Araçlarınızın Ortalama Yakıt Tüketimi

Daha bugün 36 küsür litre mazot aldım hocam, yol bilgisayarında 413 kilometre tahmini gidilebilecek yol gösteriyor aracım. 27-28 litreyle 400 kilometreyi zor görüyorum. İsterseniz yakıt göstergesinin fotoğrafını konuya atabilirim.
Bence biraz fazla yakıyor bence bi baktırın derim. Biraz terslik var gibi. Yada çok agresif kullanıyorsunuz diyebilirim. Gelecek sefer depoyu doldurunca biraz düşük devir kullanmayı denerseniz bence motor arızası mı yoksa kullanım tarzı mı güzel bir sonuca varırız gibi. Bende dizel araç kullanmama rağmen agresif kullanınca ortalama 8.4-8.6 lara kadar çıkıyor hatta daha üstü bile gördüm.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Awacs
Kesinlikle bir anormallik var o motor full depoyla 900-1000 km kadar gidiyor fiesta mk7 titanium x de,ya çok agresif kullanıyorsunuz ya da bir sıkıntı var bence.Benim 1.4 atmosferik Accent Blue bile 600-700 km yol yapıyor 40 litre benzinle,tabii full eco modda.
Genellikle hırçın kullanıyorum hocam, ondan olabilir galiba.
 
Bence biraz fazla yakıyor bence bi baktırın derim. Biraz terslik var gibi. Yada çok agresif kullanıyorsunuz diyebilirim. Gelecek sefer depoyu doldurunca biraz düşük devir kullanmayı denerseniz bence motor arızası mı yoksa kullanım tarzı mı güzel bir sonuca varırız gibi. Bende dizel araç kullanmama rağmen agresif kullanınca ortalama 8.4-8.6 lara kadar çıkıyor hatta daha üstü bile gördüm.
Biraz hırçın kullandığımı rahatlıkla söyleyebilirim hocam, daha önce bahsettiğiniz şeyi denedim ama 100 kilometre bile oynamamıştı diye hatırlıyorum. Belki de dediğiniz gibi bir sorun vardır.
 
  • Beğeni
Tepkiler: diesel_s3
Citroen C4 1.6 Hdi 110'luk. 4 kişi+yarı bagaj.

Denizli-Afyon-Denizli yapıldı. Giderken 110 dönerken kar ve sis sebebiyle 70-90 arası hızla yol bilgisayarı 4.6 pompada 5.5 litre yaktı.
 
  • Beğeni
Tepkiler: fujiwara
Ben de Passat Variant ın şu ana kadar ki değerlerini paylaşiyim ... Araç 1.4 tsi 150 ve DSG

Şu sıra sık sık iki ev arası gidip geliyorum.. 2km ve motor ısınamadan duruyor... sonra tekrar çalışıyor .. hava da soğuk bu ülkede ((Hollanda) ... Bu mesafede 9lt yakıyor araç...

Şehir dışı otoban sürüşlerinde 5.5-6 arası yakıyor ... tabi çok uzun yolum (max 50km ye gittim şimdiye kadar) olmadı ama hep hız sınırları içinde kullanıyorum (bilemiyoruz nerede ne radarı var henüz 😅)
 
Aynı şartlarda bir diğer depo denemesi, 305 km'de 37 litre benzin yakarak, 100km/L üzerinden hesapla yaklaşık 12.1 litre benzin yakmışım.Eğer ayağıma hakim olup basmazsam, 10 küsür litreleri görmek işten değil.
Kış şartlarında, agresif, Ankara şehir içi sabah (8.00) ve akşam (17.30) işe-gidiş dönüş trafiği dahil-bir miktar dur-kalklarla- (V.ort yaklaşık 30km/h), depo tamamlamadan tamamlamaya yaptığım hesapta ama biraz da normal git-gel temposunun haricinde şehir içinde gezme var. Buna göre 475 km'de 48.74 lt benzin yakarak, 100 km/L üzerinden hesapla 10.26l benzin tüketmişim.

12 litrelerden 2 puanla 10 litrelere düşmesi beni çoook sevindirdi, yazın 9 litreleri görürsem çok mutlu olacağım. :D

Ayağıma hakim olursam demişim yukarıda ama işte eh diyelim :D son 100 km'de biraz hakim olmamız etkiledi sanırsam.
 
Son düzenleme:
Ecosport yarı depo dolu 200 km gider diyor depo 52 litre 😃.
Evin önünde yokuş var baya dik
Clio 7.8
Sandero 7.5
Mercedes c 13.5
Ecosport 52.9 gösteriyor
Psikolojik sıkıntısı var bu arabanın
Amerikan tork konvertörü takınca aracın genetiği bozulmuş, psikolojisi alt üst olmuş. 1 litre motor 5 litrelik motorlarda kullanılan şanzımanı kabul edemiyor :D
 
Amerikan tork konvertörü takınca aracın genetiği bozulmuş, psikolojisi alt üst olmuş. 1 litre motor 5 litrelik motorlarda kullanılan şanzımanı kabul edemiyor :D
2014 te hindistan için üretilmeye başlamış boyu 4.01 miş.brezilya falan derken amerika akabinde avrupada baya yüksek satış rakamlarına ulaşmış ,beğenilmiş olucakki senede yarım milyona yakın satmış tüm dünyada.çoğu b segmentten kısa iken sonra 4.09 un üstüne tamponlarla çıkarmış ford ,a suv olmuş b suv.buda yarı depo fotosu
2541ED6F-1A06-458B-A787-AB7258B8B1C5.jpeg

Amerikada falan 2.0 4 çeker versiyonu var
 
Amerikan tork konvertörü takınca aracın genetiği bozulmuş, psikolojisi alt üst olmuş. 1 litre motor 5 litrelik motorlarda kullanılan şanzımanı kabul edemiyor :D
Yakıt hariç kötü bir araç değil bir 10k kadardir kullaniyoruz ,4x4 biraz daha güçlüsü keyifli olurmuş gerçekten,malum ulkemizde 1.0 motora duaciyiz
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk ve dthhasan
2014 te hindistan için üretilmeye başlamış boyu 4.01 miş.brezilya falan derken amerika akabinde avrupada baya yüksek satış rakamlarına ulaşmış ,beğenilmiş olucakki senede yarım milyona yakın satmış tüm dünyada.çoğu b segmentten kısa iken sonra 4.09 un üstüne tamponlarla çıkarmış ford ,a suv olmuş b suv.buda yarı depo fotosuEkli dosyayı görüntüle 33229
Amerikada falan 2.0 4 çeker versiyonu var
Yakıt hariç kötü bir araç değil bir 10k kadardir kullaniyoruz ,4x4 biraz daha güçlüsü keyifli olurmuş gerçekten,malum ulkemizde 1.0 motora duaciyiz
Sürüşü falan güzel olan bir araç aslında ama işte bu şanzıman düşük hacimli motorlarla pek verimli değil. Buna benzer şanzımanı fiesta, focus, mondeo falan da kullandı ki hala bazıları kullanıyor. Onlarda da verimlilik sıkıntısı oluyor. Yurt dışında muhtemelen fiyat uygunluğu da tercih sebebi olmuş olabilir. Zira Puma çıktıktan sonra Ford, bu aracın marka içi konumunu Puma'nın altına çekti. Haliyle fiyatlara yansımış olması da muhtemel bu durumun. Şu aracın verimlilik için hakkı olan şanzıman yeni yedi ileri çift kavrama. Aracın üretimi devam edecek mi bilemiyorum. Galiba Ford bununla ilgili net bir açıklama yapmadı. Sonraki versiyon muhtemelen mevcut şanzımanla satılmaz.

Bu arada yol bilgisayarı değerlerinde bir anormallik hissederseniz yol bilgisayarını kalibre etmeyi deneyebilirsiniz. Ford forumlarında bazılarının bu konuda sıkıntısı olabiliyordu.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: dthhasan ve simbat
Sürüşü falan güzel olan bir araç aslında ama işte bu şanzıman düşük hacimli motorlarla pek verimli değil. Buna benzer şanzımanı fiesta, focus, mondeo falan da kullandı ki hala bazıları kullanıyor. Onlarda da verimlilik sıkıntısı oluyor. Yurt dışında muhtemelen fiyat uygunluğu da tercih sebebi olmuş olabilir. Zira Puma çıktıktan sonra Ford, bu aracın marka içi konumunu Puma'nın altına çekti. Haliyle fiyatlara yansımış olması da muhtemel bu durumun. Şu aracın verimlilik için hakkı olan şanzıman yeni yedi ileri çift kavrama. Aracın üretimi devam edecek mi bilemiyorum. Galiba Ford bununla ilgili net bir açıklama yapmadı. Sonraki versiyon muhtemelen mevcut şanzımanla satılmaz.
Kesiinlikle sanziman yakıt açısından kötü ama kullanım olarak araçi sarsıntı vs gibi durumlar yok ve okuduğum kadarı ilede sağlam olduğu söyleniyor
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk ve dthhasan
Kesiinlikle sansizaman yakıt açısından kötü ama kullanım olarak araçi sarsıntı vs gibi durumlar yok ve okuduğum kadarı ilede sağlam olduğu söyleniyor
Zaten kendini kurtaran yanı da bu. Zahmetsiz, akarı kokarı olmayan bir şanzıman olduğundan kendini o noktada affettiriyor bir yere kadar.
 
  • Beğeni
Tepkiler: simbat