2016 Honda Civic Sedan Şasi İnceleme Konusu

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

AcilStop

Elit Apaçi
346
41
Forumda muhtelif yerlerde bu konu üzerine konuşuluyor ancak dağınık olduğu için ana bir başlık açılması gerektiğini düşündüm. Bu konuda hem şasi üretim tekniği hem de meşhur C sütunu göçükleri üzerine konuşabiliriz.

İlk önce şasinin genel yapısına bakalım.

honda-g%C3%B6%C3%A7%C3%BCk-problemi-2-jpg.10828


Şemada açıkça görüldüğü üzere şasi ve karoser güncel üretim tekniği olan farklı dayanım seviyesine sahip metallerden oluşturulmuş. Kırmızı ile gösterilen metal en yüksek dayanım gücüne sahipken gri ile gösterilen metal ise en düşük dayanım gücüne sahip alaşımdan oluşuyor.

Benzer araçlar incelendiğinde yaşam kafesi içinde genelde yüksek dayanımlı çelik kullanılırken C sütunu ve bagaja doğru bu kadar keskin bir dayanım farkı yaratmayacak 980 MPa gibi alaşımlar kullanılıyor. Meşhur C sütunu göçüklerinin oluşmasında birden fazla etken olabilir. Yaşam kafesinde kullanılan ultra yüksek dayanımlı çelik pek esneme yapmazken C sütununda kullanılan 590 MPa dayanım gücüne sahip çelik ve devamındaki 270 MPa dayanım gücüne sahip çelik daha çok esneme yapıyor. Bu da C sütunu üzerindeki saca daha çok stres bindiriyor olabilir. Bir ikinci ihtimal ise yine dayanım farkından dolayı kırmızı, mavi ve gri renk ile gösterilen alaşımların genleşme kat sayılarının farklı olması yani sacın altında yer alan metallerin farklı miktarlarda genleşmesi nedeniyle yine sac üzerinde stres yaratıyor olabilir. Her iki ihtimalde birleşerek C sütunu üzerindeki etkiyi artırıyor olabilir.

Gelelim neden C sütunu ve arka bagajda bu kadar düşük dayanım gücüne sahip çelik kullandıklarına. Cevabı bu videoda gizli.


Aracın belli noktalarına soft zone dedikleri yumuşak alanlar ekleyerek kaza anında yaşam alanı dışında kalan alanların kontrollü olarak büzüşmesini ve bu şekilde çarpışma etkisini sönümleyerek aracın içindekileri korumayı hedeflemişler.

Arka taraf çok fazla bükülüp yaşam alanına müdahale olmasın diye şöyle de bir önlem almışlar.

2016-honda-civic-2016-great-designs-in-steel-227.jpg


Aracın burnunda ve bagajında sert alaşımda kullanabilirlerdi ancak az bükülen metal nedeniyle çarpışmanın etkisi daha az sönümlenir ve içerideki yolcular çarpışmanın etkisini daha şiddetli yaşardı.

Test videolarını izlediğimizde bu durum daha net gözüküyor. Yüksek not aldığı iihs small overlap testinde aracın tavanında ve burnunda oluşan esneme ve bükülmelere dikkatle bakınız.


İİhs test sonucu: http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/honda/civic-4-door-sedan/2017
Euro Ncap test sonucu: https://www.euroncap.com/tr/results/honda/civic/29192


Zamanım olmadığı için uzun uzun yazamıyorum.

İngilizce bilenler için ayrıntılı inceleme yapabilecekleri linkleri veriyorum.

https://www.thefabricator.com/artic...nda-civic-maneuvered-around-ahss-obstructions

http://www.repairerdrivennews.com/2...ed-to-be-epic-safe-through-steel-innovations/
 
Her ne olursa olsun. Bu iş tamamen fiyaskodur.

İster 1 TL olsun ister 1.000.000 TL. Ben otomobil satın alacağım, esnemeden göçükler olacak, kullanıcı hatası diyecekler. O kullanıcı hatası diyenin bir tarafını esnetirim üstüne oturamaz bir daha.

Böyle bir olay yok. Honda eşek gibi hatasını kabul edip, bunu düzelteceğine "kullanıcı hatası" adı altında takılıyor. Ulan madem kullanıcı hatası showroomda daha satılmamış ama C sütunu göçmüş otomobilleri ne ile izah ediyorlar?

İlginç bir şekilde hayatım boyunca ısınamadığım markalardan birisi oldu. Kapısından 1 kere, o da arkadaş ısrarı ile girmiştim. İlk ve son oldu o da..
 
Son düzenleme:
Otomobil merakı olan biz son kullanıcılar bile bu bilgilere ulaşıp "şundan olabilir bundan olabilir" diye konuşabiliyorken, Honda yetkililerinin kullanıcı hatası deyip bütün sorumluluğu müşteriye atmaları ibretlik bir fiyaskodur. Çok sevdiğim bu marka, artık benim gözümde de kara listeye girdi.
 
590 MPa'lık dayanım gücüne sahip mavi renkli alanda çökme meydana geliyor. Eğer bu alanda kullanılan malzemenin kusursuz üretimine rağmen dayanım gücünün yetersizliğinden kaynaklı bir göçme yaşanıyor olsa, hemen arkasında yer alan gri renkli 290 MPa'lık değer ile en düşük dayanım gücüne sahip olan materyalin de eğilmesi ya da göçmesi gerekirdi diye düşünüyorum. Kullanılan malzemelerin dayanım güçlerine dair yanlış hesaplama yapmalarından ziyade, mavi renkle işaretlenen ve göçmenin yaşandığı alaşımın hazırlanışı sırasında malzemenin yapısını bozacak bir takım kusurlu yahut eksik karışım kullanıldığı kanaatindeyim. Belki bu sebeple 590 MPa'lık dayanım gücü çok daha aşağı seviyelere iniyor olabilir ya da daha önce söylediğim gibi karışımda kullanılan hatalı kimyasalın direkt olarak maddenin şeklini ve yapısını bozma gibi bir durumu olabilir.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Koraykaya ve by
1-) @Cenk abinin dediği gibi olma ihtimali yüksek.Bu hesaplamaları 2 kişi değil önemli ve ciddi bir ekip yapıyor diye düşünürsek gelen mavi materyalin beklendiği rijitlikte olmadığını varsayabiliriz.
2-) Honda Türkiye'nin yaptığı zeytinyağı hareketi en azından şöyle cezalandırabiliriz; Çevremizde arabalara olan bilgimiz dolayısıyla çoğumuz araba alan arkadaşlarımıza yardımcı oluyoruz.Ben bir daha Honda Türkiye el değiştirmeden önermem.
3-) Bu göçüklerin durumu güvenlik zaafiyetine neden oluyorsa Honda ömür boyu ban yer benden.Güvenilmez markalara bir yenisi daha eklenmiş olur kafamda
 
1-) @Cenk abinin dediği gibi olma ihtimali yüksek.Bu hesaplamaları 2 kişi değil önemli ve ciddi bir ekip yapıyor diye düşünürsek gelen mavi materyalin beklendiği rijitlikte olmadığını varsayabiliriz.
2-) Honda Türkiye'nin yaptığı zeytinyağı hareketi en azından şöyle cezalandırabiliriz; Çevremizde arabalara olan bilgimiz dolayısıyla çoğumuz araba alan arkadaşlarımıza yardımcı oluyoruz.Ben bir daha Honda Türkiye el değiştirmeden önermem.
3-) Bu göçüklerin durumu güvenlik zaafiyetine neden oluyorsa Honda ömür boyu ban yer benden.Güvenilmez markalara bir yenisi daha eklenmiş olur kafamda
Araclarin sifir haliyle yapilan guvenlik testlerinde gayet guzel notlar almis. Lakin malzemelerde deformasyon gerceklestikten sonra carpisma testlerini bir daha denemek lazim. O alacagi sonucla ancak anlayabiliriz guvenlik olarak sıkıntı cikarip cikarmadigini ki zor bir sey bunu test etmek.
 
Araclarin sifir haliyle yapilan guvenlik testlerinde gayet guzel notlar almis. Lakin malzemelerde deformasyon gerceklestikten sonra carpisma testlerini bir daha denemek lazim. O alacagi sonucla ancak anlayabiliriz guvenlik olarak sıkıntı cikarip cikarmadigini ki zor bir sey bunu test etmek.
Aynen öyle. 5 yıl sonra kazasız haliyle bile pertten toplanmış ortadan kaynatılmış araba gibi olacaksa (ki bu ihtimal sorun çözülene kadar var) yüzüne bakılmayacak arabadır. 2. eli Tofaş ile aynı seviyeye gelesi bir araçtır.
 
Aynen öyle. 5 yıl sonra kazasız haliyle bile pertten toplanmış ortadan kaynatılmış araba gibi olacaksa (ki bu ihtimal sorun çözülene kadar var) yüzüne bakılmayacak arabadır. 2. eli Tofaş ile aynı seviyeye gelesi bir araçtır.
İnşaallah sadece C sütunundaki ufak bölgeyle sınırlı kalır. Eğer bizim yürüttüğümüz tahminler gibi malzemenin içeriğinde bir sıkıntı varsa aynı malzemeler taban bölgesinde oldukça sık kullanılmış ki c sütununda arka stop lambası içinden girilerek güçlendirme yapılabilir ama taban kısmına ya da aracın her yerine güçlendirme yapmak pek mümkün değil. Olsa bile onun maliyetini Honda karşılamaz, tüketici de karşılayamaz. Bu durumda aksi bir senaryo yaşanırsa maalesef ki bu otomobiller zamana erken ve gereğinden fazla şekilde yenik düşer.
 
yalnız araçta oluşan göçükler ilk mesajdaki şase örneğinde görülen alanda değil, araca sonradan giydirilen kaplama kaporta kısmında herkes dayanıksız kazada ne olacak felan diyor fakat kasada esas iç kasa önemli olan buradada gayet sağlam şase. Şase için kullanılan malzemeyle dış kaportadaki malzemenin kaynatırken aynı ısılarda kaynak olmuyorsa yani dış kaplama daha düşük ısıyla burulabiliyorsa görüldüğü gibi mecbur göçük olacak. Az buçuk metal bilgisi olan adam bunu anlar sorunun büyümesinin sebebi honda tr nin tutumu sadece
 
590 MPa'lık dayanım gücüne sahip mavi renkli alanda çökme meydana geliyor. Eğer bu alanda kullanılan malzemenin kusursuz üretimine rağmen dayanım gücünün yetersizliğinden kaynaklı bir göçme yaşanıyor olsa, hemen arkasında yer alan gri renkli 290 MPa'lık değer ile en düşük dayanım gücüne sahip olan materyalin de eğilmesi ya da göçmesi gerekirdi diye düşünüyorum. Kullanılan malzemelerin dayanım güçlerine dair yanlış hesaplama yapmalarından ziyade, mavi renkle işaretlenen ve göçmenin yaşandığı alaşımın hazırlanışı sırasında malzemenin yapısını bozacak bir takım kusurlu yahut eksik karışım kullanıldığı kanaatindeyim. Belki bu sebeple 590 MPa'lık dayanım gücü çok daha aşağı seviyelere iniyor olabilir ya da daha önce söylediğim gibi karışımda kullanılan hatalı kimyasalın direkt olarak maddenin şeklini ve yapısını bozma gibi bir durumu olabilir.
abi sende bilirsin arabalrın dış kaportaları çook ince metallerden yapılıyor sorun burada çıkmış civicte belli dış kaporta çok düşük ısıyla burulma değerine sahip, okulda kitaplarda gösterilen bize aynı nokta bir kez göçtü ise düzeltildikten sonra tekrarlamaz tekrarlıyorsa sıkıntı büyük :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
yalnız araçta oluşan göçükler ilk mesajdaki şase örneğinde görülen alanda değil, araca sonradan giydirilen kaplama kaporta kısmında herkes dayanıksız kazada ne olacak felan diyor fakat kasada esas iç kasa önemli olan buradada gayet sağlam şase. Şase için kullanılan malzemeyle dış kaportadaki malzemenin kaynatırken aynı ısılarda kaynak olmuyorsa yani dış kaplama daha düşük ısıyla burulabiliyorsa görüldüğü gibi mecbur göçük olacak. Az buçuk metal bilgisi olan adam bunu anlar sorunun büyümesinin sebebi honda tr nin tutumu sadece
Güzel de, net şekilde ortaya çözüm de koymuyorlar, sebep de koymuyorlar. Sebebi belirsiz olunca senin dediğin sebep de ihtimaller dahilinde, bizim dediğimiz de.
 
