KAPALI Aklıma takılan 3 Marka ve 3 Model Tavsiye

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Berkay1995

Berkay Akkaya
Taklacı Güvercin
81
29
Öncelikle herkese selamlar. Bir kaç ay içinde planladığımız otomobil alımı için kafamda soru işareti olan 3 marka ve 3 model arasında kaldım ve sizden fikir almak istiyorum.
Sizce;
- 2020 model Sıfır 1.6 Flame X Pack veya Dream donanıma sahip Corolla mı ?
- 2018-2019 model Highline Donanıma sahip VW Golf mü ?
- 2016-2017 model Design pakete sahip Audi A3 mü ?
Neden hangisini almalıyım ? DSG’ye eğer araç komple yetkili servis bakımlıysa girilir mi ? Yoksa manuel mi tercih etmeliyim.
Bütçe büyük ihtimalle 155-190 Bin arası olacak.
Başka markaları önermeyin seçenekler yalnızca bu 3 marka arasında.
 
Evet onu fark ettim açıkçası bu kadar sayfa konunun uzayacağını düşünmemiştim her yorum yapan otomobil severlere teşekkür ederimm

Valla konunun uzamasında hiç şüphesiz DSG'nin katkısı var ama genel olarak ne olursa olsun üyelerimiz mümkün mertebe yardımcı olmaya çalışıyorlar, sizin nezdinizde teşekkür edelim tekrardan.

İnşallah aldığınızda da garaj konusunu bekliyoruz :)
 
Aynı şekilde bir arıza demişsiniz, aynı arıza değil :) Ben sadece Golf7’de bu arızadan yolda kalanı görmedim dedim. Araştırabilirsiniz, yapılan işlemin de faturasını attım.
ayni derken beni yolda birakip zarzor ayarladigim tatilimi rezil eden her ariza benim icin ayni sinifa giriyor , bu arada sorunsuz araba yoktur, az sorunlu araba vardir, sorunun size gelip gelmeyecegi ise bence biraz sans biraz da araciniza nasil davrandiginizla alakali
 
83 binde DSG araç sahibi olan birisi olarak DSG'ye sorunlu diyemem ben, ablam da ilk sahibi 2013 dsg araçları var, biz sorun yaşamadık aga, kavrama olayı da bir sorun değil, manuel arabanın da kavraması bitiyor, sadece 2013 öncesi dsglerde mekatronik yağı yanlış seçildiği için kötü ünü oradan geliyor, çokkkkk fazla tercih ediliyor dünya çapında dsg ve üretim hataları olabilir. Çift kavrama başlı başına tork konvertörlü bir şanzımana göre daha karmaşık bir yapıya sahip, tamamen sorunsuz ya da sorunlu kimse diyemez. CVT'de de sorunlar yaşanıyor, en az tork konvertörlüde. Mesela arkadaşın 116d daha 10 binde şanzıman kırdı, üretim hatasıymış. Olabiliyor böyle durumlar, marka aracının arkasında olsun yeterli ki VAG arkasında duruyor. Sorun yaşamak istemeyen manuel alsın aga.
uretim hatalari sadece arabada degil hangi urunde olursa olsun musteriyi o urunden sogutur, yeni macbooklardaki klavye sorunu yuzunden sirket olarak lenovoya gectik mesela, apple aninda degisim yapiyor ama bu kimseyi memnun etmez, etmedi de.. yenilenmis bilgisayarda yeniden butun programlarin kurulup konfigure edilmesi zaman kaybi binlerce saat kaybimiz olduktan sonra kusura bakmayin ama garantisi umrumuzda bile olmadi. Windows sorunsuz mu degil ama nispeten sorunsuz olana yoneliyoruz.

Ayni sey dsg icin de gecerli, ben yolda kaldiktan sonra ne yaparsa yapsin gecen zamani geri getiremedigi icin telafi etmis olmuyor.
 
Son düzenleme:
uretim hatalari sadece arabada degil hangi urunde olursa olsun musteriyi o urunden sogutur, yeni macbooklardaki klavye sorunu yuzunden sirket olarak lenovoya gectik mesela, apple aninda degisim yapiyor ama bu kimseyi memnun etmez, etmedi de.. yenilenmis bilgisayarda yeniden butun programlarin kurulup konfigure edilmesi zaman kaybi binlerce saat kaybimiz olduktan sonra kusura bakmayin ama garantisi umrumuzda bile olmadi. Windows sorunsuz mu degil ama nispeten sorunsuz olana yoneliyoruz.

Ayni sey dsg icin de gecerli, ben yolda kaldiktan sonra ne yaparsa yapsin gecen zamani geri getiremedigi icin telafi etmis olmuyor.

Ben de benzer düşünüyorum. DSG ya da kuru çift kavrama dediğimiz şanzıman tipi halk arabası adıyla satılan araçlara konunca sıkıntı oluyor, ya da sıkışık trafikli yerlerde sorun çıkarma ihtimali ister istemez artıyor. Bu şanzıman performans açısından belki en iyisi (hem sportiflik hem yakıt ekonomisi olarak) ancak adı üstünde çift kavrama. Yani iki tane baskı balatalı sistem bir arada. Dolayısıyla sorun çıkma olasılığı en yüksek şanzıman tipi doğası gereği. Bir de kuru olup soğutma sistemi olmayınca ve biraz dikkatsiz kullanırsan sorun çıkma olasılığı CVT ya da Tork Konvertörlü şanzımanlara göre çok daha fazla oluyor. İstanbul gibi sıkışık trafik ve yokuş olan yerlerde bu ısınma dediğimiz şey haliyle çok daha fazla oluyor. Sürekli 1 ve 2. vites geçişlerinde de yarım debriyajdan ötürü bitmesi daha çabuk oluyor. Yine tork konvertörü olmadığı için aracı sürekli durduğunda frenle durduruyor ve normal balata ve disklere de daha çok yük bindiriyor. (Autohold’un sebebi bu VAG grubunda.) VAG GTI modellerine bu nedenle ıslak tip koyuyorken normal versiyonlara maliyetten ötürü kuru koyuyor. Ancak bu durum bence saçma zira halk arabası dediğin yani orta direğe hitap eden arabaya bu kadar performanslı bir şanzıman koymaya ne gerek var? Onun yerine daha az sorun çıkarma ihtimali olan CVT ya da tork konvertörlü konabilir. Tork konvertörlüler haydi maliyetli ancak CVT olabilir. Burada da işin içine şirket politikaları giriyor. VW yakıt ekonomisi ve performansı ile aracı ilk deneyenler arasında hayranlık uyandırıyor ve satın aldırıyor ancak Japonlar tam tersine mütevazı performans ama sorunsuzluğu tercih ediyor. CVT ise sürekli değişen kasnaklarından ötürü çift kavrama ya da tork konvertörü kadar performanslı olmasa da sorun çıkarma ihtimali çift kavramaya göre daha düşük. Bu nedenle masraf az çıksın diyorsan CVT, masraf sıkıntı değil yeter ki performansı iyi olsun, yakıtı az olsun dersen DSG alınabilir. Burada sadece sorun çıkarma ihtimali değil baskı balataların daha çabuk bitmesinden kaynaklı da masraf çıkıyor çift kavramalı şanzımanlarda. Premium olanlar ise nisbeten sorunsuz ve performansı da çift kavramaya yakın olan tork konvertörlü sistemleri kullanıyor. Hatta onlar da artık giriş modellerine CVT üst modellere tork konvertörü koymaya başladılar. (Mercedes A ve B serilerinde yaptığı gibi.)

Lafın kısası alırken ne aldığını bildikten sonra bence hiçbiri sorun değil. Ben sorunsuzluğu performansa da yakıt ekonomisine de tercih ederim. Bir de çift kavrama doğası gereği Türkiye gibi sıkışık trafik ve tepelik bölgeleri çok olan bir ülke için sıkıntılı bir sistem. Bu nedenle çift kavramaya hep uzağım. Çünkü maksimum 1.6 motor 130-140 beygir arabada ne kadar performansız alabilirim ki zaten? Bir de şehir içinde çok ciddi bir fark yok. Tam tersine sürekli dikkatli kullanmam lazım. Otomatik alan adam zaten konfor için alıyor bir de nasıl kullanacağım diye düşünmemeli diye düşünüyorum. Bu nedenle bütçem dahilinde favorim tork konvertörü ona gücüm yetmiyorsa CVT tercih ederdim. Spor bir araba alacaksam ancak kesinlikle ıslak kavrama çift kavrama tercih etmeye çalışırım.
 
HB versiyonun fiyatları da açıklandı sonunda. Sedan'dan 10binTL daha ucuza geldi. Beklendiği gibi dizel versiyon yok, sadece 1.2 Turbo ya da 1.8 Hybrid var. 1.8 hybrid hem vergi açısından, hem ilk satın alım açısından, hem uzun dönem bakım maliyeti açısından hem de performans açısından saçma bir model olmuş 1.2 turbo karşısında. Güya dünyayı koruyacağız hybrid alıp, her açıdan benzinliden daha kötü. 1.2 turbo ise manuel vites opsiyonu olmadan geliyor. Sedan'a göre 10bin TL fiyat avantajı varken bence alınır. Çok daha da şık görünüyor.
 
HB versiyonun fiyatları da açıklandı sonunda. Sedan'dan 10binTL daha ucuza geldi. Beklendiği gibi dizel versiyon yok, sadece 1.2 Turbo ya da 1.8 Hybrid var. 1.8 hybrid hem vergi açısından, hem ilk satın alım açısından, hem uzun dönem bakım maliyeti açısından hem de performans açısından saçma bir model olmuş 1.2 turbo karşısında. Güya dünyayı koruyacağız hybrid alıp, her açıdan benzinliden daha kötü. 1.2 turbo ise manuel vites opsiyonu olmadan geliyor. Sedan'a göre 10bin TL fiyat avantajı varken bence alınır. Çok daha da şık görünüyor.
Şık görünüyor ona lafım yok fakat bana yetersiz 1.90 boyum var önde az çok rahat ettim diyelim benim boyuma yakın insanların pek de arkada konforlu yolculuk yapacağını sanmıyorum ama yakından görmekte tabiki de fayda var ama sanmıyorum yeterli olduğunu.
 
HB versiyonun fiyatları da açıklandı sonunda. Sedan'dan 10binTL daha ucuza geldi. Beklendiği gibi dizel versiyon yok, sadece 1.2 Turbo ya da 1.8 Hybrid var. 1.8 hybrid hem vergi açısından, hem ilk satın alım açısından, hem uzun dönem bakım maliyeti açısından hem de performans açısından saçma bir model olmuş 1.2 turbo karşısında. Güya dünyayı koruyacağız hybrid alıp, her açıdan benzinliden daha kötü. 1.2 turbo ise manuel vites opsiyonu olmadan geliyor. Sedan'a göre 10bin TL fiyat avantajı varken bence alınır. Çok daha da şık görünüyor.
Bu arada 10 bin lira sedan modelinden daha pahalı. Flame x paketle gelmiş en fazla HB ve tamamen saçmalık gider 10 bin lira ucuza SEDAN Flame x pack alırım.
 
Bu arada 10 bin lira sedan modelinden daha pahalı. Flame x paketle gelmiş en fazla HB ve tamamen saçmalık gider 10 bin lira ucuza SEDAN Flame x pack alırım.
10bin daha pahalı değil zira manuel ile otomatiği karşılaştırıyorsunuz. Flame XPack Otomatik sedanda 190bin HB'de 180.5. Sonuçta sizin kararınız tabii ama bence güzel fiyatlarla ve motorlarla geldi. Beklediğimden iyi en azından :)
 
Evet öyleymiş bu durumda HB daha pahalı dediğiniz gibi. Bunda yurt dışı üretim olması etkili oldu sanırım.
 
Son düzenleme:
Corolla hb in geleceğine memnun oldum ve bu konuya o sebeple teşekkür ederim. Fiyat olarak sedandan daha yukarda konumlanma ihtimali var ingiltere üretimi olduğu için. Eğer sizin içinde makul fiyatlarla gelirse hb corollayi bir düşünün derim. 2013 Auris ve 2017 golfümüz var. İkisininde birbirine üstün olduğu taraflar var.
Daha önce belirttiğim gibi sedandan pahalıya geldi. 1.2t motor ve 1.6 yı fiyat olarak karşılaştırmak anlamsız olsada hibrit fiyatlarına baktığımız zaman hb in pahalı olduğu bariz. İngiltere üretimi olması ve maliyetinin yüksek olması belki uzun süre kullanım sonucu kondisyonunun daha iyi olmasını sağlayabilir. Benim kendi izlenimlerime göre 2013 model active paket aurisim eşimin annesinin premium 2016 model corollasından daha iyi durumda. Aradaki 25 bin km nin ve sürücününde etkisi olabilir
 
Son düzenleme:
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...