KAPALI 7 İleri Kuru Kavrama DSG

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan burak23
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

burak23

Asfalt Kurutucu
16
0 km Passat veya SuperB almayı düşünüyorum fakat Dsg'den korkuyorum. Bir sıkıntı çıkarırmı ileriki dönemlerde?
 
Piyasadaki çeşitleri toplarsanız zf hariç hiçbiri dsg gibi çalışmıyor. Edc ve dct'lerde de bu ısınma problemi var, yoldaki dsg'li araç sayısını düşünün, edc ve dct (renault&hyundai) toplamından fazladır.Benzer hikayeleri bunlarda da duyarsınız.

cok samimi bir arkadasimin dsgli aracini kullandim performansina da arizasina da tanik oldum, sozum sadece dsg icin degil, kendime yada bir akrabama arkadasima araba bakarken cift kavrama araclarin hepsini elerim, illa cift kavrama olacaksa da islak kavrama olmali en azindan derim. Belki hic ariza vermez, belki guvenerek aldigin ZF ariza verir, her urunun ariza cikarma olasiligi mevcut ama mumkun oldugunca az ariza cikarabilecek olani tercih ederim, hem dsg tecrube etmis olmama ragmen bugune kadar bir kere bile keske dsgli aracim olsa daha hizli vites degistirirdi demedim.
 
cok samimi bir arkadasimin dsgli aracini kullandim performansina da arizasina da tanik oldum, arizasindan sonra gitti gene dsgli baska bir arac aldi :) sanirim tercih meselesi, nedenini belki de hicbir zaman anlayamayacagim :)
 
cok samimi bir arkadasimin dsgli aracini kullandim performansina da arizasina da tanik oldum, arizasindan sonra gitti gene dsgli baska bir arac aldi :) sanirim tercih meselesi, nedenini belki de hicbir zaman anlayamayacagim :)

Günlük olarak yeni nesil otomatik BMW kullanıyorsan evet dsg aramayabilirsin ama bunun dışında otomatik istiyorsan be sürüş zevki önemliyse 55 civarı para verdiğin arabada dsg'ye ulaşırsın,zf için 100lere gelmen gerekiyor, esas olay bu bence.
 
Valla benim içim sıkıldı bu dsg konusundan ve ezbere konuşanlardan.

1) 7 ileri dsg kuru değildir,içinde 1.5/2lt civarı yağ vardır. 2013 yılında mineral yağ/sentetik yağ değişimi yapıldı araçlarda, 2.el alıyorsanız bu değişimin yapılıp yapılmadığını kontrol edin.

2)bugüne kadar okuduğum duyduğum dsg problemlerinin büyük kısmı dizel araçlarda yüksek torka bağlı sebeplerden meydana geldiğini gördüm,benzinli az örnek var hiç yok değil tabii.

3) milletimiz wc'ye arabayla gidecek kadar araba manyağıdır ama ne kullandığı aracı tanır,ne de dsg gibi hassas bir sistemi kullanmayı becerir. "Yea atarım d'ye giderim niye otmatik aldık" der sonra 50.000 olmadan şanzımanı eline alır.

Kullanımı ile ilgili 10'larca mesaj ve konu var internette be burada.

Sıkışık trafikte manuel modda kullanılıp,d modunda economi için sürekli 1-2-3/3-2-1/1-2-1 yapmasına izin vermeyip,hız 20'yi devir 2500leri geçmedikçe 1'de sabit ilerlenmeli.

Yokuşta önce fren, N , elfreni,fren bırak,P sırası izlenmeli.

Park manevralarında araç durmadan d-r-d geçişleri yapılmamalı.

Pamuklara da saralım :D şaka bir yana yaklaşık 3. dsg yi kullanıyorum, hepsini 50-60k kadar da kullandım hiç problem yaşamadım. Araçlar benzinliydi yalnız.
 
dizellerde daha çok sorun çıkartıyor gibi bir tezi ben de kendi içinde geliştirdim ama bunu henüz ispatlayamadım:D belki de dizel dsg kombinasyonu çok daha fazla sattığı için böyle bir algı olmuş olabilir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: summi
Sıkıştırma oranlarıyla alakalı, dizel araçlarda sıkıntı yaşanabiliyor:)
şanzımanı en çok zorlayan şeylerin başında tork geliyor. belki de bu sebeple 7 ileri kuru kavrama için torklar max.250nm'de sabit tutulmuş bir durumda. sıkıştırma oranlarıyla alakalı ise twincharge tsi'larda da çok fazla sorun yaratması gerekmez mi? bilmiyorum. Olayın derinine inmek lazım. Wolfsburg'a gidip bir barda vw mühendisi yakalamalıyız:) alkollü iken samimiyeti kurup üstüne gitmeliyiz:)
 
  • Beğeni
Tepkiler: RedLine
şanzımanı en çok zorlayan şeylerin başında tork geliyor. belki de bu sebeple 7 ileri kuru kavrama için torklar max.250nm'de sabit tutulmuş bir durumda. sıkıştırma oranlarıyla alakalı ise twincharge tsi'larda da çok fazla sorun yaratması gerekmez mi? bilmiyorum. Olayın derinine inmek lazım. Wolfsburg'a gidip bir barda vw mühendisi yakalamalıyız:) alkollü iken samimiyeti kurup üstüne gitmeliyiz:)
Açılın ben mühendisim :D 250 nm kısıtlaması olan DQ200 kuru çalışan, 600 nm sınırı olan da var. ilk modellerde sıkıntı dizel motorların çok kısa aralıklarda max torka ulaşmasıydı. Bu kısa aralıklar ısınma ve aşınmaya sebep oluyordu. Hala oluyor çünkü sorunun çözümü malzeme kalitesini arttırmak ve ekstra maliyet. Amaaan bitmez dsg'nin derdi, ki ben severek kullanıyorum. :)
 
Son düzenleme:
Dsg hiç kullanma şansım olmadı, Ama çift kavramalı Powershif kullandım. 1.6 atmosferik Ford fiesta idi. Benim kullandığım arabadaki şanzıman Frene basınca hız 0 km yaklaştığında baskı balataları kranktan ayırıyordu. yani debriyaja basıyordu. Ne zamanki freni bırakıyorum tekrar kavrama yapmıya başlıyordu. Böyle güzel bir güvenlik önlemine rağmen Powershitlerde sıksık aynı sorunları çıkartıyormuş. Hatta benim kullandığım 2nci vitesde tangır tungur titriyordu. Bundan 10 yıl sonra bu arabaları ikinci el alan insnlar nasıl bir zorluk yaşayacak. Ben çok merak ediyorum. Hadi garantiden işlem yapıyor ilk sahipleri. Peki ikinci üçüncü sahipleri ne yapacak. Garanti süreleri tamamen dolduğunda bu araç sahiplerinin elinde ciddi bir bomba olacak.
 
  • Beğeni
Tepkiler: DuzboruDownpipe
O kadar uçuk rakamlar ödeyip (sıfır araçlarda dsg ye yansıtılan fark), yok durduk boşa al, yok yokuşta önce n sonra el freni sonra iki elini aç dua et sonra el frenini çek. Ohoooo. Arkadaşlar adam araba alıyo sonuçta. Gidip aldığı aracın şanzımanının çalışma prensibini mi araştırıcak. Bir sürü otomatik araç kullanan bayan var. Madem bu kadar dikkat edicem neden otomatik alıyım abi. Zaten otomatiği tercih etmemin sebebi bu. Benim yerime o yapsin diye. Bence dsg li araç alıcaksanız fazla uzun vadeli plan yaparak almayın. Sıfır alın 50000 km de satın. O süre zarfında garantide bitmez zaten.
 
benm golf7 tdi bir senedir ara sıra titreme yapıyor, iki kez servise götürdüm kavramanın değişmesine şimdilik gerek yok kalibrasyon yaptık böyle binin dediler postaladılar, yolda kalınca değiştirecekler herhalde, biz de biniyoz bakalım nerde trak orda bırak :)
 
benm golf7 tdi bir senedir ara sıra titreme yapıyor, iki kez servise götürdüm kavramanın değişmesine şimdilik gerek yok kalibrasyon yaptık böyle binin dediler postaladılar, yolda kalınca değiştirecekler herhalde, biz de biniyoz bakalım nerde trak orda bırak :)
Bence benim gibi fazla aracı dinlemeyin. Sonra ses gelmesede geliyor gibi olabiliyor :)
 
2 farklı 1.6tdi jetta ile sırası ile 62k ve 34k dsg kullandık. 2'sinde de herhangi bir arıza yaşamadık. Yeni bir araç alma arefesindeyken seçeneklerim arasında dsg'li araçlar da var. Sorun çıkartır mı diye bir korkum yok. Sadece ne olur ne olmaz diyerek garantiyi uzatırım.

Ama "ohoo banane onunla mı uğraşıcam." mantalitesinde hareket eden, önemsemeyen kullanıcılar için tehlikeli.

Yani esasında bu tarz kullanıcılar için bütün tek/çift kavrama şanzımanlar tehlikeli. Burada dsg'yi günah keçisi yapmak pek doğru değil.
 
Son düzenleme:
2 farklı 1.6tdi jetta ile sırası ile 62k ve 34k dsg kullandık. 2'sinde de herhangi bir arıza yaşamadık. Yeni bir araç alma arefesindeyken seçeneklerim arasında dsg'li araçlar da var. Sorun çıkartır mı diye bir korkum yok. Sadece ne olur ne olmaz diyerek garantiyi uzatırım.

Ama "ohoo banane onunla mı uğraşıcam." mantalitesinde hareket eden, önemsemeyen kullanıcılar için tehlikeli.

Yani esasında bu tarz kullanıcılar için bütün tek/çift kavrama şanzımanlar tehlikeli. Burada dsg'yi günah keçisi yapmak pek doğru değil.
Doğru söylüyorsunuz. Tek patlayan dsg değil sonuçta.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...