İnsanların ihtiyaçlarına göre araçlarına donanım seçtikleri, HB bana küçük gelir sedan alayım, sedanın bagajı yetmez en iyisi sw alayım v.b ihtiyaç tespitlerinde bulunduğu gibi şanzıman türlerini de ihtiyaçlarına ve aldıkları aracın motor performansı açısından neler sunabildiğinde göre sıralamalı bence. 1.0 - 1.2 turbo benzinlilerin tamamı, düşük hacim atmosferikler, hele hele düşük hacim dizeller gibi sunabildikleri belli motorlara çift kavrama şanzımanın hiç bir faydası yok. Bolca trafiğe giren, sıklıkla düşük hızlarda düşük vitesler arasında git gel yapan, yokuşu bol güzergahlarda, aracını hacim anlamında doldurarak kullanacak olanlara çift kavramalı bir şanzımanın artısı olmayacaktır. Bu şanzımanın meziyetini bu şartlarda göremezsin, özelliklerini kullanamazsın. Aksine bu zamana kadar ki sürüş tecrübelerinden bu şartlarda sürücüye yarardan çok külfet verdikleri ortada. Sadece dayanıklılık olarak da değil, ilk gaz tepkileri, 1-2 2-1 geçişlerinde ara ara kararsızlık yaşamaları, yoğun yük altında çabuk ısınıyor olmaları, genellikle düşük hızlarda 2.vites yarım debriyaj şeklinde ilerlemeye çalışmaları şehir içi kullanımlarını sekteye uğratıyor. Şantiyeye giden adamın pick up değil de otomobil alması gibi amacı dışında bir kullanım senaryosu oluşuyor bana kalırsa.
Keşke insanlar savunmaya / saldırıya geçmeden evvel şanzıman seçimlerini de tıpkı araçlarda ihtiyaçları olan donanımları sıraladıkları gibi ortaya döküp sıralasalar da böyle sonuçsuz tartışmalar çıkmasa ortaya.