KAPALI Aklıma takılan 3 Marka ve 3 Model Tavsiye

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Berkay1995

Berkay Akkaya
Taklacı Güvercin
81
29
Öncelikle herkese selamlar. Bir kaç ay içinde planladığımız otomobil alımı için kafamda soru işareti olan 3 marka ve 3 model arasında kaldım ve sizden fikir almak istiyorum.
Sizce;
- 2020 model Sıfır 1.6 Flame X Pack veya Dream donanıma sahip Corolla mı ?
- 2018-2019 model Highline Donanıma sahip VW Golf mü ?
- 2016-2017 model Design pakete sahip Audi A3 mü ?
Neden hangisini almalıyım ? DSG’ye eğer araç komple yetkili servis bakımlıysa girilir mi ? Yoksa manuel mi tercih etmeliyim.
Bütçe büyük ihtimalle 155-190 Bin arası olacak.
Başka markaları önermeyin seçenekler yalnızca bu 3 marka arasında.
 
İnsanların ihtiyaçlarına göre araçlarına donanım seçtikleri, HB bana küçük gelir sedan alayım, sedanın bagajı yetmez en iyisi sw alayım v.b ihtiyaç tespitlerinde bulunduğu gibi şanzıman türlerini de ihtiyaçlarına ve aldıkları aracın motor performansı açısından neler sunabildiğinde göre sıralamalı bence. 1.0 - 1.2 turbo benzinlilerin tamamı, düşük hacim atmosferikler, hele hele düşük hacim dizeller gibi sunabildikleri belli motorlara çift kavrama şanzımanın hiç bir faydası yok. Bolca trafiğe giren, sıklıkla düşük hızlarda düşük vitesler arasında git gel yapan, yokuşu bol güzergahlarda, aracını hacim anlamında doldurarak kullanacak olanlara çift kavramalı bir şanzımanın artısı olmayacaktır. Bu şanzımanın meziyetini bu şartlarda göremezsin, özelliklerini kullanamazsın. Aksine bu zamana kadar ki sürüş tecrübelerinden bu şartlarda sürücüye yarardan çok külfet verdikleri ortada. Sadece dayanıklılık olarak da değil, ilk gaz tepkileri, 1-2 2-1 geçişlerinde ara ara kararsızlık yaşamaları, yoğun yük altında çabuk ısınıyor olmaları, genellikle düşük hızlarda 2.vites yarım debriyaj şeklinde ilerlemeye çalışmaları şehir içi kullanımlarını sekteye uğratıyor. Şantiyeye giden adamın pick up değil de otomobil alması gibi amacı dışında bir kullanım senaryosu oluşuyor bana kalırsa.

Keşke insanlar savunmaya / saldırıya geçmeden evvel şanzıman seçimlerini de tıpkı araçlarda ihtiyaçları olan donanımları sıraladıkları gibi ortaya döküp sıralasalar da böyle sonuçsuz tartışmalar çıkmasa ortaya.
 
Son düzenleme:
İnsanların ihtiyaçlarına göre araçlarına donanım seçtikleri, HB bana küçük gelir sedan alayım, sedanın bagajı yetmez en iyisi sw alayım v.b ihtiyaç tespitlerinde bulunduğu gibi şanzıman türlerini de ihtiyaçlarına ve aldıkları aracın motor performansı açısından neler sunabildiğinde göre sıralamalı bence. 1.0 - 1.2 turbo benzinlilerin tamamı, düşük hacim atmosferikler, hele hele düşük hacim dizeller gibi sunabildikleri belli motorlara çift kavrama şanzımanın hiç bir faydası yok. Bolca trafiğe giren, sıklıkla düşük hızlarda düşük vitesler arasında git gel yapan, yokuşu bol güzergahlarda, aracını hacim anlamında doldurarak kullanacak olanlara çift kavramalı bir şanzımanın artısı olmayacaktır. Bu şanzımanın meziyetini bu şartlarda göremezsin, özelliklerini kullanamazsın. Aksine bu zamana kadar ki sürüş tecrübelerinden bu şartlarda sürücüye yarardan çok külfet verdikleri ortada. Sadece dayanıklılık olarak da değil, ilk gaz tepkileri, 1-2 2-1 geçişlerinde ara ara kararsızlık yaşamaları, yoğun yük altında çabuk ısınıyor olmaları, genellikle düşük hızlarda 2.vites yarım debriyaj şeklinde ilerlemeye çalışmaları şehir içi kullanımlarını sekteye uğratıyor. Şantiyeye giden adamın pick up değil de otomobil alması gibi amacı dışında bir kullanım senaryosu oluşuyor bana kalırsa.

Keşke insanlar savunmaya / saldırıya geçmeden evvel şanzıman seçimlerini de tıpkı araçlarda ihtiyaçları olan donanımları sıraladıkları gibi ortaya döküp sıralasalar da böyle sonuçsuz tartışmalar çıkmasa ortaya.
Ben eğer DSG’li araç alırsam kullanım alanım şehiriçi olacaksa yalnızca manuelde kullanırım sıkışık trafik haricinde düz yolda otomatiğe alırım buna dikkat eden biriyim ve genelde yola çıkıcağım zaman 35-40 km’lik düz yola çıkarım. Çok da sıkışık yerlere girmem girersem de manuel kullanırım fakat sorunsuzluk istiyorsam da cvt’li corolla gayet de mantıklı durur.
 
Ben eğer DSG’li araç alırsam kullanım alanım şehiriçi olacaksa yalnızca manuelde kullanırım sıkışık trafik haricinde düz yolda otomatiğe alırım buna dikkat eden biriyim ve genelde yola çıkıcağım zaman 35-40 km’lik düz yola çıkarım. Çok da sıkışık yerlere girmem girersem de manuel kullanırım fakat sorunsuzluk istiyorsam da cvt’li corolla gayet de mantıklı durur.
Kullanım prensiplerine uyabileceğini, sürüş şartlarının da bir çift kavramalı şanzımanı fazla zorlamayacak durumda olduğunu düşünüyorsan tabi ki alınıp kullanılır. Ama benim için çift kavrama şanzımanın yegane esprisi nispeten yakıt verimliliği ( nispeten diyorum çünkü yeni nesil tam otomatik ve cvt'ler de oldukça ekonomikler ) ve seri vites geçişleri sunabiliyor olmasıdır. Alacağım aracın bunlara ihtiyacı yoksa benim de o şanzımana ihtiyacım yoktur. O şanzımanın getireceği potansiyel sorunların riskini de almama gerek yoktur. Gidip fr, rs, st v.s konseptinde bir araç almıyorsan yahut bu konsept haricinde üretilmesine rağmen nispeten güçlü motorulu bir araç almıyorsan çift kavramalı şanzımana neden sahip olmak isteyesin ki ?

Eline bir kağıt kalem al, almak istediğin aracın teknik özelliklerini en tepeye yaz. Altına da bu aracı hangi şartlarda ve nasıl bir sürüş stiliyle kullandığını yaz. Bunlar doğrultusunda tercih ettiğin şanzımanla ilgili sol tarafa artıları, sağ tarafa eksileri yaz. Hangisi ağır basıyorsa ona karar verirsin. Bana mantıklı gelen budur.
 
Son düzenleme:
Kullanım prensiplerine uyabileceğini, sürüş şartlarının da bir çift kavramalı şanzımanı fazla zorlamayacak durumda olduğunu düşünüyorsan tabi ki alınıp kullanılır. Ama benim için çift kavrama şanzımanın yegane esprisi nispeten yakıt verimliliği ( nispeten diyorum çünkü yeni nesil tam otomatik ve cvt'ler de oldukça ekonomikler ) ve seri vites geçişleri sunabiliyor olmasıdır. Alacağım aracın bunlara ihtiyacı yoksa benim de o şanzımana ihtiyacım yoktur. O şanzımanın getireceği potansiyel sorunların riskini de almama gerek yoktur. Gidip fr, rs, st v.s konseptinde bir araç almıyorsan yahut bu konsept haricinde üretilmesine rağmen nispeten güçlü motorulu bir araç almıyorsan çift kavramalı şanzımana neden sahip olmak isteyesin ki ?

Eline bir kağıt kalem al, almak istediğin aracın teknik özelliklerini en tepeye yaz. Altına da bu aracı hangi şartlarda ve nasıl bir sürüş stiliyle kullandığını yaz. Bunlar doğrultusunda tercih ettiğin şanzımanla ilgili sol tarafa artıları, sağ tarafa eksileri yaz. Hangisi ağır basıyorsa ona karar verirsin. Bana mantıklı gelen budur.
Sadece şanzıman olarak olaya baksam net DSG derdim risklerine rağmen, fakat genel olarak değerlendirmeye aldığımda Cvt’li 1.6 atmosferik Corolla hem bana yeterli gözüküyor hem de sorunsuzluk bakımından servis kalitesi bakımından da ağır basıyor.
 
"Benim çevremde yok o zaman sorun yok" derseniz hata yaparsınız, gerçeği ıskalarsınız. 2015 6.aydan sonra düzeldi şu bu dendi 2016 2017 model araçlarda şanzıman patlıyor.

Benim çevremde de 2 tane patlamış dsg var, biri a3 sedan 15 bin km diğeri jetta 70 bin km civarındaydı yanlış hatırlamıyorsam. İkisi de tdi motordu. İki araç sahibi de çıkan fahiş fiyat nedeniyle (a3 garantiden oldu) tamirat sonu sattı. Sorun yaşamadan kullananlar da var tabii ki. Dsg seven kişiler şunu anlayamıyor gibi: Her dsgli araç patladı veya kesinlikle patlayacak denmiyor. Ama çoğu markanın şanzımanına göre bu oran daha yüksek. Çift kavramalar yapısı itibariyle zaten diğer otomatik şanzımanlara göre hassas, ancak ben dct tct edc de bu kadar ciddi sorunlar duymadım. Varsa da demek ki markaların yaklaşımı düzgün, bu kadar konuşulmuyor.

Üstte cvtler de sorunlu denmiş. Ama turbolu ama atmosferik birçok araçta cvt kullanılıyor. Nissan'ın cvtsi dışında böyle yaygın görülen bir sorun yok. Hele Türkiye'deki araçlarda "üretim hatalı değilse" bir cvt hatası kolay kolay göremezsiniz. Yanlış bilgi verilmiş.
Bak bu çok doğru işte.

Biz riskten bahsediyoruz burada. "3-4 sene gider yeeaaa, bir şey olmaz" da diyemiyoruz. İhtimalden bahsediyoruz, yaşayanlar var. Bir de şu oluyor bu tarz konularda. Konu açılıyor, o mu bu mu diye soruluyor. İnsanlar ikinci alternatife saydırmaya başlayınca, konu sahibi bazen ikinci alternatife "o kadar da yermeyin ya, bence iyi" psikolojisine giriyor. "E madem öyle düşünüyordun, bizi niye 7-8 sayfa uğraştırdın" a çıkıyor konu.

"Aynısı benim kaynımda var, hiç sıkıntı yaşamadı" yaklaşımı ise müthiş bir kalite kontrol yaklaşımı. 180 lik polo gti kullanıp "vallahi sorun yaşamadım, bana mı denk gelmez" diye ısrar eden tanıdığım da var, yolda kaldığı için serviste mekatronik değişimi yapılmış, şu anda da dsg si cayır cayır kaçıran, titreten tanıdığım da var. "Aracı p konumunda terk edin" uyarısını defalarca alan tanıdığım da. Her ihtimali bizzat gördük yani.

Soru sorulmuş, görüş bildirdik. Biraz da servisler ve olayın arka planını anlattık.

Her kullanıcı dsg ile yolda kalır diyebilir miyim ? Hayır.
Birisi almak istese önerebilir miyim ? Vicdanım elvermez.

Saygılarımla.
 
Bak bu çok doğru işte.

Biz riskten bahsediyoruz burada. "3-4 sene gider yeeaaa, bir şey olmaz" da diyemiyoruz. İhtimalden bahsediyoruz, yaşayanlar var. Bir de şu oluyor bu tarz konularda. Konu açılıyor, o mu bu mu diye soruluyor. İnsanlar ikinci alternatife saydırmaya başlayınca, konu sahibi bazen ikinci alternatife "o kadar da yermeyin ya, bence iyi" psikolojisine giriyor. "E madem öyle düşünüyordun, bizi niye 7-8 sayfa uğraştırdın" a çıkıyor konu.

"Aynısı benim kaynımda var, hiç sıkıntı yaşamadı" yaklaşımı ise müthiş bir kalite kontrol yaklaşımı. 180 lik polo gti kullanıp "vallahi sorun yaşamadım, bana mı denk gelmez" diye ısrar eden tanıdığım da var, yolda kaldığı için serviste mekatronik değişimi yapılmış, şu anda da dsg si cayır cayır kaçıran, titreten tanıdığım da var. "Aracı p konumunda terk edin" uyarısını defalarca alan tanıdığım da. Her ihtimali bizzat gördük yani.

Soru sorulmuş, görüş bildirdik. Biraz da servisler ve olayın arka planını anlattık.

Her kullanıcı dsg ile yolda kalır diyebilir miyim ? Hayır.
Birisi almak istese önerebilir miyim ? Vicdanım elvermez.

Saygılarımla.
Tamamiyle insanın bence kendi tercihlerine bağlı gerekeni herkes anlatır eğer hangi anlatılan kafasına yatarsa onu seçer. Risk alırım bi şey olursa öderim veya serviste arabayı yatırırım diyen dsg’li arabayı alır, aman ben uğraşamam sorunsuz olsun kafamı ağrıtmasın param cebimden çıkmasın diyen de almaz.
 
Yine dsg yine dsg :D

Yahu her çift kavramada risk var ama bununla birlikte kendine özgü bir keyfi de var. Arızası da öyle çok maliyetli değil ve eskiye oranla çok ciddi azalmış durumda. Bunu kabul eden alır etmeyen almaz konu bu kadar.

Bununla birlikte cvt, tork konvertörlü aldım hiç arıza vermeyecek gibi bir durum da yok çünkü bu algıyı vermeye çalışanlar da var.

Bu konuda niye bir sonuca varılamıyor cidden çok merak ediyorum yani.
 
Yine dsg yine dsg :D

Yahu her çift kavramada risk var ama bununla birlikte kendine özgü bir keyfi de var. Arızası da öyle çok maliyetli değil ve eskiye oranla çok ciddi azalmış durumda. Bunu kabul eden alır etmeyen almaz konu bu kadar.

Bununla birlikte cvt, tork konvertörlü aldım hiç arıza vermeyecek gibi bir durum da yok çünkü bu algıyı vermeye çalışanlar da var.

Bu konuda niye bir sonuca varılamıyor cidden çok merak ediyorum yani.
Eskiden dsg’nin baya belası yüzünden adı çıktı inmiyo 8’e işte. Bence eskisi gibi öyle büyük sorunlar çıkarttığını düşünmüyorum ya ama VW Golf’ü seçtirmeyecek sebepler de var mesela Corolladan pahalı olan seçeneğinde Corolla’dakinden daha az donanıma sahip olması gibi.
 
Eskiden dsg’nin baya belası yüzünden adı çıktı inmiyo 8’e işte. Bence eskisi gibi öyle büyük sorunlar çıkarttığını düşünmüyorum ya ama VW Golf’ü seçtirmeyecek sebepler de var mesela Corolladan pahalı olan seçeneğinde Corolla’dakinden daha az donanıma sahip olması gibi.
O kesinlikle sizin kararınız illa şunu alın çok iyi diyemem. Ortalama olarak aynı sınıf, benzer yıllarda üretilmiş arabalar, belirli konularda birbirlerinin önüne geçebilirler yada geride kalabilirler ama gün sonunda benzer şeyler sunacaktır.

Benim de şahsi fikrim arıza oranının eskiye göre azaldığı yönünde, hatta ciddi azaldı.

Benim tek takıldığım şu,
vw sorunsuz, alın diyemem, alırsınız belki başınız beladan kurtulmaz belki de sıfır sorun devam edersiniz.
Keza Japon alın sorunsuz binersiniz de diyemem belki de sorunlarla karışılacaksınız ki forumda örneği var, yani arabada sorunlar çıktı,altta ilk alındığında yorumları da duruyor hala.
 
Son düzenleme:
O kesinlikle sizin kararınız illa şunu alın çok iyi diyemem. Ortalama olarak aynı sınıf, benzer yıllarda üretilmiş arabalar, belirli konularda birbirlerinin önüne geçebilirler yada geride kalabilirler ama gün sonunda benzer şeyler sunacaktır.

Benim de şahsi fikrim arıza oranının eskiye göre azaldığı yönünde, hatta ciddi azaldı.

Benim tek takıldığım şu,
vw sorunsuz, alın diyemem, alırsınız belki başınız beladan kurtulmaz belki de sıfır sorun devam edersiniz.
Keza Japon alın sorunsuz binersiniz de diyemem belki de sorunlarla karışılacaksınız ki forumda örneği var, yani arabada sorunlar çıktı,altta ilk alındığında yorumları da duruyor hala.
Kesinlikle haklısınız sonuçta bu ürünler kul yapısı ve elektronik aletler sadece biri daha az sorun çıkarıyoken diğeri biraz daha fazla çıkarabilir. Gerisi tamamen kişisel zevk ve tercihlere ve bütçeye göre değişir.
 
Eskiden dsg’nin baya belası yüzünden adı çıktı inmiyo 8’e işte.

İşte bu yorum çok önemli. Keşke insanlar dsg değil de kuru tip çift kavramalar da bu tip sorunlar oluyor diye girse bence bu konuşmalar bu kadar uzamayacak ama ısrarla Dsg diye belirtince vag kullanıcıları abi biz kullanıyoruz o kadar da sorun çıkarmıyor diye konuşmaya katılıyor bu sefer iş uzayıp gidiyor.
 
İşte bu yorum çok önemli. Keşke insanlar dsg değil de kuru tip çift kavramalar da bu tip sorunlar oluyor diye girse bence bu konuşmalar bu kadar uzamayacak ama ısrarla Dsg diye belirtince vag kullanıcıları abi biz kullanıyoruz o kadar da sorun çıkarmıyor diye konuşmaya katılıyor bu sefer iş uzayıp gidiyor.
Evet çok doğru. İşin aslına bakarsak tüm çift kavramalı şanzımanlar risk teşkil ediyor ve VW o diğer markalardan fazlasıyla sattığı için arıza oluştuğunda sanki Vag grubunun tüm DSG’li araçları sorunluymuş algısı oluşuyor. Halbuki VW grubu 100 araç satıp, 10 tanesinde sıkıntı çıkıyorsa, diğer çift kavrama kullanan örneğin Renault EDC şanzımanlı 30 araç satıp 3-5 arıza gördüğü için DSG’ye göre sorunsuzmuş gibi gözüküyor.
 
Öncelikle herkese selamlar. Bir kaç ay içinde planladığımız otomobil alımı için kafamda soru işareti olan 3 marka ve 3 model arasında kaldım ve sizden fikir almak istiyorum.
Sizce;
- 2020 model Sıfır 1.6 Flame X Pack veya Dream donanıma sahip Corolla mı ?
- 2018-2019 model Highline Donanıma sahip VW Golf mü ?
- 2016-2017 model Design pakete sahip Audi A3 mü ?
Neden hangisini almalıyım ? DSG’ye eğer araç komple yetkili servis bakımlıysa girilir mi ? Yoksa manuel mi tercih etmeliyim.
Bütçe büyük ihtimalle 155-190 Bin arası olacak.
Başka markaları önermeyin seçenekler yalnızca bu 3 marka arasında.


arkadaşlar ilk gönderiyi unutmayalım, 6 sayfa oldu ama ana gönderiden koptuk, dsg başlığında kilitlendik kaldık. 60 sayfa da olsa çözülemeyecek bu :)

lütfen ana konumuza dönelim.
 
arkadaşlar ilk gönderiyi unutmayalım, 6 sayfa oldu ama ana gönderiden koptuk, dsg başlığında kilitlendik kaldık. 60 sayfa da olsa çözülemeyecek bu :)

lütfen ana konumuza dönelim.
Aslında dsg başlığına detaylı olarak girmek lazımdı çünkü arada kaldığım markaların 2’si dsg’li gerçi biraz fazla uzadı ve detaya girildi orası öyle :) onun dışında yüksek olasılıkla kafamda Toyota Corolla artık %80 oranında şekillendi.
 
Aslında dsg başlığına detaylı olarak girmek lazımdı çünkü arada kaldığım markaların 2’si dsg’li gerçi biraz fazla uzadı ve detaya girildi orası öyle :) onun dışında yüksek olasılıkla kafamda Toyota Corolla artık %80 oranında şekillendi.

hocam o bitmiyo ya :D ne kadar detaya girersen git çözülmüyor :D
 
hocam o bitmiyo ya :D ne kadar detaya girersen git çözülmüyor :D

Çözülmeyen kısım insanların tercihleri ve bu bir yerden sonra inada biniyor çünkü eğer insan savunduğu şeyi satın almışsa ister istemez laf ettirmemek için kanıtlamaya çalışıyor bu yüzden iş uzayıp gidiyor.
Benim çevremde bozulursa bozulsun hatta son sahibi olacaksam olayım diye araba alıp mutluluk ile kullanan çok insan var. Şimdi bu adama ne diyebilirsin ki.
 
Çözülmeyen kısım insanların tercihleri ve bu bir yerden sonra inada biniyor çünkü eğer insan savunduğu şeyi satın almışsa ister istemez laf ettirmemek için kanıtlamaya çalışıyor bu yüzden iş uzayıp gidiyor.
Benim çevremde bozulursa bozulsun hatta son sahibi olacaksam olayım diye araba alıp mutluluk ile kullanan çok insan var. Şimdi bu adama ne diyebilirsin ki.
Evet insanımızda kendi malında kötü ne olursa olsun göstermemeye çalışma hastalığı var bazı şeyleri kabullenemiyoruz ve ortaya gerçekçi veriler de çıkmıyor. Mesela benim durumum çok çok iyi olsaydı eğer bu başlığı açmaz direk gider 0 Golf alırdım. Çünkü riske girmek isteyen ve imkanı olan DSG alır, durumum öyle yüksek meblaları karşılamaz, riske de giremem sorunsuzluk yaşamak istiyorum diyen de DSG’ye bulaşmaz aslında olay bu kadar basit uzatmaya da gerek yok burada DSG ile konuşulacak tek konu; nelere dikkat edilmeli, çıkarabileceği arızalar ve çözüm süreçleridir.
 
DSG’ye eğer araç komple yetkili servis bakımlıysa girilir mi ? Yoksa manuel mi tercih etmeliyim.
Konu başında böyle yazmışsınız. Üyeler bu doğrultuda mesajlar yazdı.

Evet insanımızda kendi malında kötü ne olursa olsun göstermemeye çalışma hastalığı var bazı şeyleri kabullenemiyoruz ve ortaya gerçekçi veriler de çıkmıyor. Mesela benim durumum çok çok iyi olsaydı eğer bu başlığı açmaz direk gider 0 Golf alırdım. Çünkü riske girmek isteyen ve imkanı olan DSG alır, durumum öyle yüksek meblaları karşılamaz, riske de giremem sorunsuzluk yaşamak istiyorum diyen de DSG’ye bulaşmaz aslında olay bu kadar basit uzatmaya da gerek yok burada DSG ile konuşulacak tek konu; nelere dikkat edilmeli, çıkarabileceği arızalar ve çözüm süreçleridir.
Şimdi böyle yazıyorsunuz.


İnsanlar burada durduk yere DSG ile ilgili çevresinde gördüklerini, duyduklarını veya yaşadıklarını yazmadı. Konu durduk yere DSG'ye gelmedi yani, siz sorduğunuz için bu yorumlar yapıldı.

Alacağınız araç hayırlı olsun.
 
Konu başında böyle yazmışsınız. Üyeler bu doğrultuda mesajlar yazdı.


Şimdi böyle yazıyorsunuz.


İnsanlar burada durduk yere DSG ile ilgili çevresinde gördüklerini, duyduklarını veya yaşadıklarını yazmadı. Konu durduk yere DSG'ye gelmedi yani, siz sorduğunuz için bu yorumlar yapıldı.

Alacağınız araç hayırlı olsun.
Tamam öyle dediğimde verilecek cevaplar DSG diyenler için olabilecek sorunlar ve çözümlerini anlatmaktı öyle de oluyodu ama DSG’yi övenler ve yerenler olarak konu başka yerlere kaydı ve DSG konusunu fazla uzatmamak adına da en son siyah renkle işaretlediğiniz cümleyi kurmak durumundaydım ki haklı da olduğumu düşünüyorum. Konunun başında onu yazarken düşüncem farklıydı soru işaretlerim vardı en son yazdığımdaki kısımda ise kendi kafamdaki soru işaretlerini kaldırdım ve düşüncem farklı oldu.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...