Araçlarınızın Ortalama Yakıt Tüketimi

Çekmeköy - Merter - Çekmeköy

O kadar kötü bir zamanlamaydı ki dönüşte esenler otogar trafiğine takıldım, oradan kurtuldum dedim anadoluya akın eden İstanbul ve Marmara trafiğinde tem boyu dur kalk ile sinir stres olmadan, hoplayıp zıplamadan sakin sakin sürüş özeti..

IMG_7200.JPG
 
1000030959.jpg

Astra J HB 1.6 CDTI 136hp Manuel,
195.900 km,

rota: çekmeköy - sofular kavşağı - Hüseyin'i kmo bağlantı yolu - Ömerli - çekmeköy olmak üzere 89 km,

tek kişi + 30kg yük, klima kapalı - fan açık, hava sıcaklığı 15-20 derece, yazlıklar takılı (pc7),

şile yolunda ve bağlantı yolunda aralıklı gazlamalar, genel olarak normal-sakin kullanım,

ort tüketim: 6 litre,
ort hız: 62 km/h
 
Kartepe-Yalova arası ücretsiz yoldan ortalama tüketim 4.5
Devamında depo bitene kadar İzmir Otoyolu sürüşünde depo sonu tüketimi 7.0 (ort.hız 114 km/h)

2010 Honda Jazz 1.4 Fun Benzin Manuel
 
1996 model 1.8 Hyundai Elantra ile geçtiğimiz Perşembe 46 47 litre lpg ile 594 kilometre yol yaptım. Araban - Kırıkkale arası yaptım. Depo 60 litre, Kırıkkale'nin girişinde gaz bitti. Depoyu tekrar doldurduğumda 46 litre aldı. Yol boyunca çok trafik ve dur kalk olmadı. Hızım da hep 100 - 120 arasında gidip geldi, çoğunlukla 110'da yol aldım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Alper45
Çekmeköy - Merter - Çekmeköy

O kadar kötü bir zamanlamaydı ki dönüşte esenler otogar trafiğine takıldım, oradan kurtuldum dedim anadoluya akın eden İstanbul ve Marmara trafiğinde tem boyu dur kalk ile sinir stres olmadan, hoplayıp zıplamadan sakin sakin sürüş özeti..

Ekli dosyayı görüntüle 50039
Büyük şehrin trafikteki ortalama hızı bile benim neredeyse uzun yolda yaptığım ortalama hız kadar. Zonguldak'ta 20 kmh'nin üstünde bir ortalama hız görmüyoruz ne yazık ki. İnsan başka bir şehrin trafiğini bile kıskanır mı yahu.
 
Büyük şehrin trafikteki ortalama hızı bile benim neredeyse uzun yolda yaptığım ortalama hız kadar. Zonguldak'ta 20 kmh'nin üstünde bir ortalama hız görmüyoruz ne yazık ki. İnsan başka bir şehrin trafiğini bile kıskanır mı yahu.
Zonguldak’tan dizel araba alınmaz diyebilirmiyiz?
 
Zonguldak’tan dizel araba alınmaz diyebilirmiyiz?
Yıllarca dizel kullandım. Dpf sorunu olan son nesil euro dizeller alınmaz. Mümkün değil sorun yaşamadan duramazsın. Gideceğin en uzak mesafe burada 10 km'dir. Benim kullandığım euro 5 dizeller dpf konusunda çok hassas değildi o yüzden sorun yaşamadım. Bunun dışında kışın motor ısınmaz. Isınana kadar zaten gideceğin yere varmış oluyorsun. Yakıt ekonomisi olarak dizel standartlarında yakamazsın ama benzinlilere göre az yakarsın yine. Yaklaşık 7 7.5 litre ile gezersin buradaki şehir içinde dizel standartlarına göre fazla, benzinliye göre az tabi. Benim dizeli satarken dpf de enjektör de hepsi iyi durumdaydı çünkü ben arabada sırf dpf için şehir dışına doğru çıkardım. Şehir içinde asla devirli kullanmazdım vs dikkat ederdim. Bilinçli kullanıcı ve uygun dönemin dizeli olursa alınabilir ancak.

Mild hibrid de çok etkili olmayacaktır. Çünkü düzlük pek yok. Çoğunlukla yokuş çıkıyorsun ve gaza hafif ve dengeli basmak yetmiyor. Böyle olduğu zaman mild hibritler elektrikten benzinliye geçecektir. Zonguldak içinde kullanması en mantıklı olan corsa e gibi elektrikli küçük sınıf üyeler. 2-3 yerde dışarıda şarj imkanı var. Ama kendi evinden şarj etmen biraz zor işte. Onu yapabilecek durumdaysan ideal. Bir de lpg'li modeller diyebilirim.

Benim gibi turbo benzinli araç kullanırsan 9-10 litre aşağısını göremezsin o da yine corsa gibi küçük sınıf hafif bir arabaysa. Daha ağır olan suv kısmına falan geçersen 10 litrenin üstünü görürsün.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: m3rtkaya
Honda Euro Accord CG8 1.8i LS LPG oto 3400km sonunda LPG+Benzin toplam 10.347TL . Tüketimde uzunyol, şehiriçi, sanayi, arabayla uğraşma, gazlama vs vs her şey dahil. Yakıt fiyatları arada zam veya indirim yemiş olabilir LT hesaplamadım fişlerden.
 
1000127470.jpg

Denizli - Salihli arası sakin kullanım. 4 kişi. Bagaj da var da 30kg ya var ya yoktur o yüzden saymıyorum.

Sarıgöl rampasında(Denizliye giderken) ben devirsiz girdiğimden sanırım, biraz üzdü. Onun dışında performans sorunu yaşamadım.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve Onatygt
Passat B8 1.4 TSI DSG
2 Kişi | Dolu bagaj

İstanbul —> Amasya
Yakıt ekonomisi yapılmadan genelde yasal hız sınırı + %10 ve biraz üzerinde seyrettim.

Aklı başında olmayan ve sol şerit sevdalı sürücüler yüzünden yer yer kendimi tutabilmiş olsaydım, ortalama tüketim 6,8 LT değil muhtemelen 6,5 LT ve aşağısında bir tüketim ile yolculuğu tamamlamış olurdum.
 
1000031353.jpg

Astra J 1.6 CDTI 136hp Manuel,
197.180 km,

Rota: Sancaktepe - istanbul park - sancaktepe olmak üzere 60 km (D020),

Tek kişi + 20kg yük, klima 10km boyunca %50 açık - geri kalanı fan, yazlık lastik - hava sıcaklığı 18-20 derece,

Şile yolundayken %70 dur-kalk trafik (gidiş-dönüş) sakin kullanım, Kurtköy yolunda 3k devir ve üstü kullanım, yer yer 150-170 arası hızlar,

ort tüketim: 7.8 litre,
ort hız: 37.5 km/h
 
Kartepe-Yalova arası ücretsiz yoldan ortalama tüketim 4.5
Devamında depo bitene kadar İzmir Otoyolu sürüşünde depo sonu tüketimi 7.0 (ort.hız 114 km/h)

2010 Honda Jazz 1.4 Fun Benzin Manuel
Maşukiye-İzmit-Maşukiye fazla trafiği olmayan, bol ışıklı seyahat.
2 yetişkin, klima kapalı
Sadece İzmit Sanayi ve çevresinde 10 dk. kadar düşük hızlı, stop&start'lı, dur kalklı sürüş var.
5.0 lt/100km
 
Passat B8 1.4 TSI DSG
2 Kişi | Dolu bagaj

İstanbul —> Amasya
Yakıt ekonomisi yapılmadan genelde yasal hız sınırı + %10 ve biraz üzerinde seyrettim.

Aklı başında olmayan ve sol şerit sevdalı sürücüler yüzünden yer yer kendimi tutabilmiş olsaydım, ortalama tüketim 6,8 LT değil muhtemelen 6,5 LT ve aşağısında bir tüketim ile yolculuğu tamamlamış olurdum.
Passat B8 1.4 TSI DSG
2 Kişi Dolu bagaj

Amasya —> İstanbul
Yakıt ekonomisi yapılmadan yasal hız sınırının epey üzerinde seyir edildi.
Özellikle Bolu - Sakarya arası yer yer dur kalk şeklinde ilerledi.
Kuzey Marmara’dan dönecektim baktım herkes oraya gidiyor TEM üzerinden devam ettim.

Sol şeridin tapusunu almış olanlar,
90 ile giden kamyonu 92 ile sollamaya çalışan tırlar,
Bir kaç selektör dalaşması sonucu genellikle araçları sağından sollamak zorunda kalınan filtreleyerek sürüş sonucu 8.2 LT ortalama ile varıldı.

Yakıtın bu kadar yüksek olmasının en büyük sebebi bayram dönüşü insanların yolda iyice bilinç kaybetmesi ve yolun yarısının yağmurlu olması.
Yağmur + Bayram dönüş trafiği olduğu için sürekli hızlan yavaşla geri hızlan ile fazla fazla yakıt yakıldı.

Muhtemelen TDI olsa yakacağı yakıt 7-7.5 litre olacaktı.

Yakıt hariç, hızlı ısınma, pürüzsüz devirlenme, sessiz çalışma <3 TSI

IMG_7430.jpeg
 
IMG_7716.jpeg


İlk defa denk gelenler için araç bilgisi
2022 Egea Cross Wagon 1.6 Mjet Dct

5 Eylül 2024’te satın alışım sonrası, ilk 300 km hevesli kullanım hariç, ortalama tüketim bu şekilde.

Bonus: sabah işe gelirken sakin sürüş uzun yol, varışa yakın 10 dk trafik ve şehir içi kullanım tüketimi(rakım farkı +125m)

IMG_7715.jpeg
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve Onatygt