KAPALI 7 İleri Kuru Kavrama DSG

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan burak23
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

burak23

Asfalt Kurutucu
16
0 km Passat veya SuperB almayı düşünüyorum fakat Dsg'den korkuyorum. Bir sıkıntı çıkarırmı ileriki dönemlerde?
 
7 ileri DSG 4 farklı kod ile üretiliyor. Bunlar;

DQ200: 1.0, 1.2, 1.4 ve 1.6 TSI ve TDI motorlarda kullanılan, kuru tip denilen aslında içinde 1.5 lt kadar yağ barındıran, maksimum 250 NM torka kadar dayanımı olan şanzıman.

DQ380: 2.0 ve 2.0 4MOTION gibi motorlarda kullanılan, ıslak tip denilen yani içinde 4 - 5 lt kadar yağ barındıran, maksimum 380 NM torka dayanımı olan şanzıman.

Bunların haricinde DQ500 (600 NM tork dayanımlı) ve DL501 (600 NM tork dayanımlı) iki adet şanzımanı daha var.

Sorunlu olan grup DQ200 serisi. Ben 2.0 ve üstü motor hacmi tercih edilip (Audi'de falan) bozulan DSG henüz görmedim, duymadım. İllaki sorunu olan olmuştur ama çok çok azdır.

2013'te mekatroniği düzelttiler diye biliyorum ancak kavrama illa bir noktada değişiyor ya da şanzımanı komple değiştiriyorlar.

Benim anlamadığım VW neden bu şanzımanı inatla üretiyor? Hayır, üret sat. Buna kimsenin lafı yokta, ARGE ne iş yapıyor merak ediyorum? Bunca yıl geçti sadece mekatronik yapıldı. Kavrama olayını beceremiyorsan atıyorum ya DQ201 kodlu şanzıman üret yağlı tipe geç (4 - 5 lt yağ) ya da halihazırda ürettiğin şanzımana yeni tip kavrama geliştir.

Birde insanlar inatla almaya devam ediyorlar bile bile. Gerçekten anlamış değilim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: ceyhansuyu
7 ileri DSG 4 farklı kod ile üretiliyor. Bunlar;

DQ200: 1.0, 1.2, 1.4 ve 1.6 TSI ve TDI motorlarda kullanılan, kuru tip denilen aslında içinde 1.5 lt kadar yağ barındıran, maksimum 250 NM torka kadar dayanımı olan şanzıman.

DQ380: 2.0 ve 2.0 4MOTION gibi motorlarda kullanılan, ıslak tip denilen yani içinde 4 - 5 lt kadar yağ barındıran, maksimum 380 NM torka dayanımı olan şanzıman.

Bunların haricinde DQ500 (600 NM tork dayanımlı) ve DL501 (600 NM tork dayanımlı) iki adet şanzımanı daha var.

Sorunlu olan grup DQ200 serisi. Ben 2.0 ve üstü motor hacmi tercih edilip (Audi'de falan) bozulan DSG henüz görmedim, duymadım. İllaki sorunu olan olmuştur ama çok çok azdır.

2013'te mekatroniği düzelttiler diye biliyorum ancak kavrama illa bir noktada değişiyor ya da şanzımanı komple değiştiriyorlar.

Benim anlamadığım VW neden bu şanzımanı inatla üretiyor? Hayır, üret sat. Buna kimsenin lafı yokta, ARGE ne iş yapıyor merak ediyorum? Bunca yıl geçti sadece mekatronik yapıldı. Kavrama olayını beceremiyorsan atıyorum ya DQ201 kodlu şanzıman üret yağlı tipe geç (4 - 5 lt yağ) ya da halihazırda ürettiğin şanzımana yeni tip kavrama geliştir.

Birde insanlar inatla almaya devam ediyorlar bile bile. Gerçekten anlamış değilim.

Düzeltilebilir aslında ama maliyet sebebiyle sanırım bu durum. Isınıyor ve aşınıyor. Tercih edilmesinin sebebi sessizliği ve seri olması sanıyorum.
Üreticisi Vag değil bu arada, Avusturya menşeili diye biliyorum. Yanılıyor da olabilirim.
 
Beni ve otomobili ne zaman, nerede, ne şekilde yolda bırakacağı belli olmayan bir şanzıman -ki tek sorunu kavrama da değil- bazen sebepsiz yere kilitlendiği de oluyor ve ısındığı zaman kenara çekip beklemekte gerekiyor. Özetle demem o ki sorunları ve ülkemizdeki garanti koşullarının işleyişi gibi faktörleri yanyana koyduğumuzda "daha iyi şanzıman yok" algısını sanırım kırmak gerekiyor artık.

Bu yaz kendi çevremdeki 4 kişiden dinledim tatile giderken ve tatilde yolda kalanları. Onca para ver, hiç ummadığın yerde yolda bıraksın, değişim desen servis var işçilik parası alıyor, servis var işçilik almıyor. Her kafadan bir ses çıkıyor işin o noktasında da. Bilmiyorum, hiçbir şekilde ısınamadım kendilerine.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: sputnik
Ben özellikle metropollerde yoğun trafikte araç kullananların çift kavrama şanzıman sevdasını anlayamıyorum. Sürekli uzun yol yapıp, fazla trafikle işi olmayanlar neyse de metropolleri harbiden anlamıyorum. Trafikte önemli olan ilk iki viteste kararlı geçişleri olması, yarı kavrama yapmaması gibi şeyler olmalı. Trafikle işi olan adamın vites geçiş hızıyla ne işi olur ki.. Kaldı ki iyi ve güzel tork konvertörlü şanzımanların da geçiş hızlar gayet tatminkar seviyede. Metropolde araç kullanacak olsam imkanı yok çift kavrama bakmam. Şantiyede yük taşıyacak aracın pick up yerine binek olması kadar abes bir durum bu.
 
Beni ve otomobili ne zaman, nerede, ne şekilde yolda bırakacağı belli olmayan bir şanzıman -ki tek sorunu kavrama da değil- bazen sebepsiz yere kilitlendiği de oluyor ve ısındığı zaman kenara çekip beklemekte gerekiyor. Özetle demem o ki sorunları ve ülkemizdeki garanti koşullarının işleyişi gibi faktörleri yanyana koyduğumuzda "daha iyi şanzıman yok" algısını sanırım kırmak gerekiyor artık.

Bu yaz kendi çevremdeki 4 kişiden dinledim tatile giderken ve tatilde yolda kalanları. Onca para ver, hiç ummadığın yerde yolda bıraksın, değişim desen servis var işçilik parası alıyor, servis var işçilik almıyor. Her kafadan bir ses çıkıyor işin o noktasında da. Bilmiyorum, hiçbir şekilde ısınamadım kendilerine.
böyle birşey mi varmış? hiç yaşamadım. çevremde yaşayan da yok. he çevremde komple şanzıman değiştirten var o ayrı konu.
 
Ben özellikle metropollerde yoğun trafikte araç kullananların çift kavrama şanzıman sevdasını anlayamıyorum. Sürekli uzun yol yapıp, fazla trafikle işi olmayanlar neyse de metropolleri harbiden anlamıyorum. Trafikte önemli olan ilk iki viteste kararlı geçişleri olması, yarı kavrama yapmaması gibi şeyler olmalı. Trafikle işi olan adamın vites geçiş hızıyla ne işi olur ki.. Kaldı ki iyi ve güzel tork konvertörlü şanzımanların da geçiş hızlar gayet tatminkar seviyede. Metropolde araç kullanacak olsam imkanı yok çift kavrama bakmam. Şantiyede yük taşıyacak aracın pick up yerine binek olması kadar abes bir durum bu.
adam audi,skoda,vw,seat almak istiyor ve otomatik istiyor. seçenek yok ise ne yapsın? sanmıyorum DSG sevdalısı olduklarını için aldıklarını. dizel otomatik 1.4 ya da 1.6 araba istiyor vag grubun sunduğu da bu.yapacak birşey yok yani. komple marka değiştirmesi gerekir ki bu da çok saçma birşey. bence asıl saçma olan insanların otomatik alması değil markanın sadece çift kavrama sunması. bana göre ekonomi için yaratılmış dizel,ortalama güçlerdeki bir araba için hızlı bir çift kavrama şanzıman çok gereksiz.
 
adam audi,skoda,vw,seat almak istiyor ve otomatik istiyor. seçenek yok ise ne yapsın? sanmıyorum DSG sevdalısı olduklarını için aldıklarını. dizel otomatik 1.4 ya da 1.6 araba istiyor vag grubun sunduğu da bu.yapacak birşey yok yani. komple marka değiştirmesi gerekir ki bu da çok saçma birşey. bence asıl saçma olan insanların otomatik alması değil markanın sadece çift kavrama sunması. bana göre ekonomi için yaratılmış dizel,ortalama güçlerdeki bir araba için hızlı bir çift kavrama şanzıman çok gereksiz.
Zaten ben de çift kavramalılar olarak belirttim. Özellikle dsg için kullanmadım bu yorumu çünkü powershitf'in de titreme sorunları oluyor misal. Gidip yine tercih etmem, edemem açıkçası. Dediğin kısım doğru başka bir şanzıman seçeneği de sunması gerek fakat o zaman da yedek parça ve işçilikten kazanamaz üretici.
 
  • Beğeni
Tepkiler: DuzboruDownpipe
7 ileri DSG 4 farklı kod ile üretiliyor. Bunlar;

DQ200: 1.0, 1.2, 1.4 ve 1.6 TSI ve TDI motorlarda kullanılan, kuru tip denilen aslında içinde 1.5 lt kadar yağ barındıran, maksimum 250 NM torka kadar dayanımı olan şanzıman.

DQ380: 2.0 ve 2.0 4MOTION gibi motorlarda kullanılan, ıslak tip denilen yani içinde 4 - 5 lt kadar yağ barındıran, maksimum 380 NM torka dayanımı olan şanzıman.

Bunların haricinde DQ500 (600 NM tork dayanımlı) ve DL501 (600 NM tork dayanımlı) iki adet şanzımanı daha var.

Sorunlu olan grup DQ200 serisi. Ben 2.0 ve üstü motor hacmi tercih edilip (Audi'de falan) bozulan DSG henüz görmedim, duymadım. İllaki sorunu olan olmuştur ama çok çok azdır.

2013'te mekatroniği düzelttiler diye biliyorum ancak kavrama illa bir noktada değişiyor ya da şanzımanı komple değiştiriyorlar.

Benim anlamadığım VW neden bu şanzımanı inatla üretiyor? Hayır, üret sat. Buna kimsenin lafı yokta, ARGE ne iş yapıyor merak ediyorum? Bunca yıl geçti sadece mekatronik yapıldı. Kavrama olayını beceremiyorsan atıyorum ya DQ201 kodlu şanzıman üret yağlı tipe geç (4 - 5 lt yağ) ya da halihazırda ürettiğin şanzımana yeni tip kavrama geliştir.

Birde insanlar inatla almaya devam ediyorlar bile bile. Gerçekten anlamış değilim.
Marka algısı diye birşey de var. Bence üretim yapılmasının sebebi ilginin çok olması. Seri bir şanzıman sonuçta. Arza yapmasından korkanda garanti uzatırım bitti gitti diyebilir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: DuzboruDownpipe
Marka algısı dediğin şey bizim ülkemizde alırken satarken avantajlı olup olmadığıyla ilgili daha çok. Bomboş VAG grubu araçları alıyor insanlar. Yurtdışındaki donanım listelerinden haberleri yok. Haberi olanlara da 8 ay beklersiniz cevabını Doğuş Oto veriyor ya da diğer yetkili satıcılara bu cevabı verdirtiyor. Ben şimdiye kadar periyodik bakım haricinde DSG ile ilgili servislere gidip mutlu mesut ayrılan adam görmedim.

Üretilen şey öyle ya da böyle sorunlu. Ama 10.000 km'de ama 80.000 km'de kavrama bitiyor. Seri olması beni yarı yolda bırakmadığı, isterse 10 yıllık garantisi olsun servise gittiğimde işçilik parası vermediğim, acaba ne zaman bozulacak diye anahtarı her çevirişimde rahat rahat yola çıkabiliyorum anlamına gelmiyor ne yazık ki...

DSG pek rahat dedikten sonra bozulduğunda servis işçilik olarak 1000 - 1500 TL gibi rakamlar telaffuz ettiğinde kavgalar başlıyor bu nasıl garanti diye.

Ha tüm bunları marka olarak kabul etmişse bizim halkımız ki öyle görünüyor, DSG'li araç alınıyorsa işçilik parasını ödemeye de razı olacak, şikayet etmeyecek, servislerde kavga çıkartmayacak. Böyle bir garanti prosedürü maalesef kabul edilemez. Firmanın kendi üretim hatasından kaynaklanan bir sorunun işçiliğini ben ödemek zorunda değilim. Ayrıca otomobile sahip olduğum süre boyunca bu kavramanın kaç defa biteceği de muamma. Başka bir forumda 147.000 km'ye gelmiş bir Passat'ın 3. kez kavrama değiştirdiğini ve bu süreç boyunca araç sahibinin fazladan 4.500 TL ödemek zorunda kaldığı gibi gerçeklerde var (ki uzatılmış garanti var).

Ne anladım ben bu işten?

Bu şanzımana rağmen marka algısı denilebiliyorsa zaten helal olsun derim, başka söze gerek yok.

Binlerce şikayet, binlerce dava açıldı bunlarla ilgili. Kavramanın tamamen yenilenmesi ya da şanzımanın revizyon görmemesi müşteri kitlesi ya da düşüncesi ne olursa olsun açıkça dalga geçmektir. Ha adamlar dalga geçiyorlar zaten de insanlar bu araçları bu sebepten dolayı almasalar en geç 1 sene içerisinde yeni şanzıman gelir. Nasılsa satıyorum, niye uğraşayım ki? diye düşündüğü için VAG gayet rahat bir şekilde devam ediyor hayatına.

Alan düşünsün artık, hiç işim olmaz. Alacak olursam da 2.0'da kullanılan DQ380 DSG'yi alırım. Onun dışında öyle marka algısı olmaz olsun zaten.
 
  • Beğeni
Tepkiler: DuzboruDownpipe
Marka algısı dediğin şey bizim ülkemizde alırken satarken avantajlı olup olmadığıyla ilgili daha çok. Bomboş VAG grubu araçları alıyor insanlar. Yurtdışındaki donanım listelerinden haberleri yok. Haberi olanlara da 8 ay beklersiniz cevabını Doğuş Oto veriyor ya da diğer yetkili satıcılara bu cevabı verdirtiyor. Ben şimdiye kadar periyodik bakım haricinde DSG ile ilgili servislere gidip mutlu mesut ayrılan adam görmedim.

Üretilen şey öyle ya da böyle sorunlu. Ama 10.000 km'de ama 80.000 km'de kavrama bitiyor. Seri olması beni yarı yolda bırakmadığı, isterse 10 yıllık garantisi olsun servise gittiğimde işçilik parası vermediğim, acaba ne zaman bozulacak diye anahtarı her çevirişimde rahat rahat yola çıkabiliyorum anlamına gelmiyor ne yazık ki...

DSG pek rahat dedikten sonra bozulduğunda servis işçilik olarak 1000 - 1500 TL gibi rakamlar telaffuz ettiğinde kavgalar başlıyor bu nasıl garanti diye.

Ha tüm bunları marka olarak kabul etmişse bizim halkımız ki öyle görünüyor, DSG'li araç alınıyorsa işçilik parasını ödemeye de razı olacak, şikayet etmeyecek, servislerde kavga çıkartmayacak. Böyle bir garanti prosedürü maalesef kabul edilemez. Firmanın kendi üretim hatasından kaynaklanan bir sorunun işçiliğini ben ödemek zorunda değilim. Ayrıca otomobile sahip olduğum süre boyunca bu kavramanın kaç defa biteceği de muamma. Başka bir forumda 147.000 km'ye gelmiş bir Passat'ın 3. kez kavrama değiştirdiğini ve bu süreç boyunca araç sahibinin fazladan 4.500 TL ödemek zorunda kaldığı gibi gerçeklerde var (ki uzatılmış garanti var).

Ne anladım ben bu işten?

Bu şanzımana rağmen marka algısı denilebiliyorsa zaten helal olsun derim, başka söze gerek yok.

Binlerce şikayet, binlerce dava açıldı bunlarla ilgili. Kavramanın tamamen yenilenmesi ya da şanzımanın revizyon görmemesi müşteri kitlesi ya da düşüncesi ne olursa olsun açıkça dalga geçmektir. Ha adamlar dalga geçiyorlar zaten de insanlar bu araçları bu sebepten dolayı almasalar en geç 1 sene içerisinde yeni şanzıman gelir. Nasılsa satıyorum, niye uğraşayım ki? diye düşündüğü için VAG gayet rahat bir şekilde devam ediyor hayatına.

Alan düşünsün artık, hiç işim olmaz. Alacak olursam da 2.0'da kullanılan DQ380 DSG'yi alırım. Onun dışında öyle marka algısı olmaz olsun zaten.
Tercih meseleside tabi :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: DuzboruDownpipe
Kardeş dsg li araba geçti herhalde anlamsız bir öfke gördüm sende :)
Tam aksine sadece 2002 yılında Golf 4 Highline otomatik sahibiydim. Hiçbir sorunum olmadı.

Ama bunca şikayete rağmen milletin gidip hala araç alması, hala DSG'yi övmesini anlamlandıramıyorum.

Dediğim gibi, alan düşünsün, benim işim olmaz. Ama yok şöyle iyi böyle iyi diye ballandıra ballandıra anlatılıp 2 gün sonrada orada burada ağlanmasın. Buna sinir oluyorum.
 
Ben, DSG sorunlu şanzıman ve alınmaması lazım demiyorum zaten.

Aksine 2.0 ve üstünde tam anlamıyla mükemmel çalışıyor ve sorunsuz.

Bugün aracımı değiştirecek olsam Tiguan, SuperB gibi araçların 2.0 lt olanlarını tercih eder ve sorunsuz kullanırım.

Yazık günah, para kolay kazanılmıyor. Elin Alman'ı da buna çözüm bulacağına hiçbir şey yapmıyor. Doğuş'un en ufak bir şeyde para istemesi ayrı bir konu zaten oraya hiç girmiyorum.
 
Ben, DSG sorunlu şanzıman ve alınmaması lazım demiyorum zaten.

Aksine 2.0 ve üstünde tam anlamıyla mükemmel çalışıyor ve sorunsuz.

Bugün aracımı değiştirecek olsam Tiguan, SuperB gibi araçların 2.0 lt olanlarını tercih eder ve sorunsuz kullanırım.

Yazık günah, para kolay kazanılmıyor. Elin Alman'ı da buna çözüm bulacağına hiçbir şey yapmıyor. Doğuş'un en ufak bir şeyde para istemesi ayrı bir konu zaten oraya hiç girmiyorum.
Aga biz de aynı şeyi söylüyoruz 250 nm sınırlandırılmış olan seride malzeme kalitesi sorunu var. İki seri arasında da ciddi fiyat farkı var. 80 binlik arabaya konması zor iş ... Bir de bizim vergi dezavantajımız var bunu da hesaba katmak lazım. Zaten pahalı olanı misliyle çarpıyoruz :/
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...