Güzel de, net şekilde ortaya çözüm de koymuyorlar, sebep de koymuyorlar. Sebebi belirsiz olunca senin dediğin sebep de ihtimaller dahilinde, bizim dediğimiz de.
abi komediler ya fabrika yanı başlarında bir tane makına/malzeme mühendisi çıkacak fabrıkada basının karşısına diğecek bu yüzden, fakat dünyada başka örneği varmıdır bu göçmenin bilmiyorum sadce bizdeyse sıkıntı çooook fena demektir sektör adına
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: bt
abi sende bilirsin arabalrın dış kaportaları çook ince metallerden yapılıyor sorun burada çıkmış civicte belli dış kaporta çok düşük ısıyla burulma değerine sahip, okulda kitaplarda gösterilen bize aynı nokta bir kez göçtü ise düzeltildikten sonra tekrarlamaz tekrarlıyorsa sıkıntı büyük :D
Sadece aracın ince tabakası olan o sac kısmında göçük olsa bu sorunu yaşayan bazı insanlar o kısmı vakumla çektirmek istediğinde göçüğün biraz daha derinleştiğini ve tekrarladığını söylemezlerdi diye düşünüyorum. Bazı Honda buluşma videolarında sorunu yaşayan kişiler kaportaya vakumla müdahale etmesine rağmen hemen yine tekrarlamış ve daha şiddetli tekrarlamış. Sadece sac kısmı da olabilir tabii ama o kadar kolay ve basit bir şey olsa müdahalesi de zor olmazdı diye düşünüyorum. En azından sorun bu kadar basit olsa Honda hemen bir açıklama yapar, bu konunun bu kadar dallanıp budaklanmasına müsaade etmezdi diye geçiyor aklımdan.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: emreozukan
Sadece aracın ince tabakası olan o sac kısmında göçük olsa bu sorunu yaşayan bazı insanlar o kısmı vakumla çektirmek istediğinde göçüğün biraz daha derinleştiğini ve tekrarladığını söylemezlerdi diye düşünüyorum. Bazı Honda buluşma videolarında sorunu yaşayan kişiler kaportaya vakumla müdahale etmesine rağmen hemen yine tekrarlamış ve daha şiddetli tekrarlamış. Sadece sac kısmı da olabilir tabii ama o kadar kolay ve basit bir şey olsa müdahalesi de zor olmazdı diye düşünüyorum. En azından sorun bu kadar basit olsa Honda hemen bir açıklama yapar, bu konunun bu kadar dallanıp budaklanmasına müsaade etmezdi diye geçiyor aklımdan.
ben tekrarladığını görmemiştim abi, sıkıntı çok büyük öyleyse sadece burulma olayı değil bu demek ki
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve Cenk
ben tekrarladığını görmemiştim abi, sıkıntı çok büyük öyleyse sadece burulma olayı değil bu demek ki
Vallahi videolarda mağduriyetini dile getiren bazı Honda sahipleri, göçüğün gerçekleştiği alanı vakumla çektirerek düzelttiğini ama peşine daha şiddetli şekilde tekrarladığını, hatta yanılmıyorsam dalgalanma şeklinde arttığını söylemişlerdi. Yani benim izlediğim videodan duyduklarım bu şekildeydi. İnşaallah senin dediğin gibidir de daha fazla mağdur olmaz bu insanlar.
 
  • Beğeni
Tepkiler: emreozukan
Vallahi videolarda mağduriyetini dile getiren bazı Honda sahipleri, göçüğün gerçekleştiği alanı vakumla çektirerek düzelttiğini ama peşine daha şiddetli şekilde tekrarladığını, hatta yanılmıyorsam dalgalanma şeklinde arttığını söylemişlerdi. Yani benim izlediğim videodan duyduklarım bu şekildeydi. İnşaallah senin dediğin gibidir de daha fazla mağdur olmaz bu insanlar.
inşallah sadece 1 partide felan vardır bu sorun ya
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...