Arabanıza dair en sevdiğiniz şeyler

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,040
7
51,377
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
- Aşırı geniş ön yaşam alanı, hatırı sayılır geniş arka yaşam alanı
- Eski klasikleri saymazsak deneyimlediğim tek kapı araçlar arasında arkaya geçişi en kolay olan araba.
- Lego gibi, modüler araba. Resmen üst donanıma geçirebilirsiniz. Doğan görünümlü şahin yapabilirsiniz.
- Ön koltukların bel destekleri çok iyi.
- Tek dokunuşla açılıp kapanan elektrikli camlar, kontak kapattıktan sonra anahtarı çıkarana kadar bu özelliğin çalışabilmesi, camları açık unutup inseniz bile anahtarla açık camları kapatmak mümkün. 2001 yılı için çok iyi özellikler
- 1.2 atmosferik motor için komik gelecek ama yüksek hızlarda otoyol sürüşlerinde motorun çekişi :D Şaşırtıcı şekilde 130-180 hızlanması 1.4, hatta bazı C sınıfı 1.6 motorlar kadar başarılı. 5. viteste 200'de devir kesiciye de girebiliyor. Tabii karşılığında varil varil benzin istiyor :')
- Basmayınca çok ekonomik kalabilmek mümkün.
- Klima var :D
- Yürütme maliyeti. Düşük mtv, düşük sigorta, baz donanıma ve küçük motora bağlı olarak bazı parçalar daha ucuz. Üst donanımlarda tekstil kaplamalı bazı yüzeylerin benimkinde sert plastik olması sayesinde iç mekan yaşını göstermiyor =)
- Görüş açıları. Aynalar yandaki 2 şeridi gösterebiliyor. Arka cam ve sileceği de kocaman (40cm)
- Sırtlık eğimi çift kademeli ayarlanabilen arka koltuklar. Bagaj ucu ucuna yetmediği zamanlarda hayat kurtarıyor.
- Orijinal direksiyon kutusuyla şehir içinde manevralar ve park etmek çok rahat. Eni de günümüz A sınıfı araçlar kadar ya var ya yok, her yere girip çıkmak mümkün.
- 20 yıllık B sınıfı bir araba için yol tutuşu hiç fena değil.

Bir bu kadar da olumsuz yönleri var tabii ama konumuz bu değil :d
 

recruit

Tan
Asfalt Kurutucu
6 May 2020
65
23
670
38
Ankara
Marka
BMW
E90 LCI 320d için
- Direksiyon hissi
- Virajlardaki performansı
- Motor performansı ( özellikle gaz tepkisi hangi koşulda olursa olsun anında tepki vermesi )
- Motor ile şanzıman uyumu
- Özet olarak söylemek gerekirse eşsiz sürüş keyfi
A3 8v
- Spor olduğu için süspansiyon sertliğinden dolayı yol tutuşu
- Başka hiç bir şey yok vag grubu işte daha ne beklersin ki zaten
 
  • Beğeni
Tepkiler: fujiwara ve mcb

mcb

Murat
Panpa
9 Ocak 2020
1,391
2
3,017
3,770
36
Avusturya
Marka
Mercedes
uzun yol yapamadim tam tatil oncesi korona olduk ailece, sehiricinde de kullanmak istemedim acikcasi garaja girip calistirip icinde muzik dinliyorum bazen

Ouvv geçmiş olsun. Atlattıysanız ama yakında korona geçirenlere ve aşı olanlara seyahat serbestisi gelecek, o zaman kafa rahat gezebilirsiniz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: fujiwara

Gökhan61

Gökhan K.
Panpa
Beta Programı
21 Eyl 2016
1,498
1
4,826
4,070
41
Trabzon
Marka
Renault
Ben Lagunamın özellikle şusunu seviyorum diyemem ama bir araçta aradığım pek çok şeyi bir arada bulundurması sanırım senelerdir bana hayalini kurdurup en sonunda da aldıran :)

İdeal sürüş pozisyonu (alçak oturma pozisyonu)
Güvenlik ekipmanları (abs esp 8 airbag vs)
Gerçekten güzel orjinal müzik sistemi (cabasse marka ama usb oynatmaması kötü)
Performanslı motor (performanslı ve abartmadıkça ufak tefek yazılım müdahalelerine açık)
Geniş iç hacim
F7R dan sonra az yakması :D
 

diesel_s3

Uras Kayra Bağcı
Elit Apaçi
27 Ocak 2021
80
123
760
İzmir
Marka
Volkswagen
Valla ne desem bilmiyorum gerçekten. Arabamın her karışını seviyorum.😊
 

mcb

Murat
Panpa
9 Ocak 2020
1,391
2
3,017
3,770
36
Avusturya
Marka
Mercedes
Bu başlığın olumsuzunu da yapmalıyız.

Aynen aslında arabayı övmek kolay. Biraz elimizdekinin kıymetini bilelim, biraz moralimiz yükselsin, bir de bizi neler mutlu ediyor arabalrda onu görelim istedim :D Bazen övmece iyi oluyor bu anlamda.

Kullanıcısından sevilmeyen, sıkıntılı yönlerini görmek de güzel olur. Güzel bir genel sorunlar veri tabanı oluşur. Bence aslında marka model bağımsız aynı yılın araçlarında benzer sorunları da görmüş oluruz :)
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: dthhasan

ercanalhan

Yusuf Ercan Alhan
Profesör
22 Şub 2019
391
1,141
2,395
istanbul
Marka
Opel
Ya ben arabama duygusal olarak bağlıyım. o yüzden yazacaklarım arabayı övme gibi görülmesin seviyorum yani. zaten 30 yaşında arabanın nesini öveyim :) 1 airbag bile yok mesela.. neyse..

Hızı çok sevmemekle beraber en sevdiğim tarafı 220 km civarlarına kadar soluksuz çıkabilmesi ve hızlanma konusunda günümüzün iyi araçlarından pekde aşşağı kalmaması.

Çok geniş olmasada ferah, havadar iç mekan.

Egr, elektrikli devrdaim, elektrikli ön ısıtıcı (adı neyse unuttum onu) gibi ilavelerin olmaması..

Makul seviyelerde seyreden yakıt tüketimi. (lpg yok)

Ani hızlanmalarda sizi ikilemde bırakmayacak kadar güvenli hızlanma.

Birçok kişi için eksi konfor olsa da benim sevdiğim direksiyonun asfalt ile haberleşmesi. Aşşağıda ne oluyor ne bitiyor anlıyorum.

Sağlam elektronik aksam, yaşına göre sağlam mekanik ekipmanlar. (aldığımdan beri hiç yolda kalmadım)

Basit montajlı parçaları evin önünde hobi olarak uğraşmanıza imkan veriyor.

Yaptığınız ilave güncellemeler gerçekten fark ediyor. ses yalıtımı veya yenilenen parçalardan sonra yaşının verdiği yorgunluğu biraz gidermiş oluyorsunuz.

C sütununa dışardan cila atmanın ise tarifi yok.. Hele o çamurluğa doğru inen kısmındaki ışık yansıması ♥♥♥

aracım vectra sfı
 

mcb

Murat
Panpa
9 Ocak 2020
1,391
2
3,017
3,770
36
Avusturya
Marka
Mercedes
Biraz daha ekleme yapayım :D

2017 C180d Estate (S205):

- Far performansı (gece inanılmaz rahatlatıyor gerçekten)

2018 E220d Estate (S213)

- Koltuklar hem bakım, hem konfor hem sürücüyü sarma açısından süper
- Arkada model vs. hiçbir şey yazmaması. (Çok temiz bir görüntü oluyor.)
- Renk (Kiri önceki aracıma göre çok az göstermesi açısından)
- Ekranlarda yağ sıcaklığından, akünün durumuna, g değerinden, ivme detay bilgilerine kadar her şeyi görebilmek

2013 Suzuki Swift Otomatik Benzin

- İç ve Dış tasarımı
- Otomatik vitesin güzel çalışması
- Yakıt
- Sorunsuzluğu (yıllık bakım dışında bir şey çıkarmadı şükür)

2013 Mercedes B:

- Geri görüş kamerasının netliği
- İç mekan malzeme kalitesi
- Şık dizayn

2017 Ford Focus Titanium X Station Wagon:

- Tabii ki yol tutuş :D
- Direksiyon hissi
- Dış tasarımı

2013 Citroen C4 Confort Plus:

- Orta konsol tasarımı ve sürgülü kocaman soğutmalı bir alanın elinin altında olması
- Otoban konforu
- Yakıt (O kadar az yakıyordu ki hiçbir yere toplu taşımayla gitmek istemiyor insan)

Opel Astra 2011 Enjoy Plus:

- Yol tutuş
- Çok fazla donanım (Far sensörü, yağmur sensörü, otomatik kararan ayna vs.)
- Sorunsuzluğu

Ford Focus MK1 2001 1.6 Ghia:

- Yol Tutuş
- İç mekan malzeme kalitesi
- İç ve dış mekan dizaynı
- Uzun yol konforu
 

mtb_rider

Mustafa Özer
Panpa
6 Eyl 2020
786
1,503
2,520
37
Sakarya
Marka
Kia
2015 Focus

- Direksiyon hissi. Her surdugumde tekrar tekrar asik oluyorum. Dun uzun yolda yazlik lastigi yanaktan yardim. Yolda kaldim. Lastikceye gittim sol one cikma, 11 yillik lastik taktim idareten. Tabi lastigin artik yapisi pek iyi olmadigindan sola cekip durdu arac. Ama o halde bile direksiyonun geri bildirimi, yonlendirmede ki hassasiyeti cok iyiydi.

- Ozellikle dusuk banketli dedigimiz cukurlu degil ama yapisi bozuk, inisli cikisli asfaltlarda aracin ilerlerken bulundugu segmentte daha ust siniftaymis gibi hissettirmesini cok seviyorum. Yapisi bozuk her yolda aracin govdesinin, arka suspansiyonlarin verdigi tepkiler cok kararli ve lezzetli.

- Kontrolu kaybedip yahut dalginlikla istemizce hizli girdigim virajlarda bile arac o kadar affedici ki tedirgin oldugum tek bir an olmadi. Direksiyonu normalden daha hizli viraj icine kirmak yetiyor yola geri donmesi icin.

- Elektronik sistemlerde olan TVC denilen torkla yonlendirme sistemini cok seviyorum. Ozellikle eskimis lastigin viraj icindeki patinajlarina, asfalttan, hava durumundan veya baska etkiden kaynakli kafadan kaymalara karsi cok etkili. Arac disari acilmaya can atsa da bu sistem burnu iceri cekmek icin inanilmaz efor sarfediyor ve kendini hissettiriyor da.

- Kapilarin agir olmasi niyeyse cok hosuma gidiyor. Ozellikle mk3.5'larin kapilari celik kasa kapisi gibi agirdir. Sanirim tokluk veya saglamlik hissi veriyor bana.

- 1.6 tdci motor. Hem tuketiminden hem performansindan hem de dayanikliligindan dolayi cok memnumum.

- Bagaj kapagi inanilmaz hafif. Bazen ucuzluk hissi verse de serce parmagimla asagi inebiliyor. Ozellikle yere koyamayacagim bir sey tasirken bagaji kapatmak cok kolay oluyor.

- Kisa far aydinlatmasini cok seviyorum. Gerci bu benim cabalarimla oldu ama yine de seviyorum. Aydinlatma mesafesi ve acisi bakimindan daha ust seviye bir fari hic aramadim. Adaptif ozelliklerin getirdigi pratiklikler haric tabi.

- On koltuklarda ki yanal destekler cok iyi. Virajlarda gercekten iyi tutuyor. Daha kotu araclar deneyimlemistim.

- Vites gecisleri cok yumusak, puruzsuz ve rahat.

Bu arabayı çok uzun süre kullandım. 2011'de yeni kasa çıktığında şirketim kiralamıştı. 3 yıl kullandım. Sonra başka paketler makyajlı kasa vs geldi. Bu arabanın direksiyonuna geçtiğimde aldığım sürüş hazzını neredeyse hiç bir araçta almadım. Çok sinir bozucu huyları olsa da yine de çok seviyorum.

+Sürüş posizyonunun harikalığı kendi aracımda dahi yok.
+Yol tutuşu zaten anlatmaya gerek yok.
+Kumandadan çift basınca tamamen açılan bagaj kapısı (sedan)
+2018 yılından sonra kullanılan (manuel trend x için ) 120hp/300Nm performans ve tasaruf odaklı motor
+Bayılarak dinlediğin motor gırıltısı
+Pamuk gibi vites geçişleri
+Pamuk gibi direksiyon simidi

-Boş baketi aşırı boş.
-Teyp sistemine kablo ile telefon bağlayı dinlemeniz oldukça zor
-Oldukça dar arka iç hacim
-Malzeme kalitesi !
-Oynayan esneyen iç ekipman
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,238
45,841
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Bu arabayı çok uzun süre kullandım. 2011'de yeni kasa çıktığında şirketim kiralamıştı. 3 yıl kullandım. Sonra başka paketler makyajlı kasa vs geldi. Bu arabanın direksiyonuna geçtiğimde aldığım sürüş hazzını neredeyse hiç bir araçta almadım. Çok sinir bozucu huyları olsa da yine de çok seviyorum.

+Sürüş posizyonunun harikalığı kendi aracımda dahi yok.
+Yol tutuşu zaten anlatmaya gerek yok.
+Kumandadan çift basınca tamamen açılan bagaj kapısı (sedan)
+2018 yılından sonra kullanılan (manuel trend x için ) 120hp/300Nm performans ve tasaruf odaklı motor
+Bayılarak dinlediğin motor gırıltısı
+Pamuk gibi vites geçişleri
+Pamuk gibi direksiyon simidi

-Boş baketi aşırı boş.
-Teyp sistemine kablo ile telefon bağlayı dinlemeniz oldukça zor
-Oldukça dar arka iç hacim
-Malzeme kalitesi !
-Oynayan esneyen iç ekipman
2011-2014'e kadar mk3 dediğimiz makyajsızlar vardı aslında. 2015 ile mk3,5'a geçtiler. Artı olarak saydıklarınızın çoğu daha da geliştirildi makyajla birlikte. Özellikle direksiyon muhteşem oldu. Fiesta ve güncel st-line Focus haricinde benim bugüne kadar tüm araçlarda deneyimlediğim en iyi direksiyona sahip gerçekten.

Eksilere de katılıyorum. Değişen pek bir şey olmadı makyajla bu konularda. Sadece makyajla gelen sync 2 multimedya ile bluetooth bağlantısı, mp3 dinleme kolaylığı gibi şeyler arttırıldı diyebilirim. Haricindeki eksikler hala devam etti.
 

mtb_rider

Mustafa Özer
Panpa
6 Eyl 2020
786
1,503
2,520
37
Sakarya
Marka
Kia
2011-2014'e kadar mk3 dediğimiz makyajsızlar vardı aslında. 2015 ile mk3,5'a geçtiler. Artı olarak saydıklarınızın çoğu daha da geliştirildi makyajla birlikte. Özellikle direksiyon muhteşem oldu. Fiesta ve güncel st-line Focus haricinde benim bugüne kadar tüm araçlarda deneyimlediğim en iyi direksiyona sahip gerçekten.

Eksilere de katılıyorum. Değişen pek bir şey olmadı makyajla bu konularda. Sadece makyajla gelen sync 2 multimedya ile bluetooth bağlantısı, mp3 dinleme kolaylığı gibi şeyler arttırıldı diyebilirim. Haricindeki eksikler hala devam etti.


Benim kullandığım araçların %95'i trend-x paketti.

2019 yılına kadar teyip sisteminde şöyle bir sorun vardı ve hiç değiştirmediler. İos yada android sistemi kullanan bir telefonu kablo ile bağladığımda ( bluetoth hak getire ) istediğim şarkıyı açamıyordum. Sürekli zıplama yapıyordu. Sök tak çıkar, play yap bir daha sök tak. Kendimce yöntem geliştirmiştim. Bir araçta böyle bir sorun yıllarca giderilmez mi yahu !
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,238
45,841
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Benim kullandığım araçların %95'i trend-x paketti.

2019 yılına kadar teyip sisteminde şöyle bir sorun vardı ve hiç değiştirmediler. İos yada android sistemi kullanan bir telefonu kablo ile bağladığımda ( bluetoth hak getire ) istediğim şarkıyı açamıyordum. Sürekli zıplama yapıyordu. Sök tak çıkar, play yap bir daha sök tak. Kendimce yöntem geliştirmiştim. Bir araçta böyle bir sorun yıllarca giderilmez mi yahu !
Ford bu. Bir sıkıntıya kafayı taktığı vakit onu düzeltmek cidden uğraştırıyor. Bahsettiğiniz muhtemelen yazılımsal bir sıkıntıydı. Ama Türkiye'de servisler aracın yolda gidişi hariç herhangi bir konuda yazılımsal destek vermeyi sevmiyor. En azından Ford'da durumlar böyle.
 

mtb_rider

Mustafa Özer
Panpa
6 Eyl 2020
786
1,503
2,520
37
Sakarya
Marka
Kia
Ford bu. Bir sıkıntıya kafayı taktığı vakit onu düzeltmek cidden uğraştırıyor. Bahsettiğiniz muhtemelen yazılımsal bir sıkıntıydı. Ama Türkiye'de servisler aracın yolda gidişi hariç herhangi bir konuda yazılımsal destek vermeyi sevmiyor. En azından Ford'da durumlar böyle.

Ah! yazmayı unuttum. Ön silecek yapısına bayılıyorum focusların. Kör nokta kalmıyor neredeyse. Başka araçlarda pek görmedim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: ozanckl ve Cenk

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,238
45,841
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Ah! yazmayı unuttum. Ön silecek yapısına bayılıyorum focusların. Kör nokta kalmıyor neredeyse. Başka araçlarda pek görmedim.
Otobuslerde ki gibi zit yonlu calisanlardan. Gercekten buyuk bir alani siliyor. Eski aracim c4'te de boyleydi. Sahsen klasik sisteme gore ben de daha cok seviyorum ters calisan silecekleri.
 

mcb

Murat
Panpa
9 Ocak 2020
1,391
2
3,017
3,770
36
Avusturya
Marka
Mercedes
Otobuslerde ki gibi zit yonlu calisanlardan. Gercekten buyuk bir alani siliyor. Eski aracim c4'te de boyleydi. Sahsen klasik sisteme gore ben de daha cok seviyorum ters calisan silecekleri.

C4’te bu sileceklerin büyük bir eksisi vardı o da suyu ön camdan silerken yan cama atıyordu. Oradaki yüksekliği düzgün ayarlayamamışlardı :D Focus’ta bu sorun yok mesela.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım