Araçlarınızın Ortalama Yakıt Tüketimi

Bunlar hep debriyaja basmaya erinmekten :D Zor durumda kalmadıkça kapıya koymam valla 4 ileri tk
Pejolarda deneyimlemiştim bir zamanlar ben bu 4 tk şanzımanı. 308'in bir tarihte 150 küsür hp'lik bir motoru vardı thp olanlardan. O motor ve kasaya koymuşlardı. Mcp şanzımandan sonra bana çok konforlu gelmişti vites geçişleri ama performans, tüketim, verimlilik bunlar yok tabi. Motor yürüyor ama şanzıman törpülüyordu :D Düşün mcp'de ne eziyet çektiysem 4 ileri tk bana konfor anlamında vaovvv dedirtmişti hahaha :D
 
Son düzenleme:
Pejolarda deneyimlemiştim bir zamanlar ben bu 4 tk şanzımanı. 308'in bir tarihte 150 küsür hp'lik bir motoru vardı thp olanlardan. O motor ve kasaya koymuşlardı. Mcp şanzımandan sonra bana çok konforlu gelmişti vites geçişleri ama performans, tüketim, verimlilik bunlar yok tabi. Motor yürüyor ama şanzıman törpülüyordu :D Düşün mcp'de ne eziyet çektiysem 4 ileri tk bana konfor anlamında vaovvv dedirtmişti hahaha :D

4 ileri bizde de var Teriosta ama ben hayatımda bu kadar hantal ve kararsız bir şanzıman görmedim gerçekten CVT ye geçince oh be dedirtiyor.4 ileri şanzımanın oranları 5 ileriye göre yapıldığı için motorda güçsüzse şanzıman bir vites arttırdığında boğuluyor düşürdüğünde bağırıyor motorun bütün gücünü emiyor böyle facia bir şanzımandır kendisi umarım bütün 4 ileriler böyle değildir ama sonuçta 4 kademe olduğu için ve tüm sorun bu noktadan patladığı için diğerlerininde bundan daha iyi olduğunu sanmıyorum.Otomatikte çift kavrama candır,yoksa ne varsa manuelde var.
 
  • Beğeni
Tepkiler: cerberra ve Cenk
4 ileri bizde de var Teriosta ama ben hayatımda bu kadar hantal ve kararsız bir şanzıman görmedim gerçekten CVT ye geçince oh be dedirtiyor.4 ileri şanzımanın oranları 5 ileriye göre yapıldığı için motorda güçsüzse şanzıman bir vites arttırdığında boğuluyor düşürdüğünde bağırıyor motorun bütün gücünü emiyor böyle facia bir şanzımandır kendisi umarım bütün 4 ileriler böyle değildir ama sonuçta 4 kademe olduğu için ve tüm sorun bu noktadan patladığı için diğerlerininde bundan daha iyi olduğunu sanmıyorum.Otomatikte çift kavrama candır,yoksa ne varsa manuelde var.
Kullandigim 308'de bariz bir kararsizlik yoktu. Cunku motor guclu ve torkluydu. 4 ilerinin oranlar da uzun oldugu icin vitesi sasirma durumu pek gormedim. Muhtemelen dedigin gibi gucsuz motorda az sayida vites secenegi olunca kafa karisikligina sebep oluyordur. Benim hala otomatik sanzimanlar arasinda favorim 8-9-10 ileri tk'lardir. İyi ornekleri neredeyse kusursuza yakin calisiyor.
 
Son düzenleme:
5599D690-BD95-435C-B76A-66F7050189CE.jpeg


Kocaeli İstanbul arası hızlı sayılabilecek bir sürüş, 5 kişi ve bagaj tamamen dolu, yarısında klima açık şekilde; 5.3lt/100km araç: opel combo life 1.5 130hp otomatik

Sıfırlamadan önce 500km ortalaması 6.5 ltydi karma kullanım denebilir.
 
1.4 Manuel accent era 4 kişi + bagaj full + klima açık uzun yol tüketimi 83 kuruş tüpte. 45 binde.
 
  • Beğeni
Tepkiler: kenblock
2018 Peugeot 3008 1.6 bluehdi 120 hp EAT6. 1200 km uzun yol ve şehiriçi ortalaması. Ortalama hız 80.

6.2 litre/100 km. Uzun yolda hep 130-140 gidildi.

110'a yavaşlayınca da çok bir şey değişmiyor. Benim adıma biraz hayal kırıklığı oldu.
Özellikle rampalarda, ağırlığı hissediliyor. Bastıkça tüketim artıyor ama hız değişmiyor. Motor zorlanıyor taşırken. 150-160'tan sonra da baya yavaş hızlanıyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: fujiwara ve bt
Depo fulleyerek yaptığım ölçümler bunlar. Trabzon-Silivri/İst arası
Toplam yaılan yakıt 57,53 lt
Toplam mesafe 1239 km
Gerçek ortalama tüketim 4,6lt/100km
Ortalama hız 104,6 km/h

Yol bilgisayarına göre ise 52,6lt yakıt ve 4,2 ortalama ile gelmişim. Yolun büyük bölümünde hız sabitleme kullandım ve 500 km lik bölümde klima açıktı. 120 yi aşağıya radar ve ışıklar hariç düşmedim. 150 yi yukarıyada hiç çıkmadım. 2 yetişkin 2 çocuk ve tepeleme dolu bagaj.
 
Bayram gezmesi güncellemesi

Ailem clio 1.5 dci(75hp) sport tourer ile 3 kişi 1 çocuk ve tamamen dolu bagajla geldi. Klima hep açıkmış. Herkes anadoluya giderken onlar Ordu-Kocaeli yolculuğu yaptıkları için yol trafiksizdi. Ortalama yakıt dışında bir veriyi incelemedim. 780 km yolu 7 saat gibi bir sürede geldiler. Ortalama yakıt tüketimi 5.9 litreydi.

Aracı İzmitte devralıp sırasıyla yaptığım rotayı ve kilometreyi yazacağım :D İzmit-Körfez(ilimtepe)-İzmit-Beykoz(görele)-Poyrazköy-Silivri-Halkalı-Güngören-Halkalı-Beykoz(görele)-Üsküdar-Beykoz(görele)-İzmit rotasına ek olarak İstanbul ve İzmit şehiriçi gezmeleriyle birlikte, trafik olmadığı için ağırlıklı uzun yol disiplininde gezdik diyebilirim. Araç yine tamamen doluydu. Hep otoban kullandık ve hız 100-150 arası değişse de genelde 120 civarındaydı. 5.9 litre olan ortalama yakıt tüketimi, bu rotalardaki yaklaşık 700 km kullanım sonucunda 5.6 litreye düştü. Yine klima hep açıktı.

Araç 75 hp olduğundan mı bilmiyorum ancak diğer cliolara göre bizimkinin fazla yaktığını düşünüyorum :D babam tüketime pek dikkat etmeden kullanan biri. Fatsa şehir içi kullanımında(genellikle 1-2 bazen 3.vites) araç 7-7,5 litre gibi bir tüketim değeri görüyor. Ben kullanıp dikkat ettiğimde bile 6 litrenin altına pek kolay düşmüyor. Uzun yolda 80-90 sabit ve eğimsiz gidilirse 3.8-4.2 gibi değerler görülüyor ancak nadiren. 5.vites 2000 devirde 110 yapıyor 110 sabit gidilirse de 5-5.5 litreler arasında yakıyor.

75 hplik clio kullanıcıları varsa yorumlarını alabilirim.
 
kt00tw8.jpeg
Reşadiye’de sıfırladım, İstanbul’a kadar ortalamam.

2017 JETTA 1.4 TSI 125 HP DSG , CZC MOTOR

4 Kişi toplamda 4 kişinin ağırlığı 345 KG, ağzına kadar çakılı dolu bagaj. Klima sürekli aktif olarak yolculuk yapıldı.
 
Son düzenleme:
Servet düşmanı yemin ediyorum. Eve faydasından çok zararı dokunan evlat gibi. Allah sabır versin.

Abi diyecek bir şey yok valla,Allahtan benzinli araba kullanıyorum da 6 litrenin altına pek alışkın değilim :D Dizel psa kullanıcıları özellikle görünce kalp krizi geçirebilir.8 in altında ortalama düşürmek karmada imkansız olduğu için ben de kasmıyorum artık.
 
  • Üzgün
Tepkiler: Cenk
Abi diyecek bir şey yok valla,Allahtan benzinli araba kullanıyorum da 6 litrenin altına pek alışkın değilim :D Dizel psa kullanıcıları özellikle görünce kalp krizi geçirebilir.8 in altında ortalama düşürmek karmada imkansız olduğu için ben de kasmıyorum artık.
Zaten bu makinede özellikle şehir içi tüketim kassan da kayda değer şekilde düşmez diye düşünüyorum. Benim bir makinenin yakmasıyla ilgili bir problemim yok aslında. Sadece bir makine yaktığı kadar gidecek, bitti. Yaktığı kadar gitmediği vakit işte o zaman koyuyor. Bu sebeple ben çoğu benzinli motoru sevemiyorum turbolu olsalar bile. Düşük hacim turbolu örnekler arasında bir kaç kombinasyon hariç yaktığı kadar giden yok. O sebepledir ki hala dizel kullanıyorum çünkü yaktığı kadardan fazlasını gidiyor.
 
Zaten bu makinede özellikle şehir içi tüketim kassan da kayda değer şekilde düşmez diye düşünüyorum. Benim bir makinenin yakmasıyla ilgili bir problemim yok aslında. Sadece bir makine yaktığı kadar gidecek, bitti. Yaktığı kadar gitmediği vakit işte o zaman koyuyor. Bu sebeple ben çoğu benzinli motoru sevemiyorum turbolu olsalar bile. Düşük hacim turbolu örnekler arasında bir kaç kombinasyon hariç yaktığı kadar giden yok. O sebepledir ki hala dizel kullanıyorum çünkü yaktığı kadardan fazlasını gidiyor.
O zaman bundan uzak durman gerekiyor abi,çünkü gerçekten yürümüyor.1.0 SCe gibi gidiyor desem yeridir,otomatik şanzıman çok yiyor bu motoru.İki damla torka hasretiz :(

Ya buna bir önceki nesil Teriosta olan K3-VET motor koyulsa o kadar iyi olurmuş ki.140 PS 1.3 turbo motoru adamlar 90 larda icat etmişler ne güzel,yeni jenerasyonuna koymamışlar sağır bırakmışlar arabayı.Az daha keyifli bir araba olacakken kıyıdan geri dönmüş araba şu motorla şanzımanla.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: dthhasan ve Cenk
O zaman bundan uzak durman gerekiyor abi,çünkü gerçekten yürümüyor.1.0 SCe gibi gidiyor desem yeridir,otomatik şanzıman çok yiyor bu motoru.İki damla torka hasretiz :(

Ya buna bir önceki nesil Teriosta olan K3-VET motor koyulsa o kadar iyi olurmuş ki.140 PS 1.3 turbo motoru adamlar 90 larda icat etmişler ne güzel,yeni jenerasyonuna koymamışlar sağır bırakmışlar arabayı.Az daha keyifli bir araba olacakken kıyıdan geri dönmüş araba şu motorla şanzımanla.
Öyle nispeten daha çekilir olurdu gerçekten. Bu pug'ların bir zamanlar 308'e koydukları motor vardı 1.6 thp 150 küsürlük olandan. O da mesela 4 ileri eski tk ile kombin edilmiş. Araç yakıyor kaçarın yok. Ama o şanzımana rağmen yürüyor da. Araba da hafif olduğu için 156'lık c serisinden iyi kaçıyordu mesela. Yani yakmaya yakıyor ama gitmeye de gidiyordu. Benim aslında idealim şu bol torklu, 8-10 vitesli 2 litre son nesil dizel motorlar. Onların performansları hem bana çok yetiyor hem de her şartta yakıtı kokluyorlar.
 
Bayram gezmesi güncellemesi

Ailem clio 1.5 dci(75hp) sport tourer ile 3 kişi 1 çocuk ve tamamen dolu bagajla geldi. Klima hep açıkmış. Herkes anadoluya giderken onlar Ordu-Kocaeli yolculuğu yaptıkları için yol trafiksizdi. Ortalama yakıt dışında bir veriyi incelemedim. 780 km yolu 7 saat gibi bir sürede geldiler. Ortalama yakıt tüketimi 5.9 litreydi.

Aracı İzmitte devralıp sırasıyla yaptığım rotayı ve kilometreyi yazacağım :D İzmit-Körfez(ilimtepe)-İzmit-Beykoz(görele)-Poyrazköy-Silivri-Halkalı-Güngören-Halkalı-Beykoz(görele)-Üsküdar-Beykoz(görele)-İzmit rotasına ek olarak İstanbul ve İzmit şehiriçi gezmeleriyle birlikte, trafik olmadığı için ağırlıklı uzun yol disiplininde gezdik diyebilirim. Araç yine tamamen doluydu. Hep otoban kullandık ve hız 100-150 arası değişse de genelde 120 civarındaydı. 5.9 litre olan ortalama yakıt tüketimi, bu rotalardaki yaklaşık 700 km kullanım sonucunda 5.6 litreye düştü. Yine klima hep açıktı.

Araç 75 hp olduğundan mı bilmiyorum ancak diğer cliolara göre bizimkinin fazla yaktığını düşünüyorum :D babam tüketime pek dikkat etmeden kullanan biri. Fatsa şehir içi kullanımında(genellikle 1-2 bazen 3.vites) araç 7-7,5 litre gibi bir tüketim değeri görüyor. Ben kullanıp dikkat ettiğimde bile 6 litrenin altına pek kolay düşmüyor. Uzun yolda 80-90 sabit ve eğimsiz gidilirse 3.8-4.2 gibi değerler görülüyor ancak nadiren. 5.vites 2000 devirde 110 yapıyor 110 sabit gidilirse de 5-5.5 litreler arasında yakıyor.

75 hplik clio kullanıcıları varsa yorumlarını alabilirim.
Eskiden sıfır clio 4 90bg 1.5 dci aracım vardı. Şehir içinde bile 7 lt yi geçmiyordu. Tamamı Silivri içi kullanımda. Uzun yolda yol bilgisayarı genelde 3,8-4,2 arası geziniyordu ve büyük oranda kadran ile depo ölçümü birbirini tutuyordu. Sizin araçta net olarak bir terslik var. Yazılımlı 1.9 dci laguna ile bile o kadar yakamıyorum uzun yolda ne kadar basarsam basayım :oops:
 
  • Üzgün
Tepkiler: OguzhanC
Favoritin son 313km ortalaması 11.5 litre lpg / 100km yine her zamanki ankara içi kullanım, ama okul dönemi gibi aşırı trafik yok onun yerine daha fazla kısa mesafe var. Güncel yakıt fiyatlarında km başı 1.20tl gibi bir tüketime denk geliyor sanırım
 
Aşırı yorgun olduğum ve dikkat dağınıklığımın yüksek olduğu zorunlu bir istanbul - kocaeli rotası yapmak durumunda kaldım.

gece olması sebebiyle yollar bomboştu herhangi bir trafiğe girmedim.

Nolur nolmaz diye 90'a limitör koydum ve o şekilde geldim.
80-90 kmh aralığında bir kullanım oldu.

4.1 L/100 km

Clio 5 1.0 TCe Xtronic

Bundan sonra her yere 90'la gidiyorum. Geçmiş olsun.
 
Land Rover Freelander 1 2.5 v6 otomatik 209k km
215km-31lt LPG = 14,41/100km

90km'ye yakın kısmı EDS ile dolu köy yolu gidiş gelişi. Malatya-Sivas yolunun ilk 40km'sine EDS koymuşlar. Yinede ortalama 120km/h ve üzeri hızlarda gidip geldik. EDS'nin sadece tabeladan varolduğunu düşünüyoruz halen ceza gelmedi. :D Geri kalanı tamamen Malatya şehir içi trafiği. Klima sürekli açıktır. Araçta genelde 3 kişi ve dolu denilebilecek bagajla kullanılmıştır.

Not:Her benzin istasyonu bitmesine rağmen farklı yazıyor. Birisinde 36lt birisinde maksimum 32lt LPG alıyor. Bu dolum bitmeden yapıldı. Tank 30lt'lik ama aldığına göre hesaplıyoruz.
 
Son düzenleme: