mesafe kısa olduğu için kaza esnasında dezavantaj oluşturmasın diye sedan otomobillere göre daha kuvvetlendirilmiş malzemeler kullanabiliyorlar. Bazı marka ve modellerin sedan ile hb kasasının ağırlıkları karşılaştırıldığında hb kasaların daha ağır olduğunu görebiliyorsunuz.
 
Son düzenleme:

Renard

Panpa
8 Eyl 2016
1,534
4,749
4,070
37
İstanbul
Marka
BMW
Jantlar pek siritmiyor, 18 takilirsa elbette daha hos durur, arabanin asil sorunu fazla yuksek olmasi, lastik ile camurluk arasinda devasa bir bosluk var.

Yeri gelmisken sorayim, sedan ile hb in lastik ebatlari farkli( tam hatirlamiyorum simdi), sizce nedendir? Birde ilginc bir sekilde hb sedandan agir, bizim turkler malzemeden mi calmis napmis :D
araştırırken onu ben de farkettim. sırtmaması siyah füme ağırlıklı olduğundan. devasa boşluk bana vag araçlarını hatırlattı. leylek spec. 18 ile beraber yay ya da coil şart. hb 235 sedan 215 ebat istiyor. çok ilginç.. kim nerede ne yapmış bilmem ama hb'nin daha az donanımla nasıl ağır olduğunu bilen varsa beri gelsin. detay bilmeden yorumlayınca kulağa aşırı mantıksız geliyor:D
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R

RYAN7R

Özg
Panpa
7 Eyl 2016
4,159
1
8,086
4,820
29
Ankara
Marka
Yok
Yalnız hb de arka tarafta bir ses var. Öndeki konuşmayı duymayı bırak yanımdakini zor duyuyordum.

Bu genel olarak o karoserdeki arabalarin sorun, hb zaten hb gibi degil, lift back gibi, bugun bmw 6 gt falan almadiginiz surece o ses oluyor, insignia da da var, octavia da da vaaar, var yani

Simdi bi daha dusundum, hb de pandizot diye perdemsi bir sey koymuslar, o da yalitim icin yetersiz kaliyor, kullanim kolayligi icin cok iyi ama.
 
Son düzenleme:

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,367
46,060
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Hb karoserli araçların aerodinamisinde rüzgar akış yolu sedan kasalar gibi muntazam değil maalesef. Aracın üstünden gelen rüzgar, sedan kasalardaki gibi arka tarafta çıkıntı olmamasından dolayı direkt arka kısımda türbülansa sebep oluyor. Aracın altından giren rüzgarla da aynı kısımda birleşiyor. Bu kısım yolculara oldukça yakın mesafede olduğu için yüksek hızlarda bu durum ses olarak geri dönüyor. Tabii buna sedan olsun hb olsun arka kısımda yalıtım malzemesinden tasarruf planı eklenince rüzgar gürültüsü, uğultu şeklinde bir karşılığı oluyor. Genel itibariyle b ve c segment araçlarda karoser farkı gözetmeksizin bakıldığında araçların ön tarafları arka taraflarına göre daha sessiz olur. Çünkü ön tarafta daha fazla yalıtım malzemesi kullanılıyor. Üreticilerin çakallıkları işte. Genel itibariyle pek az kişi araçları test ederken arkada oturuyor. Çoğu direksiyona geçip o şekilde test yapıyor. Hele bir de yüksek hızlara çıkma imkanı yoksa bu kısım hep atlanıyor.
 

atoprak

Aydın
Panpa
5 Kas 2016
1,589
2,193
2,520
Aalsmeer
Marka
Yok
Hb karoserli araçların aerodinamisinde rüzgar akış yolu sedan kasalar gibi muntazam değil maalesef. Aracın üstünden gelen rüzgar, sedan kasalardaki gibi arka tarafta çıkıntı olmamasından dolayı direkt arka kısımda türbülansa sebep oluyor. Aracın altından giren rüzgarla da aynı kısımda birleşiyor. Bu kısım yolculara oldukça yakın mesafede olduğu için yüksek hızlarda bu durum ses olarak geri dönüyor. Tabii buna sedan olsun hb olsun arka kısımda yalıtım malzemesinden tasarruf planı eklenince rüzgar gürültüsü, uğultu şeklinde bir karşılığı oluyor. Genel itibariyle b ve c segment araçlarda karoser farkı gözetmeksizin bakıldığında araçların ön tarafları arka taraflarına göre daha sessiz olur. Çünkü ön tarafta daha fazla yalıtım malzemesi kullanılıyor. Üreticilerin çakallıkları işte. Genel itibariyle pek az kişi araçları test ederken arkada oturuyor. Çoğu direksiyona geçip o şekilde test yapıyor. Hele bir de yüksek hızlara çıkma imkanı yoksa bu kısım hep atlanıyor.

Evet, aynen bu türbülans yüzünden genellikle aynı motor ve şanzımana sahip araçların HB ve Sedanları arasında belirgin son hız farkı oluşuyor. HB araç daha hafif olabilecek olsada, hızlanma avanjı bile olsa, son hızda sedan geçiyor.. tabiki tam 1 e 1 değil ama Passatın yüksek hızlarda Golfü geçmesi zaten fabrika verilerine yansımış durum.

Ses konusunda da özellikle sert ve kalın bir ayracın bulunmadığı tipik HB araçlarda bagaj biraz davul etkisi yaparak arka yolcuya ses getiriyor.. bir çok araçta bunu gözlemledim (eski Honda kullanıcısı olarak bu ses konularına hassasım) hatta yüksek hızlarda arkaya doğru uzanarak Golf ü de dinlerim. Belki stepne bölgesindeki zemini tamamen kaplayan kaplamam, belki süspansiyon mimarisi belkide aracın genel imalat kalitesinden dolayı fark bir çok araca göre daha z Golf te... ama mesela B segmentinde bu fark çok oluyordu ... Leon da da daha fazlaydı ... Türbülansın fazla ve yolcuya yakın olmasıda buna ekleniyor tabiki

Bu gürültüye bir neden de dingil mesafesi...
Dingil mesafesinin sedan araçlarda genellikle biraz daha fazla olması, gürültüyü (rezonansın düşmesi etkisiyle) azaltıyor, gürültü derken burada yol gürültüsünden bahsettim tabiki.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,367
46,060
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Evet, aynen bu türbülans yüzünden genellikle aynı motor ve şanzımana sahip araçların HB ve Sedanları arasında belirgin son hız farkı oluşuyor. HB araç daha hafif olabilecek olsada, hızlanma avanjı bile olsa, son hızda sedan geçiyor.. tabiki tam 1 e 1 değil ama Passatın yüksek hızlarda Golfü geçmesi zaten fabrika verilerine yansımış durum.

Ses konusunda da özellikle sert ve kalın bir ayracın bulunmadığı tipik HB araçlarda bagaj biraz davul etkisi yaparak arka yolcuya ses getiriyor.. bir çok araçta bunu gözlemledim (eski Honda kullanıcısı olarak bu ses konularına hassasım) hatta yüksek hızlarda arkaya doğru uzanarak Golf ü de dinlerim. Belki stepne bölgesindeki zemini tamamen kaplayan kaplamam, belki süspansiyon mimarisi belkide aracın genel imalat kalitesinden dolayı fark bir çok araca göre daha z Golf te... ama mesela B segmentinde bu fark çok oluyordu ... Leon da da daha fazlaydı ... Türbülansın fazla ve yolcuya yakın olmasıda buna ekleniyor tabiki

Bu gürültüye bir neden de dingil mesafesi...
Dingil mesafesinin sedan araçlarda genellikle biraz daha fazla olması, gürültüyü (rezonansın düşmesi etkisiyle) azaltıyor, gürültü derken burada yol gürültüsünden bahsettim tabiki.
Kesinlikle öyle.. Rüzgar direnci, rüzgar akış yolu gibi aerodinamik unsurlarda farklı karoserlerin farklı dezavantajları olabiliyor. Misal hb karoserli araçlarda arka kısımda oluşan türbülans aracın dengesini virajda daha kolay bozabiliyor. Üreticiler bunların üstesinden gelmek için farklı tasarımlı arka kanat, alt difüzör gibi bir çok yöntem deneyebiliyorlar.

Tabii bunlar rüzgar gürültüsü olarak da etki ediyor. Misal sağ ön yolcu kapı tarafına kulağını yaklaştırdığında sağ arka yolcunun kapı tarafından aldığı sese oranla daha az bir gürültü duyuyor. Özellikle arka tarafta kapı kenarında oturanlar C sütunu bölgesine doğru kulağını yaklaştırırsa rüzgar uğultusunu çok rahat duyarlar. Fitilller, cam kalınlığı, bagaj ve çamurluk yalıtım malzemeleri gibi unsurlar arka tarafta hep maliyet kısıtlamasından dolayı uğultuya sebep olur. O sebeple d segment modellerin arka kısımları daha yalıtımlı ve sessizdir. Dediğin üzere yol gürültüsü kısmı da bundan etkileniyor. Ön sağ ve sol çamurluk içlerindeki yalıtım malzemeleri, arka sağ ve sol çamurluk içinde aynı oranda kullanılmıyor. Dediğim gibi kulağını yaklaştırıp bakarsan arka tarafta yol gürültüsünü daha net alabiliyorsun. İnşaallah daha kaliteli üretimlerle bunların üstesinden gelinir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: atoprak

AcilStop

Elit Apaçi
3 Kas 2017
346
248
945
40
HB kasaya binmedim ama 16 inc lastik çapına sahip sedan modellerde 17 ince lastiğe sahip RS'den daha az yol sesi alıyor. Keza rüzgar sesi de 100 km gibi hızlarda kabine çok az miktarda giriyor.

Hb lastik ölçüsü: 235/45 R17
RS lastik ölçüsü: 215/50 R17
Sedan Lastik Ölçüsü: 215/55 R16

Hb yanak boyutu düşük taban genişliği yüksek
Rs yanak boyutu düşük taban genişliği yüksek
Sedan yanak boyutu düşük taban genişliği düşük.

Zaten buraya bakınca yol sesini ne oranda alacakları aşağı yukarı tahmin edilebiliyor. Yalnız Rs ve Sedan'da bu kadar yüksek gürültü seviyesine sahip lastikleri neden taktıklarına anlam veremedim. İlk defa yalıtımı iyi bir araç ürettiler onu da yüksek gürültü seviyesine sahip lastik takarak baltaladılar.
 
  • Beğeni
Tepkiler: atoprak ve RYAN7R

GARAJ TV

Panpa
9 Eyl 2016
6,305
8,799
4,770
Bu genel olarak o karoserdeki arabalarin sorun, hb zaten hb gibi degil, lift back gibi, bugun bmw 6 gt falan almadiginiz surece o ses oluyor, insignia da da var, octavia da da vaaar, var yani

Simdi bi daha dusundum, hb de pandizot diye perdemsi bir sey koymuslar, o da yalitim icin yetersiz kaliyor, kullanim kolayligi icin cok iyi ama.
Hb ve liftback karoserlerin sorunu da golf,308 ile kıyaslayınca ses bana yüksek geldi.
 

atoprak

Aydın
Panpa
5 Kas 2016
1,589
2,193
2,520
Aalsmeer
Marka
Yok
HB kasaya binmedim ama 16 inc lastik çapına sahip sedan modellerde 17 ince lastiğe sahip RS'den daha az yol sesi alıyor. Keza rüzgar sesi de 100 km gibi hızlarda kabine çok az miktarda giriyor.

Hb lastik ölçüsü: 235/45 R17
RS lastik ölçüsü: 215/50 R17
Sedan Lastik Ölçüsü: 215/55 R16

Hb yanak boyutu düşük taban genişliği yüksek
Rs yanak boyutu düşük taban genişliği yüksek
Sedan yanak boyutu düşük taban genişliği düşük.

Zaten buraya bakınca yol sesini ne oranda alacakları aşağı yukarı tahmin edilebiliyor. Yalnız Rs ve Sedan'da bu kadar yüksek gürültü seviyesine sahip lastikleri neden taktıklarına anlam veremedim. İlk defa yalıtımı iyi bir araç ürettiler onu da yüksek gürültü seviyesine sahip lastik takarak baltaladılar.


Aslında hız endeksleri de önemli.
Sedan da kullanılan lastik ile RS de kullanılan lastiğin hız endeksi aynı olmayabilir (hoş hız sınırlayıcı var araçta ama ... )
Daha yüksek hızlara dayanıklı lastiklerin yanak sertliğinin daha fazla olduğu, bununda rezonansa bağlı yol sesini arttırdığı biliniyor.
Ek olarak birde Sedan versiyonun da ki yanak kalınlığının daha fazla olması yine yol sesininin daha az olmasını sağlar (RS lere göre) .. süspansiyon geometrisi ve sertliğide etkiliyor aslında ...

tabi bu anlattığım bizim erişebildiğimiz bu tip araçlarda var olan durumlar...
Premium markalar ve özellikle orta üst segmentleri veya bu konuda çok başarılı... araçlarda yanak, hız endeksi, RFT lastik falan hiç birşey farketmiyor.. onlar hep akıp gidiyor.. :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: AcilStop

RYAN7R

Özg
Panpa
7 Eyl 2016
4,159
1
8,086
4,820
29
Ankara
Marka
Yok
Ben biraz yanlis acikladim galiba, hb normal pandizotlu arabalarda pek bi yalitim sorunu yok, mesela normal hb arabanizin pandizotunu cikartip yolculuk yapin, ugultudan duramazsiniz. Bu lift back diye tabir ettigimiz arabalarda(aslinda civic in hb i bence lift back) yalitim yetersiz kaliyor. Cunku tavandan gelen ruzgar direk acisi fazla olan cama carparak epey ses almasini sagliyor, normal hb arabalarda tavandan sonra neredeyse dimdik bir bagaj kapagi var, sedanlarda ise akisi duzenleyen bir cikinti var zaten. Yani lift back tarzinin ustune yetmezmis gibi birde incecik perde gibi pandizotu koyduklari icin arka tarafta yalitim yetersiz kaliyor, aslinda bu dezavantajlarinin yaninda yalitimi iyi bile diyebiliriz. Yalitim konusunda japoblar zaten hicbir zaman almanlara yaklasamazlar, beceremiyorlar ya da becermek istemiyorlar.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt

atoprak

Aydın
Panpa
5 Kas 2016
1,589
2,193
2,520
Aalsmeer
Marka
Yok
Hb ve liftback karoserlerin sorunu da golf,308 ile kıyaslayınca ses bana yüksek geldi.
Kronik japon hastalığı veya geleneği diyelim..
Bu konularda avrupalılardan geleneksel olarak geride Japonlar... neden veya niçin çözülemiyor anlamıyorum .. muhtemelen, örneğin Golf veya 308 deki rafinelik seviyesinin maliyeti çok yüksek (gerek üretim maliyeti, gerekse aracın ağırlığı) , rekabet güçlerini kaybediyorlar.. başka aklıma birşey gelmiyor... şu sıra en beğenlinen C segmenti Japon araç olan Mazda3 de de yol sesi var.
 
  • Beğeni
Tepkiler: GARAJ TV

atoprak

Aydın
Panpa
5 Kas 2016
1,589
2,193
2,520
Aalsmeer
Marka
Yok
Madem konu açık ve buraya geldi, oldukça da aktif..
En sesiz ve rafine C segmenti nedir sizce? Sessizlik ve rafinelik konusunda Golf un üzerine koyan bir deneyiminiz oldu mu ?
Benim çok dikkat ettiğim konu .. ondan soruyorum gaza gelip araç alırsam diye...
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım