KAPALI 7 İleri Kuru Kavrama DSG

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan burak23
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

burak23

Asfalt Kurutucu
16
0 km Passat veya SuperB almayı düşünüyorum fakat Dsg'den korkuyorum. Bir sıkıntı çıkarırmı ileriki dönemlerde?
 
arabam 41000km'yi devirdi. DSG'de sorun yok. ama arabası 80000km olmadan önve kavrama değiştiren sonrasında ise komple DSG'si değişen arkadaşım mevcut. durumlar böyle:) ben olsam garantiyi 5 yıl yaptırır. arkama yaslanırdım.
Eski arabamız 57000kmde kavrama yedi.85000de sattık kavrama haricinde bir sıkıntı yaşamadık.Ama sorun yaşayan insan sayısı çok.5 yıl garanti al garanti bitince sat.
 
Valla benim içim sıkıldı bu dsg konusundan ve ezbere konuşanlardan.

1) 7 ileri dsg kuru değildir,içinde 1.5/2lt civarı yağ vardır. 2013 yılında mineral yağ/sentetik yağ değişimi yapıldı araçlarda, 2.el alıyorsanız bu değişimin yapılıp yapılmadığını kontrol edin.

2)bugüne kadar okuduğum duyduğum dsg problemlerinin büyük kısmı dizel araçlarda yüksek torka bağlı sebeplerden meydana geldiğini gördüm,benzinli az örnek var hiç yok değil tabii.

3) milletimiz wc'ye arabayla gidecek kadar araba manyağıdır ama ne kullandığı aracı tanır,ne de dsg gibi hassas bir sistemi kullanmayı becerir. "Yea atarım d'ye giderim niye otmatik aldık" der sonra 50.000 olmadan şanzımanı eline alır.

Kullanımı ile ilgili 10'larca mesaj ve konu var internette be burada.

Sıkışık trafikte manuel modda kullanılıp,d modunda economi için sürekli 1-2-3/3-2-1/1-2-1 yapmasına izin vermeyip,hız 20'yi devir 2500leri geçmedikçe 1'de sabit ilerlenmeli.

Yokuşta önce fren, N , elfreni,fren bırak,P sırası izlenmeli.

Park manevralarında araç durmadan d-r-d geçişleri yapılmamalı.
 
Valla benim içim sıkıldı bu dsg konusundan ve ezbere konuşanlardan.

1) 7 ileri dsg kuru değildir,içinde 1.5/2lt civarı yağ vardır. 2013 yılında mineral yağ/sentetik yağ değişimi yapıldı araçlarda, 2.el alıyorsanız bu değişimin yapılıp yapılmadığını kontrol edin.

2)bugüne kadar okuduğum duyduğum dsg problemlerinin büyük kısmı dizel araçlarda yüksek torka bağlı sebeplerden meydana geldiğini gördüm,benzinli az örnek var hiç yok değil tabii.

3) milletimiz wc'ye arabayla gidecek kadar araba manyağıdır ama ne kullandığı aracı tanır,ne de dsg gibi hassas bir sistemi kullanmayı becerir. "Yea atarım d'ye giderim niye otmatik aldık" der sonra 50.000 olmadan şanzımanı eline alır.

Kullanımı ile ilgili 10'larca mesaj ve konu var internette be burada.

Sıkışık trafikte manuel modda kullanılıp,d modunda economi için sürekli 1-2-3/3-2-1/1-2-1 yapmasına izin vermeyip,hız 20'yi devir 2500leri geçmedikçe 1'de sabit ilerlenmeli.

Yokuşta önce fren, N , elfreni,fren bırak,P sırası izlenmeli.

Park manevralarında araç durmadan d-r-d geçişleri yapılmamalı.

3. maddede söylediklerinizin yarısına katılıyorum gerçekten 100 bin liraya araç alıp hakkında hiç bir şey bilmeyen bir sürü tip var ama insanlar araba alırken otomatik vites için bir ton fark veriyorsa gerçekten de D ye atıp gidebilmeli. Yok sıkışık trafikte şöyle yapayım, yokuşta böyle yapayım diye kasacaksak biz arabanın değil araba bizim sahibimiz olmuş oluyor. Eğer DSG dedikleri şanzıman sırf bu yüzden patlıyorsa bunun özellikle VW sahipleri tarafından savunulacak hiç bir tarafı yok.
 
Valla benim içim sıkıldı bu dsg konusundan ve ezbere konuşanlardan.

1) 7 ileri dsg kuru değildir,içinde 1.5/2lt civarı yağ vardır. 2013 yılında mineral yağ/sentetik yağ değişimi yapıldı araçlarda, 2.el alıyorsanız bu değişimin yapılıp yapılmadığını kontrol edin.

2)bugüne kadar okuduğum duyduğum dsg problemlerinin büyük kısmı dizel araçlarda yüksek torka bağlı sebeplerden meydana geldiğini gördüm,benzinli az örnek var hiç yok değil tabii.

3) milletimiz wc'ye arabayla gidecek kadar araba manyağıdır ama ne kullandığı aracı tanır,ne de dsg gibi hassas bir sistemi kullanmayı becerir. "Yea atarım d'ye giderim niye otmatik aldık" der sonra 50.000 olmadan şanzımanı eline alır.

Kullanımı ile ilgili 10'larca mesaj ve konu var internette be burada.

Sıkışık trafikte manuel modda kullanılıp,d modunda economi için sürekli 1-2-3/3-2-1/1-2-1 yapmasına izin vermeyip,hız 20'yi devir 2500leri geçmedikçe 1'de sabit ilerlenmeli.

Yokuşta önce fren, N , elfreni,fren bırak,P sırası izlenmeli.

Park manevralarında araç durmadan d-r-d geçişleri yapılmamalı.

Beni güldürdün allahta seni güldürsün hemi.. 7 ileri kuru DSG den kastı kuru kavrama yani kuru debriyajlı olmasıdır, yoksa şanzıman kuru olacak değil ya :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: kaanc5
Sorunlar ne kadar çözülürse çözülsüz neticede değeri 3000 liralık hassas parça bir roboto ait benzinli manuel aracımı bile 1000 devirden fazla verip kaldırmıyorum, trafikte rampada filan DSG em olsa içim içimi yerdi. En tatlısı TK şanzımanlar
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Sorunlar ne kadar çözülürse çözülsüz neticede değeri 3000 liralık hassas parça bir roboto ait benzinli manuel aracımı bile 1000 devirden fazla verip kaldırmıyorum, trafikte rampada filan DSG em olsa içim içimi yerdi. En tatlısı TK şanzımanlar
Hocam yanlış anlamayın tek size söylemiyorum ama şu imzalarınızdaki fotoğrafların boyutunu düşürmeniz lazım. Gereksiz büyük bence.
 
Yaklaşık 1 yıllık DSG tecrübemden sonra trafikte kullanılmaması gereken bir şanzıman olduğunu anladım. Boş yollarda ise gayet keyifli, geçişleri hissettirmeyen bir yapısı var. Bunları bilerek almak gerek. Ben uzun yol ağırlıklı kullanacağım için bunları göze alarak aldım ve genel itibariyle memnunum. Günlük şehir içi kullanımda tek sorunu yarım fren yaparken sürekli kavrama yapması. Bunu kesmek için de normale göre biraz daha sert frenleme yapmak lazım. Sıkıntılı durum kısacası :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Dsg nin ekonomik karakteri de şehir içi kullanımda sıkıntı yaratıyor. Trafikte az bir mesafe ilerlemek istediğinizde 1 yerine 2 yi hatta 3 ü seçmesi sayesinde titreme yapıyor. Bu da akiçığlığı engelliyor. Yeni motorlar ile gelisecegini düşünüyorum.
 
Yaklaşık 1 yıllık DSG tecrübemden sonra trafikte kullanılmaması gereken bir şanzıman olduğunu anladım. Boş yollarda ise gayet keyifli, geçişleri hissettirmeyen bir yapısı var. Bunları bilerek almak gerek. Ben uzun yol ağırlıklı kullanacağım için bunları göze alarak aldım ve genel itibariyle memnunum. Günlük şehir içi kullanımda tek sorunu yarım fren yaparken sürekli kavrama yapması. Bunu kesmek için de normale göre biraz daha sert frenleme yapmak lazım. Sıkıntılı durum kısacası :)
Yoğun trafikte durunca N konumuna alınması gerekiyor uzun ömürlülük için :)
 
Biz hiç dsg ye dikkat etmeden 62k km passat 1.4 160 dsg kullandik. Hiç dsg ile ilgili sıkıntı yaşamadık. Dsg biraz da şans işi
 
piyasada o kadar cesit varken neden gidip saibeli bir sanzimana sahip modeli alayim ? ariza gostermese bile guven hissi vermeyecek, surekli bir acaba ile yasanir mi..
 
piyasada o kadar cesit varken neden gidip saibeli bir sanzimana sahip modeli alayim ? ariza gostermese bile guven hissi vermeyecek, surekli bir acaba ile yasanir mi..

Piyasadaki çeşitleri toplarsanız zf hariç hiçbiri dsg gibi çalışmıyor. Edc ve dct'lerde de bu ısınma problemi var, yoldaki dsg'li araç sayısını düşünün, edc ve dct (renault&hyundai) toplamından fazladır.Benzer hikayeleri bunlarda da duyarsınız.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...