Piyasadaki çeşitleri toplarsanız zf hariç hiçbiri dsg gibi çalışmıyor. Edc ve dct'lerde de bu ısınma problemi var, yoldaki dsg'li araç sayısını düşünün, edc ve dct (renault&hyundai) toplamından fazladır.Benzer hikayeleri bunlarda da duyarsınız.
Benim aracımda frene tam basarsanız buna gerek kalmıyor kendini boşa alıyor. Ama genel olarak yoğun trafikte boşa almak mantıklı.Yoğun trafikte durunca N konumuna alınması gerekiyor uzun ömürlülük için
cok samimi bir arkadasimin dsgli aracini kullandim performansina da arizasina da tanik oldum, arizasindan sonra gitti gene dsgli baska bir arac aldi sanirim tercih meselesi, nedenini belki de hicbir zaman anlayamayacagim
Valla benim içim sıkıldı bu dsg konusundan ve ezbere konuşanlardan.
1) 7 ileri dsg kuru değildir,içinde 1.5/2lt civarı yağ vardır. 2013 yılında mineral yağ/sentetik yağ değişimi yapıldı araçlarda, 2.el alıyorsanız bu değişimin yapılıp yapılmadığını kontrol edin.
2)bugüne kadar okuduğum duyduğum dsg problemlerinin büyük kısmı dizel araçlarda yüksek torka bağlı sebeplerden meydana geldiğini gördüm,benzinli az örnek var hiç yok değil tabii.
3) milletimiz wc'ye arabayla gidecek kadar araba manyağıdır ama ne kullandığı aracı tanır,ne de dsg gibi hassas bir sistemi kullanmayı becerir. "Yea atarım d'ye giderim niye otmatik aldık" der sonra 50.000 olmadan şanzımanı eline alır.
Kullanımı ile ilgili 10'larca mesaj ve konu var internette be burada.
Sıkışık trafikte manuel modda kullanılıp,d modunda economi için sürekli 1-2-3/3-2-1/1-2-1 yapmasına izin vermeyip,hız 20'yi devir 2500leri geçmedikçe 1'de sabit ilerlenmeli.
Yokuşta önce fren, N , elfreni,fren bırak,P sırası izlenmeli.
Park manevralarında araç durmadan d-r-d geçişleri yapılmamalı.
Sıkıştırma oranlarıyla alakalı, dizel araçlarda sıkıntı yaşanabiliyordizellerde daha çok sorun çıkartıyor gibi bir tezi ben de kendi içinde geliştirdim ama bunu henüz ispatlayamadım belki de dizel dsg kombinasyonu çok daha fazla sattığı için böyle bir algı olmuş olabilir.
şanzımanı en çok zorlayan şeylerin başında tork geliyor. belki de bu sebeple 7 ileri kuru kavrama için torklar max.250nm'de sabit tutulmuş bir durumda. sıkıştırma oranlarıyla alakalı ise twincharge tsi'larda da çok fazla sorun yaratması gerekmez mi? bilmiyorum. Olayın derinine inmek lazım. Wolfsburg'a gidip bir barda vw mühendisi yakalamalıyız alkollü iken samimiyeti kurup üstüne gitmeliyizSıkıştırma oranlarıyla alakalı, dizel araçlarda sıkıntı yaşanabiliyor
Açılın ben mühendisim 250 nm kısıtlaması olan DQ200 kuru çalışan, 600 nm sınırı olan da var. ilk modellerde sıkıntı dizel motorların çok kısa aralıklarda max torka ulaşmasıydı. Bu kısa aralıklar ısınma ve aşınmaya sebep oluyordu. Hala oluyor çünkü sorunun çözümü malzeme kalitesini arttırmak ve ekstra maliyet. Amaaan bitmez dsg'nin derdi, ki ben severek kullanıyorum.şanzımanı en çok zorlayan şeylerin başında tork geliyor. belki de bu sebeple 7 ileri kuru kavrama için torklar max.250nm'de sabit tutulmuş bir durumda. sıkıştırma oranlarıyla alakalı ise twincharge tsi'larda da çok fazla sorun yaratması gerekmez mi? bilmiyorum. Olayın derinine inmek lazım. Wolfsburg'a gidip bir barda vw mühendisi yakalamalıyız alkollü iken samimiyeti kurup üstüne gitmeliyiz
Benim her şeyim büyüktür, tek arabam küçük onunda mühendisliği büyük. Kısacası ben memnunumHocam yanlış anlamayın tek size söylemiyorum ama şu imzalarınızdaki fotoğrafların boyutunu düşürmeniz lazım. Gereksiz büyük bence.
Herşeyinizin büyüklüğü size kalsın hocam sayfayı gereksiz yere dolduruyor diye söyledimBenim her şeyim büyüktür, tek arabam küçük onunda mühendisliği büyük. Kısacası ben memnunum
doldurmaz, görsel güzellik katarHerşeyinizin büyüklüğü size kalsın hocam sayfayı gereksiz yere dolduruyor diye söyledim
Bence benim gibi fazla aracı dinlemeyin. Sonra ses gelmesede geliyor gibi olabiliyorbenm golf7 tdi bir senedir ara sıra titreme yapıyor, iki kez servise götürdüm kavramanın değişmesine şimdilik gerek yok kalibrasyon yaptık böyle binin dediler postaladılar, yolda kalınca değiştirecekler herhalde, biz de biniyoz bakalım nerde trak orda bırak
Benim her şeyim büyüktür, tek arabam küçük onunda mühendisliği büyük. Kısacası ben memnunum
servislerde patlamaya çoktan başladı abicimSen dsg powershift ustasi olsana. Şurda 5 sene sonra etraf patlak vag ford dolacak.
Doğru söylüyorsunuz. Tek patlayan dsg değil sonuçta.2 farklı 1.6tdi jetta ile sırası ile 62k ve 34k dsg kullandık. 2'sinde de herhangi bir arıza yaşamadık. Yeni bir araç alma arefesindeyken seçeneklerim arasında dsg'li araçlar da var. Sorun çıkartır mı diye bir korkum yok. Sadece ne olur ne olmaz diyerek garantiyi uzatırım.
Ama "ohoo banane onunla mı uğraşıcam." mantalitesinde hareket eden, önemsemeyen kullanıcılar için tehlikeli.
Yani esasında bu tarz kullanıcılar için bütün tek/çift kavrama şanzımanlar tehlikeli. Burada dsg'yi günah keçisi yapmak pek doğru değil.