Assetto Corsa oynayanlar

Kutay Altunordu

Profesör
8 Eyl 2016
78
72
1,060
İstanbul
Marka
Volkswagen
Direksiyon seti olmayan almasın ben almıştım klavye ile oynanmadığı için iade ettim doğru düzgün viraja giremiyorsunuz ama grafikler sesler muhteşemdi :D
 

Toprak

Toprak
Faforitçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
6,849
26,158
5,720
Ankara
Marka
Skoda
Direksiyon seti olmayan almasın ben almıştım klavye ile oynanmadığı için iade ettim doğru düzgün viraja giremiyorsunuz ama grafikler sesler muhteşemdi :D
fare ile kontrole alışık olanlar biraz daha rahat edebiliyo ben öyle oynuyodum :D yine de birçok arabayla ringde direksiyondaki kapasiteden 1dk uzun sürüyo :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: EOK

Bthnrsn

Batuhan Ersan
Takipçi
28 Ara 2019
2
0
10
20
İstanbul
NFS Forza onlarda gaza abanıp inanırsanız istediğiniz virajdan dönersiniz, simülasyon tarzı oyunlara geçiş yaptığınızda bildiğiniz her şeyi unutmanız lazım. Pistlerde kerbler bile sizin spin atmanıza sebebiyet verebiliyor, lazerle analiz edilip çiziliyor haritalar.

Keza arabalarda öyle, aracı çok iyi tanımak lazım. Çok büyük farklılıklar var. Simülasyonda bu sebepten dolayı keyfe göre araç değiştirip yeni bir şeyler denemek pek avantajlı olmuyor. Ben uzun bir süre boyunca iRacing'de Ferrari GT3 kullandıktan sonra Porsche Cup'a geçtiğimde "oha ne oluyoruz" demiştim. Araç ne duruyordu ne dönüyordu. Bir de işin setup kısmı var, aracı kendi sürüş tarzına ve piste göre ayarlaman lazım. O zaten bambaşka bir konu. Yani anlatmak istediğim bir aracı pistte optimum şekilde sürebilmek ve rakipleri geçebilmek için çok etken var.

Yakın geçmişte küçük bir turnuvada Ferrari GT3 kullanacaktık. O aracın mesela standart setupı var. Ama turnuva için özel setup yapıldı ve herkes aynı setupı kullandı. Setupı yüklediğimde 2 saniye daha hızlı dönebiliyordum aynı araçla o kadar söyleyeyim etkisini yani. Ha her zaman değil yalnız bu etki, setup yavaş adamı hızlandırmaz. Zaten sen en hızlı konumundasındır artık daha fazlası olmuyordur, setup belki o zaman biraz daha iyileştirir seni.

Gamepad ile ne kadar halledilebilir bilemiyorum yani ikinci üçüncü dördüncü el olur bir direksiyon almak (Logitech DFGT en azından) düzgün sürebilmenizi sağlar.

Çünkü direksiyon ile sürdüğünüz zaman araç önden veya arkadan kaydığında, frenleri kilitlediğinizde hissediyorsunuz. Gamepad ile bu mümkün değil. Tabi diğer bir dezavantajı da, her ne kadar arka tetikler ayarlanabilir olsa da bazen öyle hassas fren ve gaz ayarları gerekiyor ki bazı pistlerde, 200 tur atmama rağmen halen düzgün giremediğim virajlar oluyordu düzgün gaz ve fren ayarı yapamamamdan dolayı.

Peki nasıl hızlı dönülür?

Assetto'yu burada gamepad ile kullanan var mı bilmiyorum, eğer varsa lütfen yardımcı olsunlar. Belki bir ayar çekilmesi filan gerekiyordur bilemiyorum. Ama dönemiyorsan hızlı gidiyorsundur sebebi budur :) Simülasyonların en büyük dezavantajı (bazılarımız bunu halletmek için VR kullanıyor) hız algısının olmaması. Bu yüzden yavaş girmemiz gereken virajlara çok hızlı girip hep patlıyoruz.

