KAPALI Aklıma takılan 3 Marka ve 3 Model Tavsiye

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Berkay1995

Berkay Akkaya
Taklacı Güvercin
81
29
Öncelikle herkese selamlar. Bir kaç ay içinde planladığımız otomobil alımı için kafamda soru işareti olan 3 marka ve 3 model arasında kaldım ve sizden fikir almak istiyorum.
Sizce;
- 2020 model Sıfır 1.6 Flame X Pack veya Dream donanıma sahip Corolla mı ?
- 2018-2019 model Highline Donanıma sahip VW Golf mü ?
- 2016-2017 model Design pakete sahip Audi A3 mü ?
Neden hangisini almalıyım ? DSG’ye eğer araç komple yetkili servis bakımlıysa girilir mi ? Yoksa manuel mi tercih etmeliyim.
Bütçe büyük ihtimalle 155-190 Bin arası olacak.
Başka markaları önermeyin seçenekler yalnızca bu 3 marka arasında.
 
Corolla heçbek konusu geçtiği için yazıyorum. İlk etapta yalnızca 1.8 hibritinin gelmesini bekliyorum, eğer öyle olursa da fiyat tahminime göre ayırdığınız bütçeyle başlangıç paketini alabilirsiniz.

1.2 turbo Toyota Türkiye tarafından muhtemelen getirilmeyecek. 1.5 motor hakkında bilgim yok, heçbeği 1.6 motorla hiç bir ülkede satılmıyor, İngiltere üretimi olan bu aracın 1.6 ile geleceğini düşünmüyorum.

Heçbek ve steyşın versiyonları 1.8 hibrit ve 2.0 hibrit ile satılıyor.
Hybrid almayı düşünmüyoruz yeterli derecede kâr yapamayacağımızı hesapladık. Hybrid araç için vericeğimiz farkı kâra geçirmemiz için onbinlerce km yol yapılması lazım Hybrid ile o yüzden gerekli bi seçenek olarak durmuyor önümüzde. HB bana göre ve arabama bineceklere göre konforlu durmuyor içi yeterince ferah değil bana göre o yüzden sedan olacak.
 
Yani haklısınız tabi ama 0 veya 1-2 yaşında dsg’li araç alsam nolursa olsun 3-4 yıl rahatım diye düşünüyorum ama gönlüm Toyota’ya daha da yaklaştı açıkçası artık. F/P olarak, sorunsuzluk olarak Corolla tercih edilmeli diye düşünüyorum.

1582174911293.png



34fac0aa461c5e76a725a013178d9719.jpeg



146b21d55f9cc0bbac9ecf7cbd81cf96.jpeg


 
Hybrid almayı düşünmüyoruz yeterli derecede kâr yapamayacağımızı hesapladık. Hybrid araç için vericeğimiz farkı kâra geçirmemiz için onbinlerce km yol yapılması lazım Hybrid ile o yüzden gerekli bi seçenek olarak durmuyor önümüzde. HB bana göre ve arabama bineceklere göre konforlu durmuyor içi yeterince ferah değil bana göre o yüzden sedan olacak.
Bu mantik dogru değil. Hybrid arac alinca daha degerli bir araciniz olacak. Ileride satmak isterseniz de yuksek fiyattan satacaksınız. Hesabınızı buna göre yapsanız belki farkli bir sonuca çıkarsınız.
 
Yazılımsal güncelleme ile değil, yağının değişmesi gerekiyor. Özel yağ tasarladılar. Sanırım o da tamamen kurtarmıyor. Servis bakımlı dsg tdi golf kullanan tanıdığım da var. Geçen gün arabasına bindik, yolda giderken arada "aracı p konumunda terk ediniz" uyarısı gelip gelip gidiyor. Öyle kullanıyor arabayı.

VW, Dsg sorunlarını bir şekilde aşabilir: Yağlı çift kavrama veya modernize tork konvertörü. Fakat pek işlerine gelmiyor. Arabayı sıfır alırken zaten garanti fonu diye bir olay olabiliyor. Her arabanın üstüne belirli bir fiyat yüzdesi konabiliyor. O paralar fonda birikiyor, garantiden parça değiştirirken onu kullanıyorlar. Bazı firmalar bunu uyguluyor. Yani aslında siz DSG nin parasını, arabayı alırken peşinen ödemiş oluyorsunuz :)

Üstüne bir de DSG korkusuyla insanları yetkili servise yönlendirip orada yerleştiriyorlar bakımda. Bahsedilen iyimser 120-140 bin km senaryolarında kavrama değişse, zaten o zamana kadar servise bırakılan ekstra parayla kavrama karşılanır.

İnsanları servise çekiyor. Ona rağmen DSG hala tercih ediliyor. Siz VW olsanız, bu şanzımanın korku unsurunu ortadan kaldırmaya samimi şekilde uğraşır mısınız ? Ben uğraşmam
Aracı P konumuna alın terk edin uyarısı bizde de vardı, servis bakımlıysa versin servise, ücretsiz ya da 200-300 TL gibi bir ücrete halloluyor, biz para ödemedik.
Düzenleme: Hata aracı kullanmaya engel teşkil etmiyor, keşke A3 sahibi çekiciyle aracını çektirmeseymiş.
 
Son düzenleme:
Aracı P konumuna alın terk edin uyarısı bizde de vardı, servis bakımlıysa versin servise, ücretsiz ya da 200-300 TL gibi bir ücrete halloluyor, biz para ödemedik.
Düzenleme: Hata aracı kullanmaya engel teşkil etmiyor, keşke A3 sahibi çekiciyle aracını çektirmeseymiş.
Bu arıza sonucunda araba yolda kalıyor. O yüzden çekiciyle gidiyor araba. Mekatronik yanmış zaten, nasıl çektirmesin adam

Ayrıca, başka bir tanıdıkta da arada aracı P konumuna alın terk edin uyarısı geliyor. Yetkili servise gittiğinde "mekatronik değişecek, sen gittiği yere kadar git takılma" şeklinde cevap almış. 200-300'e halledip yollayacakları bir mesele değilmiş yani.
 
Aracı P konumuna alın terk edin uyarısı bizde de vardı, servis bakımlıysa versin servise, ücretsiz ya da 200-300 TL gibi bir ücrete halloluyor, biz para ödemedik.
Düzenleme: Hata aracı kullanmaya engel teşkil etmiyor, keşke A3 sahibi çekiciyle aracını çektirmeseymiş.
Olm 300 km de olmuş daha, beleşe çekiyolar zaten ben olsam brn de çektirrim
 
Olm 300 km de olmuş daha, beleşe çekiyolar zaten ben olsam brn de çektirrim
Arabayı audi servisinin önüne çekip üstüne dsg ile ilgili pankart açmadıklarına dua etsinler :) Herhangi bir marka sıfır araba alacağım, daha 300 km'de yolda kalacak da ben o arabayı o servisin kafasına geçirmeyeceğim ? Yok öyle bir dava. İsterse 25 liralık arıza olsun.
 
Bu arıza sonucunda araba yolda kalıyor. O yüzden çekiciyle gidiyor araba. Mekatronik yanmış zaten, nasıl çektirmesin adam

Ayrıca, başka bir tanıdıkta da arada aracı P konumuna alın terk edin uyarısı geliyor. Yetkili servise gittiğinde "mekatronik değişecek, sen gittiği yere kadar git takılma" şeklinde cevap almış. 200-300'e halledip yollayacakları bir mesele değilmiş yani.
Abi mikroşalter denen parça takılıyor Golf’te, o lafı diyen servis kim acaba söyle de öğrenelim merak ettim. Golf özelinde daha bu uyarıdan yolda kalanı görmedim, A3’lü arkadaşa da o yüzden boşuna çektirmiş dedim. Mekatronik arızası değildir arkadaştaki.
 
Son düzenleme:
Abi mikroşalter denen parça takılıyor Golf’te, o lafı diyen servis kim acaba söyle de öğrenelim merak ettim. Golf özelinde daha bu uyarıdan yolda kalanı görmedim, A3’lü arkadaşa da o yüzden boşuna çektirmiş dedim. Mekatronik arızası değildir arkadaştaki.

Ben Sifir km golf ile mersin cikisinda yolda kaldim, ayni sekilde bir arizayla :) Tanismis olduk
 
Son düzenleme:
Herkesin değişik şekilde hikayesi var aslında tek başıma aracı alacak olsam riske girerim ama aile üyeleriyle arabayı alınca en ufak bir sıkıntıda yeni araba böyle sorun yapıyosa neler neler yapar tarzı laflar dinlemek var sonunda o yüzden en mantıklısı sanırım riske girmeden zamanı gelince 0 Corolla almak.
 
83 binde DSG araç sahibi olan birisi olarak DSG'ye sorunlu diyemem ben, ablam da ilk sahibi 2013 dsg araçları var, biz sorun yaşamadık aga, kavrama olayı da bir sorun değil, manuel arabanın da kavraması bitiyor, sadece 2013 öncesi dsglerde mekatronik yağı yanlış seçildiği için kötü ünü oradan geliyor, çokkkkk fazla tercih ediliyor dünya çapında dsg ve üretim hataları olabilir. Çift kavrama başlı başına tork konvertörlü bir şanzımana göre daha karmaşık bir yapıya sahip, tamamen sorunsuz ya da sorunlu kimse diyemez. CVT'de de sorunlar yaşanıyor, en az tork konvertörlüde. Mesela arkadaşın 116d daha 10 binde şanzıman kırdı, üretim hatasıymış. Olabiliyor böyle durumlar, marka aracının arkasında olsun yeterli ki VAG arkasında duruyor. Sorun yaşamak istemeyen manuel alsın aga.
 
83 binde DSG araç sahibi olan birisi olarak DSG'ye sorunlu diyemem ben, ablam da ilk sahibi 2013 dsg araçları var, biz sorun yaşamadık aga, kavrama olayı da bir sorun değil, manuel arabanın da kavraması bitiyor, sadece 2013 öncesi dsglerde mekatronik yağı yanlış seçildiği için kötü ünü oradan geliyor, çokkkkk fazla tercih ediliyor dünya çapında dsg ve üretim hataları olabilir. Çift kavrama başlı başına tork konvertörlü bir şanzımana göre daha karmaşık bir yapıya sahip, tamamen sorunsuz ya da sorunlu kimse diyemez. CVT'de de sorunlar yaşanıyor, en az tork konvertörlüde. Mesela arkadaşın 116d daha 10 binde şanzıman kırdı, üretim hatasıymış. Olabiliyor böyle durumlar, marka aracının arkasında olsun yeterli ki VAG arkasında duruyor. Sorun yaşamak istemeyen manuel alsın aga.
Önceki cevaplarımdan birinde de bahsetmiştim arkadaş var bizim skoda superb sonra golf ve şu anda da audi a3 kullanıyor ona sordum hiçbirinde dsg’de problem yaşamamış ki agresif kullanan biri olmasına rağmen. Hem sorun yaşayanların şikayetleri hem de hiç sorun yaşamayan ve yaşasa da hemen çözülen insanların yorumlarıyla kafam karışıyor.
 
Bu kadar açık seçik konuşulup da bir arpa boyu yol kat edilemeyen, hala sonuçlanamayan nadir konulardandır şu çift kavrama muhabbeti. Hoş hala nasıl ortak bir sonuca varılamadığını da anlamış değilim. Piyasada ki şanzıman türleri belli. Bunların zaafları ve kuvvetli yönleri de belli. Nasıl kullanılmaları gerektiği de belli. Arıza çıkarmasından korkan, ben bununla uğraşamam diyen, sağlamcı olan ( ki ben de böyleyimdir ) bu tarz teknolojilerden uzak duracak. Risk alabilen, arıza çıkarsa da hallederiz problem değil diyen, tadını çıkarmak istiyorum diyen de alıp şansını deneyecek bitti gitti. Bu konu üzerine konuşulup tartışılması çok normal de hiç bir sonuca varılamaması, ortak nokta bulunamaması harbi enteresan.
 
Son düzenleme:
Bu kadar açık seçik konuşulup da bir arpa boyu yol kat edilemeyen, hala sonuçlanamayan nadir konulardandır şu çift kavrama muhabbeti. Hoş hala nasıl ortak bir sonuca varılamadığını da anlamış değilim. Piyasada ki şanzıman türleri belli. Bunların zaafları ve kuvvetli yönleri de belli. Nasıl kullanılmaları gerektiği de belli. Arıza çıkarmasından korkan, ben bununla uğraşamam diyen, sağlamcı olan ( ki ben de böyleyimdir ) bu tarz teknolojilerden uzak duracak. Risk alabilen, arıza çıkarsa da hallederiz problem değil diyen, tadını çıkarmak istiyorum diyen de alıp şansını deneyecek bitti gitti. Yani bu atla deve değil ki üzerine konuşulup konuşulup hiç bir sonuca varılamıyor cidden aklım almıyor.
Valla aslında çözümü bu kadar basit sağlamcı ve riske girmeyi sevmeyen almasın, ben hallederim sorun değil param da var garantim de var diyen alsın.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...