Araçlarınızın Ortalama Yakıt Tüketimi

1000024021.jpg

1000024022.jpg

2013 Ford Mondeo 2.0 TDCI 163hp Powershift,
225.700 km,

rota: sancaktepe - sultanbeyli gişeleri - izmit doğu gişeler - umuttepe olacak şekilde 93km,

tek kişi + 30kg yük, ısıtma açık, klima kapalı, hava sıcaklığı 4-6 derece, kış lastikleri takılı,

sultanbeyliye kadar sakin kullanım, tuzla - gebze civarlarına kadar bölgesel yoğun akıcı trafik, gebzeden sonrası müsait oldukça 140-160 ile gidiş, 2 noktada anlık 200km/h, çoğunlukla 100-140 arası hızlanmalı yavaşlamalı gidiş,
doğu gişelerden umuttepeye 80'in altına düşmeyecek şekilde normal kullanım ve kampüste yolculuğu sonlandırış.

ort tüketim: 6.6 litre
ort hız: 76 km/h ,


sol şerit sevdalıları olmasaydı 6 litrenin üstüne çıkmazdı.
 
Tüketilen çeyrek depo benzinde 5,8 olan ortalama tüketim ile Kartepe Zirve'ye tırmanmaya vurdum, zirvede park halinde yarım saat kadar rölantide çalıştı, sonra da indim, tuzları karları yıkayıp eve geldim. Ortalama 6.4 olmuştu.
 
Ekli dosyayı görüntüle 48805
Ekli dosyayı görüntüle 48806
2013 Ford Mondeo 2.0 TDCI 163hp Powershift,
225.700 km,

rota: sancaktepe - sultanbeyli gişeleri - izmit doğu gişeler - umuttepe olacak şekilde 93km,

tek kişi + 30kg yük, ısıtma açık, klima kapalı, hava sıcaklığı 4-6 derece, kış lastikleri takılı,

sultanbeyliye kadar sakin kullanım, tuzla - gebze civarlarına kadar bölgesel yoğun akıcı trafik, gebzeden sonrası müsait oldukça 140-160 ile gidiş, 2 noktada anlık 200km/h, çoğunlukla 100-140 arası hızlanmalı yavaşlamalı gidiş,
doğu gişelerden umuttepeye 80'in altına düşmeyecek şekilde normal kullanım ve kampüste yolculuğu sonlandırış.

ort tüketim: 6.6 litre
ort hız: 76 km/h ,


sol şerit sevdalıları olmasaydı 6 litrenin üstüne çıkmazdı.
hocam umuttepede mii okuyorsun
 
Ekli dosyayı görüntüle 48707

Full şehir içi sakin kullanım.

Araçla köye gittim bugün. Kula rampalarında kullandım. Hızdan fazla düşmeden vites düşerseniz hiçbir performans sorunu yok. Hızdan düştükten sonra ne kadar sürede toparlar orasını bilmiyorum.
Çoğu şehirde yaşayan sürücüler bu tarz düşük ortalama hızları bilmediği için anormal geliyordur onlara. 16 kmh ortalama hız demek aracın sadece dur kalk trafikte yahut çok düşük hızlarda sıkça yokuşta kullanıldığını gösterir. Çoğu zaman 3.vitesi bile göremediğini, hızın doğru düzgün 50-60 kmh'lere bile çıkmadan kullanıldığını gösterir. Zonguldak'lı olarak ortalama hızımın sürekli 20 kmh civarında seyrettiği düşünülünce bu tüketim bu araba için gayet normal. Şu şartlarda 10 litrenin altında yakacak hiçbir benzinli araç yok. Üretilmedi bile. Mild hibrid benzinlilerin bir kısmı ancak az yakabilir. Benim araç da aynı şartlarda 10-11 litre yakıyor. Dizel eski focusum da 7,5 litrenin aşağısını görmüyordu.
 
Son düzenleme:
Ekli dosyayı görüntüle 48805
Ekli dosyayı görüntüle 48806
2013 Ford Mondeo 2.0 TDCI 163hp Powershift,
225.700 km,

rota: sancaktepe - sultanbeyli gişeleri - izmit doğu gişeler - umuttepe olacak şekilde 93km,

tek kişi + 30kg yük, ısıtma açık, klima kapalı, hava sıcaklığı 4-6 derece, kış lastikleri takılı,

sultanbeyliye kadar sakin kullanım, tuzla - gebze civarlarına kadar bölgesel yoğun akıcı trafik, gebzeden sonrası müsait oldukça 140-160 ile gidiş, 2 noktada anlık 200km/h, çoğunlukla 100-140 arası hızlanmalı yavaşlamalı gidiş,
doğu gişelerden umuttepeye 80'in altına düşmeyecek şekilde normal kullanım ve kampüste yolculuğu sonlandırış.

ort tüketim: 6.6 litre
ort hız: 76 km/h ,


sol şerit sevdalıları olmasaydı 6 litrenin üstüne çıkmazdı.
1000024038.jpg

1000024039.jpg

aynı rotanın tam zıttı, veriler sıfırlanmadı,

tuzlayı geçene kadar %90 130-150 ile gittim, bu sefer dengeli, sakin kullanım var,

sultanbeyli gişelere doğru akıcı yoğun trafik, 70-100 arası gidiş, gişelere gelirken ort hız 86km/h idi,

sultanbeyliden sancaktepeye kadar %75-85 dur-kalk trafik, normal kullanım,

gün sonu ort tüketim: 6.2 litre,
ort hız: 68 km/h
maliyet: 505 TL
 
31 aralık izmit'ten çıkış kuzey marmara'dan modaya gidiş 12.8 lt araba ne kadar giderse bastım ertesi gün modadan izmite dönüş sıfırlamadım 32 lt lpg var herkenin orada bitti dayanamadı ortlama 12.4 toplam km 290 resim çekmedim ondan atamadım.
 
Fiat palio 1.3 mjet 280.000 km

İstanbul -> Eskişehir (Sakarya Bilecik Bozüyük)
Yağmur dolayısıyla eskişehir içerisinde şehiriçi sürüş.

Eskişehir->Kütahya
(Kütahya kalesine tırmanış ve şehir içi 4-5 km)

Kütahya->Denizli


Genel olarak sakin ve hız sınırlarında sürüş.

4.7 litre/100 km (Pompa verisidir)
 
  • Beğeni
Tepkiler: BorgaXxX
1000025019.jpg

1000025020.jpg


Ford Mondeo 2013 2.0 TDCI 163hp Powershift,
Rota: Sancaktepe - sultanbeyli gişeler - İzmit doğu gişeler - Rahmiye olmak üzere 92.5 km,

tek kişi + 40kg yük, ısıtıcı - kalorifer %90 açık , klima kapalı, kışlık lastikler, hava sıcaklığı 7-11 derece,

Sltb. gişelere kadar sakin kullanım, gişe civarlarında yoğun dur-kalk trafik, (otoban öncesi ort. 10.3),

e80de tuzlayı geçene kadar 90-120 arası dengeli kullanım, tuzladan sonra %95 130km/h sabit gidiş, manuel mod 6. vitese alıp öyle kullandım otoban boyunca,

izmit doğu - rahmiye arası sakin kullanım, trafiğe kalmadan akıcı bir gidiş oldu,

ort tüketim: 5.7 litre,
ort hız: 65km/h
 

Ekli dosyalar

  • 1000025020.jpg
    1000025020.jpg
    848.6 KB · Görüntüleme: 0
  • Beğeni
Tepkiler: Onatygt ve UCY
1000025730.jpg

1000025731.jpg


rahmiye - umuttepe - izmit batı gişeler - samandıra gişeler - sancaktepe,

umuttepeye kadar sakin, yokuşta normal kullanım, tüketim 8.3'tü,

izmit batı gişelere kadar yokuş aşağı saldım, normal gittim,

e80'de sultanbeyli civarlarına gelene kadar 100-180 arası değişken hızlarla gittim, sonrasında sakin 80-100 gittim,

samandıra gişelerden eve kadar normal-sakin gittim, bölgesel dur-kalk trafik vardı,

yol boyunca ısıtıcı-kalorifer açık, %80 2 kişiydik + 50kg yük, kış lastiği, hava sıcaklığı 5-7 derece, %90 yağmurlu,

ort tüketim: 6.6 litre,
ort hız: 59km/h
 
  • Beğeni
  • Haha
Tepkiler: UCY ve Testarossa
VW ID.4 Pure

Ataşehir - Pendik D100
Ort. hız 26 kmh | Hava 6-8 derece | Isıtma hep açık. Herhangi bir konfor kısıtı yok.

16.4 kWh/100 km

Evden şarj edilmiyor yalnızca dışarıdan şarj kullanılıyor.
Astor AC Güncel Maliyet: 6.49 TL/kWh

1.06 TL/km

Bir iki alışmaya çalışmak ile 25 kWh ve 20 kWh değerlerini gördük ama rejen vs. kullanıma alıştık gibi.
 
E46 316ti

51 litre ile 870 km

Erzurum-Ankara uzun yol kullanımı

Yolculuk geneli 100-110 km/h

Ortalama tüketim 5,8 5,9 l/100 km

Ters istikamette 6.1 litrelik tüketim ortalaması yakalamıştım.

2 yıllık tecrübelerim üzere uzun yolda aracım net olarak 6 litre benzin tüketiyor. Daha aşağısı pek mümkün değil. Bu arada katalog verisi uzun yolda 6.1 litre.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Toprak ve Onatygt
2023 VW Passat Variant 1.5 TSI ACT DSG

Son seyahat verisi;

Pendik - İzmir > İzmir - Pendik
900+ km.
Osmangazi üzerinden Bursa sonrası eski yola çıkmalı bir kullanım. (Herkese de böyle tavsiye ederim yolu kısaltan büyük kısım zaten burası, yolun geri kalanı da nispeten risksiz ve keyifli. Yol ücretinden de %50 tasarruf.)
Dönüş rotası da tam tersi, Bursa itibariyle yeni yol ve Osmangazi kullanımı.

5.9 L/100 km.

Yeni yoldan çıkana kadar 130 sabit cc, sonrasında da yolun izin verdiği ölçüde 110-120 civarı bir seyir.

Birebir aynı rota ile elektrikli (VW ID.4) ilk uzun yol deneyimi oldu.

Pendik noktasından %50 şarj ile hazırlıksız ve plansız olarak çıkıldı. İzmir’e de %63 şarj ile varıldı. Aradaki %13 benden. Hesaba katmıyorum.

Depo? hesabı olsun diye yoldaki bütün şarj giderini hesaba katıyorum.

Toplam 902,03₺ şarj gideri var.
450 km mesafe ile km başı değeri direk 2₺ oluyor. (Astor DC, Gio DC, Trugo DC)

Alıntıladığım son yolculuğumda 5.9 L aynı rota ve aynı sürüş ile elde etmişim. 6.5 değerini görmeye daha alışık olsam da biz en son yazdığımı dikkat alalım.

Güncel bu seyahati bir önceki aracımla yapmış olsaydım. 5.9x46,07 güncel fiyatıyla 2.71₺ km başı değeri elde edilirdi.

Yani bu seyahatin elektrikli ile uzun yolda kazancı yalnızca 319,5₺
Kısaca uzun yolda kayda değer ve uğruna elektrikli alınabilecek bir fark yok. Motivasyon bu ise yanlış yol.

Duruşlar kısmında ise plansız ve yarım batarya ile yola çıktık ancak benzinli ve dizel araçlarda da zaten depomuz full değil yola çıkmayalım yapmadığımız için bu da bir bahane değil. Hazır ve nazır araba full sarj bekleyemez.

İlk duruş %26 > %89 = 30 dk.
Bu tamamen ekstra bir duruş. Benzinli araçla da duruluyor mola vermek için lagalugasına gerek yok. Ben hayatım boyunca bu aşamada hiç durmadım.

İkinci duruş %32 > %95 = 30 dk.
Burası Susurluk duruşu.
Hemen herkesin İzmir yolcuğunda -acil bir durumu yoksa- zaten durduğu yer. Benim de klasik mola yerim. Burası ekstra bir duruş değil. İhtiyaç ve yemek süresince araç park alanı yerine şarj cihazında durdu tek farkı bu.

Üçüncü duruş %33 > %78 = 20 dk.
Manisa civarında İzmir’e çok az kala ilave bir duruş. İzmir’e çok rahat 60-70km menzil kala da varabilirdi ama gerçekçi olmak lazım. İzmir ‘de taş mı yiyecez? O yüzden bunu da ilave bir duruş olarak saymak lazım.

Kısaca bu yolculuğun zaman maliyeti ilave +50 dk. Mali kazancı ise 319.5₺.

Doğru motivasyon uzun yolda benim açımdan şu;
Bu konfor, donanım ve rahatlıktaki içten yanmalı bir aracı alıp bu seyahati yapmak isteseydim ÖTV sebepli muhtemelen bir 3M₺ vermek gerekirdi.