Ben hali hazırda bir alfa kullanıcısı ve alfa bağımlısıyım
147 sahibi olmadım ama 156 ile aynı profile sahip bir araç , tabi mk2 serisinde varyatörsüz olanlarda mevcut bunu bilmem duydunuz mu , varyatör arıza yapmaz kullanıcı hata yapar sonucunu varyatör çeker çünkü alfalar yağ eksiltir varyatör yağ ile çalışır bu bu kadar basit
Alfa sorunlu bir araç mıdır ? Evet sorunludur her araçta her markada olduğu gibi.
Yolda bırakır mı ? Bırakmamayı garanti eden bir araç var mı önce buna bakalım
Güvenli mi ? ESP den tutunda modeline göre 8 hava yastığı sunan 4 disk ve her modelinde standart şekilde ABS ve Fren basınç dağılımı sunan model ailesinden bahsediyoruz , sizce ?
Evet eski bir araba ama arabayı sonuçta ya şuraya buraya çarpayım diye almıyoruz
Keyifli mi ? Kesinlikle , limitlerini zorlamayı ve kullanıcısına sahibine doyumsuz tatlar yaşatmaya bayılan modeller alfalar
şahsen böyle düşünüyorum.
Kronik bir problem aslında yok alfalarda , sadece her araçta olduğu gibi dikkat edilmesi gereken şeyler var bir kaç örnek vereyim ;
Triger ve genel kayışlar kesinlikle kontrol edilmeli ve gerekiyorsa değişilmeli , bu değişim eğer ki bir fatura , değişim bakım görme tarihi kapsamıyorsa hemen yapılmalı.
Buji - Bobin , genel kontrol sağlanmalı sökülüp bakılmalı , çünkü alfalar TS motorlar 8 bujilidir , bu bujilerin orijinal veya onaylanmış buji kullanılması önemlidir. Kontrol
Varyatör , benzinli ve varyatörlü bir 147 bakılıyorsa elbette kontrol edilmeli , öncesinde yağına bakılmalı aracın soğuk durumdayken yağ tamamsa ve sürekli bakımlı sevilerek kullanılıyorsa genel anlamda varyatör sıkıntı çıkarmayacaktır ki unutmayın varyatör bir kerelik olsun tamir görebilen bir parçadır
tamir takımı sarf malzemesi TR şartlarında bile uygundur. Varyatörün bozulmasında 3 ana neden gelmektedir , motor ideal ısıya ulaşmadan gazlamak , uygun olmayan yağ kullanımı , ve eksik yağ.
Benim karşılaştığım arkadaşımın 147 modelinde 1.6 varyatörsüz ts motor lpgli , debimetre ve lambda kontrol ettirilmeli.
SS bir 147 düşünülüyorsa genel SS kontrol yapılmalı bunlar için , soğuk pompa dolum süresi , ss yağı , ss pompası , vites geçişleri , tüp basıncı gibi ana faktörler rol alır.
Kimileri alt takım diyorlar evet TR şartlarında belki uzun dayanmıyor çünkü yollarımız çok değişkenlik gösterirken , trafikte eğitimsizlik sebebiyle her yerde kasisten atlama yapmak zorundayız ki bunlar alt takımları yıpratıyor , düzgün bir alt takım ile alfalar ortalamada 100/150.000 Km yol alabilmektedirler.
Bakım parçaları uygundur , genel tüm parçaları aslında normal bir araca baktığınızda aynıdır , Komple bir ön takım seti şu aralar 1000-1100 TL arası oynamaktadır
komple bakın , başka bir örnek araç alalım ele atıyorum golf 4 olsun , karşıma çıkan ilk siteye daldım ve 1100 TL den 990 TL ye düştüğünü gördüm , yani işin özü böyle , ön yargıları yıkmak lazım bazı şeyler konusunda , ama her daim söylenmesi gereken bir durum var , bakımlı ve temiz hangisi ise onu tercih edin , bir mk2 vardır çok güzel duruyordur ama normal bir araç gibi binilmiştir , yanına bir mk1 gelir alfa gibi binilmiştir ben mk1 alırım bu kadar net bende alfa konusu , alfayı alfayı sevenden alın
Aklınıza takılan her türlü konuda yardımcı olmaktan onur ve gurur duyarım , aramızda alfa severler görmek hoşuma gidecektir.