Tasarım konusu her markada olduğu gibi göreceli. Bir modelini beğenirken başka modelini beğenmeyebiliyorum. Hele ülke olarak genellemem hiç doğru olmaz.
Almanya otomobilin doğduğu ülke. Özellikle 3.Reich (Nazi Almanyası) zamanında bir çok konuda olduğu gibi mekanikte de ciddi gelişme kaydedildi. Bunlar otomobil sektörünü de etkiledi. İlerleyen zamanlarda onun ekmeğini yediler, üzerine koydular ve söz sahibi olan markalar yarattılar.
90lı modellerden itibaren az çok bindiğim, bildiğim farklı farklı Alman markalarının araçları oldu. En beğendiklerim 90 ortasından 2000 başlarına hatta biraz esnetip ilk 3 yılına kadar diyebilirim. Günümüzde her ülkenin markası, benimsediği düşünce yapısı doğrultusunda gidiyor (her ne kadar benzeşmeye başlasalar da bu düşünce farkı araçlarına yansıyor). Kimisi dayanıklılığı önemsiyor, kimisi konforu, kimisi başka şeyi. Günümüz Almanları konfor, kalite algısı (iç tasarımda insanların hoşuna giden malzemelerin seçimi) ve "ülkemiz için başlıca kriterlerden -belki de en önemlisi- olan" vergi sistemine uygun ve makul tüketimli motorlarıyla diğerlerinden öne çıkıyor.
Avrupa Birliği ile değil coğrafya ile alâkalı bir durum. Türkiye'ye giren ilk araçlar Amerikan ve İngiliz araçlarıyken devamında Avrupa'dan geldi. Tabii o zamanlar her marka aynı çapta değildi, Almanlar ihracat konusunda başarılıydı.
Premium olmayan markalarda Avrupa dışında ağırlığının olduğu tek piyasa bildiğim kadarıyla Çin (VW markası ile). ABD'de diğer markalara kıyasla çok gerideler.
Premium markalarda Almanlara her yerde farklı bakılır. Çoğu piyasada ilk 4'te Audi, BMW, Lexus, Mercedes vardır (Örn; 2019 ABD satışları 1-Mercedes, 2-BMW, 3-Lexus, 4-Audi şeklinde).
Bu sorunun cevabı net: şeyh uçmaz müritleri uçurur. Bizim insanımız malının esiri oluyor. Aynı paraya X ve Y tercihleri edilebiliyorsa, X'i tercih eden Y'yi abuk subuk argümanlarla taciz ediyor. Bu forumda da "kedi ciğer" muhabbeti yapan dar fikirlileri çok gördük.
@Mt.Akina diğer konuda Japon otomobili denince "Civic, Corolla, cvt" diye gelenler olunca, Alman otomobili denince sıkıcı şeklinde yorumlar yapılıyor olabilir. Şu forumda kaç kişi M3 CSL kullanmıştır mesela? Yorum yaparken aklına Polo, Golf vs. geliyor ve ona göre yorum yapıyordur. Bu gayet normal. Diğer konunun ilk mesajındaki Japon otomobillerini de bir çoğumuz değil sürmek, çıplak gözle görmedik bile.
Hemen üstteki kısma ek olarak: bir konuda
@Sirius 'un da dediği gibi bu kadar yüksek adetli, günlük kullanım odaklı, genele hitap etme amaçlı üretilen araçlardan "his şu bu" beklemek ne kadar doğru?