KAPALI Aklıma takılan 3 Marka ve 3 Model Tavsiye

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Berkay1995

Berkay Akkaya
Taklacı Güvercin
81
29
Öncelikle herkese selamlar. Bir kaç ay içinde planladığımız otomobil alımı için kafamda soru işareti olan 3 marka ve 3 model arasında kaldım ve sizden fikir almak istiyorum.
Sizce;
- 2020 model Sıfır 1.6 Flame X Pack veya Dream donanıma sahip Corolla mı ?
- 2018-2019 model Highline Donanıma sahip VW Golf mü ?
- 2016-2017 model Design pakete sahip Audi A3 mü ?
Neden hangisini almalıyım ? DSG’ye eğer araç komple yetkili servis bakımlıysa girilir mi ? Yoksa manuel mi tercih etmeliyim.
Bütçe büyük ihtimalle 155-190 Bin arası olacak.
Başka markaları önermeyin seçenekler yalnızca bu 3 marka arasında.
 
Bu kadar saatli bomba muamelesi yapmaya gerek yok, özetle demek istediğim nokta bu. %100 bozulmaz demiyorum ama kesin bozulur da diyemez kimse. Alcan, keyfine bakıcan. Bozulursa şanssızlık oluyor artık.
 
Bu mantik dogru değil. Hybrid arac alinca daha degerli bir araciniz olacak. Ileride satmak isterseniz de yuksek fiyattan satacaksınız. Hesabınızı buna göre yapsanız belki farkli bir sonuca çıkarsınız.

Hybrid alınırsa sadece Mtv ile yıllık 1200 tl fazladan vermek gerekiyor. Benzin 7 tl olsa 1.6 cvt corolla 100 km de 9 lt yaksa kaba bir hesapla 1900 km yapalır. Toyota'nın yetkilisi bana yıllık 15000 km yapmıyorsanız hybrid almayın demişti.
 
konu dsg'ye gelmiş
giphy.gif
 
İzmirden 500 km sorunsuz gelip saat 17:00 gibi Boğaziçi köprüsünde vitesi P ye alın aracıdemişti 2015 passat 1,6 tdi comfortline. 27.000 km de.
Fethiyeden İstanbula 1000 km civarı giden çok yakın arkadaşım.2018 Golf 7,5 5000 km de golf 1,6 tdi dsg siyle Kartal’da aracı P konumuna alıp terkedin yazısı aldı.
2015 Cabrio A3 1,4 tfsi dsg 120.000 de 2.kavramasını bitirdi.
2018 1,4 tsi dsg ateca 16.000 km de Balçova-Seferihisar arasında 3.kırmızı ışıkta aracı P ye alın arabayı terkedin dedi.
2019 A3 dsg 4000 km de tüm rotası yokuş çık in olan rotada 6 ay da kavraması bitti değişime gitti.
500 tl servis ücret aldı.
O yüzden 3-4 yıl dayanır demek zar atmak gibi sizin için.Ha diyeceksiniz belki ne çok varmış diye de bunlar 10 larca tecrübeden arta kalan sorunlar.
@Berkay1995
Corollada var mı böyle sorunlar tecrübe eden arkadaşlar aktarabilir
 
Son düzenleme:
İzmirden 500 km sorunsuz gelip saat 17:00 gibi Boğaziçi köprüsünde vitesi P ye alın aracıdemişti 2015 passat 1,6 tdi comfortline. 27.000 km de.
Fethiyeden İstanbula 1000 km civarı giden çok yakın arkadaşım.2018 Golf 7,5 5000 km de golf 1,6 tdi dsg siyle Kartal’da aracı P konumuna alıp terkedin yazısı aldı.
2015 Cabrio A3 1,4 tfsi dsg 120.000 de 2.kavramasını bitirdi.
2018 1,4 tsi dsg ateca 16.000 km de Balçova-Seferihisar arasında 3.kırmızı ışıkta aracı P ye alın arabayı terkedin dedi.
2019 A3 dsg 4000 km de tüm rotası yokuş çık in olan rotada 6 ay da kavraması bitti değişime gitti.
500 tl servis ücret aldı.
O yüzden 3-4 yıl dayanır demek zar atmak gibi sizin için.Ha diyeceksiniz belki ne çok varmış diye de bunlar 10 larca tecrübeden arta kalan sorunlar.
@Berkay1995
Corollada var mı böyle sorunlar tecrübe eden arkadaşlar aktarabilir

Bence senin arkadaşlarında sıkıntı :D Kavraması en az gitmesi gereken araca sahibim, 83 binde, 64 binde servisin yanlış teşhisi sonucu kavramam iyi niyetten değişti. Sorun yaşamadım 20 bin kmdir. Benim kullanım tarzım da sert açıkçası. Çevremde de DSG araç sahibi olup sorun yaşayan yok. Senin var. Dediğim gibi tamamen sorunlu ya da sorunsuz diyemem. Birçok arkadaşıma DSG'li araç aldırdım, bir tanesi bile Allah belasını versin aldırdığın aracın demedi. Ben bu kadar feedback sonrası DSG'den korkmayı gereksiz bulurum. Ben senin arkadaşlarını tanımadığım için de yorum yapamam. Ama kavrama öyle kolay biten bir şey değil. Bitirmek için ciddi çaba sarf edilmesi lazım.

Mekatronik problemleri can sıkıyor ama 2013 sonrası bu sorunun yüzdesi çok ciddi anlamda azaldı. Sorun olsa bile servis yok yapmayız arabanı demiyor. Bildiğim kadarıyla kronik aracı P'ye alıp terk edin uyarısı oluyor bazı araçlarda, onu da şanzımanın altında bulunan 200 liralık kartı değiştirip düzeltiyorlar. Gökçe abinin octavia RS'te oldu, 220 tl verdik, değiştirdiler, bi daha o hatayı almadı. Değiştirmese bile hata görünüp kayboluyor, aracın yürüyüşüne engel bir durum değil.

Kavrama muhabbetine tekrar dönersem, kullanıma bağlı değişiyor. Manuel arabalarda da geçerli bu. Annem ayağını debriyajdan kaldırmadığı için her 40-50 bin kmde baskı-balata değiştirirdik. Bugün manuel bir araçta hele volanla birlikte baskı-balata değişimi çok ciddi masraf. 3000 liraları rahatlıkla geçebiliyor. DSG kavraması konusunda sanayi de epey gelişti. Ustası bol, parça da var. 2-3 bin lira civarlarına çözülüyor. Servisi zaten ucuz olduğu için servise götürüp bakım yaptırıp devam etmek daha mantıklı açıkçası.

Toyota'nın torksuz motorunda bir zahmet sorun yaşamasın o şanzıman. Zaten sunduğu performanssızlık sağlamlığı doğuruyor.

Günümüzde teknoloji epey gelişiyor, mekanik üniteler performansı arttığı için sorun çıkarma eğilimleri daha yüksek oluyor. Ben hayata sıfır sorun devam etmek istiyorum diyen arkadaşlar atmosferik-manuel araçlara binebilir.

Sağlamlığıyla ünlü japon markalar turbo motorlara geçiş yaptığından beri eski ünleri kalmadı. Bugün 1.5T Civic, 2.0T Type-R ların ısınma problemleri oldukça yaygın. Teknoloji gelişiyor ama sorunsuz gelişmiyor.

Ben açıkçası ilerleyen dönemde artık otomatik vitesli araba zaten istemiyorum, benim yerime karar vermesi ve bozulabilirliğinin daha yüksek olması beni rahatsız ediyor.

Sonuç olarak, konu sahibi arkadaşım, araç DSG diye arabayı almaktan kaçınma, keyfine bak.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Toyota'nın torksuz motorunda bir zahmet sorun yaşamasın o şanzıman. Zaten sunduğu performanssızlık sağlamlığı doğuruyor.

Corolla Hb cvt sorunundan dolayı geri çağrıldı. Her marka yeni teknoloji sunduğunda maalasef başta sorunlar yaşıyor.

 
Bence senin arkadaşların terörist :D Kavraması en az gitmesi gereken araca sahibim, 83 binde, 64 binde servisin yanlış teşhisi sonucu kavramam iyi niyetten değişti. Sorun yaşamadım 20 bin kmdir. Benim kullanım tarzım da sert açıkçası. Çevremde de DSG araç sahibi olup sorun yaşayan yok. Senin var. Dediğim gibi tamamen sorunlu ya da sorunsuz diyemem. Birçok arkadaşıma DSG'li araç aldırdım, bir tanesi bile Allah belasını versin aldırdığın aracın demedi. Ben bu kadar feedback sonrası DSG'den korkmayı gereksiz bulurum. Ben senin arkadaşlarını tanımadığım için de yorum yapamam. Ama kavrama öyle kolay biten bir şey değil. Bitirmek için ciddi çaba sarf edilmesi lazım.

Mekatronik problemleri can sıkıyor ama 2013 sonrası bu sorunun yüzdesi çok ciddi anlamda azaldı. Sorun olsa bile servis yok yapmayız arabanı demiyor. Bildiğim kadarıyla kronik aracı P'ye alıp terk edin uyarısı oluyor bazı araçlarda, onu da şanzımanın altında bulunan 200 liralık kartı değiştirip düzeltiyorlar. Gökçe abinin octavia RS'te oldu, 220 tl verdik, değiştirdiler, bi daha o hatayı almadı. Değiştirmese bile hata görünüp kayboluyor, aracın yürüyüşüne engel bir durum değil.

Kavrama muhabbetine tekrar dönersem, kullanıma bağlı değişiyor. Manuel arabalarda da geçerli bu. Annem ayağını debriyajdan kaldırmadığı için her 40-50 bin kmde baskı-balata değiştirirdik. Bugün manuel bir araçta hele volanla birlikte baskı-balata değişimi çok ciddi masraf. 3000 liraları rahatlıkla geçebiliyor. DSG kavraması konusunda sanayi de epey gelişti. Ustası bol, parça da var. 2-3 bin lira civarlarına çözülüyor. Servisi zaten ucuz olduğu için servise götürüp bakım yaptırıp devam etmek daha mantıklı açıkçası.

Toyota'nın torksuz motorunda bir zahmet sorun yaşamasın o şanzıman. Zaten sunduğu performanssızlık sağlamlığı doğuruyor.

Günümüzde teknoloji epey gelişiyor, mekanik üniteler performansı arttığı için sorun çıkarma eğilimleri daha yüksek oluyor. Ben hayata sıfır sorun devam etmek istiyorum diyen arkadaşlar atmosferik-manuel araçlara binebilir.

Sağlamlığıyla ünlü japon markalar turbo motorlara geçiş yaptığından beri eski ünleri kalmadı. Bugün 1.5T Civic, 2.0T Type-R ların ısınma problemleri oldukça yaygın. Teknoloji gelişiyor ama sorunsuz gelişmiyor.

Ben açıkçası ilerleyen dönemde artık otomatik vitesli araba zaten istemiyorum, benim yerime karar vermesi ve bozulabilirliğinin daha yüksek olması beni rahatsız ediyor.

Sonuç olarak, konu sahibi arkadaşım, araç DSG diye arabayı almaktan kaçınma, keyfine bak.
Dediklerine katilmamla birlikte vag grubu arac alan insanlarin ya bu alman tanki diye ovmelerinden dolayi insanlarda baya antipati olustu. Giris seviyesi modellere ilah gibi davrananlardan gina gelmisti bi ara bana.

Toyotanin torksuz motoru olabilir ama sanzimani yuksek torklari kaldiriyor.
Sundugu performanssizlik icinse 1.0 turbo 1.2 turbo vb motorlar icin ( ki bende 1.2 turbo kullaniyorum ) sehir icinde 0 100 gazlamaya calisanlari memnun edebilir o kadar. Yuksek hizlarda seyrederken bi fren yapip gaza basinca kimsenin olmadigini fark edene kadar mutluluklari. Bu performanssizlik ibaresini ben anlamiyorum biri micra biri gtr degil motorlarin.
Bi ara forumda bmw ariza furyasi vardi. O zamanda diger markalarin donanimi zayif diye atip tutmuslardi. Japonlarda donanim yok diyen net sekilde japon sahibi hic olmamistir.
1.6 atmosferik 120 bg ile pejodaki 1.6 220 kusur bg karsilastirilmasi abes kabul ama 1.0 veya 1.2 turbo ile karsilastirilmasina ayri sasiriyorum.
Saglamlik ile performans zit olmak zorunda degil.civiclerin isinmalari yaygin cunku hayvan gibi ustune biniyorlar. Bmw lerin kronik sorunlari gibi degil kisaca. Ben hangi marka arac hangi segment olursa olsun taraftari olmaya razi degilim.an itibariyle yaziyi yazarken italyadayim cogunlugun taptigi arabalarada burda normal gozuyle bakiliyor.
 
Bence senin arkadaşların terörist
Tek istedikleri A dan B ye gitmek.
Birçok arkadaşıma DSG'li araç aldırdım, bir tanesi bile Allah belasını versin aldırdığın aracın demedi.
Ben direk aldım onlara.Hepsi de nasıl kullanılması gerekildiği ve hiç başları ağrımayacak birşeye sahip olmadıklarını bilerek bilinçli aldılar.Burası önemli.Sorun olması potansiyeli: en sorunsuz denilebilecek şanzımandan %50 kısa ömürlü.
Bugün 1.5T Civic, 2.0T Type-R ların ısınma problemleri oldukça yaygın.
Bu başlık da yeri olmayan bir bilgi.Doğruluğuna girmeden başlığı kirletmenden dolayı mesajın doğru değil.Bir başka başlık açılıp aydınlatmanı dört gözle bekleyeceğim bir konu olur.Bu çıkınca çok methiye dökülen 182 hpliğin ne gibi karın ağrıları var duymak güzel olurdu
 
Toyota 2020 2,0 corollalarda kullandığı Cvt şanzımanlı modellerini toplu bildiri ile geri çağırmaya başlamış.Know how ne kadar güçlü olsa da hiç bir zaman tork konvertörler gibi sağlam olamayacaklarını gösteriyor bana kalırsa @bt
Neyseki sizin derdiniz olmayacak bir sorun var.O yüzden konu dışı size gelen mesajlara endişe etmemeniz için geçen aylarda haberi ilk duyduğumda foruma yazdığım yazıyı size editledim.Abd de 2,0 motorlarda kullanılan yeni nesil bir cvt jenerasyonunda ciddi mekanik bir sorun var.Kullanılan kevlar kayışın bir ucunda aşınma olursa tüm şanzımanın geçiş yolunu bozabildiği görülmüş.Çağrılıp kevlar kayış değişiyorlar.@Berkay1995
 
Son düzenleme:
Konu dışına çıkılmış çıkılacağı kadar yapacak bir şey yok.

Ancak, bundan sonra üyemizin sorularını cevaplayacak yanıtlarla devam edilmesini rica ediyorum malumunuz bu forumda DSG / çift kavrama muhabbeti hiç bir zaman sonuçlanmadı, sonuçlanmayacak.
 
"Benim çevremde yok o zaman sorun yok" derseniz hata yaparsınız, gerçeği ıskalarsınız. 2015 6.aydan sonra düzeldi şu bu dendi 2016 2017 model araçlarda şanzıman patlıyor.

Benim çevremde de 2 tane patlamış dsg var, biri a3 sedan 15 bin km diğeri jetta 70 bin km civarındaydı yanlış hatırlamıyorsam. İkisi de tdi motordu. İki araç sahibi de çıkan fahiş fiyat nedeniyle (a3 garantiden oldu) tamirat sonu sattı. Sorun yaşamadan kullananlar da var tabii ki. Dsg seven kişiler şunu anlayamıyor gibi: Her dsgli araç patladı veya kesinlikle patlayacak denmiyor. Ama çoğu markanın şanzımanına göre bu oran daha yüksek. Çift kavramalar yapısı itibariyle zaten diğer otomatik şanzımanlara göre hassas, ancak ben dct tct edc de bu kadar ciddi sorunlar duymadım. Varsa da demek ki markaların yaklaşımı düzgün, bu kadar konuşulmuyor.

Üstte cvtler de sorunlu denmiş. Ama turbolu ama atmosferik birçok araçta cvt kullanılıyor. Nissan'ın cvtsi dışında böyle yaygın görülen bir sorun yok. Hele Türkiye'deki araçlarda "üretim hatalı değilse" bir cvt hatası kolay kolay göremezsiniz. Yanlış bilgi verilmiş.
 
Son düzenleme:
Hybrid alınırsa sadece Mtv ile yıllık 1200 tl fazladan vermek gerekiyor. Benzin 7 tl olsa 1.6 cvt corolla 100 km de 9 lt yaksa kaba bir hesapla 1900 km yapalır. Toyota'nın yetkilisi bana yıllık 15000 km yapmıyorsanız hybrid almayın demişti.
Doğru demiş ve 9 litre ben yakmam sakin kullanan biriyim rodaj döneminden sonra 8 litreyi geçebileceğimi sanmıyorum en kaba hesapla yapılan 9 litrede bile bence yine kârlısın. O yüzden hybride gerek yok bana göre şimdilik
 
Valla konu baya dsg sağlam mı değil mi konusuna evrildi 😂 ama açıkçası bence sorduğum soru çerçevesine bakarsak baya ilgilendiren bi konu herkesin dsg’ye bakış açısı ve tecrübesini dinlemek önemli benim için
 
Öncelikle herkese selamlar. Bir kaç ay içinde planladığımız otomobil alımı için kafamda soru işareti olan 3 marka ve 3 model arasında kaldım ve sizden fikir almak istiyorum.
Sizce;
- 2020 model Sıfır 1.6 Flame X Pack veya Dream donanıma sahip Corolla mı ?
- 2018-2019 model Highline Donanıma sahip VW Golf mü ?
- 2016-2017 model Design pakete sahip Audi A3 mü ?
Neden hangisini almalıyım ? DSG’ye eğer araç komple yetkili servis bakımlıysa girilir mi ? Yoksa manuel mi tercih etmeliyim.
Bütçe büyük ihtimalle 155-190 Bin arası olacak.
Başka markaları önermeyin seçenekler yalnızca bu 3 marka arasında.
Benim tercihim Corolla olurdu. Birkaç sebebi var ama iki temel sebebi şunlar: Birincisi, şanzıman; ikincisi de sürüş keyfi. Yeni Corolla ciddi ciddi Focus'lar seviyesinde eğlenceli ve kaliteli bir sürüşe sahip. Klasik memur arabası baba arabası Corolla karakteri tamamen gitmiş.

Şanzıman konusu çok geçmiş. DSG'nin sağlamlığını savunan arkadaşların yaşadığı genel yanılgıyı belirtmek isterim: Gündeminize aldığınız kuru kavrama dsg'lerin zayıflığı agresif kullanımda değil, tam tersine sakin, aşırı yavaş, yoğun trafikli veya bolca dik yokuşlu kullanım senaryolarında ortaya çıkıyor. Pistte belki 100.000 km boyunca tur atabilirsiniz, motor şanzımandan önce biter. Ama şanzımanın kararsız kalıp net tepkiler veremeyeceği, verdiği kararlarda tedbirli davranmaya çalıştığı senaryolarda hemen vitesi P'ye aldırıp aracı terk ettirir :) Şöyle özetleyeyim: Maltepe Park veya Symbol AVM otoparkında boş yer ararken, İstanbul Park'ta lap time kastığı turdakinden daha çok zorlanır.
Edit: Çift kavrama şanzımanların, sürüş senaryolarında milisaniye hesabı yapılan yüksek performanslı arabalarda sportif kullanım düşünülerek tasarlanmış olduğunu düşünürsek, bu durum bence hiç şaşırtıcı değil. ¯\_(ツ)_/¯

Üçüncü sebep de servis memnuniyeti. Toyota servisleri hakkında Türkiye ortalamasının çok üstünde olumlu yorumlar duydum. Bazıları için bu bile tek başına seçim.
 
Son düzenleme:
Benim tercihim Corolla olurdu. Birkaç sebebi var ama iki temel sebebi şunlar: Birincisi, şanzıman; ikincisi de sürüş keyfi. Yeni Corolla ciddi ciddi Focus'lar seviyesinde eğlenceli ve kaliteli bir sürüşe sahip. Klasik memur arabası baba arabası Corolla karakteri tamamen gitmiş.

Şanzıman konusu çok geçmiş. DSG'nin sağlamlığını savunan arkadaşların yaşadığı genel yanılgıyı belirtmek isterim: Gündeminize aldığınız kuru kavrama dsg'lerin zayıflığı agresif kullanımda değil, tam tersine sakin, aşırı yavaş, yoğun trafikli veya bolca dik yokuşlu kullanım senaryolarında ortaya çıkıyor. Pistte belki 100.000 km boyunca tur atabilirsiniz, motor şanzımandan önce biter. Ama şanzımanın kararsız kalıp net tepkiler veremeyeceği, verdiği kararlarda tedbirli davranmaya çalıştığı senaryolarda hemen vitesi P'ye aldırıp aracı terk ettirir :) Şöyle özetleyeyim: Maltepe Park veya Symbol AVM otoparkında boş yer ararken, İstanbul Park'ta lap time kastığı turdakinden daha çok zorlanır.

Üçüncü sebep de servis memnuniyeti. Toyota servisleri hakkında Türkiye ortalamasının çok üstünde olumlu yorumlar duydum. Bazıları için bu bile tek başına seçim.
Dsg hassas şanzıman o tip dar alanlı sık vites değiştirelecek yerde manuele alıcaksın pek de zorlanmaz bence açıkçası ve benim arkadaş baya da basan giden dibine kadar kullanan biri o sorun yaşamıyosa hem şans faktörü hem de kullanıcı faktörü ortadadır. Karışık işler ya yukarılarda biri güzel söylemişti ben işimi sağlama alırım riske girmem diyen almasın, benim param var ya da bozulsa da her türlü hallederim riske de girerim diyen varsa alsın demişti bence kesinlikle öyle.
 
Dsg hassas şanzıman o tip dar alanlı sık vites değiştirelecek yerde manuele alıcaksın pek de zorlanmaz bence açıkçası ve benim arkadaş baya da basan giden dibine kadar kullanan biri o sorun yaşamıyosa hem şans faktörü hem de kullanıcı faktörü ortadadır. Karışık işler ya yukarılarda biri güzel söylemişti ben işimi sağlama alırım riske girmem diyen almasın, benim param var ya da bozulsa da her türlü hallederim riske de girerim diyen varsa alsın demişti bence kesinlikle öyle.
Tamam işte ben de onu belirttim. Bayağı basıp dibine kadar kullanacak insan gitsin alsın. Ama iş veya tatil trafiğine takılabilecek, sık sık dik yokuşlara denk gelecek olanlar, manuele alıp otomatik şanzıman kavramından vazgeçseler bile kaçınılmaz sondan fazla kaçamazlar :)
 
Tamam işte ben de onu belirttim. Bayağı basıp dibine kadar kullanacak insan gitsin alsın. Ama iş veya tatil trafiğine takılabilecek, sık sık dik yokuşlara denk gelecek olanlar, manuele alıp otomatik şanzıman kavramından vazgeçseler bile kaçınılmaz sondan fazla kaçamazlar :)
Mekatronik arızası haricinde kavramanın erken bitmesi tamamiyle kullanıcının bilinçsizliğidir bu net. 60-70 binlerde bitmesi de gayet doğaldır ve normaldir bundan şikayet eden de saçmalıyodur. Öyle hassas ve çift kavramalı şanzımanın 60-70 binde kavrama bitirmesi bence idealdir normaldir. Kavrama haricinde eleştirilir tartışma konusu olur ama onun haricinde kavramanın erken bitmesi net kullanıcı hatasıdır.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...