Araçlarınızın Ortalama Yakıt Tüketimi

5e3c3f0b-f659-4111-8cfc-26909cc68ece.jpeg


1.3 palio, 265.800 km

•İstanbul-çerkezköy (agresif kullanım ortalama hız 150-160, klima açık)
•istanbul-marmaraereğlisi( sakin kullanım ortalama hız 100 , klima açık)
•Geri kalan km İstanbul şehiriçi yokuşlu bölge kullanımında yapıldı.

5,6 litre / 100 km
 
Ekli dosyayı görüntüle 43058

1.3 palio, 265.800 km

•İstanbul-çerkezköy (agresif kullanım ortalama hız 150-160, klima açık)
•istanbul-marmaraereğlisi( sakin kullanım ortalama hız 100 , klima açık)
•Geri kalan km İstanbul şehiriçi yokuşlu bölge kullanımında yapıldı.

5,6 litre / 100 km
36,88 liradan 36,88 litre benzin almanıza mı şaşırayım yoksa aracın bu kadar az yakmasına mı :)

Sahi nasıl denk geldi o hocam
 
IMG_20230808_113940.jpg

70 km'nin ilk 35'i yoğun akıcı, kâh 40 kâh 80 hızlan yavaşla modunda, o kısım 3.6, kalan 35'i 22 damacana su+3 kişi, yine benzer trafik, ek olarak yaklaşık 6 7 km kazadan dolayı full dur kalk. Araç 2.0 TDI DSG Caddy.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Bedirhan
Aydın-İstanbul eski yoldan gidildi,2 kişi Full bagaj klima otomatik ayarda sürekli açık

Bursa’ya kadar tempolu şekilde gittik

IMG_4530.jpeg


Yeri geldi yokuşlarda ağladık

IMG_4535.jpeg


Yeri geldi trafiğe girdik

IMG_4531.jpeg


Derken Bursa’da ışık yandı,buraya kadar tüketiminiz 13 litre/100km oldu.1700 Küsür liralık benzin alıp yola devam ettik.

IMG_4539.jpeg


Depoyu fulledikten sonra yolun geri kalanını daha sakin bir tempoyla gittik,gitmek zorunda kaldık

IMG_4540.jpeg



Yalovaya gelmeden trafik fena arttı

IMG_4543.jpeg


Epey süre trafikte kaldıktan sonra artık en hızlı şekilde eve ulaşmak için yine tempoyu arttırdım.(Egea kovalıyoruz :D )

IMG_4545.jpeg


Ve eve giriş ( 120+60km daha gitmiş olduk ancak tüketim 7.9 olarak kaldı)

DA74CB9F-C71F-4CE1-B666-9F3F11DEF7FC.jpeg
 
Son düzenleme:
Aydın-İstanbul eski yoldan gidildi,2 kişi Full bagaj klima otomatik ayarda sürekli açık

Bursa’ya kadar tempolu şekilde gittik

Ekli dosyayı görüntüle 43068

Yeri geldi yokuşlarda ağladık

Ekli dosyayı görüntüle 43070

Yeri geldi trafiğe girdik

Ekli dosyayı görüntüle 43069

Derken Bursa’da ışık yandı,buraya kadar tüketiminiz 13 litre/100km oldu.1700 Küsür liralık benzin alıp yola devam ettik.

Ekli dosyayı görüntüle 43071

Depoyu fulledikten sonra yolun geri kalanını daha sakin bir tempoyla gittik,gitmek zorunda kaldık

Ekli dosyayı görüntüle 43072


Yalovaya gelmeden trafik fena arttı

Ekli dosyayı görüntüle 43073

Epey süre trafikte kaldıktan sonra artık en hızlı şekilde eve ulaşmak için yine tempoyu arttırdım.(Egea kovalıyoruz :D )

Ekli dosyayı görüntüle 43074

Ve eve giriş ( 120+60km daha gitmiş olduk ancak tüketim 7.9 olarak kaldı)

Ekli dosyayı görüntüle 43075
Bu aracın ilk defa bu kadar az yaktığını gördüm, şu an aşırı şaşkınım.
 
Ekli dosyayı görüntüle 43045

Bu sefer rotamız Trabzon'dan memleket Kastamonu Cide'ye dönüş. Yine ful bagaj ama bu sefer 4 kişi gerçekleşti bu yolculuğumuz. Tek araba olmanın rahatlığı ile daha seri bir yolculuk oldu.
Özellikle Sinop'dan Boyabat'a giden yol (Dranaz Geçidi) gittiğim en keyifli ancak bir o kadar tehlikeli yollardan biri oldu. Kendimi Euro Truck Simulator'deki Scandinavia DLC'sinde hissettim :D Gidiş-geliş, tüneller, inişler-çıkışlar ve bol virajları ile tehlikeli ve hızlı bir yol, zifiri karanlıkta bixenon farların iyi iş çıkardığını söyleyebilirim. @Cenk abinin dediği gibi iyi bir aydınlatmanın ne kadar önemli bir güvenlik ekipmanı olduğunu anlıyorsun. Yollarda çok az araba vardı ancak olanlarda önünü görmekte zorlandığı için gidemiyordu diyebilirim.

Boyabat'a kadar ki ortalama şöyle; (Bunun içerisinde köyden iniş, ve 20dk kadar rolantide bekleme var.)
Ekli dosyayı görüntüle 43046
Hedefe kadar ki diğer veriler şöyle:
94,4 km 6,0 Lt / 100 km 1,19h
167,6 km 6,4 Lt / 100 km 2,45h Özellikle yolun bu kısmı (Kastamonu Merkez-Cide) oldukça ağır bir yol. Yeri geldiğinde 2.vitese kadar düşmek durumunda kalıp, aracın gücünün cüssesine göre yetersiz kaldığını oldukça hissettiğim bir bölüm oldu :D Yolda çok fazla selden kalan hasarlar olduğu için dikkatli ve yavaş gitmek gerekiyor.

Totalde yolculuk:
801 km 6,08 LT / 100 km olarak gerçekleşmiş oldu.



Bonus:
Muhtemelen pirinç tarlalarının yakınından geçerken nasibimizi aldık, temizlemesi gerçekten zor hala bir kısmı duruyor 😬

Ekli dosyayı görüntüle 43047

Benimkiler yakıt tüketiminden ziyade biraz yol hikayesi gibi oluyor kusuruma bakmayın hatatat
üstat eğer doyduğun yer trabzon ise bi çat ısmarlayabilirim kürkçü dükkanına dönende :D
buda benim dönüşte. osmancıkta mecburen durdum ön cam daha berbat haldeydi karşıdan ışık vurunca önümü göremiyordum.

IMG_20230821_131835.jpg
 
Son düzenleme:
bazılarının kendi araçlarında deneyemediği fantazilerini üstünde denediği, bazılarının araç kullanmayı öğrendiği koca yürekli havuz aracı 1.3 egeamızın uzun dönem yakıt verileri.
 

Ekli dosyalar

  • dd682788-857b-4f16-9eb5-d220e41b64ba.jpeg
    dd682788-857b-4f16-9eb5-d220e41b64ba.jpeg
    365.1 KB · Görüntüleme: 0
  • db0e8e82-24eb-4877-ba2c-47d70bb3abc8.jpeg
    db0e8e82-24eb-4877-ba2c-47d70bb3abc8.jpeg
    362.8 KB · Görüntüleme: 0
Son düzenleme:
Bu da benim kiraladığım Ford Focus, 1.0 ecoboost manuel in tüketimi … İstanbul -İzmir otanban sürüşü… genel de 135-150 arası sürüş… tünellede yavaşladım.. bir kaç kere de 210 küsüre kadar son hız denedim..

Bence aşırı iyi yaktı.. araba da dolu sayılırdı
 

Ekli dosyalar

  • FF16F0E7-EDC9-4947-A1AD-D083734CE929.jpeg
    FF16F0E7-EDC9-4947-A1AD-D083734CE929.jpeg
    946.1 KB · Görüntüleme: 0
Bu da benim kiraladığım Ford Focus, 1.0 ecoboost manuel in tüketimi … İstanbul -İzmir otanban sürüşü… genel de 135-150 arası sürüş… tünellede yavaşladım.. bir kaç kere de 210 küsüre kadar son hız denedim..

Bence aşırı iyi yaktı.. araba da dolu sayılırdı
Araçtan memnun kaldın mı hocam ? Sürüşü, yalıtımı vs falan nasıl ?
 
Araçtan memnun kaldın mı hocam ? Sürüşü, yalıtımı vs falan nasıl ?G
Genel olarak memnun kaldım..

Aslında daha önce 3.5 ve Mk4 tecrübem vardı baya .. eve şirket aracı olarak gelmişler di… bu biraz makyaj görmüştü sanki .. tam takip edemedim ama MM arayüzü falan bizim mk4 den baya ileriydi…

yalıtım olarak beğendim … sadece sanki yan camlardan biraz fazla ses geliyor du .. dışardaki araçlar geçtiğinde böyle bir hissiyatım oldu ama bu konudaki referans arabalarım passat ve lamine camlı lynk & co 01 … yani yinede iyi diyebilirim

MM arayüzleri güzel, Carplay çok akıcı … gösterge paneli dijital ama bence biraz anlamsız… pek bir aksiyonu yok… ses sistemi de rezalet (tabi bu standart olan)


Sürüş de güzel hoş ben 3.5 u biraz daha severdim,… sanki direksyon keskinliği ve arabanın dinamizmi tabii diğer bir çok konuda mk4 ışık yılı ilerdeydi o ayrı…

Motor olarakta tabii ki dizelin o alıp götüren tırku yok ama usturuplu kullandığında araç hafif yüklü olsa bile hiç üzmeden götürüyor


Yalnız debriyaj pamuk, şanzıman şıkır şıkırdı, çok hoşuma gitti :)
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve Cenk
Genel olarak memnun kaldım..

Aslında daha önce 3.5 ve Mk4 tecrübem vardı baya .. eve şirket aracı olarak gelmişler di… bu biraz makyaj görmüştü sanki .. tam takip edemedim ama MM arayüzü falan bizim mk4 den baya ileriydi…

yalıtım olarak beğendim … sadece sanki yan camlardan biraz fazla ses geliyor du .. dışardaki araçlar geçtiğinde böyle bir hissiyatım oldu ama bu konudaki referans arabalarım passat ve lamine camlı lynk & co 01 … yani yinede iyi diyebilirim

MM arayüzleri güzel, Carplay çok akıcı … gösterge paneli dijital ama bence biraz anlamsız… pek bir aksiyonu yok… ses sistemi de rezalet (tabi bu standart olan)


Sürüş de güzel hoş ben 3.5 u biraz daha severdim,… sanki direksyon keskinliği ve arabanın dinamizmi tabii diğer bir çok konuda mk4 ışık yılı ilerdeydi o ayrı…

Motor olarakta tabii ki dizelin o alıp götüren tırku yok ama usturuplu kullandığında araç hafif yüklü olsa bile hiç üzmeden götürüyor


Yalnız debriyaj pamuk, şanzıman şıkır şıkırdı, çok hoşuma gitti :)
Ben daha önce st line kullandım ama normal versiyon hiç süremedim. O yüzden sürüşünü merak ediyorum. Benim de izlediğim, duyduğum gayet konforlu, yol tutuşu iyi, sürüşü güzel bir araba olduğu. Ama işte mk3,5'taki gibi bir direksiyon hissiyatı yok. O yüzden sürüş anlamında bu direkt etkiliyor. Mesela st-line'ın direksiyonu mk3,5'tan bile güzel.

Multimedya olarak sende sync 3 vardır muhtemelen. O gayet akıcı ve güzel ama asıl iyi olan sync 4 yeni multimedya. O zaten küçük bir televizyon gibi kocaman ekrana sahip. Seninki ondan mıydı bilemiyorum.

Focus mk4 genel olarak her şeyi yapabilen bir araç. Ama işte rakiplerine oranla gereksiz pahalı.
 
Genel olarak memnun kaldım..

Aslında daha önce 3.5 ve Mk4 tecrübem vardı baya .. eve şirket aracı olarak gelmişler di… bu biraz makyaj görmüştü sanki .. tam takip edemedim ama MM arayüzü falan bizim mk4 den baya ileriydi…

yalıtım olarak beğendim … sadece sanki yan camlardan biraz fazla ses geliyor du .. dışardaki araçlar geçtiğinde böyle bir hissiyatım oldu ama bu konudaki referans arabalarım passat ve lamine camlı lynk & co 01 … yani yinede iyi diyebilirim

MM arayüzleri güzel, Carplay çok akıcı … gösterge paneli dijital ama bence biraz anlamsız… pek bir aksiyonu yok… ses sistemi de rezalet (tabi bu standart olan)


Sürüş de güzel hoş ben 3.5 u biraz daha severdim,… sanki direksyon keskinliği ve arabanın dinamizmi tabii diğer bir çok konuda mk4 ışık yılı ilerdeydi o ayrı…

Motor olarakta tabii ki dizelin o alıp götüren tırku yok ama usturuplu kullandığında araç hafif yüklü olsa bile hiç üzmeden götürüyor


Yalnız debriyaj pamuk, şanzıman şıkır şıkırdı, çok hoşuma gitti :)
Ford şanzımanı genelde öyle lokum gibi oluyor ya =)
Bu da benim kiraladığım Ford Focus, 1.0 ecoboost manuel in tüketimi … İstanbul -İzmir otanban sürüşü… genel de 135-150 arası sürüş… tünellede yavaşladım.. bir kaç kere de 210 küsüre kadar son hız denedim..

Bence aşırı iyi yaktı.. araba da dolu sayılırdı
yalnız aynı senaryoda benim araba en az 8 yakıyor. Daha bir agresif çakarlılar gibi dipgaz yapsam 15 civarı yakar :')
 
0ae88736-95b1-4abd-aec7-ffd953c612dc.jpeg


Peugeot 206 1.4 tam otomatik
İstanbul-Kandıra
Kandıra-istanbul

Ara ara trafiğe kalmalı, bir kaç kere 150+ hız, genel olarak orta şeritte kamyonlarla, sol şeritte selektörmanlar ile savaş vermeli bir yolculuktu.

10.5 litre/100 km
 
Ben daha önce st line kullandım ama normal versiyon hiç süremedim. O yüzden sürüşünü merak ediyorum. Benim de izlediğim, duyduğum gayet konforlu, yol tutuşu iyi, sürüşü güzel bir araba olduğu. Ama işte mk3,5'taki gibi bir direksiyon hissiyatı yok. O yüzden sürüş anlamında bu direkt etkiliyor. Mesela st-line'ın direksiyonu mk3,5'tan bile güzel.

Multimedya olarak sende sync 3 vardır muhtemelen. O gayet akıcı ve güzel ama asıl iyi olan sync 4 yeni multimedya. O zaten küçük bir televizyon gibi kocaman ekrana sahip. Seninki ondan mıydı bilemiyorum.

Focus mk4 genel olarak her şeyi yapabilen bir araç. Ama işte rakiplerine oranla gereksiz pahalı.
evet, bende ki st line değildi.. ve öyle bangır bangır keyifliyim diye bağırmıyordu… Eşimi ve kızları otele bıraktıktan sonra zemini çok düzgün olmayan bir dağ yolundan arabayı Adnan Menderese götürdüm tek başıma… o sırada virajı nedir ne değildir biraz denedim… tutuş limiti yüksek ve önden çeker bir araca göre burnu baya iyi tutuyordu… hee ama çok ta keyifli değildi… 2 yıl önce kiraladığım Corolla hybrid aklımda daha keyifli bir araba izlenimi bırakmıştı

Şimdi baktım… bizim araçtaki Sync 4 müş.. dediğim gibi gayet akıcı ve ekran kalitesi (geri görüş kamerası çözünürlüğü hariç, bu konu da utanç duymalı ford) gayet iyi.. ama ses kalitesi baya vasat …

Fiyatını bilmemiyorum tabi…
ama 2010 model Corolla ya 700k yazılan bir ülke burası … hani sözün bittiği yer … ne diyim..
 
evet, bende ki st line değildi.. ve öyle bangır bangır keyifliyim diye bağırmıyordu… Eşimi ve kızları otele bıraktıktan sonra zemini çok düzgün olmayan bir dağ yolundan arabayı Adnan Menderese götürdüm tek başıma… o sırada virajı nedir ne değildir biraz denedim… tutuş limiti yüksek ve önden çeker bir araca göre burnu baya iyi tutuyordu… hee ama çok ta keyifli değildi… 2 yıl önce kiraladığım Corolla hybrid aklımda daha keyifli bir araba izlenimi bırakmıştı

Şimdi baktım… bizim araçtaki Sync 4 müş.. dediğim gibi gayet akıcı ve ekran kalitesi (geri görüş kamerası çözünürlüğü hariç, bu konu da utanç duymalı ford) gayet iyi.. ama ses kalitesi baya vasat …

Fiyatını bilmemiyorum tabi…
ama 2010 model Corolla ya 700k yazılan bir ülke burası … hani sözün bittiği yer … ne diyim..
Zaten Focus tarafında tercih edilecekse bir tek st-line olanı alınır. Onun sürüş zevki spor süspansiyonla beraber çok güzel. Normal donanım versiyonlar biraz daha Golf benzeri her işi ortalamada yapsın kafasıyla üretilmiş. Ses sistemini de bilerek vasat yapmışlardır B&O satın alsınlar diye :D

Fiyatını şöyle diyeyim; Ağustos ayının başında titanium sedan, mild hibrid 1.0 otomatik fiyatı 1 milyon 700-750 bin lira civarıydı. Gırtlak paket 308'den bile daha pahalı. Fordun işleri işte.
 
Son düzenleme: