Arabanızın Fotoğrafları

Arabanızı seviyor musunuz


  • Kullanılan toplam oy
    715
Benim kullandığım şanzıman da getrag 300dct ama böyle yavaş hızda ikiye atıpta yığılma hissiyatı yaşatmıyor hiç, ilginç valla 🤔.
Jatco JF506E 5 ileri tam otomatik şanzımanlı Freelander 1 2.5 v6 10km/h hıza çıkınca direk 2.vitese atıyor ve araç bayılmıyor. Hatta otopark rampasında manuelde 2.viteste kalkıp direk ivmelenerek çıkabiliyorum.
 
Jatco JF506E 5 ileri tam otomatik şanzımanlı Freelander 1 2.5 v6 10km/h hıza çıkınca direk 2.vitese atıyor ve araç bayılmıyor. Hatta otopark rampasında manuelde 2.viteste kalkıp direk ivmelenerek çıkabiliyorum.
Verdiginiz gaz orani ile alakali olabilir, benim bahsettigim durum %5-10 luk bir gaz pedali komutu ile yavaşça yürütme senaryosuydu.
 
Verdiginiz gaz orani ile alakali olabilir, benim bahsettigim durum %5-10 luk bir gaz pedali komutu ile yavaşça yürütme senaryosuydu.
Gazı köklemediğimiz sürece araç 1.viteste kesinlikle kalmıyor. Zaten 2.vites diğer viteslere göre kısa oranlı olduğundan araç ivmesini düşük gaz oranında bile iyi kazanıyor. Bence durum hacim ve düşük devir torkuyla alakalı. Çünkü Aisin TF-60SN (09G) şanzımanlı Passat B6 2.0TSI'da 10km/h hızda direk ikiye geçiyor ve düşük gazda ivmelenmeye devam ediyor. Dediğim gibi bence olay hacim ve alt devir torkuna bağlı.
 
@Onatygt Olabilir ama kıyasladığınız sistemlerde ortak bir nokta da göremedim, yanlış bilmiyorsam bahsettiğiniz iki şanzımanda tam otomatik. Bambaşka iki sistemi karşılaştırırken sadece tek bir farka yormak sonucu çok anlamlı olmuyor. O nedenle örnek verirken kendi aracım ile kıyaslamıştım. Ayni hacim, turbo besleme, çift kavrama şanzıman.
 
@Onatygt Olabilir ama kıyasladığınız sistemlerde ortak bir nokta da göremedim, yanlış bilmiyorsam bahsettiğiniz iki şanzımanda tam otomatik. Bambaşka iki sistemi karşılaştırırken sadece tek bir farka yormak sonucu çok anlamlı olmuyor. O nedenle örnek verirken kendi aracım ile kıyaslamıştım. Ayni hacim, turbo besleme, çift kavrama şanzıman.
Bu durum sadece çift kavramalarda yok demek istedim bende.
 
  • Beğeni
Tepkiler: BorgaXxX
Ortaseki Ormanları'dan selamlarla

20240602_121041.jpg
20240602_120614.jpg
20240602_120537.jpg
20240602_114601.jpg
 
566c6aad-70ec-422f-9227-e93232867baf.JPG
Ameliyat masasında yeni triger setini beklerken. Leonardo'nun vaftiz babası @FuckTheFuelEconomy 'e leonardo'yu bu zor zamanında yalnız bırakmadığı ve ustaları düzgün iş yapmak için zorladığı için teşekkür ederim.
Değişen Parçalar
- INA triger seti
- Bosch V kayışı
- INA gergi bilyası
- Sağ ön motor kulağı Lemförder
- Alt takım ön arka burçların hepsi Febi
- Klima kompresör kasnağı
- NGK Laser İridyum bujiler
- mann filtreler (yağ hava polen)
- liqui moly toptec 4200 yağ
Aracın geçmişte el değiştirmeden komple yetkili servis bakımlı olması dolayısıyla üstündne çıkan tüm parçaların VW AG etiketli olması yüzümüzü güldürdü. Bu bakımla birlikte uzun bir dönem beraber olmayı da garantilemiş olduk.