Alman Otomobilleri

alman arabalarını sever misiniz ? eski modeller mi ? yeni modeller ilginizi çekiyor ?


  • Kullanılan toplam oy
    47

Tolga kirelli

Elit Apaçi
10 Ağu 2019
78
138
810
47
Marka
Ford
Stuttgart’ta mercedes muzesini gezme firsatim oldu bu sene. 1890’li yillarda 1-2 2 beygirle baslayan motorlarin bugune gelisi, bir suru icat, patent. Mercedes’in neden bu kadar buyuk bir marka oldugunu cok iyi anliyorsunuz. Vaktim olsa audi ve bmw nin muzelerini de gezmek isterdim, eminim benzer seyleri oralarda da gorurdum.
imkanim oldugu taktirde, tek tercihim premium alman markalar olur, cok net
 

Sailor

Kaptan
Beta Programı
6 Kas 2016
12,004
26,074
6,520
istanbul
Marka
Nissan
Alman otomobil sanayisini türkiyedeki bir takım kitlenin dar görüşünden yola çıkıp özetlyeceksek teşekkrüler ben yokum :)
He illa japonlar daha iyiye gelecekse mevzu japon kanalında japon araçlarının hepsini en arkadan başlayıp tek tek tokatlayan alman otomobili e36 ya selam olsun
Turkiyedeki bir takim kitlenin alabilecegi alman otomobili bahsettiklerim oluyor haliyle .
Bu guzide forumda bile ole iyi bir alman otomobil sahibi henuz yok .
Malum sanayiden bahsederken insanlarin aklina m4 competition yerine bunlar geliyor ekonomiden dolayi .
Japon var japon var . Nissan gtr da micra da ayni markanin .
Ha simdi is tokatlama videolarina gelecekse sabaha kadar surecek bir durum olur :)
Malum bir arabadan once surucuye bakilmasi lazim . Sinan da videolarinda cok basit arabalarla istanbul parkta ciddi sureler alabiliyor cunku .
 
Son düzenleme:

Tuncay19

Tuncay
Elit Apaçi
3 Mar 2020
695
376
945
28
Sinop
Marka
Volkswagen
Başlık Alman Otomobili olarak açılmış yani VW ve Seat vb ile sınırlamak hem haksızlık hem de forumumuzun kalitesi ile bence bağdaşmaz. Sonuçta burası youtube yorum sayfasına yorum yazan kitle yada sanayi kitlesi değil.
Alman deyince S Class var S Amg var Audi S3 var mesela Mazda 3 halt etmiş yanında. RS6 var var da var. Bizim alım gücümüz yetmiyor diye sınırlamak yanlış olur.
Örneğin Ben Lexus inceleyip de S Class dan daha iyi diyen okumadım yada aynı segmentte A6 ya yeni 5 serisine rakip olabilecek hangi Japon var yada kanaldaki Camry testi ortada hiç de fiyatının arabası değildi. Sağlam mı kesinlikle Sağlam lakin herşey bu değil. Premium araç yapabilme becerisi o Mühendislik Japonlarda Yok.
Mazda da bence Japonların kalitede zaten gelip gelebildiği nokta. Adamlar Premium kalitede yapmaya çalıştıkları ve fiyatını da zaten rakiplerinden daha pahalı belirledikleri aracı Passat vs ye karşı konumlayınca haliyle daha iyi duruyor. Yoksa Almanlara parayı verirsen alırsın 3 serisini A4 ü bakalım hangisi daha iyi ama ver Japona parayı yapsın bakalım S Class A8 yapabiliyor mu
 

Sailor

Kaptan
Beta Programı
6 Kas 2016
12,004
26,074
6,520
istanbul
Marka
Nissan
Başlık Alman Otomobili olarak açılmış yani VW ve Seat vb ile sınırlamak hem haksızlık hem de forumumuzun kalitesi ile bence bağdaşmaz. Sonuçta burası youtube yorum sayfasına yorum yazan kitle yada sanayi kitlesi değil.
Alman deyince S Class var S Amg var Audi S3 var mesela Mazda 3 halt etmiş yanında. RS6 var var da var. Bizim alım gücümüz yetmiyor diye sınırlamak yanlış olur.
Örneğin Ben Lexus inceleyip de S Class dan daha iyi diyen okumadım yada aynı segmentte A6 ya yeni 5 serisine rakip olabilecek hangi Japon var yada kanaldaki Camry testi ortada hiç de fiyatının arabası değildi. Sağlam mı kesinlikle Sağlam lakin herşey bu değil. Premium araç yapabilme becerisi o Mühendislik Japonlarda Yok.
Mazda da bence Japonların kalitede zaten gelip gelebildiği nokta. Adamlar Premium kalitede yapmaya çalıştıkları ve fiyatını da zaten rakiplerinden daha pahalı belirledikleri aracı Passat vs ye karşı konumlayınca haliyle daha iyi duruyor. Yoksa Almanlara parayı verirsen alırsın 3 serisini A4 ü bakalım hangisi daha iyi ama ver Japona parayı yapsın bakalım S Class A8 yapabiliyor mu
Mazda 3 Fiyati rakiplerinden daha pahali degil :)
Japonlarda bildigim kadariyla kendi ulkelerinde cok tercih edilen sinif degil f sinifi . S class gibi arabalara benzer araclari pek yok .
Audi s3 rs6 falan denmis ama tabikide hepsinin japonlarda bir rekabetci karsiligi var .
forumun kalitesini karsit dusuncelerin dusurecegini dusunmuyorum . Foruma yeni katilmissiniz sanirim veya eski takipci iseniz ve yeni kayit yapmissiniz bunu zAten bilmeniz gerekirdi. Tekduze bir forum dusunulemez.
Burada sanayi kitlesi veya youtube kitlesi henuz yok . Cok uzun senelerdir buradayim arabayi pistiran yanliyan egzos takip apacilik yapan tayfadan bile bir kac kisi var sadece .buranin kitle kalitesini karsit fikirler degil yanlis fikirler bitirir.
Ayrica Alim gucu yetmiyor diye sinirlamadim . İnsanlar genelde alman otomobillerinden bahsederken akillara gelenden bahsettim . Malum turkce bu istenilen her yere cekilebiliyor.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: gokglsy

Tuncay19

Tuncay
Elit Apaçi
3 Mar 2020
695
376
945
28
Sinop
Marka
Volkswagen
Mazda 3 Fiyati rakiplerinden daha pahali degil :)
Japonlarda bildigim kadariyla kendi ulkelerinde cok tercih edilen sinif degil f sinifi . S class gibi arabalara benzer araclari pek yok .
Audi s3 rs6 falan denmis ama tabikide hepsinin japonlarda bir rekabetci karsiligi var .
forumun kalitesini karsit dusuncelerin dusurecegini dusunmuyorum . Foruma yeni katilmissiniz sanirim veya eski takipci iseniz ve yeni kayit yapmissiniz bunu zAten bilmeniz gerekirdi. Tekduze bir forum dusunulemez.
Burada sanayi kitlesi veya youtube kitlesi henuz yok . Cok uzun senelerdir buradayim arabayi pistiran yanliyan egzos takip apacilik yapan tayfadan bile bir kac kisi var sadece .buranin kitle kalitesini karsit fikirler degil yanlis fikirler bitirir.
Ayrica Alim gucu yetmiyor diye sinirlamadim . İnsanlar genelde alman otomobillerinden bahsederken akillara gelenden bahsettim . Malum turkce bu istenilen her yere cekilebiliyor.
Zaten sizi o kitleye dahil etmedim aksine forumun kalitesinin yüksek olduğunu sadece alınabilen şeklinde bakarsak Alman Otomobili başlığının hakkını vermek olmayacağını ifade etmek istedim. Foruma yeni üyeyim lakin Sohbet kısmı açılsın mı forum mu olunsun diye düşünülen günlerden beri takip ederim aslında her nick hakkında fikrim var takip ediyorum merak etmeyiniz.

Mazda Türkiyede rakiplerinden pahalı maalesef. Diğer japonlara göre yaklaşık 50.000 daha pahalı, Golf e göre ise Mazda Atmosferik oluşu ile nispi olarak pahalı kalıyor ve eğer Türkiye gerçeklerini konuşursak Mazda konuşmaya zaten gerek yok. Bu bayi sayısı satış rakamı fiyatları motor seçenekleri ile bize Premium Almanlardan da uzakta kalıyor.
Yada forumun otomobil kültürü düzeyine göre değil de Alman yada Japon deyince akla gelene göre konuşursak bu sefer Yine Mazdaya gerek yok zira Alman deyince aklına Mercedes Audi gelmeyen adamın Mazda da aklına gelmez diye düşünüyorum.
Dediğim gibi Mazda güzel bir marka Passat yerine Mazda 6 ya sahip olmayı da tercih ederim lakin Almanlar çok daha üst bir seviyedeler.
Belki vardır ama ben S3 yada RS6 ya rakip olabilecek kalitede bir Japon bilmiyorum. S Class A6 vb ne gelince de Lexus un Konfor konusunda iddiası vardır ama Yabancı Pilotlar yüksek oranda tıpkı Camry in zayıf kalması gibi Almanlara karşı zayıf buluyor
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,258
45,881
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Gerçek Amerikan arabalarına viraj kasmak yakışmıyor. Burnout yapıp kalkacak şöyle. Homurdanarak çalışacak ve kasislerde 10 saniye boyunca yaylanacak.
Klasik Amerikanlara, kafamızda ki Amerikan aracı profiline yakışan bu zaten ama bugün bir Focus'un, Fiesta'nın düz yol arabası olduğunu düşünemiyorum. Zamanında Alman üretimine yetişme çabası olmasaydı bu araçların çoğu olmazdı. Hatta çoğu kişi ister kabul etsin ister etmesin bugün konforlu, iyi malzeme kaliteli, iyi sürüşlü bir uzak doğu aracı üretilmeye çalışılıyorsa, içleri dökülen, trim seslerinden kafa ütüleyen Fransız araçlarından Peugeot gibi modeller daha kaliteli üretimlere geçmek için uğraşıyorlarsa bunun en büyük sebebi Alman otomotiv piyasasının yönlendirmesinden, bu piyasaya oldukça hakim olmalarından kaynaklı. Kafalarda ki Alman otomobili kavramı olmasaydı diğer ülkelerin markaları kendilerini bu derece zorlamazdı.
 
Son düzenleme:

Ugur

Panpa
Destekçi
Beta Programı
10 Eyl 2016
2,295
6,325
4,270
.
Adam aliyor m3 sonra diyorki alman alacan .
ula bin bakayim dusuk motorla dsg ye inince japon bayragini dovme yaptirir :D
Abi senin Mazda yağsız kaldığı için satmamış mıydın? :D Dsg'ye bu kadar takılmışsın da her arabada da başka sorunlar var. Senin durumda araba da uyarı vermemişti, motor kilitlemesi durumunda çok büyük faturalar çıkardı sana. Sadece Japon olmakla iş bitmiyor yani. :)
 

sputnik

Üye
Beta Programı
11 Kas 2016
5,475
2
19,695
5,320
İstanbul
Tasarım konusu her markada olduğu gibi göreceli. Bir modelini beğenirken başka modelini beğenmeyebiliyorum. Hele ülke olarak genellemem hiç doğru olmaz.

Almanya otomobilin doğduğu ülke. Özellikle 3.Reich (Nazi Almanyası) zamanında bir çok konuda olduğu gibi mekanikte de ciddi gelişme kaydedildi. Bunlar otomobil sektörünü de etkiledi. İlerleyen zamanlarda onun ekmeğini yediler, üzerine koydular ve söz sahibi olan markalar yarattılar.

90lı modellerden itibaren az çok bindiğim, bildiğim farklı farklı Alman markalarının araçları oldu. En beğendiklerim 90 ortasından 2000 başlarına hatta biraz esnetip ilk 3 yılına kadar diyebilirim. Günümüzde her ülkenin markası, benimsediği düşünce yapısı doğrultusunda gidiyor (her ne kadar benzeşmeye başlasalar da bu düşünce farkı araçlarına yansıyor). Kimisi dayanıklılığı önemsiyor, kimisi konforu, kimisi başka şeyi. Günümüz Almanları konfor, kalite algısı (iç tasarımda insanların hoşuna giden malzemelerin seçimi) ve "ülkemiz için başlıca kriterlerden -belki de en önemlisi- olan" vergi sistemine uygun ve makul tüketimli motorlarıyla diğerlerinden öne çıkıyor.

Avrupa Birliği ile değil coğrafya ile alâkalı bir durum. Türkiye'ye giren ilk araçlar Amerikan ve İngiliz araçlarıyken devamında Avrupa'dan geldi. Tabii o zamanlar her marka aynı çapta değildi, Almanlar ihracat konusunda başarılıydı.

Premium olmayan markalarda Avrupa dışında ağırlığının olduğu tek piyasa bildiğim kadarıyla Çin (VW markası ile). ABD'de diğer markalara kıyasla çok gerideler.
Premium markalarda Almanlara her yerde farklı bakılır. Çoğu piyasada ilk 4'te Audi, BMW, Lexus, Mercedes vardır (Örn; 2019 ABD satışları 1-Mercedes, 2-BMW, 3-Lexus, 4-Audi şeklinde).

Bu sorunun cevabı net: şeyh uçmaz müritleri uçurur. Bizim insanımız malının esiri oluyor. Aynı paraya X ve Y tercihleri edilebiliyorsa, X'i tercih eden Y'yi abuk subuk argümanlarla taciz ediyor. Bu forumda da "kedi ciğer" muhabbeti yapan dar fikirlileri çok gördük.

@Mt.Akina diğer konuda Japon otomobili denince "Civic, Corolla, cvt" diye gelenler olunca, Alman otomobili denince sıkıcı şeklinde yorumlar yapılıyor olabilir. Şu forumda kaç kişi M3 CSL kullanmıştır mesela? Yorum yaparken aklına Polo, Golf vs. geliyor ve ona göre yorum yapıyordur. Bu gayet normal. Diğer konunun ilk mesajındaki Japon otomobillerini de bir çoğumuz değil sürmek, çıplak gözle görmedik bile.

Hemen üstteki kısma ek olarak: bir konuda @Sirius 'un da dediği gibi bu kadar yüksek adetli, günlük kullanım odaklı, genele hitap etme amaçlı üretilen araçlardan "his şu bu" beklemek ne kadar doğru?
 
Son düzenleme:

Sailor

Kaptan
Beta Programı
6 Kas 2016
12,004
26,074
6,520
istanbul
Marka
Nissan
Abi senin Mazda yağsız kaldığı için satmamış mıydın? :D Dsg'ye bu kadar takılmışsın da her arabada da başka sorunlar var. Senin durumda araba da uyarı vermemişti, motor kilitlemesi durumunda çok büyük faturalar çıkardı sana. Sadece Japon olmakla iş bitmiyor yani. :)
yagsiz kaldigi icin satmadim :D Aslinda hic yagsiz da kalmadi . en son bakim yaptirmayi unutmusum yag artik kritik noktaya gelmisti servise gittim hemen tum bakimlari yapildi ustune kompresyon degeri 9.8 cikmisti . Sanirim 110 bindeki araba icin hic fena degil yani . arabayi satma nedenim bir benzin masrafi iki araba ile en son kazamda servisle kanli bicakli hale gelmem . Ki ben ta ne zamandir diyordum 100 bine gelen araba benim icin miladini doldurmustur :)
Ha ekleme yapim arabanin alarm vermemesi kritik seviye altina dusmemesiydi . Cubugu cikarirsin ya artik son bir kademe vardi oradaydi .ki araba yag yakmadi ben uzun sure bakimsiz kullanma gafletine dustum. İnternette tek bir kelime gecmez rx8 haric hicbir mazda ne yag yakar ne dsg gibi volan baski yer :)
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Bilal ve gokglsy

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
Sıkıcı olduklarını idda edenle yiğitle tanışmak isterim almanlar sıkıcıysa kim zevkliymiş :)

maxresdefault.jpg


Diyorlar başkan diyorlar...Altın kapılarımız kan oldu Tayfuuun.
Polo vs fiesta
Golf vs mazda 3
Daha sayabilirim :) viraj kabiliyetleri olarak bambaska arabalar . Ha orta ekran dokunmatik hizi ve hizli vites denirse polo ve golf elbette

İyi de Fiesta ve Focus alman otomobilleri değil mi?Eğer öyleyse illa BMW saymaya gerek yok onlar da yeterince keyifli otomobiller yapıyorlar bence.
Alman otomobil sanayisini türkiyedeki bir takım kitlenin dar görüşünden yola çıkıp özetlyeceksek teşekkrüler ben yokum :)
He illa japonlar daha iyiye gelecekse mevzu japon kanalında japon araçlarının hepsini en arkadan başlayıp tek tek tokatlayan alman otomobili e36 ya selam olsun
Bu video çok olmamış sanki ''Premium'' ve argesinde aşırı para dökülmüş bir M3 ile diğer ulaşılabilir Japon 90 NA'lere kıyaslamak doğru olmamış.Eminim orada yarışan araçların çoğu M3'ten kat kat ucuzdur.Bu durumda Japonlar aradaki farkın az olmasıyla övünürler, Almanlar geçti diye değil.Kısacası bu kıyaslama çok doğru değil bence.Ayrıca, naturally aspirated demişken, NSX var mı göremedim eğer o yoksa tamamen yanlış bir kıyaslama.

Başlık Alman Otomobili olarak açılmış yani VW ve Seat vb ile sınırlamak hem haksızlık hem de forumumuzun kalitesi ile bence bağdaşmaz. Bizim alım gücümüz yetmiyor diye sınırlamak yanlış olur.
Örneğin Ben Lexus inceleyip de S Class dan daha iyi diyen okumadım yada aynı segmentte A6 ya yeni 5 serisine rakip olabilecek hangi Japon var yada kanaldaki Camry testi ortada hiç de fiyatının arabası değildi. Sağlam mı kesinlikle Sağlam lakin herşey bu değil. Premium araç yapabilme becerisi o Mühendislik Japonlarda Yok.
Mazda da bence Japonların kalitede zaten gelip gelebildiği nokta. Adamlar Premium kalitede yapmaya çalıştıkları ve fiyatını da zaten rakiplerinden daha pahalı belirledikleri aracı Passat vs ye karşı konumlayınca haliyle daha iyi duruyor. Yoksa Almanlara parayı verirsen alırsın 3 serisini A4 ü bakalım hangisi daha iyi ama ver Japona parayı yapsın bakalım S Class A8 yapabiliyor mu

Bu yoruma katılıyorum, bizim alım gücümüzü aşması onların iyi otomobil yaptıkları gerçeğini değiştirmiyor, ilk yorumumda da bahsettim.


Almanya otomobilin doğduğu ülke. Özellikle 3.Reich (Nazi Almanyası) zamanında bir çok konuda olduğu gibi mekanikte de ciddi gelişme kaydedildi. Bunlar otomobil sektörünü de etkiledi. İlerleyen zamanlarda onun ekmeğini yediler, üzerine koydular ve söz sahibi olan markalar yarattılar.

"ülkemiz için başlıca kriterlerden -belki de en önemlisi- olan" vergi sistemine uygun ve makul tüketimli motorlarıyla diğerlerinden öne çıkıyor.

Avrupa Birliği ile değil coğrafya ile alâkalı bir durum. Türkiye'ye giren ilk araçlar Amerikan ve İngiliz araçlarıyken devamında Avrupa'dan geldi. Tabii o zamanlar her marka aynı çapta değildi, Almanlar ihracat konusunda başarılıydı.

Bu sorunun cevabı net: şeyh uçmaz müritleri uçurur. Bizim insanımız malının esiri oluyor. Aynı paraya X ve Y tercihleri edilebiliyorsa, X'i tercih eden Y'yi abuk subuk argümanlarla taciz ediyor. Bu forumda da "kedi ciğer" muhabbeti yapan dar fikirlileri çok gördük.


@Mt.Akina diğer konuda Japon otomobili denince "Civic, Corolla, cvt" diye gelenler olunca, Alman otomobili denince sıkıcı şeklinde yorumlar yapılıyor olabilir. Şu forumda kaç kişi M3 CSL kullanmıştır mesela? Yorum yaparken aklına Polo, Golf vs. geliyor ve ona göre yorum yapıyordur. Bu gayet normal. Diğer konunun ilk mesajındaki Japon otomobillerini de bir çoğumuz değil sürmek, çıplak gözle görmedik bile.

İyi de yukarıdaki yorumda belirttiğim üzere Focus-Fiesta bunlar da var, Alman seçenekler içerisinde.Her ne kadar marka lisansı Amerikan olsa da Avrupa pazarı için Almanya'da üretilen araçlar, hal böyle iken sadece CSL ile Corolla kıyaslaması değil Focus ile Corolla, Yaris ile Fiesta tartışması da söz konusu dolayısıyla bir Fiesta'nın ne kadar sıkıcı olduğu iddia edilebilir ki?Bence yanlış bir tez olur.

Bir de @sputnik senin yorumlarına saygım var, ama anladığım kadarıyla sen daha çok TR piyasasındaki VAG algısından dolayı biraz sinirlisin ben de aşırı sinirleniyorum o kitleye sinirlenmemek elde değil, ama Alman otomobillerine de değer veriyorum sadece VAG'dan ibaret değiller.Her ne kadar ülkemizde yoğunlaşan onlar olsa da.

Bu arada taraf değilim bunu belirtmek istiyorum muhtemelen bu konuda mesaj yazan çoğu kimse taraflı değildir.Hepsinin düşünceleri değerli yazıları için ellerine sağlık.

Hemen hemen her ülke otomobilini kendime yakın hissediyorum, hepsinin kendi tarihlerinde başarılı otomobilleri var, gerek Alman, gerek Japon, gerekse başka bir ülke, onca ortak platformun olduğu bir yerde keyfimize bakalım ve ülkelerin iyi araçlarına iyi yanlarına bakalım Dacia gibi basit Romanya markasının bile önemli bir stratejisi ve başarısı var(ucuzluk, sadelik, ulaşılabilirlik) bunu es geçmemek lazım.
 
Son düzenleme:

sputnik

Üye
Beta Programı
11 Kas 2016
5,475
2
19,695
5,320
İstanbul
İyi de yukarıdaki yorumda belirttiğim üzere Focus-Fiesta bunlar da var, Alman seçenekler içerisinde.Her ne kadar marka lisansı Amerikan olsa da Avrupa pazarı için Almanya'da üretilen araçlar, hal böyle iken sadece CSL ile Corolla kıyaslaması değil Focus ile Corolla, Yaris ile Fiesta tartışması da söz konusu dolayısıyla bir Fiesta'nın ne kadar sıkıcı olduğu iddia edilebilir ki?Bence yanlış bir tez olur.

Bir de @sputnik senin yorumlarına saygım var, ama anladığım kadarıyla sen daha çok TR piyasasındaki VAG algısından dolayı biraz sinirlisin ben de aşırı sinirleniyorum o kitleye sinirlenmemek elde değil, ama Alman otomobillerine de değer veriyorum sadece VAG'dan ibaret değiller.Her ne kadar ülkemizde yoğunlaşan onlar olsa da.

Cevap vermiştim ancak konu burası olduğu için burada da yazayım.

O mesajı yazarken Ford'un dahil edildiği bir mesaj yoktu. Malum, marka Amerikan olduğu için bu sınıflamada düşünmedim. Direkt olarak "Türkiye'de bolca görülen, bindiğimiz, bildiğimiz" Alman otomobillerini düşünerek yazdım. Mesajımın o kısmında da, o araçlarda müritlerin uçurduğu gibi bir durum olmadığını ifade ettim.

Mesajı yazarken sinirli değildim, konu başında tek tek soru şeklinde yazıldığı için aynı tipte yorum yazdım, mesaj fazla uzamasın diye soruları sildim.

Diğer bir çok marka/model de olduğu gibi Alman otomobillerinde de çok değerli, sektörde ekol olmuş modeller var. Tekrar edeyim, üstte bahsettiklerim o Almanlar değil. Ve dediğin gibi, ülke-marka takılı kalmadan modele bakmak en doğru sonucu verir.
 

ercanalhan

Yusuf Ercan Alhan
Profesör
22 Şub 2019
391
1,141
2,395
istanbul
Marka
Opel
Alman lar bu uzun koşuda depar üstüne depar attılar ama yol çok uzundu yoruldular bence.. Artık yeni dönem başladı, insanlar farklı şeyler arıyorlar arabalarında.. O yüzden farklı tasarımlı japon ve fransız araçları rağbet görmeye başladılar.

Otomotiv piyasasında Alman lar olmasaydı, estetik, işlevsellik ve konfor tanımları doğmazdı.

Bu arada eski Amerikan arabalarınında yeri ayrıdır.. Birçoğunun panjur, tampon veya direksiyon tasarım ve işçiliği günümüz araçlarını komple cebinden çıkartır.


Yıl 1989 0.26 cd Yıl 1999 0.25cd
f6940cas-960.jpgHonda_Insight_Exclusive_XL_(ZE3)_0126.JPG


Yıl 1965 Yıl 1965

carpixel.net-1965-opel-admiral-93005-hd.jpg1024px-Peugeot_204_front_20120630.jpg
 

Tb96

Profesör
8 Ağu 2019
850
1,208
1,870
27
Malatya
Marka
Opel
Alman arabalarının Fransız,Japon,İtalyan,Amerikan arabalarından en büyük farkı verdiği güven ve oturaklılık hissi. Bu his olarak Fransız vs Japon vs Alman yaptığınızda. Japon arabaları kardeşim sen istediğini yap bana hiç bir şey olmaz iken Alman arabalarında kardeşim sen istediğini yap sana bir şey olmaz hissi veriyor. İnsanların Alman takıntısını tamamen bu hisleri uyandırdığı için olduğunu düşünüyorum ve gidip bu hisleri Polo,Fiesta gibi ucuz B segmenti ucuz arabalarına da aşılıyorlar.

Yanlış anlaşılmasın biri diğerinden daha güvenli demiyorum verdiği histen bahsediyorum. Bir Polo,Fiesta,Astra,Golf gibi en ucuz Alman arabalarına binip 200 km gibi hızlara çıkın demek istediğimi anlarsınız.
 

MertEren

Panpa
8 Eyl 2016
1,216
2,194
3,770
26
İstanbul
Adam aliyor m3 sonra diyorki alman alacan .
ula bin bakayim dusuk motorla dsg ye inince japon bayragini dovme yaptirir :D

Abi neden Japonya bayrağını yaptırmak için bir sebep gördün onu çözemedim? Japon dediğimiz otomobillerin büyük çoğunluğunda cvt dediğimiz lüzumsuz arkadaş var. Ben 1.0, 1.2, 1.4, 1.5 tsiların hepsini dsg ile kullandım. Hatta 3 yıl 1.6 tdi dsg Passat B8 sahibiydik. Ayrıca kendi sürdüğüm aracın 2.0 atmosferik cvtli bir Toyota olduğunu da düşündüğüm zaman sevgili Japon otomobilimin bana verdiği sıkıcılıktan olsa gerek ki dsg ile geçen her sürüşümde zevkten ağzım kulaklarıma varacak dereceye geliyordu. Vites geçişlerinin hızı, pürüzsüzlüğü verdiği hızlı geri dönüşler dsgyi sevmek için fazlasıyla yeterli sebepler. Ayrıca bir başka dsg olan stronic şanzımanı da yaş kavrama ile 1.4 tfsi A4 ve 2.0 tfsi A6 ile sürdüm ki bunlarda da aldığım hazlar, japonun bana veremediklerindendi. Şimdi neden japon bayrağını dövme yaptırayım?
 
Son düzenleme:
  • Wow
  • Beğeni
Tepkiler: DKB34 ve gokglsy

inzfatih

Fatih
Panpa
16 Eyl 2016
2,073
4,359
4,220
varsova
Marka
Porsche
yeni almanlar ilk sahibi olacaksaniz garantisi bitmeden satacaksaniz ya da sorun cikarir cikarmaz satar yenisini alirim diyebilecek ekonominiz varsa guzel. Etrafimdan gordugum kadariyla eskisi gibi uzun omurlu olduklarini dusunmuyorum. konforu ve hala biraz da olsa surus zevki sunabildigi icin alman tercih ederim...
 

furkankaya585597

Profesör
8 Eyl 2016
1,778
1,064
2,420
Klasik Amerikanlara, kafamızda ki Amerikan aracı profiline yakışan bu zaten ama bugün bir Focus'un, Fiesta'nın düz yol arabası olduğunu düşünemiyorum. Zamanında Alman üretimine yetişme çabası olmasaydı bu araçların çoğu olmazdı. Hatta çoğu kişi ister kabul etsin ister etmesin bugün konforlu, iyi malzeme kaliteli, iyi sürüşlü bir uzak doğu aracı üretilmeye çalışılıyorsa, içleri dökülen, trim seslerinden kafa ütüleyen Fransız araçlarından Peugeot gibi modeller daha kaliteli üretimlere geçmek için uğraşıyorlarsa bunun en büyük sebebi Alman otomotiv piyasasının yönlendirmesinden, bu piyasaya oldukça hakim olmalarından kaynaklı. Kafalarda ki Alman otomobili kavramı olmasaydı diğer ülkelerin markaları kendilerini bu derece zorlamazdı.
Benim gözümde gerçek Amerikan olarak kalan tek firma Dodge firması. Onun dışında Ford, Cadillac gibi markalar iyice Alman'ların kuzeni olmaya başladı. Mustang bile V6'yı bıraktı I4 turboya geçti.
 
  • Beğeni
Tepkiler: HusoRX7 ve gokglsy

inzfatih

Fatih
Panpa
16 Eyl 2016
2,073
4,359
4,220
varsova
Marka
Porsche
Benim gözümde gerçek Amerikan olarak kalan tek firma Dodge firması. Onun dışında Ford, Cadillac gibi markalar iyice Alman'ların kuzeni olmaya başladı. Mustang bile V6'yı bıraktı I4 turboya geçti.
l4 sadece avrupa uyarlamasi, MAch-e cikana kadar V8 mustangler showroomlardaydi, amerikada hala sifir km v8 mustang bulunabilir, ayrica 2020 mustang GT500 shelby modeli hala satiliyor. Bigun amerikaya tasinirsam tek sorumlusu 5 litre bir mustang olacaktir. her firsatta kiraliyorum doyamadim o motor horultusuna
 

inzfatih

Fatih
Panpa
16 Eyl 2016
2,073
4,359
4,220
varsova
Marka
Porsche
-alman otomobillerinin tasarımlarını beğeniyor musunuz ? sizce japon, fransız ve amerikalı rakiplerine göre artıları ve eksilerinin olduğunu düşünüyor musunuz ? (artıları ve eksileri var ise yazabilirsiniz). sizce eski nesil modeller mi yoksa yeni nesil araçlarını ilginizi çekiyor ?

-avrupa'da normal bir ülke olmasına rağmen tüm dünya'yı etkisine almışlar. tanınan bu otomobillerin baya pazarı var gerek amerika'da ve japonlar (çin pazarı) için uzun versiyon üretimleri bile var. sizce bu alman otomobilleri fazla mı ? abartıyorlar yoksa gerçekten de kaliteli ve düzgün işçilikleriyle ön plana mı çıkıyor. veya yenilikleri takip edip teknolojik ve güncel olmaları sayesinde mi ? seviliyorlar.

-avrupa birliğinde olmasak ta. ülkemizde bol bol sevilen sayılan sanki bizim markamız gibi onlarca paralara alınan sonra bak tok kapı sesi bak dsg vites çok konforlu bak ben d segmentinin en iyi arabasına biniyorum gibi gibi tavırlarda takılanlar hakkında ne düşünüyorsunuz fazla mı abartıyorlar yoksa bazı eksik noktaları olmalarına rağmen başka yerleri iyi yaparak gözümüzü boyuyorlar.

(eski ve yeni modeller fark etmez sizin bildiğiniz modeller var ise yazabilirsiniz.)
belli başlı otomobilleri paylaşıyorum aklınıza gelen her araç olabilir.

Bir de amerikan konusu bekliyoruz :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: gokglsy
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım