2023 VW Passat Variant 1.5 TSI ACT DSG
Son seyahat verisi;
Pendik - İzmir > İzmir - Pendik
900+ km.
Osmangazi üzerinden Bursa sonrası eski yola çıkmalı bir kullanım. (Herkese de böyle tavsiye ederim yolu kısaltan büyük kısım zaten burası, yolun geri kalanı da nispeten risksiz ve keyifli. Yol ücretinden de %50 tasarruf.)
Dönüş rotası da tam tersi, Bursa itibariyle yeni yol ve Osmangazi kullanımı.
5.9 L/100 km.
Yeni yoldan çıkana kadar 130 sabit cc, sonrasında da yolun izin verdiği ölçüde 110-120 civarı bir seyir.
Birebir aynı rota ile elektrikli (VW ID.4) ilk uzun yol deneyimi oldu.
Pendik noktasından %50 şarj ile hazırlıksız ve plansız olarak çıkıldı. İzmir’e de %63 şarj ile varıldı. Aradaki %13 benden. Hesaba katmıyorum.
Depo? hesabı olsun diye yoldaki bütün şarj giderini hesaba katıyorum.
Toplam
902,03₺ şarj gideri var.
450 km mesafe ile km başı değeri direk
2₺ oluyor. (Astor DC, Gio DC, Trugo DC)
Alıntıladığım son yolculuğumda 5.9 L aynı rota ve aynı sürüş ile elde etmişim. 6.5 değerini görmeye daha alışık olsam da biz en son yazdığımı dikkat alalım.
Güncel bu seyahati bir önceki aracımla yapmış olsaydım. 5.9x46,07 güncel fiyatıyla
2.71₺ km başı değeri elde edilirdi.
Yani bu seyahatin elektrikli ile uzun yolda kazancı yalnızca
319,5₺
Kısaca uzun yolda kayda değer ve uğruna elektrikli alınabilecek bir fark yok. Motivasyon bu ise yanlış yol.
Duruşlar kısmında ise plansız ve yarım batarya ile yola çıktık ancak benzinli ve dizel araçlarda da zaten depomuz full değil yola çıkmayalım yapmadığımız için bu da bir bahane değil. Hazır ve nazır araba full sarj bekleyemez.
İlk duruş %26 > %89 = 30 dk.
Bu tamamen ekstra bir duruş. Benzinli araçla da duruluyor mola vermek için lagalugasına gerek yok. Ben hayatım boyunca bu aşamada hiç durmadım.
İkinci duruş %32 > %95 = 30 dk.
Burası Susurluk duruşu.
Hemen herkesin İzmir yolcuğunda -acil bir durumu yoksa- zaten durduğu yer. Benim de klasik mola yerim. Burası ekstra bir duruş değil. İhtiyaç ve yemek süresince araç park alanı yerine şarj cihazında durdu tek farkı bu.
Üçüncü duruş %33 > %78 = 20 dk.
Manisa civarında İzmir’e çok az kala ilave bir duruş. İzmir’e çok rahat 60-70km menzil kala da varabilirdi ama gerçekçi olmak lazım. İzmir ‘de taş mı yiyecez? O yüzden bunu da ilave bir duruş olarak saymak lazım.
Kısaca bu yolculuğun zaman maliyeti ilave +50 dk. Mali kazancı ise 319.5₺.
Doğru motivasyon uzun yolda benim açımdan şu;
Bu konfor, donanım ve rahatlıktaki içten yanmalı bir aracı alıp bu seyahati yapmak isteseydim ÖTV sebepli muhtemelen bir 3M₺ vermek gerekirdi.