Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,104
45,653
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
-Bunu @Cenk gayet güzel açıklamış, benim de duyduğum bir konuydu ama belki MK4 Focus-MK8 Fiesta döneminde değişiklik yapılmıştır, emin değilim. Ben henüz değiştirmedim.
Yeni kasalarda bu bijonu değiştirdiler mi ben de bilmiyorum zira hiç kontrol etme fırsatım olmadı. Ama Ford kullanıcılarının bijonları aldığı gibi değiştirmesi ya da zaman içinde değiştirmesi bu sebepten oluyordu. Haricinde ben bijonun alındığı gibi değiştirilmesini gerektirecek teknik bir arıza, sıkıntı hiç duymadım.
 

aaygen

Profesör
Beta Programı
7 Eyl 2016
332
758
1,895
İstanbul
Marka
Ford
Uzun zamandır konuyu güncelleyecek bir şey yapmamıştım. ST'lerin aftermarketi İngiltere ağırlıklı, malum pound kuru da çok yükseldiği için ufak tefek modlardan öteye şimdilik geçemiyorum :D

Frenlerin kuvveti yerinde ancak ısınma durumu varmış biraz, diskleri baya küçük zaten. Piste de gireceğim için önlere Hel çelik fren hortumu koyup fren hidroliğini de Motul DOT 5.1'le değiştirdim. RBF serisi veya Castrol SRF bulamadım, bir de açıkçası hem güç hem fren anlamında stock arabada ne kadar gerek var emin olamadım, şimdilik frenler böyle devam. Bir fırsat bulduğumda arkalara da aynı hortumları alıp takacağım.

İkinci modumuz ise insanların İngiltere'de cep dostu iyi mod diye sıkça yaptığı bir değişiklik yapıp Powerflex alt motor takozunu (lower torque mount, sanırım karşılığı motor takozu oluyor) taktık. Bazı koşullarda ciddi anlamda wheel hop yapıyor araba ve baya tedirgin ediyor, almaktaki asıl amacım oydu. Onu kesmesinin yanında genel olarak motorun esnemesini azalttığından vites geçişleri sırasında gaz kesip tekrar gaza oturulduğundaki silkelenme vs. de azalmış oldu. Sadece rölantide ve düşük devirde yükte giderken çok az bir titreşim artışı oldu ancak günlük kullanılmayacak gibi değil. Zaten söküp takması da lift varsa 5 dakika bile sürmüyor. Çok can sıkarsa sökeriz :D

Yaptığımız işlemler çok büyük olmadığından az fotoğrafımız oldu :D:





 

aaygen

Profesör
Beta Programı
7 Eyl 2016
332
758
1,895
İstanbul
Marka
Ford
Güncel çekmiş olalım, dün ilk defa piste girdik sonunda. Epey kalabalıktı, hızlı arabalar olmasına rağmen yol vermeyenler yüzünden çok trafik oldu. Her şey ısınmışken son turda süre alabildik, o turda da 2-3 virajda önümüzde araç olmasına ve benim arabayı ilk defa pistte kullanıyor olmama rağmen 2:37 geldi, beklediğimizden çok iyi davrandı pistte.
Sadece frenleri çok zayıf kaldı, durmasında problem yok ama aşırı ısınıyor, İstanbul Park için onun çözülmesi gerek.
 

aaygen

Profesör
Beta Programı
7 Eyl 2016
332
758
1,895
İstanbul
Marka
Ford
Yine bir pist günceli çekelim:

1 aydır askerdeydim, geçen haftasonu döndüm, döner dönmez de Track Türk Körfez'de organizasyon yaptı. Ben de tam bu arabanın yeri diyerekten kaydoldum. 7 tur x 4 seans döndük, son seans tek başıma çıktığımda 54.7 saniyelik turla günü kapattım. Benzer klasmandaki otomobillerle karşılaştırınca benim tamamen stock olmamı da göz önünde bulundurursak beklediğimi verdi süre anlamında. Bu haliyle 53'lere girmek için aşırı zorlamak gerekiyor, onu da araba günlük tek arabam olduğundan ve rekor peşinde koşmadığımdan yapmama çok gerek yok, taze frenler ve hidrolikle belki daha rahat aşağıya çekilebilirdi süre.

Frenler hala ısınıyor, İstanbul Park'tan sonra hidrolik değiştirmemiştim, hidrolik bugün son seansa başlarken ve pistten çıkıp eve dönerken iyice saldı kendini, Motul DOT 5.1 yerine ATE Typ 200 sipariş ettik (pistte otururken :D) Kaynama noktaları bir miktar daha yüksek, soğutma veya fren büyütme yapana kadar az da olsa olumlu etkisi olacaktır diye düşünüyorum.

Bundan sonra çok düşük bir ihtimal ay sonuna doğru İzmir Ülkü yapıp sezonu kapatıyoruz, önümüzdeki sene arabada neler olur, pistlerde durum ne olur, nerelere gideriz zaman gösterecek :)
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,104
45,653
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Yine bir pist günceli çekelim:

1 aydır askerdeydim, geçen haftasonu döndüm, döner dönmez de Track Türk Körfez'de organizasyon yaptı. Ben de tam bu arabanın yeri diyerekten kaydoldum. 7 tur x 4 seans döndük, son seans tek başıma çıktığımda 54.7 saniyelik turla günü kapattım. Benzer klasmandaki otomobillerle karşılaştırınca benim tamamen stock olmamı da göz önünde bulundurursak beklediğimi verdi süre anlamında. Bu haliyle 53'lere girmek için aşırı zorlamak gerekiyor, onu da araba günlük tek arabam olduğundan ve rekor peşinde koşmadığımdan yapmama çok gerek yok, taze frenler ve hidrolikle belki daha rahat aşağıya çekilebilirdi süre.

Frenler hala ısınıyor, İstanbul Park'tan sonra hidrolik değiştirmemiştim, hidrolik bugün son seansa başlarken ve pistten çıkıp eve dönerken iyice saldı kendini, Motul DOT 5.1 yerine ATE Typ 200 sipariş ettik (pistte otururken :D) Kaynama noktaları bir miktar daha yüksek, soğutma veya fren büyütme yapana kadar az da olsa olumlu etkisi olacaktır diye düşünüyorum.

Bundan sonra çok düşük bir ihtimal ay sonuna doğru İzmir Ülkü yapıp sezonu kapatıyoruz, önümüzdeki sene arabada neler olur, pistlerde durum ne olur, nerelere gideriz zaman gösterecek :)
Sınırlı sayıda üretilen adaptif amortisörlü st edition çıktı hocam. Saralım sana ondan bir tane ? :D
 

stan

Rahmi Tanır
Panpa
8 Eyl 2016
1,713
1
6,421
4,070
36
İzmir
Marka
Alfa Romeo
54.7 oldukça güzel süre tebrikler.

İzmir'e geldiğinizde inş birlikte gazlarız pistte.
 
  • Beğeni
Tepkiler: aaygen

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,104
45,653
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Onun suspansiyon adaptif degil ya performance editiondaki ayarli coiloverlar var :D Ford cok gereksiz bi limited edition cikardi yine, renk haric hic bir olayi yok
Araba zaten performans otomobili için yeterince doluydu. Süspansiyondaki güncellemeyle birlikte yeni 18'lik jant ile jant başına 8 kg ağırlıktan da kurtulmuşlar. Dönen ağırlıkta bu 32 kg eder ki bir performans otomobili için ciddi kazanç. Yeni eklenen 3 farklı esp modu falan da var ama onlar hava cıva. Bence edition modelindeki tek eksik motoru bir nebze daha güçlendirmemiş olmaları. Onun haricinde dediğim gibi zaten otomobilin eksiği yoktu üstüne rötuş yapmışlar :D
 

aaygen

Profesör
Beta Programı
7 Eyl 2016
332
758
1,895
İstanbul
Marka
Ford
54.7 oldukça güzel süre tebrikler.

İzmir'e geldiğinizde inş birlikte gazlarız pistte.
Teşekkür ederim, İzmir hep aklımda, sadece yol gözümde büyüyor biraz. Bizim baba tarafı komple İzmir'de, pisti bir İzmir ziyaretine denk getirmem lazım :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: stan

aaygen

Profesör
Beta Programı
7 Eyl 2016
332
758
1,895
İstanbul
Marka
Ford
Uzun zamandır konuyu güncellememiştim, ufak bir güncelleme yapalım. Kurun artması vs. derken arabaya hiç bir şey yapmaya fırsatım olmadı açıkçası. Haziran başı gibi İzmir'de pist planı olmuştu, ben de fırsattan istifade iki pist gördükten sonra oyun hamuruna dönen balatalarımı değiştireyim dedim. Pandemi sebebiyle EBC balatalarım hala İngiltere'de olduğundan onlar gelene kadar idareten Ferodo'nun standart balatalarını alıp taktım. Bu sırada İzmir planım iptal oldu, yerine Körfez eklendi. Üstüne tam Körfez'e gitmeden 3 gün önce arkadaşlarımın ısrarı ve pisti aşırı derecede övmeleri sebebiyle brifinge 20dk kala yetişip yetişemeyeceğımı bile bilmeden İstanbul Park'a doğru yola çıktım. Buradan Buğra Abi'ye, pist girişindeki çalışan arkadaşlara ve beklettiğim arkadaşlara teşekkürlerimi iletiyorum, işlemleri çok hızlı halledip brifingi de beklettikleri için.

Günün son seansı çok iyiydi, 10 civarı araba çıktık, neredeyse hiç başka bir araba arkasında kalıp sıkıntı yaşamadım. Hatta istediğim süreyi atıp erken çıkabildim seanstan, 3 gün sonrasında Körfez'e gideceğiz frenler çok yorulmasın diye :D Pilot Sport 4, ferodo balata ve orta kondisyonda oem disk kombinasyonuyla 2:31 döndüm, stock haliyle beni epey tatmin eden bir süre oldu, pistin asfaltı epey iyi olmuş. Arabanın bu haliyle belki bir kez daha Yellow Stuff'lar geldikten sonra çıkabilirim, yüksek hızda fren gerektiren bütün virajlarda iyi bir frenle yapabileceğimden çok daha geride fren yapıyorum çünkü. Full stock halde de kendime benchmark süre olmuş oldu, bundan sonra gerçekten süre getirecek upgradeler yapmadan İstanbul Park'a çıkmamın çok bir anlamı kalmadı. Evden çok acele çıktığım için kamera alamadım, tur videosu malesef yok o yüzden.

Track Türk'ün Körfez etkinliği de keyifli geçti, Orhan Abi'ye organizasyondaki emeği için teşekkürler. 4 seans çıktım, 53.6 tur zamanı geldi, yine frenlere güvenemediğim için sürede az da olsa bir potansiyel var. Tur videosunu aşağıya bırakıyorum. Ferodo balatalar 1 seans İstanbul Park, 4 seans ve epey üstüne binmeli Körfez'in üstüne kondisyon olarak beni çok şaşırttı. OEM balatalar birebir aynı kullanımda (4 seans Körfez 1 seans İstanbul Park) baya kötü hale gelmişti, Ferodolar şu an gayet iyi. Performanslı sürüşteki durumlarını da gözlemlemem gerekiyor, OEM balata en çok orada sıkıntı yaratmıştı pist kullanımı sonrası.

Yakın zamanda ilk upgrade olarak 17 jant+semislick kombinasyonu yapmayı düşünüyorum, sonrasına bakacağız :)

Video:
 

stan

Rahmi Tanır
Panpa
8 Eyl 2016
1,713
1
6,421
4,070
36
İzmir
Marka
Alfa Romeo
OEM muadili balatalar arasinda ferodo ciddi iyidir. Ondan sonra ate ceramic bir tik ondedir ama fiyati da ondedir tabi. Yine mintex de gordugum kadari ile ferodo ile eslenik.

Ben de oem diskleri kullanirken ferodo balatalar ile bir kac pist gunu cikarabiliyordum. Ne zaman desenli diske gectim, 1 pistte 1 balata bitirir oldum. Osebeple ben de yellow stuff siparisi verdim, bir kac haftaya gelecek ins. Pist performansini merak ediyorum.

Her iki pistteki suren de cok iyi, tebrik ederim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Bilal

aaygen

Profesör
Beta Programı
7 Eyl 2016
332
758
1,895
İstanbul
Marka
Ford
Teşekkürler. Ben de ferodo ve delphi arasında kalmıştım bakarken, benim kaliper bazı fiestalarla aynı olsa da delphi direkt fiesta st için çıkardık demiş bana uyan parça kodlu balataya öyle olunca biraz aklım ona kaymıştı. Sonra sanırım tech'te sizin bi mesajınızı görünce ferodoya kaydım, bi daha bu tarz bi balata takacak olursam delphi'yi deneyeceğim. @MTZ miniye delphi almıştı yakın zamanda, sonra konuşamadık belki mesajı görürse o da tecrübesini aktarır delphiyle ilgili. ATE ceramic'i eski arabamla gittiğim usta önermişti ama fiesta için yok malesef
 
  • Beğeni
Tepkiler: MTZ ve stan

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
17,939
7
51,186
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Uzun zamandır konuyu güncellememiştim, ufak bir güncelleme yapalım. Kurun artması vs. derken arabaya hiç bir şey yapmaya fırsatım olmadı açıkçası. Haziran başı gibi İzmir'de pist planı olmuştu, ben de fırsattan istifade iki pist gördükten sonra oyun hamuruna dönen balatalarımı değiştireyim dedim. Pandemi sebebiyle EBC balatalarım hala İngiltere'de olduğundan onlar gelene kadar idareten Ferodo'nun standart balatalarını alıp taktım. Bu sırada İzmir planım iptal oldu, yerine Körfez eklendi. Üstüne tam Körfez'e gitmeden 3 gün önce arkadaşlarımın ısrarı ve pisti aşırı derecede övmeleri sebebiyle brifinge 20dk kala yetişip yetişemeyeceğımı bile bilmeden İstanbul Park'a doğru yola çıktım. Buradan Buğra Abi'ye, pist girişindeki çalışan arkadaşlara ve beklettiğim arkadaşlara teşekkürlerimi iletiyorum, işlemleri çok hızlı halledip brifingi de beklettikleri için.

Günün son seansı çok iyiydi, 10 civarı araba çıktık, neredeyse hiç başka bir araba arkasında kalıp sıkıntı yaşamadım. Hatta istediğim süreyi atıp erken çıkabildim seanstan, 3 gün sonrasında Körfez'e gideceğiz frenler çok yorulmasın diye :D Pilot Sport 4, ferodo balata ve orta kondisyonda oem disk kombinasyonuyla 2:31 döndüm, stock haliyle beni epey tatmin eden bir süre oldu, pistin asfaltı epey iyi olmuş. Arabanın bu haliyle belki bir kez daha Yellow Stuff'lar geldikten sonra çıkabilirim, yüksek hızda fren gerektiren bütün virajlarda iyi bir frenle yapabileceğimden çok daha geride fren yapıyorum çünkü. Full stock halde de kendime benchmark süre olmuş oldu, bundan sonra gerçekten süre getirecek upgradeler yapmadan İstanbul Park'a çıkmamın çok bir anlamı kalmadı. Evden çok acele çıktığım için kamera alamadım, tur videosu malesef yok o yüzden.

Track Türk'ün Körfez etkinliği de keyifli geçti, Orhan Abi'ye organizasyondaki emeği için teşekkürler. 4 seans çıktım, 53.6 tur zamanı geldi, yine frenlere güvenemediğim için sürede az da olsa bir potansiyel var. Tur videosunu aşağıya bırakıyorum. Ferodo balatalar 1 seans İstanbul Park, 4 seans ve epey üstüne binmeli Körfez'in üstüne kondisyon olarak beni çok şaşırttı. OEM balatalar birebir aynı kullanımda (4 seans Körfez 1 seans İstanbul Park) baya kötü hale gelmişti, Ferodolar şu an gayet iyi. Performanslı sürüşteki durumlarını da gözlemlemem gerekiyor, OEM balata en çok orada sıkıntı yaratmıştı pist kullanımı sonrası.

Yakın zamanda ilk upgrade olarak 17 jant+semislick kombinasyonu yapmayı düşünüyorum, sonrasına bakacağız :)

Video:
Bu fiesta st öyle bi araba ki, direk körfez pisti gibi yerler için yapılmış gibi :D Freni lastiği toparlayıp tur süresini 50 sn.ye indirebilirsen şaşırmam :)
 

aaygen

Profesör
Beta Programı
7 Eyl 2016
332
758
1,895
İstanbul
Marka
Ford
Bu fiesta st öyle bi araba ki, direk körfez pisti gibi yerler için yapılmış gibi :D Freni lastiği toparlayıp tur süresini 50 sn.ye indirebilirsen şaşırmam :)
Evet tam olarak öyle, körfezde acayip keyifli. %100 güvenebileceğim bir fren olsa arabada iyice keyifli olacak ama şimdilik böyle :D İyi bir fren ve semislick kombinasyonuyla 51'ler gayet mümkün gibi şu anki kombinasyonuyla sıcak havada bile 53.6 dönebilen araba için
 
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım