Herkese merhaba,
Uzun ve karmakarışık bir alım sürecinin ardından, geçenlerde başka bir konuya teaser'ını attığım Fiesta ST'yi teslim aldım
Araç Türkiye'ye gelen 3. Fiesta ST. İlk ikisinin satıldığı kişi itibariyle, trafikte gezen tek ST bu diyebiliriz yenileri gelene kadar.
3 kapı, ST3 yani en üst paket, kilitli diferansiyelin de olduğu Performance Pack opsiyonu da seçilmiş bir araç. Şerit takip, kör nokta, trafik işareti algılama, sunroof ve direksiyon ısıtma dışında alınabilecek her şeye sahip sanırım. Yarı deri yarı alcantara döşemeye sahip aşırı rahat Recaro koltukları var, koltuklar ST2'de de Recaro olmasına rağmen bu döşeme kombini ile sadece ST3'te geliyor.
Araç henüz 250 kilometrede olduğundan biraz rodaj modunda dolaşıyoruz, ancak çok zorlamadan kullandığım haliyle bile müthiş bir hissiyatı var. Arabayı alıp bayiden çıkışımın 10. saniyesinde vites hissiyatı kahkaha attırdı bana
Direksiyonu aşırı direkt, hatta ben bunun sakin, yüksek hızlı otoban kullanımında biraz negatif etkisi olacağını düşünüyordum ama kesinlikle standart bir otomobil direksiyonundan çok farkı yok sakin kullanımda. Zaten genel olarak konforu hariç normal moddayken standart bir B segment otomobil gibi.
Maksimum torku 290 Nm ve bu torku 1600-4000 devir arasında verebildiği için çok esnek. Şehiriçinde de çok devir çevirmeden gayet rahat kullanıma izin veren bir yapısı var. Jantların 18 oluşu ve süspansiyonun ayarı sebebiyle biraz konforsuz, ama yol tutuş limitleri göz önünde bulundurulunca kabul edilebilir bir konforsuzluğu var, ben de bunu bilerek satın aldığım için rahatsız değilim.
Sport ve race modlarında açılan egsoz vanası hoş bir detay olmuş, içeriye tamamen yapay ses basmak yerine en azından gerçekten bir şeyler değişiyor otomobilde. Bu arada bu iki modda içeriye ses de veriyor ancak yapaylık hissi yok, aksine dolu dolu bir ses geliyor, benim hoşuma gitti. Bir diğer güzel detay da egsoz açıkken vites düşürdüğünüzde gelen patırtılar, stock bir B hot hatch'ten bunu beklemezdim açıkçası
B&O ses sistemi de gayet başarılı, ondan çok uzun uzadıya bahsetmeye gerek yok.
Arabayı aldığımdan beri havalar pek iyi değil, benim de çok vaktim olmamıştı o yüzden pek fotoğraf çekemedim, çektiklerimi ekliyorum. Devamı mutlaka gelecektir
bir de otomobil ile yaptıklarımı ve yapacaklarımı (pist, belki modifikasyonlar vs.) kayıt altına almak için bir instagram hesabı açtım, mk8.st.tr, takip edebilirsiniz. Havalar ısınıp pist sezonu geldiğinde bir Youtube kanalı planım da var, eğlenceli içerik fikirleri bulabilirsem.
Mutlaka atladığım noktalar olmuştur, merak ettiğiniz ne varsa sorabilirsiniz. Rodaj faslı bitip biraz limitlerine yaklaştığımdaki izlenimlerimle yine konuyu güncelliyor olurum, bu sırada sorularınıza da daha iyi yanıt verebilecek kadar tecrübem olmuş olur
Yeni araba hevesiyle uzun uzun yazdım, umarım buraya kadar gelebilmişssinizdir, geldiyseniz ayrıca teşekkürler 






Uzun ve karmakarışık bir alım sürecinin ardından, geçenlerde başka bir konuya teaser'ını attığım Fiesta ST'yi teslim aldım

Araç Türkiye'ye gelen 3. Fiesta ST. İlk ikisinin satıldığı kişi itibariyle, trafikte gezen tek ST bu diyebiliriz yenileri gelene kadar.
3 kapı, ST3 yani en üst paket, kilitli diferansiyelin de olduğu Performance Pack opsiyonu da seçilmiş bir araç. Şerit takip, kör nokta, trafik işareti algılama, sunroof ve direksiyon ısıtma dışında alınabilecek her şeye sahip sanırım. Yarı deri yarı alcantara döşemeye sahip aşırı rahat Recaro koltukları var, koltuklar ST2'de de Recaro olmasına rağmen bu döşeme kombini ile sadece ST3'te geliyor.
Araç henüz 250 kilometrede olduğundan biraz rodaj modunda dolaşıyoruz, ancak çok zorlamadan kullandığım haliyle bile müthiş bir hissiyatı var. Arabayı alıp bayiden çıkışımın 10. saniyesinde vites hissiyatı kahkaha attırdı bana

Maksimum torku 290 Nm ve bu torku 1600-4000 devir arasında verebildiği için çok esnek. Şehiriçinde de çok devir çevirmeden gayet rahat kullanıma izin veren bir yapısı var. Jantların 18 oluşu ve süspansiyonun ayarı sebebiyle biraz konforsuz, ama yol tutuş limitleri göz önünde bulundurulunca kabul edilebilir bir konforsuzluğu var, ben de bunu bilerek satın aldığım için rahatsız değilim.
Sport ve race modlarında açılan egsoz vanası hoş bir detay olmuş, içeriye tamamen yapay ses basmak yerine en azından gerçekten bir şeyler değişiyor otomobilde. Bu arada bu iki modda içeriye ses de veriyor ancak yapaylık hissi yok, aksine dolu dolu bir ses geliyor, benim hoşuma gitti. Bir diğer güzel detay da egsoz açıkken vites düşürdüğünüzde gelen patırtılar, stock bir B hot hatch'ten bunu beklemezdim açıkçası

Arabayı aldığımdan beri havalar pek iyi değil, benim de çok vaktim olmamıştı o yüzden pek fotoğraf çekemedim, çektiklerimi ekliyorum. Devamı mutlaka gelecektir

Mutlaka atladığım noktalar olmuştur, merak ettiğiniz ne varsa sorabilirsiniz. Rodaj faslı bitip biraz limitlerine yaklaştığımdaki izlenimlerimle yine konuyu güncelliyor olurum, bu sırada sorularınıza da daha iyi yanıt verebilecek kadar tecrübem olmuş olur