Öncelikle en güzel kaynak YouTube. YouTube'u açıp, aynı araç ve aynı pist ile kaç dönüyorlar ona bak. (Pist sıcaklığı gibi etkenleri baz alman lazım yalnız 2-3 derece bile çok büyük farklılık yaratır tur süresinde) Sonrasında adamın pistte virajları kaçıncı viteste ve hangi hızla döndüğüne bak, iyice analiz et.

Sürüşe çık, çok yavaş sür. Her tur yavaş yavaş hızlan. Bu benim şahsi uyguladığım tekniktir. Bir virajı halletmeden diğer viraja asla geçmem. Öbür türlü hiç düzgün tur atamıyorsun hep patlıyorsun hep pite geri dönüyorsun. Pek mantığı yok zaman kaybı yaratıyor. Her virajda dönebilmeye başlayınca da yavaş yavaş hızlanıp aracı limitlere taşımaya başlaman lazım. İşte orada artık yapman gerekenleri kendin fark edeceksin. Bu esnada yine bol bol youtube'dan aynı araçla aynı pistte ne yapmışlar hep izlemek analiz etmek lazım.


Son olarak not: Ekipmanın en iyisi de hızlandırmaz bu arada. Simülasyon hobi işidir ve daha fazla zevk alabilmek için bu işe daha fazla para dökülür tabi ki ama her şeyin dozunda olması en iyisi :) Çünkü bir kere atılınca böyle bir şeye, eğer para da varsa hep en iyi ekipmanı almak istiyorsun. Ben pek o topa girmeyi önermiyorum.
Hocam çok sağolun dediklerinizi uygulayacağım şuanda tc off stabilite %40da oynuyorum gaz açma hızımı da istediğim gibi ayarlayamıyorım 10 virajın 4 ünde arka geliyor onu da hallettik mi çözücez gibi direksiyon meselesine gelince anneden o izni pek alamıyoruz maalesef 😬😬
 

btrvysl

Veysel Emir
Profesör
Beta Programı
13 Ocak 2017
215
131
1,135
25
Istanbul
Marka
Renault
Ben gamepad ile de klavye ile de oynadım gamepadde internette yabancı forumlarda güzel ayarlar bulunabiliyor etkisi oluyor ancak çok berimli olduğunu söyleyemem özellikle direksyon hareketi olarak virajlarda spin atmalarda vs toparlayayım derken insanın elinin ayarı biraz kaçabiliyor o yüzden turlar genel olarak yalan oluyor limitlerde sürerken. Klavye bana daha rahat geliyor geçen sene e racing academy nin imolada m235i ile gerçekleştirilen turnuvasına katılmıştım tur birincisi ile aramda 8 saniye kadar bir fark vardı(tabi o araya 30 küsür kişi sığmıştı😂). El alıştıktan sonra limitlere çıkılabiliyor ancak direksiyona cidden bütçe izin verdiği zaman geçilmesi taraftarıyım bende kısmet olursa bu sene içerisinde geçebilmeyi umut ediyorum.
 

lmter224

Asfalt Kurutucu
13 Eyl 2019
121
90
510
İstanbul
klavye fare ile sıkılmadan 74 saat oynadım ama bir dk bile üstüne çıkamadım çünkü aynı virajı 100 defa aynı hızda dönmek bir süre sonra sıkıyor kesinlikle direksiyon seti şart

Abiler selam daha yaşım 16 ve açıkcası bu tip simülasyon oyunlarına sarmayı hiç düşünmezken YouTube dan Atakan Tarkan sağolsun başladık bu oyuna
Öncelikle xboxta gamepadle oynuyorum ve nfs forza türevi arcade oyunlarda büyüdüğüm için çok tuhaf geliyor bu oyun genelde direksiyonu kafadan kaymayı önleyecek şekilde ayarlıyor bu oyundan şimdi ise bunun önüne geçemiyorum ve virajdayken arkayı salmadan dönerken çok zorlanıyorum neler önerirsiniz bu hevesli kardeşinize
Özellikle güçlü araçlarda TCS kapalıyken ve yüksek devirdeyken gamepadden gaz verince oyun gaza tam basmışsın gibi tepki veriyor ve araç direk spin atıyor. Olması gereken fiziksel pedal ile virajda gazı sabit tutmak veya yavaş yavaş arttırarak vermek. Klavye ve fare ile oynarken viraja girerken bir üst viteste girerek spin atma olayını çözüyordum ama bu sefer süre kasmak yalan oluyor. Viraja bir üst viteste girmeyi deneyebilirsin
 
  • Beğeni
Tepkiler: Bthnrsn

selimcicekyurt

Selim
Profesör
10 Eyl 2016
766
1,134
2,320
23
İstanbul
Marka
Opel
Yavaş arabalarla güzel dönebiliyorumda şu GT arabalarıyla falan bir türlü dönemiyorum ben. Bazen çeyrek gaz verdiğim halde araba sekip spin atıyor, 0 gazla dönmeyi deniyorum yine arkası atıyor. :D Nedir bu arabaların tekniği yahu. Bir de başkalarıyla gazlarken adam 150 ile gayet nizami dönerken ben 120 ile can çekişiyorum aynı çizgide olmamıza rağmen kafadan vs kayıyorum. Direksiyonu gerektiğinden fazla da çevirmiyorum aslında. Burada olay setup mıdır yoksa bilmediğim birşeyler mi var?
 

EOK

Emre Özcan Karademir
Profesör
Beta Programı
26 Şub 2019
593
1,141
2,320
23
İstanbul
Marka
Seat
Uzun süre mouse ile oynadım, bu ay sonuna kadar da mouse ile oynayacağım. mouse için biraz alışmak gerekiyor ama klavyeden daha iyi her türlü. Ama tabi sim işlerine girmek istiyorsan en azından bi dfgt(driving force gt) lazım başlangıç seviyesi için. Büyük ihtimal bu ay sonu bir dfgt alacağım tecrübelerimi yeni bir konuyla aktarırım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: ilkergndgd

ilkergndgd

İlker Gündoğdu
Profesör
9 Eyl 2016
114
111
1,235
Marka
BMW
assetto için bu işin sadece kontrol kısmını konuşacak olursak eğer direksiyon setini alana kadar klavye-mouse ile oynamanı tercih ederim(ki ben öyle yapıyorum). Klavye-mouse kontrollerinde oyun otomatik olarak araca yeteri kadar gaz veriyor. Spin atman veya drift yapman için özel arçalara ihtiyaç duyuyorsun. İlk başlarda zor gelebilir ama sonradan alışırsın. Ayrıca oyuna ilk ferrari lambo gt3 klasındaki arabalar gibi güçlü araçlar yerine elin alışana kadar gt86 mazda mx5 gibi ya da ön çeker araçlar ile başlaman senin için daha iyi olur. Bir süre oynadıktan sonra zaten alışır ve gittikçe kullandığın araçların sınıfını değiştirirsin. @Bthnrsn

Abiler selam daha yaşım 16 ve açıkcası bu tip simülasyon oyunlarına sarmayı hiç düşünmezken YouTube dan Atakan Tarkan sağolsun başladık bu oyuna
Öncelikle xboxta gamepadle oynuyorum ve nfs forza türevi arcade oyunlarda büyüdüğüm için çok tuhaf geliyor bu oyun genelde direksiyonu kafadan kaymayı önleyecek şekilde ayarlıyor bu oyundan şimdi ise bunun önüne geçemiyorum ve virajdayken arkayı salmadan dönerken çok zorlanıyorum neler önerirsiniz bu hevesli kardeşinize
 
  • Beğeni
Tepkiler: Bthnrsn

EOK

Emre Özcan Karademir
Profesör
Beta Programı
26 Şub 2019
593
1,141
2,320
23
İstanbul
Marka
Seat
Yine M5 ile rahat duramıyoruz :D
Screenshot_bmw_e39m5_istanbul_park_27-1-120-21-28-31.jpg

Step3 1M ile son iki virajı bağlarken
Screenshot_bmw_1m_s3_istanbul_park_27-1-120-21-40-21.jpg

Yerinde durmuyor bu yav
Screenshot_bmw_1m_s3_istanbul_park_27-1-120-21-41-15.jpg
 
  • Beğeni
Tepkiler: ilkergndgd ve bt

Bedirhan

Reis
Yönetici
Admin
Destekçi
8 Eyl 2016
6,278
21,696
5,320
26
Avcılar-Darıca
Şu güzel kış aylarında oyunda canı sıkılanlara şiddetli tavsiyemdir, 2 gündür burada dönüp duruyorum :D Tabi bunlarda Driven34'ün etkisi çok büyük :D
Screenshot_ks_bmw_m4_akrapovic_trento-bondone_4-2-120-14-9-11.jpg
Screenshot_bmw_m3_e30_trento-bondone_4-2-120-1-1-34.jpg
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt, EOK ve btrvysl

EOK

Emre Özcan Karademir
Profesör
Beta Programı
26 Şub 2019
593
1,141
2,320
23
İstanbul
Marka
Seat
2 tonluk arabayla uçtum şahitlerim var :D
Screenshot_mercedes_s63amg_ks_highlands_18-2-120-22-38-58.jpg

Screenshot_mercedes_s63amg_ks_highlands_18-2-120-22-39-15.jpg

M5'te fena değil haa
Screenshot_gmp_e60_m5_normal2_manual_ks_highlands_18-2-120-22-20-42.jpg

Screenshot_gmp_e60_m5_normal2_manual_ks_highlands_18-2-120-22-20-21.jpg
 

aaygen

Profesör
Beta Programı
7 Eyl 2016
332
758
1,895
İstanbul
Marka
Ford
Geçenlerde baya güzel bi araba buldum, 911 GT2 RS Manthey Racing. GT2 RS'in üzerine motoru ellemeden altyapıyı geliştiren 80 bin euroluk bir paket kendileri, ve müthiş bir tutuşu var. Arabayla attığım üçüncü turda İstanbul Park'ı düz 1:59 döndü, videosu aşağıda;

 

Berkin

Reis
Yönetici
Admin
7 Eyl 2016
4,061
3
15,315
5,720
26
Istanbul
Marka
Honda
Geçenlerde baya güzel bi araba buldum, 911 GT2 RS Manthey Racing. GT2 RS'in üzerine motoru ellemeden altyapıyı geliştiren 80 bin euroluk bir paket kendileri, ve müthiş bir tutuşu var. Arabayla attığım üçüncü turda İstanbul Park'ı düz 1:59 döndü, videosu aşağıda;

Sen tam iRacing'lik adamsın yav gelsene iRacing'e.
 
  • Haha
Tepkiler: Bedirhan

aaygen

Profesör
Beta Programı
7 Eyl 2016
332
758
1,895
İstanbul
Marka
Ford
Sen tam iRacing'lik adamsın yav gelsene iRacing'e.
iRacing oynuyorum zaten hatta daha bugün 1 yıllık yeniledim, ama orası acayip bi yer :D çok gidemiyorum iRacing'de. Bi ara Porsche Cup sürüyodum, şu an sadece Mazda ve F3 sürüyorum, M4 GT4 çıktığında ona geçicem muhtemelen, ya da Porsche'de biraz kendimi geliştirmem lazım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Bedirhan

Berkin

Reis
Yönetici
Admin
7 Eyl 2016
4,061
3
15,315
5,720
26
Istanbul
Marka
Honda
iRacing oynuyorum zaten hatta daha bugün 1 yıllık yeniledim, ama orası acayip bi yer :D çok gidemiyorum iRacing'de. Bi ara Porsche Cup sürüyodum, şu an sadece Mazda ve F3 sürüyorum, M4 GT4 çıktığında ona geçicem muhtemelen, ya da Porsche'de biraz kendimi geliştirmem lazım.
Porsche keyifli lakin baya oynak Porsche'de yardıran IMSA'daki araçlarda zorlanmaz diye düşünüyorum.

Bence her şeyi güzel bir şekilde paketleyip sunabilen tek yer orası ama orası da çok pahalı.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Bedirhan

Bedirhan

Reis
Yönetici
Admin
Destekçi
8 Eyl 2016
6,278
21,696
5,320
26
Avcılar-Darıca
1.jpg

Tamda gezerken içimden ne güzel bizim oraların (Kastamonu) yollarına benziyor demişken bu arkadaşla karşılaşmak garip oldu :D
2.jpg

Map'ın adı Lake Louise linki : https://assettocorsa.club/mods/tracks/lake-louise.html

3.jpg


4.jpg



Screenshot_rtm_ford_focus_rs2017_mount_akina_2017_26-3-120-1-59-10.jpg


Akina da 2 Avrupa'lı hateç :D Focus RS'in mekaniklerini benzetmeye çalışmışlar dinamik olarak, çok hoşuma gitti understeer sonrası yanlaması vs. Megane RS'i de fanboyları yapmış sanırım öyle bir yol tutuyor ve duruyor ki ip varmış gibi ben bile İstanbul Park'ta 2.14 yaptım siz düşünün :D
Modun linki de şöyle direk HotHatch Pack olarak :
 

btrvysl

Veysel Emir
Profesör
Beta Programı
13 Ocak 2017
215
131
1,135
25
Istanbul
Marka
Renault
Forumdaşlarım assetto corsa için logitech driving force gt almaya karar verdim bütçem şuanda buna yetiyor ve g27ye çıkmam bir hayli zor. Klavyede oynamaktan bıktım ölü bir alım mı olur yoksa hiç yoktan iyi midir? Dfgt kullanan var ise tecrübeleriyle beni aydınlatabilirler mi?☺
 

Berkin

Reis
Yönetici
Admin
7 Eyl 2016
4,061
3
15,315
5,720
26
Istanbul
Marka
Honda
Forumdaşlarım assetto corsa için logitech driving force gt almaya karar verdim bütçem şuanda buna yetiyor ve g27ye çıkmam bir hayli zor. Klavyede oynamaktan bıktım ölü bir alım mı olur yoksa hiç yoktan iyi midir? Dfgt kullanan var ise tecrübeleriyle beni aydınlatabilirler mi?☺
Tabi ki hiç yoktan iyidir lakin G27 daha iyi bir tercih olur. Bilhassa pedallarıyla. Pedallar deneyimi çok etkiler.
 
  • Beğeni
Tepkiler: btrvysl

Bedirhan

Reis
Yönetici
Admin
Destekçi
8 Eyl 2016
6,278
21,696
5,320
26
Avcılar-Darıca
Forumdaşlarım assetto corsa için logitech driving force gt almaya karar verdim bütçem şuanda buna yetiyor ve g27ye çıkmam bir hayli zor. Klavyede oynamaktan bıktım ölü bir alım mı olur yoksa hiç yoktan iyi midir? Dfgt kullanan var ise tecrübeleriyle beni aydınlatabilirler mi?☺
Uzun yıllar kullandım. Çok seslidir ama sağlamdırda. Bence işinizi görecektir başlangıç olarak, pedallar plastik dozajlaması çok zor oluyor ona alışmanız gerekecek.
Piyasası da ederinden fazla şuan açıkçası ne kadara alacaksınız bilmiyorum ama 500 TL'den fazla etmemeli.
 
  • Beğeni
Tepkiler: btrvysl

btrvysl

Veysel Emir
Profesör
Beta Programı
13 Ocak 2017
215
131
1,135
25
Istanbul
Marka
Renault
Pedallar için altına plastik malzeme sıkıştırıp birazda olsa geri tepki almak istiyorum en azından belli noktada sabit tutabilirim dive indikçe de sertleşir absye daha az girmeye çalışırım. G27 şuanki piyasada dfgt nin tam iki katı fiyatına satılıyor ona çıkmam ne yazık ki çok zor.
Uzun yıllar kullandım. Çok seslidir ama sağlamdırda. Bence işinizi görecektir başlangıç olarak, pedallar plastik dozajlaması çok zor oluyor ona alışmanız gerekecek.
Piyasası da ederinden fazla şuan açıkçası ne kadara alacaksınız bilmiyorum ama 500 TL'den fazla etmemeli.
Tabi ki hiç yoktan iyidir lakin G27 daha iyi bir tercih olur. Bilhassa pedallarıyla. Pedallar deneyimi çok etkiler.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Bedirhan
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım