Araçlarınızın Ortalama Yakıt Tüketimi

1.4si Corsa B lerde makyaj öncesi sport donanım olarak gelmiş ama hepsi çok hırpalanmış araçlar maalesef. Aynı blok 8 valf karbüratörlü LPG li Astra F vardı ama lanet edip sattım rölantisi asla ayar tutmadı. Tek nokta enjeksiyon da rölanti sabit performans neredeyse benzin ile aynı yakıtı da iyi şimdilik memnunum ancak emme borusunda bant gördüm geçen gün çıkarmaya da korkuyorum bütün ayarları bozulacak diye hayırlısı bakalım.

Bir aralar bayağı bakmıştım Si ondan dolayı sordum, sanırım o Astra F'deki motorun tek nokta enjeksiyonlusu Si'deki motorda.

Eğer şu an aracın işleyişi iyiyse elleme bence, ayar yaptıracağın zaman kurcalarsın.

Güle güle bininiz.
 
20210115_153453.jpg


çıtır gazlama verisi
 
"18 insignia 1.6 cdti 3600km yaklaşık ortalaması 5.7Litre / 100KM tamamen tempolu uzun yol ortalaması. Bagaj tamamen dolu + Sürücü.
"07 Focus 1.6 Tdci günlük şehir içi tempolu (bazen fazlası ile gazlamalı) 9.2Litre / 100KM. Dip not enjektörlerde problem var ondan dolayı. Yoksa normalde bu kullanımımda 6.5-7 Litre / 100KM yakması gerekirdi.
 
Ford Fiesta 2008 1.4 tdci 68 Beygir: 7-8 litre yakıyor eğer tam olarak tepesine binersem.
Mercedes w204 200 cdi 136 Beygir: 13-14 litreye yakın yakıyor, sakin kullanımda bile 12`nin altını görmek her zaman denk gelebildiğim bir şey değil. Bahsettiğim tüketimleri tamamen şehiriçi araç kullanımımı baz alınarak yazdım bu arada.
 
  • Wow
Tepkiler: bt
"18 insignia 1.6 cdti 3600km yaklaşık ortalaması 5.7Litre / 100KM tamamen tempolu uzun yol ortalaması. Bagaj tamamen dolu + Sürücü.
"07 Focus 1.6 Tdci günlük şehir içi tempolu (bazen fazlası ile gazlamalı) 9.2Litre / 100KM. Dip not enjektörlerde problem var ondan dolayı. Yoksa normalde bu kullanımımda 6.5-7 Litre / 100KM yakması gerekirdi.
B kasa insignia'ya bir ara ben de niyetlendim. Açıkçası triger değişimi yapılırken motorun indirilmesi ve geçen yıllarda bile 5-6k tutması biraz gözümü korkuttu. Memnun musunuz hocam?
 
  • Beğeni
Tepkiler: Basri Amca
B kasa insignia'ya bir ara ben de niyetlendim. Açıkçası triger değişimi yapılırken motorun indirilmesi ve geçen yıllarda bile 5-6k tutması biraz gözümü korkuttu. Memnun musunuz hocam?
Hocam gün içinde mesajınızı gördüm ancak detaylı cevap verebilmek için şimdi yazıyorum.
Açıkçası bakım vb. şeyleri ben ödemediğim için beni çok etkilemiyor. Ancak en son bakımda (75k KM) 1400TL ye yakın bir fiyat çıkmıştı hatırladığım kadarı ile. Ancak şirketin anlaşması vs bu fiyat biraz törpülenmiş olabilir. Şuan 80k ya yakın kmsi. Ben şehir içinde pek kullanmıyorum genelde uzun yolda kullanıyorum. Benden çok evde ki aile bireylerim kullanıyor aracı. Eksik olarak hissettiğim bir kaç tane trim sesi beni aşırı şekilde rahatsız ediyor. Onlardan birisi sol ön ızgaradan gelen sesti servise giderken tembihlemiştim muhakkak söyleyin diye onu düzeltmişler. Onun dışında yine arada ufak tefek sesler geliyor ancak rahatsız etmiyor. Aracın performansını beğeniyorum vites oranı olarak da beni mutlu ediyor (2 bin devir 100km/h) ancak şehir içinde veya uzun yolda aniden vites küçültüp uzamak istediğimde eksik kalabiliyor. Bir de flexride olsa keşke diyorum çoğu zaman. Ve bagaj konusunda beni aşırı şekilde memnun ediyor. Liftback diye geçiyordu yanılmıyorsam tasarım tipi, bagajla birlikte arka camda kalktığı için muazzam bir yükleme eşiği ve haim sunuyor. Eş değer olarak passatta kullandım epeyce passatı bazen dsg'si yüzünden arayabiliyorum. İnsignia eksik kalabiliyor o konuda ama 100 kere dur kalkımdan 10 tanesi ancadır. Aynı zamanda arabada en çok memnun eden şeylerden birisi de koltukları. Koltuklarına bayılıyorum. Opsiyon koltuk var bu arabada. Bir de insignia 2.0 dizel GSİ modelini kullanıyorum arada onda aldığım hazzı anlatmam mesela bir çok araçtan alamıyorum o hisleri. Aynı şekilde daha önce sw olan beyaz bir insigniayı da kısa süreliğine kullanmıştım o da bursaya satıldı. Onda koltuk opsiyonu falan yoktu. O bazı konularda eksik hissettiriyordu. Ama genel olarak yakıtı, hissiyatı (bazen biraz zayıf olabiliyor, direksiyondan istediğim kadar his alamıyorum.), konforunu vs gayet beğeniyorum.
Ek olarak termostatta sıkıntı olmuştu o zaman 2 gün serviste kalmıştı araç yanlış hatırlamıyorsam. Servise o zaman kızmıştım ama egzoz komple sökülüyormuş. O anlamda servis veya onarım ücretleri muhtemelen epeyce yükselecektir. Ama düşük km, garantisi devam eden bir araç alırsanız ve aşırı uzun yıllar binmeyecekseniz bence bir problem olmaz.
Kendim için de 2013 model 140.xxx km'de 2.0cdti flexride şasili cosmo donanımlı araç bulmuştum. Tamamen servis bakımlı, 1 parça boyalı vs ama sonra bütçe dolayısı ile vazgeçtim. O arabada ben vazgeçtikten sonra 2 hafta içerisinde satılmıştı.
Yazı biraz dağınık oldu ama genel olarak düşüncem yeni, düşük km ve garantili araç olacaksa ve aşırı uzun yıllar binmeyeceğim diyorsanız alınır gibi düşünüyorum..

@babayimben 'de kullanıyordu insignia yanılmıyorsam, kendisi de fikirlerini paylaşabilir.eğer müsait olursa.
 
Son düzenleme:
Hocam gün içinde mesajınızı gördüm ancak detaylı cevap verebilmek için şimdi yazıyorum.
Açıkçası bakım vb. şeyleri ben ödemediğim için beni çok etkilemiyor. Ancak en son bakımda (75k KM) 1400TL ye yakın bir fiyat çıkmıştı hatırladığım kadarı ile. Ancak şirketin anlaşması vs bu fiyat biraz törpülenmiş olabilir. Şuan 80k ya yakın kmsi. Ben şehir içinde pek kullanmıyorum genelde uzun yolda kullanıyorum. Benden çok evde ki aile bireylerim kullanıyor aracı. Eksik olarak hissettiğim bir kaç tane trim sesi beni aşırı şekilde rahatsız ediyor. Onlardan birisi sol ön ızgaradan gelen sesti servise giderken tembihlemiştim muhakkak söyleyin diye onu düzeltmişler. Onun dışında yine arada ufak tefek sesler geliyor ancak rahatsız etmiyor. Aracın performansını beğeniyorum vites oranı olarak da beni mutlu ediyor (2 bin devir 100km/h) ancak şehir içinde veya uzun yolda aniden vites küçültüp uzamak istediğimde eksik kalabiliyor. Bir de flexride olsa keşke diyorum çoğu zaman. Ve bagaj konusunda beni aşırı şekilde memnun ediyor. Liftback diye geçiyordu yanılmıyorsam tasarım tipi, bagajla birlikte arka camda kalktığı için muazzam bir yükleme eşiği ve haim sunuyor. Eş değer olarak passatta kullandım epeyce passatı bazen dsg'si yüzünden arayabiliyorum. İnsignia eksik kalabiliyor o konuda ama 100 kere dur kalkımdan 10 tanesi ancadır. Aynı zamanda arabada en çok memnun eden şeylerden birisi de koltukları. Koltuklarına bayılıyorum. Opsiyon koltuk var bu arabada. Bir de insignia 2.0 dizel GSİ modelini kullanıyorum arada onda aldığım hazzı anlatmam mesela bir çok araçtan alamıyorum o hisleri. Aynı şekilde daha önce sw olan beyaz bir insigniayı da kısa süreliğine kullanmıştım o da bursaya satıldı. Onda koltuk opsiyonu falan yoktu. O bazı konularda eksik hissettiriyordu. Ama genel olarak yakıtı, hissiyatı (bazen biraz zayıf olabiliyor, direksiyondan istediğim kadar his alamıyorum.), konforunu vs gayet beğeniyorum.
Ek olarak termostatta sıkıntı olmuştu o zaman 2 gün serviste kalmıştı araç yanlış hatırlamıyorsam. Servise o zaman kızmıştım ama egzoz komple sökülüyormuş. O anlamda servis veya onarım ücretleri muhtemelen epeyce yükselecektir. Ama düşük km, garantisi devam eden bir araç alırsanız ve aşırı uzun yıllar binmeyecekseniz bence bir problem olmaz.
Kendim için de 2013 model 140.xxx km'de 2.0cdti flexride şasili cosmo donanımlı araç bulmuştum. Tamamen servis bakımlı, 1 parça boyalı vs ama sonra bütçe dolayısı ile vazgeçtim. O arabada ben vazgeçtikten sonra 2 hafta içerisinde satılmıştı.
Yazı biraz dağınık oldu ama genel olarak düşüncem yeni, düşük km ve garantili araç olacaksa ve aşırı uzun yıllar binmeyeceğim diyorsanız alınır gibi düşünüyorum..

@babayimben 'de kullanıyordu insignia yanılmıyorsam, kendisi de fikirlerini paylaşabilir.eğer müsait olursa.
Benim garajda başlık vardı, telefondan bulamadım şimdi ama kusura bakmayın.
Genel fikrim d segment alınacak en güzel dizel araçlardan biri. Çok uzun kullanmadığım için uzun dönem yorum yazamıyorum. Şimdi alacak olsam b kasada agr koltuk donanımlı alırım muhakkak.
 
Ford Fiesta 2008 1.4 tdci 68 Beygir: 7-8 litre yakıyor eğer tam olarak tepesine binersem.
Mercedes w204 200 cdi 136 Beygir: 13-14 litreye yakın yakıyor, sakin kullanımda bile 12`nin altını görmek her zaman denk gelebildiğim bir şey değil. Bahsettiğim tüketimleri tamamen şehiriçi araç kullanımımı baz alınarak yazdım bu arada.
Mercedes değil de, Fiesta şaşırttı. O kasada şehir içinde bile 5-5,5 üzeri yakanı görmedim duymadım
 
Hocam gün içinde mesajınızı gördüm ancak detaylı cevap verebilmek için şimdi yazıyorum.
Açıkçası bakım vb. şeyleri ben ödemediğim için beni çok etkilemiyor. Ancak en son bakımda (75k KM) 1400TL ye yakın bir fiyat çıkmıştı hatırladığım kadarı ile. Ancak şirketin anlaşması vs bu fiyat biraz törpülenmiş olabilir. Şuan 80k ya yakın kmsi. Ben şehir içinde pek kullanmıyorum genelde uzun yolda kullanıyorum. Benden çok evde ki aile bireylerim kullanıyor aracı. Eksik olarak hissettiğim bir kaç tane trim sesi beni aşırı şekilde rahatsız ediyor. Onlardan birisi sol ön ızgaradan gelen sesti servise giderken tembihlemiştim muhakkak söyleyin diye onu düzeltmişler. Onun dışında yine arada ufak tefek sesler geliyor ancak rahatsız etmiyor. Aracın performansını beğeniyorum vites oranı olarak da beni mutlu ediyor (2 bin devir 100km/h) ancak şehir içinde veya uzun yolda aniden vites küçültüp uzamak istediğimde eksik kalabiliyor. Bir de flexride olsa keşke diyorum çoğu zaman. Ve bagaj konusunda beni aşırı şekilde memnun ediyor. Liftback diye geçiyordu yanılmıyorsam tasarım tipi, bagajla birlikte arka camda kalktığı için muazzam bir yükleme eşiği ve haim sunuyor. Eş değer olarak passatta kullandım epeyce passatı bazen dsg'si yüzünden arayabiliyorum. İnsignia eksik kalabiliyor o konuda ama 100 kere dur kalkımdan 10 tanesi ancadır. Aynı zamanda arabada en çok memnun eden şeylerden birisi de koltukları. Koltuklarına bayılıyorum. Opsiyon koltuk var bu arabada. Bir de insignia 2.0 dizel GSİ modelini kullanıyorum arada onda aldığım hazzı anlatmam mesela bir çok araçtan alamıyorum o hisleri. Aynı şekilde daha önce sw olan beyaz bir insigniayı da kısa süreliğine kullanmıştım o da bursaya satıldı. Onda koltuk opsiyonu falan yoktu. O bazı konularda eksik hissettiriyordu. Ama genel olarak yakıtı, hissiyatı (bazen biraz zayıf olabiliyor, direksiyondan istediğim kadar his alamıyorum.), konforunu vs gayet beğeniyorum.
Ek olarak termostatta sıkıntı olmuştu o zaman 2 gün serviste kalmıştı araç yanlış hatırlamıyorsam. Servise o zaman kızmıştım ama egzoz komple sökülüyormuş. O anlamda servis veya onarım ücretleri muhtemelen epeyce yükselecektir. Ama düşük km, garantisi devam eden bir araç alırsanız ve aşırı uzun yıllar binmeyecekseniz bence bir problem olmaz.
Kendim için de 2013 model 140.xxx km'de 2.0cdti flexride şasili cosmo donanımlı araç bulmuştum. Tamamen servis bakımlı, 1 parça boyalı vs ama sonra bütçe dolayısı ile vazgeçtim. O arabada ben vazgeçtikten sonra 2 hafta içerisinde satılmıştı.
Yazı biraz dağınık oldu ama genel olarak düşüncem yeni, düşük km ve garantili araç olacaksa ve aşırı uzun yıllar binmeyeceğim diyorsanız alınır gibi düşünüyorum..

@babayimben 'de kullanıyordu insignia yanılmıyorsam, kendisi de fikirlerini paylaşabilir.eğer müsait olursa.
Detaylı bilgilendirmeniz için çok teşekkür ederim. Kendim b7 kasa 105 HP TDI DSG Passat kullanıyorum. Ailemde ise b8 2.0 150 HP olan var. Daha önce de CC 2.0 177 HP kullanıyordum. Vag deneyimim oldukça fazla. Tek şikayetim dq200'ün kullanıldığı araçlarda şanzıman çok hassas hissettiriyor. Daha önce yaklaşık 100k km Fluence DCI EDC tecrübem de oldu mesela ama o daha sağlam hissettiriyordu. Bu arada 2.0 karda kullanılan DSG şanzımandan çok memnunum. Tam otomatik gibi hissettiriyor birçok zaman. Benim aracım 7. Vites 2000 devirde 115 yapıyor. Ailemdeki b8 ise 6.vites (son vitesi) aynı devirde 130 yapıyor. Açıkçası Insignia hem hacmine göre performansı hem de tam otomatik şanzımanı bakımından ilgimi çekiyordu. Fakat 100 km hızla 2000 devirde gitmesi bana baya düşük geldi. Yine de çok beğendiğim bir araç. Tam otomatik olmasının dezavantajı olarak benzer araçlardan 1 litre fazla yakıyor diyorlar. Doğruluk payı nedir bilmiyorum. Fakat göz ardı edilebilir. Tekrar teşekkür ederim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Basri Amca
Detaylı bilgilendirmeniz için çok teşekkür ederim. Kendim b7 kasa 105 HP TDI DSG Passat kullanıyorum. Ailemde ise b8 2.0 150 HP olan var. Daha önce de CC 2.0 177 HP kullanıyordum. Vag deneyimim oldukça fazla. Tek şikayetim dq200'ün kullanıldığı araçlarda şanzıman çok hassas hissettiriyor. Daha önce yaklaşık 100k km Fluence DCI EDC tecrübem de oldu mesela ama o daha sağlam hissettiriyordu. Bu arada 2.0 karda kullanılan DSG şanzımandan çok memnunum. Tam otomatik gibi hissettiriyor birçok zaman. Benim aracım 7. Vites 2000 devirde 115 yapıyor. Ailemdeki b8 ise 6.vites (son vitesi) aynı devirde 130 yapıyor. Açıkçası Insignia hem hacmine göre performansı hem de tam otomatik şanzımanı bakımından ilgimi çekiyordu. Fakat 100 km hızla 2000 devirde gitmesi bana baya düşük geldi. Yine de çok beğendiğim bir araç. Tam otomatik olmasının dezavantajı olarak benzer araçlardan 1 litre fazla yakıyor diyorlar. Doğruluk payı nedir bilmiyorum. Fakat göz ardı edilebilir. Tekrar teşekkür ederim.
Hocam 100 değil 120km/h onu ben yanlış yazmışım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: kalender195
Mercedes değil de, Fiesta şaşırttı. O kasada şehir içinde bile 5-5,5 üzeri yakanı görmedim duymadım
Bende de aynı fiesta vardı istanbul şehiriçi 7 yakıyordu uzun yolda da basmama rağmen 4-4.5 yakıyordu pek tarfik seven bir motor değil bence.
 
  • Wow
Tepkiler: bt
Mercedes değil de, Fiesta şaşırttı. O kasada şehir içinde bile 5-5,5 üzeri yakanı görmedim duymadım
Daha bugün 36 küsür litre mazot aldım hocam, yol bilgisayarında 413 kilometre tahmini gidilebilecek yol gösteriyor aracım. 27-28 litreyle 400 kilometreyi zor görüyorum. İsterseniz yakıt göstergesinin fotoğrafını konuya atabilirim.
 
  • Wow
Tepkiler: bt
Daha bugün 36 küsür litre mazot aldım hocam, yol bilgisayarında 413 kilometre tahmini gidilebilecek yol gösteriyor aracım. 27-28 litreyle 400 kilometreyi zor görüyorum. İsterseniz yakıt göstergesinin fotoğrafını konuya atabilirim.

Kesinlikle bir anormallik var o motor full depoyla 900-1000 km kadar gidiyor fiesta mk7 titanium x de,ya çok agresif kullanıyorsunuz ya da bir sıkıntı var bence.Benim 1.4 atmosferik Accent Blue bile 600-700 km yol yapıyor 40 litre benzinle,tabii full eco modda.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Awacs ve bt
Telefonda fotoğraflara baktım ama hiç ortalama çekmemişim . Ama ufak bir anlatım yaparsam şöyle ki. Audi A3 1.6 TDI+soft yazılım var araçta. 1 depo ile ortalama 700-720km arası yol yapabiliyorum uzun yol veya sakin kullanımda. Genellikle şehir içi kullanımda 5.8-6.4 ortalama ile gidiyorum kullanıma göre değişiyor. (kendi tarzımda elbette.) Pazartesi günü işe kendi aracımla gideceğim şirket aracını servise veriyorum. O yüzden pazartesi günü yine buraya bir güncelleme yaparım. Akşama doğru.