Bence senin arkadaşların terörist
Kavraması en az gitmesi gereken araca sahibim, 83 binde, 64 binde servisin yanlış teşhisi sonucu kavramam iyi niyetten değişti. Sorun yaşamadım 20 bin kmdir. Benim kullanım tarzım da sert açıkçası. Çevremde de DSG araç sahibi olup sorun yaşayan yok. Senin var. Dediğim gibi tamamen sorunlu ya da sorunsuz diyemem. Birçok arkadaşıma DSG'li araç aldırdım, bir tanesi bile Allah belasını versin aldırdığın aracın demedi. Ben bu kadar feedback sonrası DSG'den korkmayı gereksiz bulurum. Ben senin arkadaşlarını tanımadığım için de yorum yapamam. Ama kavrama öyle kolay biten bir şey değil. Bitirmek için ciddi çaba sarf edilmesi lazım.
Mekatronik problemleri can sıkıyor ama 2013 sonrası bu sorunun yüzdesi çok ciddi anlamda azaldı. Sorun olsa bile servis yok yapmayız arabanı demiyor. Bildiğim kadarıyla kronik aracı P'ye alıp terk edin uyarısı oluyor bazı araçlarda, onu da şanzımanın altında bulunan 200 liralık kartı değiştirip düzeltiyorlar. Gökçe abinin octavia RS'te oldu, 220 tl verdik, değiştirdiler, bi daha o hatayı almadı. Değiştirmese bile hata görünüp kayboluyor, aracın yürüyüşüne engel bir durum değil.
Kavrama muhabbetine tekrar dönersem, kullanıma bağlı değişiyor. Manuel arabalarda da geçerli bu. Annem ayağını debriyajdan kaldırmadığı için her 40-50 bin kmde baskı-balata değiştirirdik. Bugün manuel bir araçta hele volanla birlikte baskı-balata değişimi çok ciddi masraf. 3000 liraları rahatlıkla geçebiliyor. DSG kavraması konusunda sanayi de epey gelişti. Ustası bol, parça da var. 2-3 bin lira civarlarına çözülüyor. Servisi zaten ucuz olduğu için servise götürüp bakım yaptırıp devam etmek daha mantıklı açıkçası.
Toyota'nın torksuz motorunda bir zahmet sorun yaşamasın o şanzıman. Zaten sunduğu performanssızlık sağlamlığı doğuruyor.
Günümüzde teknoloji epey gelişiyor, mekanik üniteler performansı arttığı için sorun çıkarma eğilimleri daha yüksek oluyor. Ben hayata sıfır sorun devam etmek istiyorum diyen arkadaşlar atmosferik-manuel araçlara binebilir.
Sağlamlığıyla ünlü japon markalar turbo motorlara geçiş yaptığından beri eski ünleri kalmadı. Bugün 1.5T Civic, 2.0T Type-R ların ısınma problemleri oldukça yaygın. Teknoloji gelişiyor ama sorunsuz gelişmiyor.
Ben açıkçası ilerleyen dönemde artık otomatik vitesli araba zaten istemiyorum, benim yerime karar vermesi ve bozulabilirliğinin daha yüksek olması beni rahatsız ediyor.
Sonuç olarak, konu sahibi arkadaşım, araç DSG diye arabayı almaktan kaçınma, keyfine bak.