Acil arkadaslar araç hakkindaki degerli yorumlarini bekliyorum

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
Dyno'lar pek sağlıklı sonuç vermeyebiliyor mesela bizim orijinalde 2003 model 130 bin km de fabrika çıkışlı 143 bg olan aracımız 124 bin km de 121 bg güç verirken 132 bin km de başka bir firmanın ekspertizinde 137 bg verdi.Yani kısacası pek sağlıklı değiller.Onun haricinde akrabamızda bu aracın aynısının 2014 model 30 bin km de benzinli olanı var ve ne yalan söyleyim araç benzinli olmasına rağmen klima açık 5 kişi yokuş çıkarken canı çıkıyor.Yani uzun yol ve yokuş performansı içindeki ağırlığa bağlı olarak çok aşırı düşüyor.Ama haberler o kadar da kötü değil az yüklü ve kısa şehir içi 0-80 0-60 kalkışlarda beklenmeyecek performans sunuyor ayrıca araç 2014 de segmentinin en geniş hacimli aracı olarak çıktı.Onun da haricinde kullanmış biri olarak şunu söyleyim çok etkileyici vites geçişleri var erik gibi kütür kütür geçiyor.Alınır mı derseniz sizin içinize sindiyse neden olmasın ama çok fazla performans beklemeyin.Edit:performansa öyle dedim diye de çok kötü karamsar bir tablo oluşturmayın, çoğu kişi için yeterli.Yakıt tüketimi ise Ankara trafiğinde şehir içi 7.5-8.Gerçekci uzun dönem yokuşlu ve ışıklı.@mevlut olcy
 
  • Beğeni
Tepkiler: mevlut olcy

mevlut olcy

Profesör
8 Eyl 2016
105
81
1,035
Garanti konusunda geçmiş olsun. Muhtemelen yanmıştır. Artık istediğiniz yerde bakım yaptırabilirsiniz. :) Lpg dönüşümü sağlıklı uygulanmadıysa kısa sürede direk olarak %90 yapabilir motoru. Kararınızı vermişsiniz, bundan sonrasında kazasız belasız sorunsuz sıkıntısız kullanımlar dileriz :)
Tesekkur ediyorum
 

mcanerg

Panpa
14 Eyl 2016
1,710
3,402
3,720
Marka
BMW
şimdi eski sahibi bu motoru hiç açmamışsa, hiç 120yi aşmamşsa vs buu motoru yüzde 90 çıkmasına sebep olabilir mi meraaktan soruyorum gerçekten bilgisi olanlar cevaplayabilir mi
 

DouglasAdams

DOKTOR
Destekçi
24 Mar 2017
9,921
2
24,229
5,320
İzmir
Marka
Toyota
Ne konu bakımından diyorsun:D O zaman ufak bir çeviri yapalım :)
Hyundai i20 dışında Hyundai i10 ve Kia Picanto’da da kullanılıyor bu motor. Kasım 2010’dan bu yana Güney Kore’de ve Hindistan’da bulunan tesislerde üretiliyor.İlk olarak Hyundai triger kayışı yerine zincir kullanmış. Subap kapağı ve emme manifoldu vb organlar hafiflik için plastikten üretiliyor. Şanzıman ile beraber dahi motorun ağırlığı 82 kg seviyesinde kalıyormuş.
İlk olarak --->D-CVVT (Dual Continuous Variable Valve Timing) yani İkili Sürekli değişken subap zamanlaması olarak adlandırılan sistem subapların açık kalma süresini kontrol ederek gücü ve verimliliği artırmak üzere çalışıyormuş. D-CVVT kısaltmasının önündeki D harfi yani “dual” (ikili) ifadesi ise sitemin hem emme subaplarına hem de egzos subaplarına hükmettiği anlamına geliyor mesela. Sistemin varlığı ile bu küçük karınca motor 84 HP üretiyor (D-CVVT’siz versiyon ise 75 HP gücünde)
İkincisi, motorda krank milinin silindir bloğuna göre konumu değiştirilmiş ve yatay olarak kaydırılmış.
Üçüncü olarak, silindir içerisinde sürtünme kaynaklı enerji kayıplarını önleyecek 2 geliştirme yapılmış ayrıca : piston duvarları Molibden DiSülfür (MoS2) idenen (ilginç) yüksek sıcaklıklarda da özelliğini kaybetmeyen sürtünme azaltıcı bir madde ile kaplanmış. Sıkıştırma oranı ise 10.5:1 e düşürülerek pistonun silindir içerisinde kat ettiği mesafe (ve buna bağlı olarak her bir devirdeki sürtünme direnci) azaltılmış.Dökme demir yerine tamamen alüminyum alaşım kullanımı, piston hareketini kolaylaştırmak için yapılmış bir şey ayrıca.Motor hakkında ufak olarak bunları derleyebilirim

Not:Bu motor sizin hitler motor dediğiniz VW motorunun biraz daha hafifleştirilmiş olanı
 

mevlut olcy

Profesör
8 Eyl 2016
105
81
1,035
Ne konu bakımından diyorsun:D O zaman ufak bir çeviri yapalım :)
Hyundai i20 dışında Hyundai i10 ve Kia Picanto’da da kullanılıyor bu motor. Kasım 2010’dan bu yana Güney Kore’de ve Hindistan’da bulunan tesislerde üretiliyor.İlk olarak Hyundai triger kayışı yerine zincir kullanmış. Subap kapağı ve emme manifoldu vb organlar hafiflik için plastikten üretiliyor. Şanzıman ile beraber dahi motorun ağırlığı 82 kg seviyesinde kalıyormuş.
İlk olarak --->D-CVVT (Dual Continuous Variable Valve Timing) yani İkili Sürekli değişken subap zamanlaması olarak adlandırılan sistem subapların açık kalma süresini kontrol ederek gücü ve verimliliği artırmak üzere çalışıyormuş. D-CVVT kısaltmasının önündeki D harfi yani “dual” (ikili) ifadesi ise sitemin hem emme subaplarına hem de egzos subaplarına hükmettiği anlamına geliyor mesela. Sistemin varlığı ile bu küçük karınca motor 84 HP üretiyor (D-CVVT’siz versiyon ise 75 HP gücünde)
İkincisi, motorda krank milinin silindir bloğuna göre konumu değiştirilmiş ve yatay olarak kaydırılmış.
Üçüncü olarak, silindir içerisinde sürtünme kaynaklı enerji kayıplarını önleyecek 2 geliştirme yapılmış ayrıca : piston duvarları Molibden DiSülfür (MoS2) idenen (ilginç) yüksek sıcaklıklarda da özelliğini kaybetmeyen sürtünme azaltıcı bir madde ile kaplanmış. Sıkıştırma oranı ise 10.5:1 e düşürülerek pistonun silindir içerisinde kat ettiği mesafe (ve buna bağlı olarak her bir devirdeki sürtünme direnci) azaltılmış.Dökme demir yerine tamamen alüminyum alaşım kullanımı, piston hareketini kolaylaştırmak için yapılmış bir şey ayrıca.Motor hakkında ufak olarak bunları derleyebilirim

Not:Bu motor sizin hitler motor dediğiniz VW motorunun biraz daha hafifleştirilmiş olanı
Vay bee
Lpg uyumu hakkinda bilginiz var mi peki
 

DouglasAdams

DOKTOR
Destekçi
24 Mar 2017
9,921
2
24,229
5,320
İzmir
Marka
Toyota

alfhonso

Hakan BIÇAK
Eski İnfazcı, Yeni Eğitici
Yönetici
Admin
9 Eyl 2016
24,656
1
64,538
6,820
34
Denizli
Marka
Mercedes
Dynodan olabilir.%90 baya bi kayıp yani.

Yalan mı abi lpg bizden başka kim her arabaya uyguluyor.Babamın öğretmen arkadaşı tucson alıp daha galeriden çıkarmadan lpg takıyor...

tucson da yakıyo beeeeee, dizel harici alınmaz
 

DouglasAdams

DOKTOR
Destekçi
24 Mar 2017
9,921
2
24,229
5,320
İzmir
Marka
Toyota
tucson da yakıyo beeeeee, dizel harici alınmaz
Almasın o zaman abiğ 1600 kg 180 bg benzinli alıyosun napsın 6 lt mi yaksın allasen. Anlamıyorum ben bu milleti ya.Lpg zorunluluktur keyfi olarak alınmaz ki.Alırsın 1.0 atmosferik baktın olmuyor takarsın. 1.6 turbo alıp lpg takmak ne demek yav?!?!?!? wtf yani..
 

alfhonso

Hakan BIÇAK
Eski İnfazcı, Yeni Eğitici
Yönetici
Admin
9 Eyl 2016
24,656
1
64,538
6,820
34
Denizli
Marka
Mercedes
Almasın o zaman abiğ 1600 kg 180 bg benzinli alıyosun napsın 6 lt mi yaksın allasen. Anlamıyorum ben bu milleti ya.Lpg zorunluluktur keyfi olarak alınmaz ki.Alırsın 1.0 atmosferik baktın olmuyor takarsın. 1.6 turbo alıp lpg takmak ne demek yav?!?!?!? wtf yani..

ha burda haklısın, bi de aldığın araba 3 kuruş 5 kuruşluk değil 110 120bin liralık araba
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım