Arabalarınızın Bakım Maliyetleri

Laguna 2 1.9 dci 290.000 bakımda;

Yağ 5 lt Elf evolution 5-40: 325 tl
Yağ filtresi Orjinal büyük boy: 40 tl
Hava filtresi Fil marka: 30 tl
İşçilik: 100 tl

Mazot filtresini bir dahaki bakımda değiştireceğim. Sadece kartuşu değişiyor oda 70-100 tl arası. Polen filtresini de yeni değiştirmiştim karbonlu 30 tl ama markasını hatırlamıyorum. İşçilik normalde o kadar vermezdim her zaman gittiğim yere gitmedim.
 
IMG_20211113_115617.jpg

Bu kez sağ-sol amortisör ve sağ amortisör takozunu değiştirdik.Parça 1400 TL işçilik 200 TL.Bu ay toplamda (senelik bakım 1000 + sol amortisör takozu ve sol salıncak 800 + amortisör değişimi 1600) ile 3400 TL harcama yaptım.Umarım başka masraf çıkmaz.
 
Yakup ustanın uzmanlığı kiahyundai. Başka araç bakmıyor.

Ben baskı setimi orada değiştirdim. Sürekli aracın başındaydım. Yakup ustayı tercih edebilirsiniz.
Bugün hyundai 2017 model i20 1.4 crdi bakımını yaptırdık direksiyon kutusundaki problemi giderdi ön fren balataları yağ hava mazot polen filtresi değişti mükemmel işçilik sürekli başındayım sıkılmadan bıkmadan usanmadan sürekli dinledi tek tek cevapladı ve nokta atışı cevaplar verdi ekstra olarak camların yavaş açıldığını söyledim direk halletti kapı kollarının mekanizmasını yağladı bagaj amoritsörünü yağladı bundan sonra hyundai için yakup ustamı tek geçerim ücret olarak 1000tl ödedik
 
Çok fazla geçirmeden on balata değişimi yapacak bir ustası olan var mıdır İstanbul Anadolu yakasında(Ford için)
 
7 aylık sanayiden uzak dönemin sonuna geldik. Yeni sezonun ilk bölümüyle karşınızdayız :D

Bir amortisörün bilyesinin tıkırtı yapması, diğerinin tamamen patlayıp heryere yağ fışkırtması sonucunda varıyla yoğuyla ön amortisör değişimi yaptık. Şöyle bi parça listemiz oldu:


Helezon yaylar ve bir adet sac parça dışında ön amortisörlerde değişmeyen şey kalmadı. O sac parça da kimsede bugüne kadar bi sorun çıkarmadığı için parça üretimi yokmuş zaten. Gelirken olabildiğince bozuk yollardan geldim baya medenileşmiş arabanın ön tarafı, sanırsın 93 değil de 94-95 model yani öyle bi medeniyet :d
Şu mesajdaki işlemler için;
  • Marka: Skoda
  • Model: Favorit
  • Yıl: 1993
  • Bakıma girdiği kilometre: 228.455 (galiba)
  • Motor: 1.3 .781
  • Şanzıman: manuel
  • Yapılan İşlemler: Ön 2 amortisör, stoplama takozları, toz körükleri, bilyeleri, üst takozları, üst sacları
  • Maliyet: Maysan amortisörler tanesi 250, amortisör dahil tüm parçalar 820tl. İşçilik 200tl
  • İşlem yapılan servis: Şen Kardeşler Skoda - Ankara
  • Verilen hizmetten memnuniyet: İşçilik fiyatları bir tık fazla da olsa bunnar böyle diyen tiplerden olmayan nadir ustalar oldukları için değiyor. Mesela bu amortisörlerde kendileriyle hiçbir alakası olmayan bir ses için tekrar söküp düzeltip taktılar ısrara ihtiyaç duymadan. Memnunum
 
  • Marka: Hyundai
  • Model: Accent Blue RB
  • Yıl: 2014
  • Bakıma girdiği kilometre: 75200
  • Motor: 1.4 D-CVVT Euro 6
  • Şanzıman: CVT
  • Yapılan İşlemler: Periyodik bakıma ek olarak antifriz ve v kayışı avare rulmanı değişimi.
  • Maliyet: 800 lira (Yağ 350 TL +Tüm filtreler 235 TL,Antifriz,rulman ve işçilik 215 TL)
  • İşlem yapılan servis: Özen Otomotiv Kartal
  • Verilen hizmetten memnun kaldınız mı: İlgi alakalarından son derece memnun kaldım.
 
  • Marka: Peugeot
  • Model: 208
  • Yıl: 2015
  • Bakıma girdiği kilometre: 70400
  • Motor: 1.2 PureTech 82
  • Şanzıman: ETG5
  • Yapılan İşlemler: Triger kayışı, Mobil Esp 5w30 yağ, orijinal yağ filtresi
  • Maliyet: 3000
  • İşlem yapılan servis: Erdoğan Oto İzmit
  • Verilen hizmetten memnun kaldınız mı: İlk defa gittiğim bir servisti, ilgi alaka güzeldi. İşlemi direkt anlayabilmek mümkün değil tabi ama şimdilik bir sorunum yok.
 
  • Marka: Peugeot
  • Model: 208
  • Yıl: 2015
  • Bakıma girdiği kilometre: 70400
  • Motor: 1.2 PureTech 82
  • Şanzıman: ETG5
  • Yapılan İşlemler: Triger kayışı, Mobil Esp 5w30 yağ, orijinal yağ filtresi
  • Maliyet: 3000
  • İşlem yapılan servis: Erdoğan Oto İzmit
  • Verilen hizmetten memnun kaldınız mı: İlk defa gittiğim bir servisti, ilgi alaka güzeldi. İşlemi direkt anlayabilmek mümkün değil tabi ama şimdilik bir sorunum yok.

Sentesi hafif kaçık sanırım, teslim ettim yarın tekrar bakacak. Olmazsa servis yolu gözüktü sanırım.
 
Bu motorlarda triger kayışı yağ karterinin içinden geçtiği için zamanla karterde kauçuk biriktirip yağ pompasını tıkadığını duymuştum. Bu konuda bir önlem aldınız mı?

Evet öyle bir problem vardı, üreticinin aldığı iki önleme uyuyorum şu anda. Yeni triger kayışlarını daha iyi yapıyorlar(yeniden kastım bir süre oluyor tabi) 2015'te bazı araçları geri topladılar hatta bu sebepten. Bir de peugeot'nun önerdiği güncel yağlara uymak lazım. Ben değiştirdiğimde karterden parça çıkmadı, bazı araçlarda karterde birikme de yapabiliyormuş bu parçalar.
 
  • Beğeni
Tepkiler: mete25
Evet öyle bir problem vardı, üreticinin aldığı iki önleme uyuyorum şu anda. Yeni triger kayışlarını daha iyi yapıyorlar(yeniden kastım bir süre oluyor tabi) 2015'te bazı araçları geri topladılar hatta bu sebepten. Bir de peugeot'nun önerdiği güncel yağlara uymak lazım. Ben değiştirdiğimde karterden parça çıkmadı, bazı araçlarda karterde birikme de yapabiliyormuş bu parçalar.
Anladım, yine de trigeri fazla eskitmemekte fayda var anlaşılan. Keyifli forumlar dilerim :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: cimihendriks
  • Marka: Citroen
  • Model: Xsara II
  • Yıl: 2003
  • Bakıma girdiği kilometre: 152.000
  • Motor: 1.6 16v
  • Şanzıman: Manuel
  • Yapılan İşlemler: Periyodik bakım
  • Maliyet: 540 TL (Motul Eco-nergy 5-30 4 Lt 300 tl, 75 tl işçilik, 165 tl hava-yağ-polen filtresi)
  • İşlem yapılan servis: Aksu Madeni Yağ Motul Yetkili Satıcısı
  • Verilen hizmetten memnun kaldınız mı: 3. gidişim memnunum tavsiye ediyorum
  • Tarih: 18.02.2022
 
  • Marka: Citroen
  • Model: Xsara II
  • Yıl: 2003
  • Bakıma girdiği kilometre: 152.000
  • Motor: 1.6 16v
  • Şanzıman: Manuel
  • Yapılan İşlemler: Periyodik bakım
  • Maliyet: 540 TL (Motul Eco-nergy 5-30 4 Lt 300 tl, 75 tl işçilik, 165 tl hava-yağ-polen filtresi)
  • İşlem yapılan servis: Aksu Madeni Yağ Motul Yetkili Satıcısı
  • Verilen hizmetten memnun kaldınız mı: 3. gidişim memnunum tavsiye ediyorum
  • Tarih: 18.02.2022
İşçilik çok az almış. Hayırlı olsun hocam.
 
  • Beğeni
Tepkiler: mete25
  • Marka: Citroen
  • Model: Xsara II
  • Yıl: 2003
  • Bakıma girdiği kilometre: 152.000
  • Motor: 1.6 16v
  • Şanzıman: Manuel
  • Yapılan İşlemler: Periyodik bakım
  • Maliyet: 540 TL (Motul Eco-nergy 5-30 4 Lt 300 tl, 75 tl işçilik, 165 tl hava-yağ-polen filtresi)
  • İşlem yapılan servis: Aksu Madeni Yağ Motul Yetkili Satıcısı
  • Verilen hizmetten memnun kaldınız mı: 3. gidişim memnunum tavsiye ediyorum
  • Tarih: 18.02.2022
Yanlış hatırlamıyorsam 2019 yılının sonlarında, fazla yağı boşalttırmak için dedemin R12 TX'ini lifte kaldırtmıştım. Usta 20 TL almıştı🥲 . İşçilik oldukça uyguna gelmiş.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: kenblock ve mete25
@Alper45 Eski aracımda liftte yapılması gereken ufak bir işlem vardı. Lifte kaldıran tamirci, tornacıya verdiğimden daha fazla ücret talep etmişti. Bir şey de diyemiyorsun ama böyle yıllarca da kendilerini güzel güzel andırıyorlar :)

@kalender195 Teşekkür ederim hocam. Burası aslında yağ satış noktası ama uygun bir meblağ karşılığında yağ değişimini de yapıyorlar. Hatta bir önceki gittiğimde bu meblağ 50 tl idi :) Yağı koyarken aracın kapasitesine titizlikle uyuyorlar. Ekstradan akü ölçümü ve ilaçlı kaput altı temizliği de yapılıyor, yağın orijinalliği hakkında da bir şüphem olmuyor. Tüm bunlar göz önüne alınınca şimdiye kadar gayet memnun kaldım.
 
Yaza giriyoruz malum, tatiller için yollar yapılacak bir iki eksik giderelim.
  • Marka: BMW
  • Model: 525i 160kw
  • Yıl: 2006
  • Kilometre: 275000
  • Motor: N52B25
  • Şanzıman: ZF-6HP26
  • Yapılan İşlemler: Fren Balataları Ön-Arka, Lpg Regülatörü ve Filtreleri
  • Maliyet: 2750 tl
Feredo Balata Takımı Ön Arka: 950tl
Fren Hidroliği 4.1 Komple: 150tl
İşçilik: 200tl

Zavoli 200kw Lpg Regülatörü: 1100tl
Lpg Filtre Takımı: 200tl
İşçilik: 150tl
 
2015 ford focus 1.6 dizel 135 bin bakimini yetkili serviste yaptirdim.

Yag, mazot filtresi haric filtreler, dizel yakit temizleyicisi, fren hidrolik sivi degisimi, antifiriz kaciyordu termostat oringi degisimi ve yeni antifiriz koyulmasi, karter tapa contasi yipranmis onun degisimi

Toplamda 3.500 lira tuttu. Pazarlikla 2.179 liraya mal oldu.
 
  • Marka: Mercedes
  • Model: SLK 200 Kompressor
  • Yıl: 2004
  • Kilometre: 165000
  • Motor: M271 1.8 Kompresör
  • Şanzıman: 5G-Tronic
  • İşlem yapılan servis: Özkar Mercedes Özel Servis
  • Verilen hizmetten memnun kaldınız mı: İzmitin en sağlam özel servislerinden
  • Yapılan İşlemler: Ön alt salıncak çifti değişti. Külbütör kapak contası değişti. Yağ ve Filtre bakımı yapıldı.
  • Maliyet:
Motul 5 Litre 6100 SYN-NERGY 5W-40 / 305 TL (Zam gelmeden önce kapatmıştım. Şu an aynı sitede 460 TL)
Motul 1 Litre 6100 SYN-NERGY 5W-40 / 130 TL
M271 Kompresör Motor Yağ Filtresi Orijinal / 141 TL
M271 Kompresör Motor Hava Filtresi Mann Marka / 168 TL
Karter Boşaltma Tapası / 16 TL
Karter Tapa Pulu / 7 TL
Supap Kapak Contası Victor Reinz Marka / 110 TL
Ön Alt Salıncak / 750 TL x 2
İşçiliği hatırlamıyorum tam olarak.
 
Son düzenleme:
2015 ford focus 1.6 dizel 135 bin bakimini yetkili serviste yaptirdim.

Yag, mazot filtresi haric filtreler, dizel yakit temizleyicisi, fren hidrolik sivi degisimi, antifiriz kaciyordu termostat oringi degisimi ve yeni antifiriz koyulmasi, karter tapa contasi yipranmis onun degisimi

Toplamda 3.500 lira tuttu. Pazarlikla 2.179 liraya mal oldu.
Yalnız 1.400 TL pazarlık ile düşülmesi çok garip.Ki bu fiyattan da kar ediliyor maalesef.