Araçlarınızın Ortalama Yakıt Tüketimi

Son 138 km 3.8 litre benzin.
100 kmde 2.75 tamamı şehir içi kısa mesafe dur kalk
Genelde tek kişi ama pazar alışverişi su almaya damacana taşımaya geliyor benimle zavallı 😅
Screenshot_2022-08-16-09-41-41-413_com.miui.gallery.jpg
 
2018 Model Peugeot 301 1.6 BlueHDI 100Hp'lik versiyon. 89.500 KM'de. 15" sac jantlar var üstünde.

Kağıthane - Esenyurt, Esenyurt - Kağıthane arası sürekli gidip geliyorum. Gittiğim saatler de sabah 9 akşam 5 trafik saatleri yani. Ortalamamız budur. Bu arabayı bundan dolayı çok seviyorum ya :) :)

Kullanıcı farkı da var bu arada bu benim kullanımım, babam veya kardeşim kullanırsa onların ortalaması en aşağı gördüğüm 5.8'di.

llxg6jw.jpeg
 
Son düzenleme:
2018 Model Peugeot 301 1.6 BlueHDI 100Hp'lik versiyon. 89.500 KM'de. 15" sac jantlar var üstünde.

Kağıthane - Esenyurt, Esenyurt - Kağıthane arası sürekli gidip geliyorum. Gittiğim saatler de sabah 9 akşam 5 trafik saatleri yani. Ortalamamız budur. Bu arabayı bundan dolayı çok seviyorum ya :) :)

Kullanıcı farkı da var bu arada bu benim kullanımım, babam veya kardeşim kullanırsa onların ortalaması en aşağı gördüğüm 5.8'di.

llxg6jw.jpeg
Araçtan genel olarak memnun musunuz?Yol tutuş, yalıtım, donanım olarak ihtiyacı karşılıyor mu?
 
2018 Model Peugeot 301 1.6 BlueHDI 100Hp'lik versiyon. 89.500 KM'de. 15" sac jantlar var üstünde.

Kağıthane - Esenyurt, Esenyurt - Kağıthane arası sürekli gidip geliyorum. Gittiğim saatler de sabah 9 akşam 5 trafik saatleri yani. Ortalamamız budur. Bu arabayı bundan dolayı çok seviyorum ya :) :)

Kullanıcı farkı da var bu arada bu benim kullanımım, babam veya kardeşim kullanırsa onların ortalaması en aşağı gördüğüm 5.8'di.

llxg6jw.jpeg

Bunun 1.5 BlueHDi olanını kiralık olarak çok kullandım,arabanın motoru muazzam ötesi gerçekten benimkilerden sonra çok iyi geliyordu ancak araba b segment malum çok kaliteli değil ve güven vermiyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: sabri28
Bunun 1.5 BlueHDi olanını kiralık olarak çok kullandım,arabanın motoru muazzam ötesi gerçekten benimkilerden sonra çok iyi geliyordu ancak araba b segment malum çok kaliteli değil ve güven vermiyor.
En son 120 ile viraja girdiğimde başka bir boyuta geçmeme az kalmıştı. Bence önemli olan hangi araçtan bu araca geçileceği. Ancak kesinlikle bir c segment gibi bakılmamalı. Egea 301 vb arabalar uzun b segment olarak düşünülmeli.
 
2008 Mercedes W204 C220 CDi 170HP Şehiriçi:9litre ŞehirDışı:5litre sakinde kullansan agresifte kullansan aynı :)
 
Araçtan genel olarak memnun musunuz?Yol tutuş, yalıtım, donanım olarak ihtiyacı karşılıyor mu?
Genel olarak memnunum. Şöyle söyleyeyim her türlü aracı kullandım. Bu arabanın rakibi Renault Symbol. Bazı kişiler Fiat Egea'yı da kıyaslıyor ama alakası yok çünkü segment farkı var. Renault Symbol'den kat ve kat iyi bir araç. Yakıt olarak bence daha az yaktığını düşünüyorum. Çünkü Symbol'de kullandım 5.5 litre idi o araçta ortalamam. Symbole göre aşırı yumuşak bir araç yani emin olun alakası yok, symbol kütük gibi geçtiğin kasiste arabayla beraber hopluyorsun.

En önemlisi bu zamanda yürütme maliyetleri uygun sayılabilir. Periyodik bakımı mazot filtresiz olarak malzemeleri 1.285 TL tutuyor, orijinal filtreler ve LiquiMoly 4300 yağ kullanırsanız. Filtron marka hava, polen filtresi kullanırasanız, yağ filtresi orijinal, ve yağ yine LM olursa 985TL düşüyor şuan ki rakamlarla. Daha uygun fiyatlı yağ vs kullanarak daha da aşağı indirebilirsiniz. Ha bu arada triger kayışını da 2018 model olan 1.6 BlueHDI araçlarda araç eğer 60.000 km geçtiyse serviste ücretsiz değişiyorlar ve servis bakımlı vs olma zorunluluğu yok. Yani sorunlu olduğu için değiştiriyorlar ama sonuçta aradan çıkıyor ve ben değişeli 10.000 oldu onun için bi 200.000 km kadar trigere para vermeyeceğim güzel oldu benim için :D

Bu araçta tek yaşadığım sorun bu PSA grubunun çoğu aracında olan bir sorun, AdBlue beyni arızalanıyor, arızalandığında beyin ve depo bir değiştiği için şu zamanlarda ki parça fiyatı sadece 10.000 civarı. Mecburen maliyetten dolayı bir yazılımcıya iptal ettirmek zorunda kalıyoruz.

Özellik olarak zengin sayılır, baz paket symbolde olmayıp bu araçta olanlar; park sensörü, cruise control, yükseklik alçaklık ayarlı şoför koltuğu, 4 cam otomatiği, ısıtmalı ayna, sis farı ve komik gelebilir ama elektrikli far yükseklik ayarı. Bu saydıklarım symbolde boş paketinde yok. Tek ortak özellikleri Bluetooth olması iki araçta :D

Bu arabayı kullanmaya devam edersem ileride 16" Allure jantları var orijinal onları alıp, güzel bir Michelin lastik takıp. Eğer bulabilirsem ki sanmıyorum iyi bir yay markasının yayını takarım. Yol tutuşu olarak da bu şekilde tamamlar ve keyifle binerim :)

Aklınıza bir soru olursa mesaj atarsanız yardımcı olmaya çalışırım. Uzun oldu kusura bakmayın.
 
Genel olarak memnunum. Şöyle söyleyeyim her türlü aracı kullandım. Bu arabanın rakibi Renault Symbol. Bazı kişiler Fiat Egea'yı da kıyaslıyor ama alakası yok çünkü segment farkı var. Renault Symbol'den kat ve kat iyi bir araç. Yakıt olarak bence daha az yaktığını düşünüyorum. Çünkü Symbol'de kullandım 5.5 litre idi o araçta ortalamam. Symbole göre aşırı yumuşak bir araç yani emin olun alakası yok, symbol kütük gibi geçtiğin kasiste arabayla beraber hopluyorsun.

En önemlisi bu zamanda yürütme maliyetleri uygun sayılabilir. Periyodik bakımı mazot filtresiz olarak malzemeleri 1.285 TL tutuyor, orijinal filtreler ve LiquiMoly 4300 yağ kullanırsanız. Filtron marka hava, polen filtresi kullanırasanız, yağ filtresi orijinal, ve yağ yine LM olursa 985TL düşüyor şuan ki rakamlarla. Daha uygun fiyatlı yağ vs kullanarak daha da aşağı indirebilirsiniz. Ha bu arada triger kayışını da 2018 model olan 1.6 BlueHDI araçlarda araç eğer 60.000 km geçtiyse serviste ücretsiz değişiyorlar ve servis bakımlı vs olma zorunluluğu yok. Yani sorunlu olduğu için değiştiriyorlar ama sonuçta aradan çıkıyor ve ben değişeli 10.000 oldu onun için bi 200.000 km kadar trigere para vermeyeceğim güzel oldu benim için :D

Bu araçta tek yaşadığım sorun bu PSA grubunun çoğu aracında olan bir sorun, AdBlue beyni arızalanıyor, arızalandığında beyin ve depo bir değiştiği için şu zamanlarda ki parça fiyatı sadece 10.000 civarı. Mecburen maliyetten dolayı bir yazılımcıya iptal ettirmek zorunda kalıyoruz.

Özellik olarak zengin sayılır, baz paket symbolde olmayıp bu araçta olanlar; park sensörü, cruise control, yükseklik alçaklık ayarlı şoför koltuğu, 4 cam otomatiği, ısıtmalı ayna, sis farı ve komik gelebilir ama elektrikli far yükseklik ayarı. Bu saydıklarım symbolde boş paketinde yok. Tek ortak özellikleri Bluetooth olması iki araçta :D

Bu arabayı kullanmaya devam edersem ileride 16" Allure jantları var orijinal onları alıp, güzel bir Michelin lastik takıp. Eğer bulabilirsem ki sanmıyorum iyi bir yay markasının yayını takarım. Yol tutuşu olarak da bu şekilde tamamlar ve keyifle binerim :)

Aklınıza bir soru olursa mesaj atarsanız yardımcı olmaya çalışırım. Uzun oldu kusura bakmayın.
Detaylı yorumlar güzel oldu.Teşekkürler.
 
  • Beğeni
Tepkiler: sabri28
En son 120 ile viraja girdiğimde başka bir boyuta geçmeme az kalmıştı. Bence önemli olan hangi araçtan bu araca geçileceği. Ancak kesinlikle bir c segment gibi bakılmamalı. Egea 301 vb arabalar uzun b segment olarak düşünülmeli.
Egea C segmenti geçiyor ama bu 301'ler b segmenti geçiyor. İşin gerçeği yol tutuşu olarak dediğiniz gibi 120 ile viraja girdiğinizde güzel sonuçlar veremeyebilir pek güvenmemek lazım, ESP'si var aracın ama bence ESP daha çok kazaya sebebiyet verecek gibi çalışıyor. Ben genelde kullandığım araçların çoğunu gece sakin bir şekilde limitlerini ölçmek için çıkarım, ha diyebilirsiniz belki alt tarafı pejo neyini deneyeceksin fakat arabam şahin bile olsa denerim çünkü yarın Allah korusun sıkıntılı bir olay olur arabayla iletişimimi doğru sağlamam gerekir.

İyi bir lastikle güzel bir tutuş sağlıyor ama yine de güvenmemek lazım. Aracımın üstünde Barum marka lastik var, aldığımda vardı değiştirmek istemedim sıfırdı, yaklaşık 40.000 km'dir de kullanıyorum. Lastikler güzel lastik, güzel lastiklerle beraber de yine cevap veriyor araç. Elektrik destekli direksiyon olduğu için alışmak lazım bir de doğru tepkileri alamıyorsunuz çünkü.

Neticeye geleyim 120 üstünde bu arabalara fazla güvenmemek lazım, uzun yola çıkacaksanız dikkatli olun Allah korusun. Yukarıda da eklemeyi unuttum, bir kış günü Tekirdağ'dan İstanbul'a dönüyorum. Ücretli yoldan gidiyordum, bilirsin çok rüzgarlı olur. Araca bir rüzgar vurduğunda şerit değiştiriyor desem yeridir. Onun için mümkün oldukça şehir içinde kullanmak lazım, uzun yolda 120-130 geçmemek lazım.
 
Bunun 1.5 BlueHDi olanını kiralık olarak çok kullandım,arabanın motoru muazzam ötesi gerçekten benimkilerden sonra çok iyi geliyordu ancak araba b segment malum çok kaliteli değil ve güven vermiyor.
Çok iyi gidiyor hissiyatı aracın 1 tona yakın bir ağırlığının olması :D :D

Bide siz şöyle düşünün bazıları bu araca yazılım attırıp 130 beygir olarak sürüyor :D
 
Egea C segmenti geçiyor ama bu 301'ler b segmenti geçiyor. İşin gerçeği yol tutuşu olarak dediğiniz gibi 120 ile viraja girdiğinizde güzel sonuçlar veremeyebilir pek güvenmemek lazım, ESP'si var aracın ama bence ESP daha çok kazaya sebebiyet verecek gibi çalışıyor. Ben genelde kullandığım araçların çoğunu gece sakin bir şekilde limitlerini ölçmek için çıkarım, ha diyebilirsiniz belki alt tarafı pejo neyini deneyeceksin fakat arabam şahin bile olsa denerim çünkü yarın Allah korusun sıkıntılı bir olay olur arabayla iletişimimi doğru sağlamam gerekir.

İyi bir lastikle güzel bir tutuş sağlıyor ama yine de güvenmemek lazım. Aracımın üstünde Barum marka lastik var, aldığımda vardı değiştirmek istemedim sıfırdı, yaklaşık 40.000 km'dir de kullanıyorum. Lastikler güzel lastik, güzel lastiklerle beraber de yine cevap veriyor araç. Elektrik destekli direksiyon olduğu için alışmak lazım bir de doğru tepkileri alamıyorsunuz çünkü.

Neticeye geleyim 120 üstünde bu arabalara fazla güvenmemek lazım, uzun yola çıkacaksanız dikkatli olun Allah korusun. Yukarıda da eklemeyi unuttum, bir kış günü Tekirdağ'dan İstanbul'a dönüyorum. Ücretli yoldan gidiyordum, bilirsin çok rüzgarlı olur. Araca bir rüzgar vurduğunda şerit değiştiriyor desem yeridir. Onun için mümkün oldukça şehir içinde kullanmak lazım, uzun yolda 120-130 geçmemek lazım.
Egea da bana pek c segment gibi gelemiyor. Muhtemelen boyut itibari ile c segment olarak geçmekte onlar. Egea da 301 vs de yol tutuş zaten pek beklememek gerekiyor. Gerçekten normal bir golf,leon,focus,astra vb. c segment araçtan inip egea veya 301 tarzı araçlara binince insan zaten farkını anlıyor.
Kullandığım araçları denemeyi bende seviyorum özellikle şirket yolum buna müsait olduğu için fazlası ile de zevk veriyor.
Kullandığım araçlarda hangi lastikler vardı muhtemelen bakmadım bile ancak iyi bir lastik olduğunu düşünmüyorum.
 
%65 otoban 90-110 sabit, %20 kadar dağ tırmanmalı yollar, %10 da yine otobanda 120+ süratler, %5 ise şehir içi. Klima sürekli açık, araç orta yüklü.
1125 km ortalaması 11.8 litre lpg/100km. Fiyat hesabı km başına 1.33 tl'ye denk geliyor.
Lpg %20 fazla yakıyor kabul edersek, benzinde de 9.84 litreye tekabül ediyor.

Araç volvo 960, 3.0lt atmosferik, otomatik şanzıman.
1280px-Volvo_960_rear_20080331.jpg
 
Son düzenleme:
Servisin verdiği ikame Clio 5 1.0 TCe Xtronic

Sıfırladım yol bilgisayarını.
Trafikli, 42 derece havada, klima kanırtmalı, yaklaşık 10 km kadar kullandım. Ort. hız 10 kmh.

Yol bilgisayarının verdiği veri, 17,7 L/100 km.

Umarım ikame araç bozuktur.
 
Servisin verdiği ikame Clio 5 1.0 TCe Xtronic

Sıfırladım yol bilgisayarını.
Trafikli, 42 derece havada, klima kanırtmalı, yaklaşık 10 km kadar kullandım. Ort. hız 10 kmh.

Yol bilgisayarının verdiği veri, 17,7 L/100 km.

Umarım ikame araç bozuktur.

çok kısa mesafe ve klima açıkmış,bir de şehir içi dur kalk varsa çok normal :D Aynı şartlarda bizim Terios 50 litre civarı yakıyor,yol yapmak lazım yani :D
 
1995 Kartal Slx ilk sahibinden araba İzmir -İstanbul yolculuğu eski yolda izmirden ,Bursa Orhangaziye kadar 32 litre lpg ile 366 km geldim 20 kilometresi şehiriçi gerisi 90-110 arası 2 kişi ve arka koltuk ve bagaj(kartalın devasa bagajı) silme doluydu.
Lpg aldığımda tam bitmemişti bence daha giderdi , 10.56dan aldım sizce nasıl bu arabalardan anlayan arkadaşlar yorum yaparsa sevinirim.

Ayrıca slx motor sabuncubelinde bu yükle 80 km sabit hızla çıkabiliyor :D
 
1995 Kartal Slx ilk sahibinden araba İzmir -İstanbul yolculuğu eski yolda izmirden ,Bursa Orhangaziye kadar 32 litre lpg ile 366 km geldim 20 kilometresi şehiriçi gerisi 90-110 arası 2 kişi ve arka koltuk ve bagaj(kartalın devasa bagajı) silme doluydu.
Lpg aldığımda tam bitmemişti bence daha giderdi , 10.56dan aldım sizce nasıl bu arabalardan anlayan arkadaşlar yorum yaparsa sevinirim.

Ayrıca slx motor sabuncubelinde bu yükle 80 km sabit hızla çıkabiliyor :D
O dolulukla çok az yakmış. Sağlıklı bir araç için uzun yolda normal bir değer aslında ancak genelini düşünürsek çok iyi değer
 
1995 Kartal Slx ilk sahibinden araba İzmir -İstanbul yolculuğu eski yolda izmirden ,Bursa Orhangaziye kadar 32 litre lpg ile 366 km geldim 20 kilometresi şehiriçi gerisi 90-110 arası 2 kişi ve arka koltuk ve bagaj(kartalın devasa bagajı) silme doluydu.
Lpg aldığımda tam bitmemişti bence daha giderdi , 10.56dan aldım sizce nasıl bu arabalardan anlayan arkadaşlar yorum yaparsa sevinirim.

Ayrıca slx motor sabuncubelinde bu yükle 80 km sabit hızla çıkabiliyor :D
Slx motor da olsa, değerler bence çok düşük. Motor sağlıklı belli ki.