Araçlarınızın Ortalama Yakıt Tüketimi

Bugün tam depo ölçümü yapmak istedim.35 litre benzin (1600 TL) ile 600 km yol yaptım.Araçta 2 kişiydik,klima devamlı açıktı ve genelde sakin kullandım.Bu şekilde 5.8 litre/100 km'ye tekabül eder.Sonuç olarak kmde 2.7 TL yakıt tüketimi elde ediyoruz.Bu arada araç 1.3 Tce Megane.
 
Bugün tam depo ölçümü yapmak istedim.35 litre benzin (1600 TL) ile 600 km yol yaptım.Araçta 2 kişiydik,klima devamlı açıktı ve genelde sakin kullandım.Bu şekilde 5.8 litre/100 km'ye tekabül eder.Sonuç olarak kmde 2.7 TL yakıt tüketimi elde ediyoruz.Bu arada araç 1.3 Tce Megane.

Uzun yolda mı yaptınız bu değeri yoksa şehir içinde mi?
Aynı araçtan şirkette var. Şehir içi ortalamayı bir türlü 8,00LT'nin altına indiremedik.
Bu şekilde devam ederse aracı elden çıkarıp başka bir araca geçmemiz gerekecek.
 
Uzun yolda mı yaptınız bu değeri yoksa şehir içinde mi?
Aynı araçtan şirkette var. Şehir içi ortalamayı bir türlü 8,00LT'nin altına indiremedik.
Bu şekilde devam ederse aracı elden çıkarıp başka bir araca geçmemiz gerekecek.
şirket araçları biraz şeydir ya biz 1.3mj ile 9litre altına inemiyoduk
 
şirket araçları biraz şeydir ya biz 1.3mj ile 9litre altına inemiyoduk

Anladım düşüncenizi, eskiden bizim firmada da öyleydi ama artık düzelttik onu. Yakıt tüketiminde herkes bilinçli hareket ediyor. Araçlara takılabilecek bütün OBD cihazlarını taktırdım. Konum takibi, sigara dedektörü, sürüş skoru hesaplama vs.. Hepsi takip altında hatatat
 
Anladım düşüncenizi, eskiden bizim firmada da öyleydi ama artık düzelttik onu. Yakıt tüketiminde herkes bilinçli hareket ediyor. Araçlara takılabilecek bütün OBD cihazlarını taktırdım. Konum takibi, sigara dedektörü, sürüş skoru hesaplama vs.. Hepsi takip altında hatatat
Eski çalıştığım şirkette bir Connect vardı. Yakıt ışığı hep yanardı. Şehir içi kısa mesafeler için kişiler kullandığında herkes yakıt almamak için dikkat ederdi. Çünkü yakıtı cepten alıp, sonrasında muhasebeden para istenirdi, o süreçte uzar giderdi. Belirli kişiler dışında önden para alıp yakıt alan kişi nerdeyse hiç yoktu.

Oto-kontrolun ilkel hali gibi düşünebiliriz. :)
 
Eski çalıştığım şirkette bir Connect vardı. Yakıt ışığı hep yanardı. Şehir içi kısa mesafeler için kişiler kullandığında herkes yakıt almamak için dikkat ederdi. Çünkü yakıtı cepten alıp, sonrasında muhasebeden para istenirdi, o süreçte uzar giderdi. Belirli kişiler dışında önden para alıp yakıt alan kişi nerdeyse hiç yoktu.

Oto-kontrolun ilkel hali gibi düşünebiliriz. :)
bizde yakıt için taşıt tanıma vardı ama onun dışındaki masraflar için süreç dediğiniz gibiydi, lastikte vidayla bi hafta gezdiğimi bilirim :D
 
Eski çalıştığım şirkette bir Connect vardı. Yakıt ışığı hep yanardı. Şehir içi kısa mesafeler için kişiler kullandığında herkes yakıt almamak için dikkat ederdi. Çünkü yakıtı cepten alıp, sonrasında muhasebeden para istenirdi, o süreçte uzar giderdi. Belirli kişiler dışında önden para alıp yakıt alan kişi nerdeyse hiç yoktu.

Oto-kontrolun ilkel hali gibi düşünebiliriz. :)

Bu durumda da şirket biraz şey oluyor işte. :) Arkadaş dedi ya şirket araçları biraz şeydir diye, onun sebebi çalışanlar. Ancak araç dip depo gezmekten pislik çekip enjektör dağıttığında da şirket biraz şey ya normaldir denir.
Maaşlı çalışanların cebinden yakıt alıp sonra da muhasebeden temin etmesini beklemek doğru bir davranış değil, tabi bu benim fikrim. Çalışanların şirket araçlarını hor kullanması da doğru değil tabi.
 
Bu durumda da şirket biraz şey oluyor işte. :) Arkadaş dedi ya şirket araçları biraz şeydir diye, onun sebebi çalışanlar. Ancak araç dip depo gezmekten pislik çekip enjektör dağıttığında da şirket biraz şey ya normaldir denir.
Maaşlı çalışanların cebinden yakıt alıp sonra da muhasebeden temin etmesini beklemek doğru bir davranış değil, tabi bu benim fikrim. Çalışanların şirket araçlarını hor kullanması da doğru değil tabi.
21. yüzyılda taşıt tanıma sistemiyle tanışmamış herhalde bu şirketler. Şirket araçlarının kullanımı ise apayrı bir mevzu, biraz haysiyet, biraz da insanım vicdanına kalıyor. Şahsen ben araç kiraladığım dönemde bırak gazlamayı, bir kere dahi patinaj çektirmemişimdir. Keşke tüm insanlarda bu bilinçte olsa, kendinin olmayanı daha da sakınarak kullansa.
 
  • Beğeni
Tepkiler: keremkarakaya
Bu durumda da şirket biraz şey oluyor işte. :) Arkadaş dedi ya şirket araçları biraz şeydir diye, onun sebebi çalışanlar. Ancak araç dip depo gezmekten pislik çekip enjektör dağıttığında da şirket biraz şey ya normaldir denir.
Maaşlı çalışanların cebinden yakıt alıp sonra da muhasebeden temin etmesini beklemek doğru bir davranış değil, tabi bu benim fikrim. Çalışanların şirket araçlarını hor kullanması da doğru değil tabi.
Şirketin o dönemleri çok şeydi, maalesef. Hatta müdürlerin araçlarına direk ceplerinden yakıt koyduğu dolaşıyordu dillerde. Bazı müdürler aracı vermek istemezdi bundan dolayı.. Bir sonraki şirketimde mesela her araç için şirket giriş ve çıkış kmleri alınırdı. (Direk verilen müdürler dışında tabiki, müdür araçları gün içinde aktif kullanılıyordu.)

Ama insanoğlu, altındaki araca acımıyor, moov ve diğer firmalar da bunun büyük örneklerinden bence.

Hatta şöyle bir örnek vereyim, çok genç vakitlerimde bir tanıdığımın arabasına binmiştim. Arabayı yeni almıştı ama hiç acımıyordu tabiri caizse eşek gibi kullanıyordu. Niye böyle kullandığını sorduğumda da; neden kullanmayayım, mal benim sonuçta, ben üstüne hakkında binmeyeceğim de satarken ben binemedim al sen rahat rahat bin mi diyeceğim demişti. (Bin kelimesi en hafif tabiriyle kullanılmıştır.)

Yani diyeceğim odur ki, bizim forumun ortalama düşünce yapısı gerçekten çok bağımsız. Kendi aracına bile acımayan el arabasına hiç acımaz.

Neredeyse 2 senedir gittiğim usta bile bu hafta beni çıldırttı. Ses geliyor diyorum dinlemiyor bile başından savmaya çalışıyor.Yaptığı işlem öncesi olmayan ses 1 haftadır beni delirtti, o kadarcık olsun bu mu seni rahatsız ediyor diyor. Şu sorunu çözer çözmez orayla işim bitecek. Müşterisine bile böyle davranan millet parasını vermediği arabaya acır mı ey ahali ?
 
Son düzenleme:
2023 Opel Corsa F 1.2 atmosferik 75 bg manuel

Saraybosna-Mostar-Kotor-Budva-Saraybosna olacak şekilde 730-740 km lik bir rota izledim, arabayı teslim ederken kadranı çekmeyi unutmuşum :D

Sürekli tek gidiş geliş inişli çıkışlı yollarda, şehiriçinde kısa mesafelerde, sürekli klima açık 3 tane insanozor(300 kg) ile kullanıldı. Pompayla yol bilgisayarı arasında sapma yok, 37-38 km ortalama hızla 6 litre ortalamayla arabayı teslim ettim.

Performansı kendi aracım Polo 6R 1.4 atmosferikten sonra baya zayıf hissettirse de yakıt tüketimi olarak baya memnun etti.
20240820_131654.jpg
 
2023 Opel Corsa F 1.2 atmosferik 75 bg manuel

Saraybosna-Mostar-Kotor-Budva-Saraybosna olacak şekilde 730-740 km lik bir rota izledim, arabayı teslim ederken kadranı çekmeyi unutmuşum :D

Sürekli tek gidiş geliş inişli çıkışlı yollarda, şehiriçinde kısa mesafelerde, sürekli klima açık 3 tane insanozor(300 kg) ile kullanıldı. Pompayla yol bilgisayarı arasında sapma yok, 37-38 km ortalama hızla 6 litre ortalamayla arabayı teslim ettim.

Performansı kendi aracım Polo 6R 1.4 atmosferikten sonra baya zayıf hissettirse de yakıt tüketimi olarak baya memnun etti.
Ekli dosyayı görüntüle 47450
Kiralık mıydı ? Öyleyse turbo 100'lük olan olsaydı daha iyiydi. Bu 75'lik motor gerçekten zayıf çünkü.
 
  • Beğeni
Tepkiler: DuzboruDownpipe
Kiralık mıydı ? Öyleyse turbo 100'lük olan olsaydı daha iyiydi. Bu 75'lik motor gerçekten zayıf çünkü.
Evet kiralıktı, açıkçası Corsa da kiralamamıştım bu var dediler kabul ettim :D 2023 ve daha 30 binde olması, dıştan boş durmasına rağmen android auto, kalitesi rezalet ama geri görüş ve park sensörü(bunun da hassasiyeti zayıf :D) koltuk ve direksiyon ısıtma, şerit takip tabela okuma çarpışma önleme vs olması hoşuma gitti. Motorun atmosferik olması da az yakmamıza yaradı performans zayıf ama öldüm bittim değil kesinlikle. Düşük hacim atmosferik kullanmaya alışkın insanlar rahatlıkla yeterli performansı alabilir.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve Cenk
Evet kiralıktı, açıkçası Corsa da kiralamamıştım bu var dediler kabul ettim :D 2023 ve daha 30 binde olması, dıştan boş durmasına rağmen android auto, kalitesi rezalet ama geri görüş ve park sensörü(bunun da hassasiyeti zayıf :D) koltuk ve direksiyon ısıtma, şerit takip tabela okuma çarpışma önleme vs olması hoşuma gitti. Motorun atmosferik olması da az yakmamıza yaradı performans zayıf ama öldüm bittim değil kesinlikle. Düşük hacim atmosferik kullanmaya alışkın insanlar rahatlıkla yeterli performansı alabilir.
Benim 130'luktan sonra bir kere kullanma fırsatı bulmuştum 75'liği. Gerçekten motor farkı dışında sanki bambaşka otomobilmiş gibi hissettirmişti. 75'lik için buna alışkın olmak gerekiyor kesinlikle. Boş paketin de donanımı oldukça dolu. Geri görüş zaten rezalet. Makyajla yeni ekran geldi onda daha net. Bu arada direksiyonu dikkatini çekti mi ? Benim kullandığım en yumuşak araba direksiyonu diyebilirim. Tabi bendeki araçta 45 yanak lastik olması da buna etki ediyor olabilir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: DuzboruDownpipe
Benim 130'luktan sonra bir kere kullanma fırsatı bulmuştum 75'liği. Gerçekten motor farkı dışında sanki bambaşka otomobilmiş gibi hissettirmişti. 75'lik için buna alışkın olmak gerekiyor kesinlikle. Boş paketin de donanımı oldukça dolu. Geri görüş zaten rezalet. Makyajla yeni ekran geldi onda daha net. Bu arada direksiyonu dikkatini çekti mi ? Benim kullandığım en yumuşak araba direksiyonu diyebilirim. Tabi bendeki araçta 45 yanak lastik olması da buna etki ediyor olabilir.
Evet direksiyon çok yumuşak, debriyaj da oldukça yumuşaktı. Şanzımanın yolları vs de oldukça netti. Polo'da şu an Gti direksiyon kodlaması var oldukça sert durumda, Polo'dan sonra direksiyon ve debriyaj çok yumuşak geldi. Kullanımı genel olarak konforlu, süspansiyon bazı yerlerde beklemediğim şekilde tepki verse de sürüşün %90'ında beğendim, sürüş dinamikleri de gayet güzel hissettirdi. 6 gün virajlı yollarda 750 km sürünce bolca tanıma fırsatım oldu tabi :D

Eksi olarak ise ekranın arada sırada açılmaması (kontağı kapatıp açtığımda açıldı 4 5 kere oldu), geri görüş ve park sensörünün kalitesiz olması, arka kapısının ve arka hacminin ufak olmasını söyleyebilirim.

Arkadaşımın 1.2 turbo Mokka'da yaşadığı 1800 2000 devirde sabit giderken devrin bir anda 100-200 devir aşağı yukarı oynayıp arabayı sallama sorunu atmosferik olmasına rağmen bunda da vardı. Arkadaşım bobinleri değiştirip yazılım güncellemesi yaptırarak çözdü sanırım bu aracın da böyle bir işleme ihtiyacı vardı.

Madem konu yakıt tüketimi, son olarak da Bosna Hersek'teki yakıt fiyatlarını da paylaşalım, Fiyatları 2 ye bölünce € cinsinden fiyatlar görülebilir. Karadağ'da ise 95 oktan benzinin fiyatı 1.40-1.50 € arasıydı.
20240821_015917.jpg
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
2023 Opel Corsa F 1.2 atmosferik 75 bg manuel

Saraybosna-Mostar-Kotor-Budva-Saraybosna olacak şekilde 730-740 km lik bir rota izledim, arabayı teslim ederken kadranı çekmeyi unutmuşum :D

Sürekli tek gidiş geliş inişli çıkışlı yollarda, şehiriçinde kısa mesafelerde, sürekli klima açık 3 tane insanozor(300 kg) ile kullanıldı. Pompayla yol bilgisayarı arasında sapma yok, 37-38 km ortalama hızla 6 litre ortalamayla arabayı teslim ettim.

Performansı kendi aracım Polo 6R 1.4 atmosferikten sonra baya zayıf hissettirse de yakıt tüketimi olarak baya memnun etti.
Ekli dosyayı görüntüle 47450

Ablama almak için çok dil dökmüştüm zamanında , İnovation donanım olarak Türkiye'ye de gelmişti.
F/P olarak çok mantıklı görünüyordu.

Otomatik sevdasına almadı 😔
Küçük şehirde , tek kişi kullanmak için gayet güzel.
 
  • Beğeni
Tepkiler: DuzboruDownpipe
Evet direksiyon çok yumuşak, debriyaj da oldukça yumuşaktı. Şanzımanın yolları vs de oldukça netti. Polo'da şu an Gti direksiyon kodlaması var oldukça sert durumda, Polo'dan sonra direksiyon ve debriyaj çok yumuşak geldi. Kullanımı genel olarak konforlu, süspansiyon bazı yerlerde beklemediğim şekilde tepki verse de sürüşün %90'ında beğendim, sürüş dinamikleri de gayet güzel hissettirdi. 6 gün virajlı yollarda 750 km sürünce bolca tanıma fırsatım oldu tabi :D

Eksi olarak ise ekranın arada sırada açılmaması (kontağı kapatıp açtığımda açıldı 4 5 kere oldu), geri görüş ve park sensörünün kalitesiz olması, arka kapısının ve arka hacminin ufak olmasını söyleyebilirim.

Arkadaşımın 1.2 turbo Mokka'da yaşadığı 1800 2000 devirde sabit giderken devrin bir anda 100-200 devir aşağı yukarı oynayıp arabayı sallama sorunu atmosferik olmasına rağmen bunda da vardı. Arkadaşım bobinleri değiştirip yazılım güncellemesi yaptırarak çözdü sanırım bu aracın da böyle bir işleme ihtiyacı vardı.

Madem konu yakıt tüketimi, son olarak da Bosna Hersek'teki yakıt fiyatlarını da paylaşalım, Fiyatları 2 ye bölünce € cinsinden fiyatlar görülebilir. Karadağ'da ise 95 oktan benzinin fiyatı 1.40-1.50 € arasıydı.
Ekli dosyayı görüntüle 47451
Multimedya ekranı kapanma sorunu yaşıyorsa o fotoda sol üstte gözüken müzik işaretine uzun süre basıp ekranı yeniden başlatmak gerekiyor. O zaman düzeliyor. Ona rağmen duzelmezse zaten ekran değişimi mecbur.

Arka yaşam alanında boy ve irilik önemli. Kesinlikle uzun boylu veya iri kimselere göre değil. Park sensörleri hassas değil. Bir yere yanasirken çok ağır şekilde yanasman gerekiyor o zaman algılıyor. Ama focusta daha iyiydi mesela. Ben alıştım gerçi. Geri görüşü de yeni ekrana geçip halletmeyi dusunuyorum bakalim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: DuzboruDownpipe
IMG_4982.jpeg

İzmir- İstanbul
Passat b8 2.0 tdi dsg 150hp
5 yetişkin, çakılı bagaj.
Fahiş fiyatlı yol sonrası KMO.
Bursa çevreyolundaki kaza nedeniyle yarım saat dur kalk yaptık. Ortalama hız 122’den düştü. Malum şehir içine vs. girince.