400 bin km deviren ilk Tesla

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
En başlangıç sistem solar paneller.En azından enerji kazandırır menzil artar.
Muhakkak o sistemi de geliştirip entegre edeceklerdir. Açıkçası devinimden kaynaklı kinetik enerjiyi, rüzgar enerjisini ve güneş enerjisini komple pili şarj edecek şekilde aynı anda bir sistem haline getirip her araçta olacak şekilde uygulama yollarını bulacaklardır.
 
Arkadaşlar bir arabanin geri kazanim disinda kendi kendi sarj etmesi hem maliyetli hem agirlik artirir verimi dusurur. Birakin araba prizden calissin. Arabada en dusuk amperle en uzun yolculuga oncelik verilsin... Tesla bunu basariyor. Chevrolet Bolt zaten rekortmen.
Tesla 2200 kilo ile 144 kwh harciyarak bu isi yapabiliyorken Bolt 1300 kilo ile 120 kwh harciyarak daha uzun menzile kavustu. Chevrolet bolt 60 lik batarya ile 75 lik tesladan uzun menzile sahip.. Ama i3 cok daha az 11 kwh yakiyor. Ama icinde 30 luk pil var yetmiyor..
 
  • Beğeni
Tepkiler: DuzboruDownpipe
Muhakkak o sistemi de geliştirip entegre edeceklerdir. Açıkçası devinimden kaynaklı kinetik enerjiyi, rüzgar enerjisini ve güneş enerjisini komple pili şarj edecek şekilde aynı anda bir sistem haline getirip her araçta olacak şekilde uygulama yollarını bulacaklardır.
Türkiye'de daha adam akıllı şarj istasyonu yok abi biz yaşlanırız anca gelir elektrikliler :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Arkadaşlar bir arabanin geri kazanim disinda kendi kendi sarj etmesi hem maliyetli hem agirlik artirir verimi dusurur. Birakin araba prizden calissin. Arabada en dusuk amperle en uzun yolculuga oncelik verilsin... Tesla bunu basariyor. Chevrolet Bolt zaten rekortmen.
Tesla 2200 kilo ile 144 kwh harciyarak bu isi yapabiliyorken Bolt 1300 kilo ile 120 kwh harciyarak daha uzun menzile kavustu. Chevrolet bolt 60 lik batarya ile 75 lik tesladan uzun menzile sahip.. Ama i3 cok daha az 11 kwh yakiyor. Ama icinde 30 luk pil var yetmiyor..
Prizle de çalışsın abi de geri kazanım önemli bence.400-500 lerdeki menzil dizel arabalardaki gibi 900-1000 lere uzasa güzel olmaz mı?
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Türkiye'de daha adam akıllı şarj istasyonu yok abi biz yaşlanırız anca gelir elektrikliler :)
Öyle tabii.. Yıllarca Amerika eski nesil televizyonlarını bizlere kakalayıp durdu. Biz ilk nesil siyah beyaz tüplü televizyona teknoloji harikası gibi bakarken adamlar renkli ve büyük ekran tv'leri çoktan kullanmaya başlamıştı bile. Keza bilgisayar sistemleri de aynı şekilde. O yüzden elektrikli otomobil konusu da aynı olacaktır :D
 
Tiguda 50likte lamba sönmez olm fulleyin dizel mi o 50 lik atıcan
Bnezinciden eve 5km garaja girdiği an ışık yanmaya başlıyor zaten :(:p. Araba bayiden çıktığı an fullenir ya biz 50'lik attık :D:D daha sonra depo bitince fulledik :D daha o depo anca 1 kere agzına kadar dolmuştur o kadar :D günde 20km yapıyor zaten ondan fullemesekte oluyo :D.
 
  • Beğeni
Tepkiler: DuzboruDownpipe
Yaw ne koycaklar arabaya daha. Arkaya "Tokamak" baglayip doteryum ile calisan, egzosda helyum 3 molekullu salan elektrikli arabami yapsinlar. O iş yaş..
Teoride menzili enerji geri kazanımı ile 1000 km'lere kadar arttırmak zor değil hocam. Bundan 15 sene evvel 1.4 motordan 160-180 hp'lerin alınacağını biri söylese deli gözüyle bakardık. Teknoloji çok hızlı ilerliyor ve imkansız diye bir şey yok ki enerji geri kazanımı mevzusunun temelleri çoktan atıldı. Otomobil sektörü dışında enerji kazanımı çok daha ciddi durumlarda ki bunu minimalist hale getirip otomobillerde de uygulayacaklardır.
 
  • Beğeni
Tepkiler: DuzboruDownpipe
Yaw ne koycaklar arabaya daha. Arkaya "Tokamak" baglayip doteryum ile calisan, egzosda helyum 3 molekullu salan elektrikli arabami yapsinlar. O iş yaş..
Bizim araba senede 3-4 defa git gel Kocaeli-Tokat yapar.Ha menzil 400 de kalsın hızlı şarj istasyonları yaygınlaşsın 30 dakika mola veririm fullenirse iyi.Yoksa geri kazanım üstünde durmak lazım abi bence.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Yanlız o elektrikten geri kazanım işi Hybrid'lerde geçerli değil diye biliyorum. Ayağı gazdan çekince hafif bir Charge durumuna geçiyor ama hızı azaltmıyor, fren destekli uzun bir yokuştan inerkende Charge iyice artıyor.
 
Son düzenleme:
Teoride menzili enerji geri kazanımı ile 1000 km'lere kadar arttırmak zor değil hocam. Bundan 15 sene evvel 1.4 motordan 160-180 hp'lerin alınacağını biri söylese deli gözüyle bakardık. Teknoloji çok hızlı ilerliyor ve imkansız diye bir şey yok ki enerji geri kazanımı mevzusunun temelleri çoktan atıldı. Otomobil sektörü dışında enerji kazanımı çok daha ciddi durumlarda ki bunu minimalist hale getirip otomobillerde de uygulayacaklardır.

Batarya teknolijisi ile isi cozu
Bizim araba senede 3-4 defa git gel Kocaeli-Tokat yapar.Ha menzil 400 de kalsın hızlı şarj istasyonları yaygınlaşsın 30 dakika mola veririm fullenirse iyi.Yoksa geri kazanım üstünde durmak lazım abi bence.

Yeni bataryalar cikacak. Teknoloji batarya uzerine su an. Sen 1 ton agirliginda pilden sadece 600 km menzil uretebiliyorsun şu an.

Bu cok feci bir durum. O yuzden tum teknoloji batarya uzerine. 1000 litre lpg yakiti ile benim arabam 13000 km yol yapar. 1000 kiloluk batarya sadece 600 km menzil sunabiliyor..

Teslanin ve diger firmalarin dert ettigi ve kafaya taktigi sorun bu. Arabanin ustunde yuzde yuz verim olan 4 metre kare panel koysaniz bile saate 100 km hizi tutacak 15 beygiri bile uretemezsiniz.. 10 metrekare tavani olan bir arabada yollara sigmaz..
 
Batarya teknolijisi ile isi cozu
Tabii hocam o da olabilir, bataryaların daha fazla kapasiteye sahip olması ve bu kapasiteyi uzun süre sunabilmesi gibi bir geliştirilmiş teknoloji de yapılabilir. Yani aslında en başından beri anlatmak istediğimiz ful elektrikli ve tam otonom sürüşe sahip otomobil teknolojisi yeni yeni gelişmeye başlıyor ve önü öyle açık ki daha bizim hiç düşünmediğimiz sistemleri bile geliştireceklerdir.
 
Bu video size teslanin regeneration hakkindaki başarisini anlatiyor..

Bu sistem 100-120-140-160 kmh hızlarda, yani yüksek hızlarda bile 1000 km'ye yakın menzil sağlayana kadar geliştirilecektir. Misal dizel bir otomobilde ( standart motor gücüne sahip ) bir depo yakıtla yüksek hızlar dahil 1000-1200 km yol yapılabiliyor uzun yolda. Bu limitler kesinlikle elektrikli otomobillerde de görülecektir. Bu görülmeye başlandığı gün daha iyi dayanıklılık ile beraber sistem tam oturmuş olacaktır.
 
  • Beğeni
Tepkiler: DuzboruDownpipe
Çare prius:D
unnamed.png
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...